Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Youtube fungerar ej genom GPRS
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Det fungerar bra att surfa genom GPRS, Har ställt in “internet.tele2.se” under EDGE inställningen. Jag kan surfa och söka efter klipp på youtube, men jag kan inte titta på klippen. Längden visas enbart som 00:00. Men slår jag på mitt wifi så kommer den rätta längden upp på varje klipp.
Det fungerade hur bra som hellst förut att titta på klippen när jag var uppkopplad på “edge”, i mitt fall då GPRS eftersom den slår över till det då jag inte använder edge nätet.
Någon som vet hur man löser detta?
Hej!
Precis som felmeddelandet beskriver så går det inte att kolla på YouTube-filmer via GPRS.
Eftersom GPRS är för segt för YouTube då det krävs mycket trafik för att ladda ner filmerna, det hade även blivit väldigt dyrt 🙂
@iPhoneinfo.se 517 wrote:
Hej!
Precis som felmeddelandet beskriver så går det inte att kolla på YouTube-filmer via GPRS.
Eftersom GPRS är för segt för YouTube då det krävs mycket trafik för att ladda ner filmerna, det hade även blivit väldigt dyrt 🙂
Det har ju fungerat att göra det förrut. Både på min och min kompis iphone.
Ja, det är skumt om det har fungerat tidigare… Men är det inte irriterande segt på YouTube via GPRS?
Vad kör du för firmware?
@iPhoneinfo.se 544 wrote:
Ja, det är skumt om det har fungerat tidigare… Men är det inte irriterande segt på YouTube via GPRS?
Vad kör du för firmware?
Det har fungerat bra faktiskt, tagit lite tid att laddat klippet men inga överdrivet långa väntetider. Jag körde 1.1.3 men när det slutade att fungera så testade jag att uppdatera till 1.1.4 men problemet kvarstår.
MbZbuGSy
March 15, 2008 at 03:25Post count: 0Hej, ville bara påminna er (om ni inte visste det redan) att för att kunna utnyttja EDGE så måste ni ha Telia, Det är den enda mobiloperatören i sverige som stödjer EDGE. Lycka till
@MbZbuGSy 641 wrote:
Hej, ville bara påminna er (om ni inte visste det redan) att för att kunna utnyttja EDGE så måste ni ha Telia, Det är den enda mobiloperatören i sverige som stödjer EDGE. Lycka till
GPRS och EDGE kör på samma inställningar i iPhone 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.