Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
in reply to: Köpa från International-Orders #26227
@ludii 14794 wrote:
Jag undrar om man får någon som helst garanti eller försäkring om man har köpt telefonen genom International-orders?
Tjena, jag vill gärna ha tips på detta nedan samt kan vara intressant för övriga att läsa.
Jag köpte en Iphone 3G i Nyz Zealand förra veckan, utan ab från Vodaphone. Olåst rackare som fungerade klockrent med mitt Telia ab (som jag snart tänkt byta till Tele 2).
2 dagar senare (fortf i Nya Zealand) så startar telefonen med meddelandet “Repair Needed”.. testar allting o läser om problemet på forum -> verkar bara finnas en lösning och det är att lämna in den för att få en ny.
Tillbaks på Vodaphone kan dom inte bara ge mig en ny utan måste skicka den till Apple, vilket jag inte hinner vänta på då jag skulle tillbaks till Sverige.
Vodaphone expediten försäkrar mig om att det är worldwide garanti, visar tom hur det står i garanti lappen (från apple) som följer med -> där det uttryckligen står att det är WW garanti. Översatt -> “Garantin på ett år gäller i det land som inköpet skett, alternativt i landet som köparen är bosatt i om detta skiljer sig från lander där inköpet skett….”
Skickar med sitt visitkort om det skulle vara några problem..Och problem är det såklart.
Ringer Apple, vi har inget med iphone att göra, Telia har hand om allt med denna i sverige o sköter all service.
Ringer Macoteket o besöker (humac) apple butiken o de säger samma sak.
Ringer telias iphone support och de ger bara service till telefoner som de sålt.Känns riktigt jobbigt det här, hur ska jag smidigast gå vidare?
Hatar att lägga ner as mycket tid på sånt här, men känner smått som att jag har kastat 5500:- i sjön.mvh
/martinin reply to: Köpa från International-Orders #35450@ludii 14794 wrote:
Jag undrar om man får någon som helst garanti eller försäkring om man har köpt telefonen genom International-orders?
Tjena, jag vill gärna ha tips på detta nedan samt kan vara intressant för övriga att läsa.
Jag köpte en Iphone 3G i Nyz Zealand förra veckan, utan ab från Vodaphone. Olåst rackare som fungerade klockrent med mitt Telia ab (som jag snart tänkt byta till Tele 2).
2 dagar senare (fortf i Nya Zealand) så startar telefonen med meddelandet “Repair Needed”.. testar allting o läser om problemet på forum -> verkar bara finnas en lösning och det är att lämna in den för att få en ny.
Tillbaks på Vodaphone kan dom inte bara ge mig en ny utan måste skicka den till Apple, vilket jag inte hinner vänta på då jag skulle tillbaks till Sverige.
Vodaphone expediten försäkrar mig om att det är worldwide garanti, visar tom hur det står i garanti lappen (från apple) som följer med -> där det uttryckligen står att det är WW garanti. Översatt -> “Garantin på ett år gäller i det land som inköpet skett, alternativt i landet som köparen är bosatt i om detta skiljer sig från lander där inköpet skett….”
Skickar med sitt visitkort om det skulle vara några problem..Och problem är det såklart.
Ringer Apple, vi har inget med iphone att göra, Telia har hand om allt med denna i sverige o sköter all service.
Ringer Macoteket o besöker (humac) apple butiken o de säger samma sak.
Ringer telias iphone support och de ger bara service till telefoner som de sålt.Känns riktigt jobbigt det här, hur ska jag smidigast gå vidare?
Hatar att lägga ner as mycket tid på sånt här, men känner smått som att jag har kastat 5500:- i sjön.mvh
/martinin reply to: Köpa från International-Orders #41431@ludii 14794 wrote:
Jag undrar om man får någon som helst garanti eller försäkring om man har köpt telefonen genom International-orders?
Tjena, jag vill gärna ha tips på detta nedan samt kan vara intressant för övriga att läsa.
Jag köpte en Iphone 3G i Nyz Zealand förra veckan, utan ab från Vodaphone. Olåst rackare som fungerade klockrent med mitt Telia ab (som jag snart tänkt byta till Tele 2).
2 dagar senare (fortf i Nya Zealand) så startar telefonen med meddelandet “Repair Needed”.. testar allting o läser om problemet på forum -> verkar bara finnas en lösning och det är att lämna in den för att få en ny.
Tillbaks på Vodaphone kan dom inte bara ge mig en ny utan måste skicka den till Apple, vilket jag inte hinner vänta på då jag skulle tillbaks till Sverige.
Vodaphone expediten försäkrar mig om att det är worldwide garanti, visar tom hur det står i garanti lappen (från apple) som följer med -> där det uttryckligen står att det är WW garanti. Översatt -> “Garantin på ett år gäller i det land som inköpet skett, alternativt i landet som köparen är bosatt i om detta skiljer sig från lander där inköpet skett….”
Skickar med sitt visitkort om det skulle vara några problem..Och problem är det såklart.
Ringer Apple, vi har inget med iphone att göra, Telia har hand om allt med denna i sverige o sköter all service.
Ringer Macoteket o besöker (humac) apple butiken o de säger samma sak.
Ringer telias iphone support och de ger bara service till telefoner som de sålt.Känns riktigt jobbigt det här, hur ska jag smidigast gå vidare?
Hatar att lägga ner as mycket tid på sånt här, men känner smått som att jag har kastat 5500:- i sjön.mvh
/martin -
AuthorPosts