Allmänt snack om iPhone 3G hos Telia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Allmänt snack om iPhone 3G hos Telia

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 232 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Borde ju funka att koppla telefonen på nåt sätt så man kan använda wippie och fon wifi nätverk när man är i stan tex.
    Wippies | Join the Wireless Hippies!
    Därför jag bara vill köpa telefonen, hoppas de går 🙂

daWaith
    Member
    Post count: 29

@theknee 5317 wrote:

På Nokian börja man surfa och den fråga vad man ville ansluta med, tror iPhone har samma funktion 🙂 (Någon som vet?)

Skulle va intressan å veta om det var så, hur är det på den gamla iPhonen ?

Måste man trycka in det i nån inställnings meny, vilket anslutningssätt man vill lr säger den till om tex wifi hittas automatiskt så man inte behöver ansluta till EDGE då ?

grimz
    Member
    Post count: 18

fick nyss bekräftat av wippies att man kan använda deras wifi anslutningar på iphonen säg hejdå till dyra teleräkningar woho

Smiffay
    Member
    Post count: 20

Telia har uppdaterat än en gång med många fler abonnemang + priser. Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!

Det verkar lite konstigt att man måste betala 3220 för en iPhone 3G med 8GB om man betalar 298 i månaden (24 mån bindningstid), men med iMini betalar man 1700 för telefonen och 299 i månaden, någon som håller med?

Seb
    Member
    Post count: 3

@smiffay 5434 wrote:

Telia har uppdaterat än en gång med många fler abonnemang + priser. Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!

Det verkar lite konstigt att man måste betala 3220 för en iPhone 3G med 8GB om man betalar 298 i månaden (24 mån bindningstid), men med iMini betalar man 1700 för telefonen och 299 i månaden, någon som håller med?

Tja, det e väl för att man i det abonnemanget har obegränsat med data. Det har man inte med iMini.

Constantiuos
    Member
    Post count: 27

Den billigaste iphonen från telia kostar nu

5462 kronor för 16gb
    och
    4662 kronor för 8gb

Med “Till vänner” förvånande är det billigare än “Max25”

antiz
    Member

@constantiuos 5436 wrote:

Den billigaste iphonen från telia kostar nu

5462 kronor för 16gb
    och
    4662 kronor för 8gb

Med “Till vänner” förvånande är det billigare än “Max25”

Är du säker på det?

För jag tolkar det som att man måste betala den “totala månadsavgiften”, alltså 268 kr för att få köpa iphone för 3420 kr.

Zata
    Member
    Post count: 6

@antiz 5437 wrote:

Är du säker på det?

För jag tolkar det som att man måste betala den “totala månadsavgiften”, alltså 268 kr för att få köpa iphone för 3420 kr.

Så uppfattar jag det också som….

För min egen del tror jag att det blir bingo, jag kan bara inte hålla mig att vänta längre på andra erbjudanden ifrån andra operatörer.
    Vill ha skiten nu 🙂

Smiffay
    Member

@seb 5435 wrote:

Tja, det e väl för att man i det abonnemanget har obegränsat med data. Det har man inte med iMini.

Nej, det är 5GB sen stryps din hastighet.

Alla iPhone abonnemang i USA är så jäkla bra, obegränsat med datatrafik i alla sorters abonnemang. Jag trodde det var Apple som tvingade AT&T till detta? Varför tvingar de inte Telia då.

Fast i USA kan man ju stämma alla för vadsomhelst, så..

bozz
    Member
    Post count: 1199

MÅSTE man ha den här “Prisavtal Fastpris”? Det står ju att dom rekomenderar den…men om jag inte vill då, då?

justin
    Member
    Post count: 53

du måste inte ha den.. som du skriver själv.. det är en rekomendation från deras sida och de tar med den i månadsavgiften för att visa en bild.

Iphone har en tendens att koppla upp mit internet lite hur som helst och det finns ingen stopp knapp heller.. förutom home knappen då. För att utnyttja Iphone fullt ut måste man vara ständigt uppkopplad, detta gäller GPS, väder, foto, läsa nyheter osv… i övrigt är den som vilken annan musik mobil .. förutom touch screenen då 😛

Så därför rekomenderar telia att man tecknar ett fast pris avtal så att räckningarna inte sjuter i längden. O andra sidan.. om den där max taxan verkligen stämmer med 9kr/dag, 30 x 9 = 270kr, du tjänar altså 70kr på att teckna det avtalet. Men.. sen kanske du inte använder internet varje dag… så … bara för att det ser billigt ut behöver det inte alltid sluta billigt 🙂

daWaith
    Member

Dock med 199kr/mån tillägget så stryps ju hastigheten till 30kB/s efter 5GB data förbukad… vilket kan suga om man använder väldigt mkt datatrafik..

På 279kr/mån max (speciella iPhone abonnemangen) så stryp aldrig hastigheten och du kan använda hur mkt trafik du vill..
    Lite beroende hur mkt du använder trafiken / om att slippa hastighetsstrypningen är värt +78kr/månad..

ptr
    Member
    Post count: 248

“Om du har mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
    iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
    iPhone 3G 16 GB: 5495 kr”

vad menas med det här egentligen? Jag har telia student nu. och är typ 5månder kvar på bindningstiden. kan jag gå dit köpa en iPhone 3g 16gb för 5495kr använda mitt telia student PRECIS som innan men det binds till 18månader eller är det fortfarande bara 5månader kvar? eller kommer det läggas till en kostnad på 250kr i månaden? Någon som vet? 🙂

Al3x
    Member
    Post count: 272

Måste man vara över 18 för att teckna max25? För jag tycker max25 lät ganska bra med 5000 fria sms!

bozz
    Member

@justin 5448 wrote:

du måste inte ha den.. som du skriver själv.. det är en rekomendation från deras sida och de tar med den i månadsavgiften för att visa en bild.

Iphone har en tendens att koppla upp mit internet lite hur som helst och det finns ingen stopp knapp heller.. förutom home knappen då. För att utnyttja Iphone fullt ut måste man vara ständigt uppkopplad, detta gäller GPS, väder, foto, läsa nyheter osv… i övrigt är den som vilken annan musik mobil .. förutom touch screenen då 😛

Så därför rekomenderar telia att man tecknar ett fast pris avtal så att räckningarna inte sjuter i längden. O andra sidan.. om den där max taxan verkligen stämmer med 9kr/dag, 30 x 9 = 270kr, du tjänar altså 70kr på att teckna det avtalet. Men.. sen kanske du inte använder internet varje dag… så … bara för att det ser billigt ut behöver det inte alltid sluta billigt 🙂

Ok. tack!
    Men då kan jag alltså, om jag vill, ta det billigaste abbonemanget (69kr/mån) -och sedan köpa telefonen för 3420kr…Detta blir då —-> (69x18mån=1242) + 3420 = 4666kr.
    Tänkte om man bara använder trådlöst hemma. Så kan man skita i det där med fastpris osv…

Seb
    Member

Men, om man har ett telia abonnemang med längre än 3m kvar, o man då köper en iPhone 8Gb för 4695, kommer man då kunna ha Tele2 t.ex?

ptr
    Member

@seb 5463 wrote:

Men, om man har ett telia abonnemang med längre än 3m kvar, o man då köper en iPhone 8Gb för 4695, kommer man då kunna ha Tele2 t.ex?

nej det kommer man inte kunna. visst om du jailbreakar men det vet vi inte om det kommer gå än!

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@ptr 5467 wrote:

nej det kommer man inte kunna. visst om du jailbreakar men det vet vi inte om det kommer gå än!

inte helt rätt väl, det står ju i telias villkor att telefonen är operatörslåst i 12 månader, sedan kan man låsa upp den för en kostnad av 300:-

sitting
    Member
    Post count: 69

men hade dem inte lykas låsa upp beta versionen av 2.0 redan? om dem har gjort det så tror jag att dem kommer rätt snabbt hacka iphone 3g. hoppas jag i alla fall.

CyberTron
    Member

@sitting 5485 wrote:

men hade dem inte lykas låsa upp beta versionen av 2.0 redan? om dem har gjort det så tror jag att dem kommer rätt snabbt hacka iphone 3g. hoppas jag i alla fall.

Kan ju vara så att apple håller på det “riktiga låset” och att det som fanns i betan bara var en “enkel” variant

det vet vi ju inte i dagsläget

daWaith
    Member

@sitting 5485 wrote:

Gamla betan av 2.0 har de gått hyffsat med kan man väl säga..
    Men det har kommit en ny version med SDK 8 betan å också slutgilltiga versionen vet man inte en..

Men till saken iPhone 3G vet man inte hur den kommer gå å hacka, då det inte är samma sak som å bara hacka firmware versionen 2.0.
    Så där kan det mkt väl vara jätte svårt/omöjligt å jailbreaka etc den, men också (inte så troligt iof) vara lika lätt som på gamla..

Om ni vill läsa lite mer om det ta en titt hära då.

sahl
    Member
    Post count: 35

har ni sett att iMini medi maxi abonnemangen hos telia har en debiteringsintervall på 60 sekunder…med andra ord gör du ett samtal på 5 sek debiteras du för 60…gör du ett på 1 min och 5 sek debiteras du för 2 min…
    ganska fult av dom med tanke på att dom flesta andra abonnemang dom har är det 10sekunders intervaller på

Edit: Max 25 och mobil bingo är dom andra 2 abonnemangen som debiteras 60sekunders intervaller…resten är 10sekunder

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@sahl 5568 wrote:

Edit: Max 25 och mobil bingo är dom andra 2 abonnemangen som debiteras 60sekunders intervaller…resten är 10sekunder

Oj, jag trodde det var så på alla abonnemang. Det är ju jättedåligt.:(

Har funderingar på att köpa iPhonen löst, föräldrarna förlängde precis sitt Telia abonnemang, men undrar hur det funkar att köpa ut iPhonen bara.:confused:

Rodin
    Member

Lånar den här tråden lite ^^
    Det där med fri surf, är det något man måste binda sig till direkt? Hade varit bäst att få prova en månad först för att se om man verkligen har nytta av det.

CyberTron
    Member

@rodin 5675 wrote:

Det där med fri surf, är det något man måste binda sig till direkt? Hade varit bäst att få prova en månad först för att se om man verkligen har nytta av det.

det är väl ingen som hindrar dig från att beställa ex. iMini och sedan en månad senare köpa tjänsten fast pris.

Rawen
    Member
    Post count: 11

@rodin 5675 wrote:

Den kortaste tiden att prova blir nog 3 månader.
    D v s att säga upp fri surf direkt efter man tecknat det,
    3 månaders uppsägning.

Rodin
    Member

Okej, tack ska du ha =)
    går mest o tänker på om man verkligen behöver den där fri surf. Det gör ändå 3600 på 18 månader..

Men det ska väl inte vara några problem att lägga till den tjänsten senare? Om man nu ändå vill ha den.

ptr
    Member

jättenkelt att lägga till tjänster efteråt. Bara logga in på Telia – Bredband, telefoni och digital-tv (alternativt först skaffa ett konto där :P) sen går man in på sitt abonnemang och så klicka på “beställ tjänster” så får man välja där, 3 sekunder senare så har du tjänsten i stort sätt 🙂 Går även utmärkt att byta abonnemangsform!

geezarn
    Member
    Post count: 197

@morbidio 5571 wrote:

Har funderingar på att köpa iPhonen löst, föräldrarna förlängde precis sitt Telia abonnemang, men undrar hur det funkar att köpa ut iPhonen bara.:confused:

Har man mer än tre månaders bindning så kan man köpa lös telefonen för 4695:- (8gb) eller 5495:- (16gb)

bozz
    Member

Skulle någon kunna vara så vänlig och förklara lite snabbt vad skillnaden på “Prisavtal fastpris” och “Telia surfport” är?

Är det bara hastigheten? Som jag förstått det får man surfa hur mkt man vill på båda? eller?
    Går det köra GPSen med “Telia surfport”?

två fråga till 🙂 Går det ta “Max 25” abb + telia surfport? eller måste man ta “Prisavtal fastpris” till “Max 25” abb.

Någon som vet hur länge detta gäller? Erbjudandet finns till Bingo abb. (Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!)

Quote:
    “Erbjudande! Med 18 månaders bindningstid får du dessutom fri tillgång till Telia SurfPort (ordinarie pris 99 kr/månad). Erbjudandet gäller t o m 22 september 2008.”

tackar på förhand

Constantiuos
    Member
    Post count: 27

Jag såg en lite häftig sak när jag undrade vad som skulle hända när telias skärmsläkare kom till +00:00:00. Så jag tänkte kolla hur väl gjord den var, och jag upptäkta att den var väldigt simpelt gjord. Ställ bara fram klockan till efter den elfte så ändras bilden. Kanske kan vara intressant för någon att veta.

Mysticum
    Member

Varför i hela fridens namn tog mitt inlägg bort för där jag svarade på hans frågor? Vad är det frågan om?

Halle
    Member
    Post count: 837

Roligt att telias hemsida har kraschat i skrivandets stund….

Halle
    Member

Telia verkar ha major problems med sitt nät nu. Det har velat fram och tillbaka sen igår. Verkar som man inte kommer åt nån datattrafik. Dvs, appstore, mejl, väder, safari och sådana apps fungerar icke. Grejen snurrar bara uppe vid nät-ikonen men inget händer. Verkar inte som sidorna laddas. Funkade lite igår men nu är det dött igen. Aktiverar man 3G blir det direkt “Ingen Service”, trots att 3G alltid funkar hemma annars.

Fler som upplever problem med Telia?

frojK
    Member

@halle 7814 wrote:

Telia verkar ha major problems med sitt nät nu. Det har velat fram och tillbaka sen igår. Verkar som man inte kommer åt nån datattrafik. Dvs, appstore, mejl, väder, safari och sådana apps fungerar icke. Grejen snurrar bara uppe vid nät-ikonen men inget händer. Verkar inte som sidorna laddas. Funkade lite igår men nu är det dött igen. Aktiverar man 3G blir det direkt “Ingen Service”, trots att 3G alltid funkar hemma annars.

Fler som upplever problem med Telia?

Jupp hade också ingen service förut, men det ser ut som att signalen är tillbaka.
    Dock har jag som vanligt nästan bara Edge täckning när jag är inomhus.. 🙁

Halle
    Member

Ok. Jaghar full Edge, ändå går det inte att ladda några sidor, hämta mejl etc. Ibland går det, men det är sjukt segt och har så varit ett par dagar (har funkat kanon och gått snabbt tidigare). Hoppas inte telefonen pajat på nåt sätt?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Jag har inga problem med mitt Telia-nät i alla fall 🙂 Bor i Malmö.

Halle
    Member

@iPhoneinfo.se 7825 wrote:

Jag har inga problem med mitt Telia-nät i alla fall 🙂 Bor i Malmö.

Ok, en bit bort. Bor i Norrtälje, ungefär 7 mil norr om sthlm. Förmodligen är störningarna lokalt, men förhoppningsvis inte så lokalt att det bara är min telefon. 😀

Lär vara den enda som äger en iphone 3G här där jag bor, så lite svårt att fråga någon om de upplever samma sak.

Morbidio
    Member

@halle 7826 wrote:

Ok, en bit bort. Bor i Norrtälje, ungefär 7 mil norr om sthlm. Förmodligen är störningarna lokalt, men förhoppningsvis inte så lokalt att det bara är min telefon. 😀

Lär vara den enda som äger en iphone 3G här där jag bor, så lite svårt att fråga någon om de upplever samma sak.

Jag har full 3G täckning i min K800i och jag bor i Sollentuna… Om det nu hjälper någon…:o

Halle
    Member

Jag har FULL 3G och FULL Edge men det går INTE att använda datatrafikberoende applikationer. Typ Safari eller mejl.

Enligt Telias driftstörningssida är det problem i Stockholms län. Beräknas vara klart den 5e augusti. Dock är inte området där jag bor markerat, men så är det alltid…..

Morbidio
    Member

@halle 7849 wrote:

Jag har FULL 3G och FULL Edge men det går INTE att använda datatrafikberoende applikationer. Typ Safari eller mejl.

Enligt Telias driftstörningssida är det problem i Stockholms län. Beräknas vara klart den 5e augusti. Dock är inte området där jag bor markerat, men så är det alltid…..

Oj, missade att du hade full täckning. Jag kommer in på hotmail via min mobil iaf.:)

sputnik22
    Member
    Post count: 4

Någon som har beställt Ihpone 1gb som inte fått ännu. Beställde min i Juli ca 20:e tror jag men den har inte kommit. Skickat fråga till telia men inte fått svar. Snyft 🙁

sublim
    Member
    Post count: 14

@sputnik22 8143 wrote:

Någon som har beställt Ihpone 1gb som inte fått ännu. Beställde min i Juli ca 20:e tror jag men den har inte kommit. Skickat fråga till telia men inte fått svar. Snyft 🙁

Beställt via butik eller telia.se
    Du ska enligt Telia ha din innan slutet av augusti(telia.se ska få in en leverans i mitten av augusti vad jag hört).

sputnik22
    Member
    Post count: 4

OK telia.se beställde jag den från… får hålla mig

MeXii
    Member

Kanske lite onödig tråd, men jag vill gärna ha svar.

De ringde från Telia tidigare idag och sa jag kunde hämta min iPhone imorgon, men har ju sätt att en ny firmware släppts nyligen, som det tydligen varit mycket strul med.

Vad jag vet har 2.0 endast varit lite buggit och segt, samt man kan ju köra jailbreakat..

Så, vad bör jag göra? Vänta med att uppdatera till nytt “jailbreak” verktyg släppts, samt 2.0.1 är stabilare och köra på en jailbreakad 2.0?

Alt. uppdatera och vänta med min jailbreaking?

Ni kan även skriva andra saker som man bör tänka på ang. iPhone.

En till fråga, går det stänga av så den inte får använda data trafik?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

sök i iphone 3g forumet

Jag tycker att du ska:

Uppdatera till 2.0.1

Du kan stänga av data trafiken. Sök lite i forumet så ser du dt 😀

ps. admin flytta tråden då jag förutsätter att han snackar om iphone 3g 😀

Morbidio
    Member

Personligen så skulle jag aldrig jailbreaka iPhonen.

iohan
    Member
    Post count: 167

@morbidio 8369 wrote:

Personligen så skulle jag aldrig jailbreaka iPhonen.

Får man fråga varför inte? Du kan ju återställa den till orginal-fw om du skulle vilja.

Morbidio
    Member

@iohan 8373 wrote:

Får man fråga varför inte? Du kan ju återställa den till orginal-fw om du skulle vilja.

Jaså? Men finns det mycket att lägga in så att det är värt att jailbreaka?

Sen om, mot förmodan, det skulle strula sig rejält när man håller på och mixtrar, då kan det skita sig med allt vad garanti osv. heter.

Halle
    Member

Håller fullständigt med Morbidio. Varför ska man jailbreaka den för?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 232 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.