Allmänt om Tillbehör till iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Allmänt om Tillbehör till iPhone

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 166 total)
  • Author
    Member
    Post count: 456

@halle 9279 wrote:

Fick just min invisible shield full body. Efter att ha öppnat förpackningen och kollat hur skyddet ser ut tänker jag inte montera det, vågar inte riskera att telefonen blir fuktskadad för ett dumt skydd. Dessutom täcker den inte ens kanterna på telefonen.

Får väl kränga det billigt på tradera.

EDIT: Kunde inte låta bli att applicera den. Inga större problem med det. Problemet däremot är att skyddet ser förj*vligt ut när det väl sitter på. Det är “vågigt” och detta syns tydligt ur vissa vinklar. Inget jag gillade alls så jag slet bort det direkt. Såg ju hemskt ut.

Japp en dålig produkt för iPhone helt enkelt. Fattar inte att folk fortsätter att köpa den.

iphone77
    Member
    Post count: 213

Fick mitt fodral idag nästan två veckor efter lagd order. Det skickades direkt från kina så det känns som att man kan kapa mellanledet, dvs themobilestore.se, och beställa själv direkt istället. Kvalitén känns helt ok och det ser betydligt dyrare ut än det kostar. Det är lite tajt att få ner telefonen vilket iofs är bra eftersom luren annars riskerar att trilla ur. Lite dov ringsignal när högtalarna pekar ner i botten på fodralet som inte är perforerad. Jag är nöjd även om jag nästa gång kommer försöka köpa direkt från kina (via ebay) istället för via themobilestore.se.

https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=842184

froggen
    Member
    Post count: 14

Håller med!
    Köp grejorna själva via ebay. Har gjort det ett tag nu och har aldrig haft några problem.
    Det possitiva är att det är så sjukt billigt! Förvisso kopior men ändå!

Köpte detta skal från Kina för 60kr inkl frakt 😀
    Passformen är perfekt!
    silicone_case_back.jpg silicone_case_front.jpg

Orginalskalet (Incase) kostar 279kr + frakt från Apple

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Tar upp det en gång till och även den sista här, och hoppas på ett svar!

@k-mountain 10077 wrote:

Någon som har prövat dedär Mirror skärmskyddet? Hur funkar det, asså är det dåligt eller är det en bra grej? Är lite tveksam, blir skärmen som vanligt när man “väcker” telefonen? Samma ljus o så menar jag…
    Någon som vet?

jompao
    Member

@k-mountain 10160 wrote:

Tar upp det en gång till och även den sista här, och hoppas på ett svar!

Är ju rätt självklart att det blir något sämre.

K-mountain
    Member

@jompao 10196 wrote:

Är ju rätt självklart att det blir något sämre.

Attans synd.. Verkade coolt annars! 😀

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Läste om något gällande en ny produkt till iPod/iPhone, i kombination med
    stereon i Volvo (genom cigg-uttaget), för att kunna köra musiken i bilstereon
    utan Bluetooth. Jag vet dock inte exakt hur det funkar eller så. Men det vore
    något för min del, om man säger så. Att bränna ut alla de GB musik jag har
    i datorn skulle ta rätt många skivor, om man säger så…

BoZMaN
    Member
    Post count: 3

@antonfjanton 9254 wrote:

blev en sån här för mig:

Macoteket – SwitchEasy Rebel Skeleton iPhone 3G

Kanske lite bastant men satan så snygga dom är 🙂

Blev en sådan för mig med, fast svart. Känns bra med ett “smeistyvt” skal då man kommer att tappa luren vare sig man vill eller inte.

BoZMaN
    Member
    Post count: 3

@free 9933 wrote:

Är det någon som har Apples egen FMsändare? fungerar den eller störs även den av gsm-signalen. Det hade varit fins om man kunde spela upp musik via wifi kopplad till en dator med ordentliga högtalare.

Jag har testat i helgen med en iTrip som jag hade liggande från min iPod nano, först när man ansluter iPhone 3g 16Gb till den så säger luren till att “Detta tillbehör stöds ej av iPhone” sedan sätter det igång att spela upp på vald FM kanal i mitt fall 90.9. Detta var mycket glädjande eftersom jag satt och jobbade i en taxibil hela helgen och musiken på Rix är inte mycket att hurra för.

Nackdelen som jag sedan stötte på var att den inte kunde ladda luren som man kan göra via iPoden. Efter 5 timmars spelande så lade luren ner verksamheten och det var till att lyssna på nattpasset på P3 istället 🙁

+ iTrip fungerar till både ljud och bild (video)
    – Ljudkvalité, finns ingen att tala om i en citroeng. Saab och volvo är bättre för iTrip att jobba i.

Gefan
    Member
    Post count: 29

This will soon be mine!
    Macoteket – SwitchEasy Rebel Skeleton iPhone 3G

Kommer även köpa något dock/högtalarsystem, när pengarna räcker till så kommer jag garanterat köpa den här:
    BOSE® – iPod®-högtalare ? iPod®-dockningsstationer ? SoundDock® Portable digitalt musiksystem: Översikt

Bättre ljud i dessa högtalare får man nästan leta efter alltså. Så sjukt bra så det finns inte.

geezarn
    Member
    Post count: 197

Flyttar tråden till en befintlig tillbehörs-tråd!

Halle
    Member
    Post count: 837

Fick mitt vita Sena Case Ultra Slim som jag beställde från USA för ett tag sen. Riktigt snyggt. Får också ett svart senare idag som jag köpte från apple store (självklart gick det att beställa därifrån några dagar efter att jag lade ordern från USA, och man kunde inte låta bli)….:rolleyes:

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

Fick mitt läderfodral från Hong Kong idag, snyggt var det! Sitter dock väldigt tight så får väl använda det en hel del så att det går ur sig. Stank av Kina gjorde det också, men man överlever 🙂 Fick även med ett skit screen skydd som jag inte skulle låta röra min iPhone om jag så fick 100 000 :- av det.

IMG_0141.jpg
    IMG_0142.jpg

Halle
    Member

……

Halle
    Member

ProsaCC: Jag har också en sådan, fast jag köpte mitt från ScreenGuard.se. Men sen har jag fått mina nappaläder-pouchar från SENA också (grymt snygga). Så nu har man plötsligt tre st pouchar:

ProsaCC
    Member

@halle 10539 wrote:

ProsaCC: Jag har också en sådan, fast jag köpte mitt från ScreenGuard.se. Men sen har jag fått mina nappaläder-pouchar från SENA också (grymt snygga). Så nu har man plötsligt tre st pouchar:

Grymt! Vilken tycker du funkar bäst?

Halle
    Member

@prosacc 10541 wrote:

Grymt! Vilken tycker du funkar bäst?

Funkar bäst av kina-pouchen och SENAs (båda Sena-väskorna är samma modell, bara olika färger)? Dom funkar väl lika bra, helt ärligt. Båda modellerna är snäppet för tajta tycker jag. Dock är ju SENAs i mjukt läder så dom kommer forma sig efter telefonen med tiden, dessutom luktar dom bättre 😀

ProsaCC
    Member

@halle 10543 wrote:

Funkar bäst av kina-pouchen och SENAs (båda Sena-väskorna är samma modell, bara olika färger)? Dom funkar väl lika bra, helt ärligt. Båda modellerna är snäppet för tajta tycker jag. Dock är ju SENAs i mjukt läder så dom kommer forma sig efter telefonen med tiden, dessutom luktar dom bättre 😀

Doften räknas ju trots allt 😉

K-mountain
    Member

Vilket tycker/tror ni är bäst om jag bara skall välja ett?

1. Slim Läder Väska till iPhone 3G(vvBK) + Skärmskydd
    Svart är fint…

2. YONGTAI Väska till Apple iPhone 3G (BKRD)
    Denna är den snyggare av dessa 2(inget fel med den andra) 😛

och vad menas med:
    ¤ vvBK?
    ¤ BKRD?

Kan man beställa från themobilestore.se? (kan man lita på dom:P )

iphone77
    Member
    Post count: 213

Jag beställde alternativ 1 till iPhone 2G och det har fungerat fint. Lite tajt är det men det töjer sig väl med tiden. Du får fodralet skickat direkt från någon tjomme i kina så egentligen är det nog bättre att köpa direkt via ebay istället för att betala mellanskillnaden till mobilestore.

Halle
    Member
    K-mountain
    Member
    Halle
    Member

@k-mountain 10738 wrote:

haha, ne det var från The Mobile Store i sverige 😛

……Som skickar produkten från Kina. Varför tror du det tar 7 dagar? 😉

K-mountain
    Member

@halle 10753 wrote:

……Som skickar produkten från Kina. Varför tror du det tar 7 dagar? 😉

haha ok då 😛

Men jag betalar hellre ca 200 spänn mindre och väntar en vecka 😛

jompao
    Member

Är det någon som vet om den coola skinnväskan som finns till HTC Diamond även finns för iPhone 3G?

Är en skinn pouch där man kunde trycka ner Diamonden så fjädrade den och poppade upp en bit ur fodralet så det blev enkelt att ta ur luren sista biten.

Halle
    Member

@k-mountain 10760 wrote:

haha ok då 😛

Men jag betalar hellre ca 200 spänn mindre och väntar en vecka 😛

Du kanske missade det men; Den sista länken i mitt inlägg leder till ett likadant fodral du beställt som skickas från Kina. Dock syns det knappt då bilden är så kass, men det var därifrån jag beställde mitt. Det kostar hos Screenguard.se (som länken hänvisar till) 95:- och då har du det i bästa fall dagen efter.:D

K-mountain
    Member

@halle 10858 wrote:

Du kanske missade det men; Den sista länken i mitt inlägg leder till ett likadant fodral du beställt som skickas från Kina. Dock syns det knappt då bilden är så kass, men det var därifrån jag beställde mitt. Det kostar hos Screenguard.se (som länken hänvisar till) 95:- och då har du det i bästa fall dagen efter.:D

Haha det missade jag 😛 Men det blir ändå lite dyrare :rolleyes:
    Kan man lita på Screenguard då?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@k-mountain 10867 wrote:

Haha det missade jag 😛 Men det blir ändå lite dyrare :rolleyes:
    Kan man lita på Screenguard då?

Ja, det kan man. Dom levererar väldigt fort.

danielS
    Member
    Post count: 11

Har någon köpt Skyddsfilm till iPhone 3G på screenguard.se ? I så fall vad tycker ni om den ?

andresin
    Member
    Post count: 53

jag har beställt en mikrofonsladd med 3,5 mm-uttag, Shure mpa-3c så att jag kan använda vilka hörlurar jag vill. Kanske köper ett par sennheiser cx400 sen också men först ska jag kolla sladden.

CeEss
    Member
    Post count: 50

Funderar på att beställa denna dockstation, https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=1029764

Någon som provat eller hört ngt om denna?

CeEss
    Member

Funderar på att beställa denna dockstation, https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=1029764

CeEss
    Member

CeEss
    Member

Scarface76
    Member
    Post count: 17

@daniels 10936 wrote:

Har någon köpt Skyddsfilm till iPhone 3G på screenguard.se ? I så fall vad tycker ni om den ?

Har köpt både skyddsfilm till framsidan och ett “case” och är kanonnöjd.
    Både med priset ,leveranstiden och kvaliten.

Scarface76
    Member

@daniels 10936 wrote:

Scarface76
    Member

@daniels 10936 wrote:

iPhoneinfo.se
    Member

*flyttar tråden till Tillbehörs-forumet*

iPhoneinfo.se
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

Sultanen
    Member
    Post count: 19

Köp INTE! den här FM-Sändaren iaf, var riktigt jävla dålig brusa som fan och den laddar inte heller…

iPhone FM-sändare – iPhoneButiken

Sultanen
    Member

Köp INTE! den här FM-Sändaren iaf, var riktigt jävla dålig brusa som fan och den laddar inte heller…

Sultanen
    Member

Chippen
    Member
    Post count: 111

Ingen som har hittat en användbar fm-sändare som även laddar iPhonen, för en överkomlig summa pengar? Jag kan väl inte vara den enda som letar? 🙂

Har kollat lite på eBay, och finns ju mkt billgt från Kina.. kanske skulle testa med tanke på att det bara kostar en hundralapp för den här t ex:

FM Transmitter&remote Car charger 4 iPod nano iPhone 3G – eBay (item 350102908642 end time Oct-27-08 21:15:57 PDT)

Chippen
    Member

Ingen som har hittat en användbar fm-sändare som även laddar iPhonen, för en överkomlig summa pengar? Jag kan väl inte vara den enda som letar? 🙂

Har kollat lite på eBay, och finns ju mkt billgt från Kina.. kanske skulle testa med tanke på att det bara kostar en hundralapp för den här t ex:

FM Transmitter&remote Car charger 4 iPod nano iPhone 3G – eBay (item 350102908642 end time Oct-27-08 21:15:57 PDT)

Chippen
    Member

iPhoneinfo.se
    Member

@chippen 14140 wrote:

Allt billigt skit från Kina brusar utan tvekan. Och såna kombo-lösningar brukar suga. Hade varit trevligt med en BRA FM-sändare till iPhone ja 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@chippen 14140 wrote:

Allt billigt skit från Kina brusar utan tvekan. Och såna kombo-lösningar brukar suga. Hade varit trevligt med en BRA FM-sändare till iPhone ja 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@chippen 14140 wrote:

steffe
    Member
    Post count: 2452

Finns det dammtäta fodral till iPhone 3G,och i så fall var?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 166 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.