Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Youtube-vissa filmer kan inte visas
-
AuthorPosts
-
Lade in en del filmer på Youtube som favoriter, bla Birger och Jeff Dunham precis när telefonen var ny. Häromdagen upptäckte jag något konstigt. När jag försöker titta på filmerna får jag meddelandet “Filmen kunde inte visas”! Inga av favoriterna kan visas. Det hjälper inte om jag söker upp dom en gång till. Däremot kan andra filmer på Yoytube som inte legat som favoriter visas. Förklara det den som kan! :confused:
Nu funkar det igen efter återställning. Men konstigt var det i alla fall!
Hasse 🙂Det är faktiskt såhär i vissa fall, men var vanligare förut. Det beror på att YouTube är ju i flash-format. Detta kan inte iPhonen spela upp. Men YouTube har börjat konverera sina filmer till filmer med H.264-kodek. Detta kan iPhonen spela upp. Men YouTube har inte konverterat färdigt allt, så därför kan inte allt spelas upp 😉
@mekke 32060 wrote:
Det är faktiskt såhär i vissa fall, men var vanligare förut. Det beror på att YouTube är ju i flash-format. Detta kan inte iPhonen spela upp. Men YouTube har börjat konverera sina filmer till filmer med H.264-kodek. Detta kan iPhonen spela upp. Men YouTube har inte konverterat färdigt allt, så därför kan inte allt spelas upp 😉
Märkligt att jag kunnat spela upp en jäkla massa youtube-filmer precis när jag köpt IPhonen. Nu däremot kan jag knappt spela upp en enda av dem. Samma filmer. Vad beror det på?
@mekke 32060 wrote:
Det är faktiskt såhär i vissa fall, men var vanligare förut. Det beror på att YouTube är ju i flash-format. Detta kan inte iPhonen spela upp. Men YouTube har börjat konverera sina filmer till filmer med H.264-kodek. Detta kan iPhonen spela upp. Men YouTube har inte konverterat färdigt allt, så därför kan inte allt spelas upp 😉
Märkligt att jag kunnat spela upp en jäkla massa youtube-filmer precis när jag köpt IPhonen. Nu däremot kan jag knappt spela upp en enda av dem. Samma filmer. Vad beror det på?
Det kan vara ett tillfälligt fel på Youtube, kan vara dålig internet-mottagning, kan vara nått skumt med din iPhone.. Om det inte funkar att starta om din iPhone så kan du försöka återställa den 😉
Det kan vara ett tillfälligt fel på Youtube, kan vara dålig internet-mottagning, kan vara nått skumt med din iPhone.. Om det inte funkar att starta om din iPhone så kan du försöka återställa den 😉
Ett vanligt youtubeproblem är dålig kapacitet I mobilnätet,vi som bor ute I bushen märker av detta i stort sett varje gång vi tar hem videomaterial via 3G.
Det har ingen betydelse om det är YouTube eller tv4 podcast,eller vadsomhelst.
Anledningen till den dåliga kapaciteten är att utrustningen vid masterna bara klarar en viss mängd information (i tättbebyggda områden brukar det finnas fler master och de som finns har oftast bättre kapacitet),när det numera åtminstone på lansbygden är många som använder mobilt bredband och fastmobil (vanlig telefoni fast utan telefonledning) och telefonstationerna prioriterar telefoni framför dataöverföring så uppstår naturligtvis problem,särskilt med stora videofiler.Ett vanligt youtubeproblem är dålig kapacitet I mobilnätet,vi som bor ute I bushen märker av detta i stort sett varje gång vi tar hem videomaterial via 3G.
Det har ingen betydelse om det är YouTube eller tv4 podcast,eller vadsomhelst.
Anledningen till den dåliga kapaciteten är att utrustningen vid masterna bara klarar en viss mängd information (i tättbebyggda områden brukar det finnas fler master och de som finns har oftast bättre kapacitet),när det numera åtminstone på lansbygden är många som använder mobilt bredband och fastmobil (vanlig telefoni fast utan telefonledning) och telefonstationerna prioriterar telefoni framför dataöverföring så uppstår naturligtvis problem,särskilt med stora videofiler.Jag får nog dessvärre göra en återställning eftersom mitt problem även uppstår när kör wlan.
Jag får nog dessvärre göra en återställning eftersom mitt problem även uppstår när kör wlan.
@jasifil 33491 wrote:
Precis samma problem som jag hade! Det löste sig efter återställning. Ett tag! Men nu är jag där igen. Kan inte spela upp mina favoriter. Däremot går det bra att söka upp andra filmer på Youtube och spela upp. Så jag tror inte det är nåt fel på Youtube eller beror på wlanöverföring eller nåt annat. Bugg i Iphone? :confused:
Har precis uppdaterat till firmware 3.0 o nu funkar det igen!
Ja, jesanes så det kan bli! 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.