yell0wsnow på 2.1 (5F136) 02.11.07?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak yell0wsnow på 2.1 (5F136) 02.11.07?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 200

Hej! jag har då en iphone på 2.1 firmware (5F136) och baseband 02.11.07. Den är aktiverad och jailbroken.

Kan jag strunta i att uppdatera till 2.2 och bara ladda ned yell0wsnow nu från cydia? Eller måste man ha 2.2?

Finns det några nackdelar att ha yell0wsnow på 2.1?

Kom gärna med synpunkter. Skulle helst inte vilja uppdatera till 2.2 pga att jag inte kan och vill inte schabbla till något. Plus att för enkelhetens skull så kan jag dra ned yell0wsnow på momangen…

Så funkar yell0wsnow med 2.1 utan problem? 🙂

/Wes

*******Har ett till problem*********

Kommer inom den närmsta dagen, antagligen imorrn eller på måndag nästa vecka att få mitt tele2 kort. (har 3 nu)

Problemet är så att jag kan för tillfället inte ta emot samtal med rebelsim+3.
    Ringer man till telefonen så säger bara en autoröst att numret kan inte nås för tillfället. har full täckning och 3g på. Vad ska man göra för att få inkommande samtal att fungera:confused:

tack

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Du måste ha 02.28.00, dvs basebandet från 2.2, och det funkar inte med 2.1, så nej, du måste ha 2.2 😉

Wester
    Member
    Post count: 200

Okej, får se hur tele2 kortet flyter på senare då…

Mekke, kan du läsa min edit och det problemet? 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om du har rebelSIM, som det står i din signatur, så tror jag att det kan vara problem med 3. Tele2 kommer nog att funka bättre 😉 Men kom ihåg att om du från iClarifieds sida laddar ned 2.2-ipsw så kan du använda yellowsn0w 😉

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.