Kithiva

Forum Replies Created

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Kithiva
    Member
    Post count: 1
    in reply to: Garantifrågor #74513

    @desempleado 46398 wrote:

    Hej!
    1. Är dessa två fel något som går på garantin? (3g internet och dammkorn)

    2. Hur agerar apple store vid sådana fel? skickar de in telefonen till verkstad eller felsöker de själva? (jag är bara där i fyra dagar)

    3. Det finns en liten spricka på baksidan av mobilen precis där man sätter in usb-sladden. Kommer de att klaga på det och säga att felen är självförvållade? (sprickan var där långt innan felen uppstod)

    4. Min usb sladd har gått söder lite vid där kontakten in till telefonen börjar (metalltrådarna är blottade). Går sådant på garanti?

    Tack på förhand!

    Kan inte reglerna för konsumentlagarna i England, men i sverige har tillverkaren 2 försök på sig att reparera en produkt utan man kan “reklamera” varan. Dock kör apple 1 års utbytesgaranti, har dock aldrig gjort en sådan själv, så jag vet ej om butiken gör en “service” på den och man får ny när allt är godkänt, vilket kan ta en vecka eller så. Eller om man får en ny direkt i hand, men borde finnas nån här som kan svara på det.

    Till dina frågor:
    1. Låter som mjukvarufel. Kan gå iom apple inte kör service-garanti här verkar det som.
    2. Se text ovan
    3. All form av skada som uppstår (sprickor, krossad display etc) går EJ på garanti. Garanti täcker endast fabrikationsfel ej fel pga användning. Såvida inte tillverkaren lämnar mer garanti.
    4. Samma som sprickan, slitage/brutna kablar går ej på garanti.

    Hoppas jag fått med det mesta där. Svaren bygger på egen erfarenhet och om vad jag vet. Jobbar i butik själv så.

Viewing 1 post (of 1 total)