Blackra1n är ute nu!!

Viewing 27 posts - 351 through 377 (of 377 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Nu har jag gjort SHIFT-restore och har fw 3.1.2.
    Men fortfarande kan jag inte låsa upp med blacksn0w via cydia. och fortfarande får jag inte upp blackra1n-appen på mitt springboard
    :S
    ytterligare tips?
    tack
    ww

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@wwiktor 60012 wrote:

Men fortfarande kan jag inte låsa upp med blacksn0w via cydia. och fortfarande får jag inte upp blackra1n-appen på mitt springboard
    ytterligare tips?
    tack
    ww

Hur installerade du Cydia om du inte kan få Blackra1n appen??

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@wwiktor 60012 wrote:

ytterligare tips?
    tack
    ww

Får du inte upp ikonen så gör om jailbreaket tills det fungerar, eller testa att jailbreaka med Redsn0w.

Anniie
    Member
    Post count: 27

Okej. Nu blir jag SJUKT förvirrad! Kan jag jailbreaka min 3G iphone (3.1.3) eller inte…? Jag har försökt läsa på hela natten men det står olika överallt 😛

Freebo
    Member

Anniie, ja du kan jailbreaka men inte låsa upp.

Jailbreak iPhone 3.1.3 with Redsn0w 0.9.4 | Redmond Pie

Anniie
    Member

@freebo 60173 wrote:

Anniie, ja du kan jailbreaka men inte låsa upp.

Jailbreak iPhone 3.1.3 with Redsn0w 0.9.4 | Redmond Pie

Haha okej, Tack!! Är bara psykande när alla säger olika! Har nyss fått igen min lilla djävuls-iPhone som har för vana att gå sönder och då hade den 3.1.3 när ja fick tillbaka den så det blev bara mer problem, haha. Jag är för vild för att äga en iPhone :rolleyes:

Anniie
    Member

“Start redsn0w 0.9.4 and point it to the respective original iPhone 3.1.2 firmware to proceed. Yes you need to point it to iPhone 3.1.2 instead of 3.1.3 because redsn0w 0.9.4 is still unable to validate the latest firmware.”

Betyder det att jag måste dra ner 3.1.2 istället för 3.1.3?
    Bättre att fråga än att chansa tänker jag…

Freebo
    Member

Annie: ja

Severikangas
    Member
    Post count: 3

funkar inte blackra1n i win7 64-bit?

Olliver
    Member
    Post count: 95

@severikangas 61164 wrote:

Blackra1n Funkar för mig, Win7 /64bitars alltså

Freebo
    Member

Det borde fungera. Jag har dock hört om folk som haft problem på 64-bit så får du det absolut inte att fungera så testa en annan burk

Molo
    Member
    Post count: 196

Jag har win7 64-bit och det funkade för mig så Go On…

Severikangas
    Member

mitt slutar svara på burken med 64-bit men funkar prefekt på burkarna med 32-bit hemma

Dag
    Member
    Post count: 57

3.1.2 – blackra1n – måste starta den från datorn varje gång (senaste bootromen)

Får inte igång den.. Provat ALLT jag kan hitta på internet men ingenting fungerar. Kommer lika långt varje gång..

Make it rain -> running -> wait for reboot
    geohotbilden -> laddar några minuter -> startar om sig själv inget har hänt, kommer tillbaka till appleloggan och sedan att den ska anslutas till itunes.

Vill verkligen inte återställa och börja om från början..

Har provat allt möjligt, nytt användarkonto på datorn, kört blackra1n som admin, kört på flera olika datorer, med och utan apple mobile service, blackra1n rc1 till rc3, dfu-läge, i och ur med usbn, blackra1n först sen ansluta, ansluta telefonen först sen blackra1n i alla möjliga olika ordningar. Säkert försökt 50+ gånger nu.. Försökt med olika sladdar. Brukar ju vara så lätt men nu går det bara inte :/.

Snälla, någon som har en lösning?

Molo
    Member
    Post count: 196

Tuvär så kan jag ej säga att jag har en lösning men jag fick samma problem förut och nu sitter jag på en 3.1.3 så jag tror nog inte att det finns en lösning om du inte har sparat SHSH (vet ej hu man stavar det). Så tuvär… 🙁

///Cappe

Dag
    Member

Har min shsh sparad via cydia. Men går väll inte att återställa till 3.1.2 längre?

Hur mycket av innehållet kan man plocka ut med ifunbox i detta läget? Hur mycket kan man sen återställa av det?

Edit: nu lät jag datorn jobba lite.
    På med blackra1n, lämnade skiten i 15 min.
    Då har den kommit in i någon lopp. Efter “wait for reboot” så börjar den om när telefonen startat om sig. 4st rutor om att den är jailbreakad har kommit upp, just nu syns geohotbilden och cirkeln laddar segare än sirap..

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

har du shsh sparade för 3.1.2 eller tidigare så kan du nergradera med en orginal fw, du måste ändra din hostfil så den pekar på cydias servrar. sen blackraina den igen.

gissar att du kommer få problem att komma åt innehållet med ifunbox, men testa starta och se om du kommer åt filsystemet, kan du se de borde du ju kunna kopiera ut de du behöver..

har du en backup i itunes så sparar den rätt mycket endå. läs tillbaka den efter återställning till 3.1.2.

Dag
    Member

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-jb.png

Ja, ska ge ifunbox ett försök sen när jag kan sätta mig ner en längre stund. Får hoppas det är till någon hjälp. Itunes säger att den bara vill återställa telefonen. Men får väll helt enkelt bli en återställning! 🙁

tehfiskk
    Member

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

testa tanka hem fixen högst upp på sidan “blackra1n – iTunes 9.1 Fix” (blackbreeze).

Blackra1n Fix for iTunes 9.1 with BlackBreeze | Redmond Pie

kolla den guiden, så kanske du får igång möget ;D

lycka till.

tehfiskk
    Member

@tehfiskk 62430 wrote:

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

testa tanka hem fixen högst upp på sidan “blackra1n – iTunes 9.1 Fix” (blackbreeze).

Blackra1n Fix for iTunes 9.1 with BlackBreeze | Redmond Pie

kolla den guiden, så kanske du får igång möget ;D

lycka till.

EDIT: (eftersom jag inte kör denna variant av JB så kan jag inte säga att den fixen löser just ditt problem, men de lät bra när jag läste, så kan vara värt att testa. ;D
    man skapar en fixad version av blackra1n rc3 om jag förstått de rätt. om någon vet att detta är fel väg att gå så skriv de och radera mitt inlägg.)

Dag
    Member

Ger det ett försök. Lyckades fixa en ny blackra1n.exe-fil, dock stöter den på ett fel direkt. Ska prova uppdatera itunes på en annan dator här och se om det funkar bättre.

Provade även på min andra iphone samtidigt, och när den var klar och igång (gamla bootromen) så höll den nya på att fortfarande tugga på geohot bilden innan laddar-cirkeln ens hade kommit fram.

tehfiskk
    Member

starta alltid om datorn efter du uppdaterat itunes.. bara ett litet tips ;D de löser mer problem än man tror.

lycka till.

Dag
    Member

2 försök – fungerade inte.
    Startade om datorn.

ifunbox – no device connected

itunes hittar den i återställningsläge

edit: hittat många med liknande problem, dock blir svaren oftast att man ska försöka igen, eller att man ska starta telefonen genom datorn med hjälp av blackra1n eller ge upp och installera 3.1.3.. 🙁

thempan
    Member
    Post count: 6
    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@dag 62438 wrote:

Startade om datorn.

ifunbox – no device connected

itunes hittar den i återställningsläge

edit: hittat många med liknande problem, dock blir svaren oftast att man ska försöka igen, eller att man ska starta telefonen genom datorn med hjälp av blackra1n eller ge upp och installera 3.1.3.. 🙁

Lös i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html. Det handlar just om den situationen du är i.

Dag
    Member

@ponyboy 62491 wrote:

Lös i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html. Det handlar just om den situationen du är i.

Läst allt där nu.. Redan provat med alla tips utom att just då återställa.. Vill inte förlora innehållet på telefonen och vill inte ge upp än..

Håller med Freebo från tråden du tipsade om:
    @freebo 58275 wrote:

Till alla er som fastnat. Testa andra USB-portar alt. andra datorer. Detta ÄR inte olösligt, det handlar om tålamod.

Severikangas
    Member

har nu fått de att fungera. när de slutade svara så körde jag en sök efter lösning. och vips så funkar de 😛

Viewing 27 posts - 351 through 377 (of 377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.