Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n är ute nu!!
-
AuthorPosts
-
Hejsan !
Jag är lite ny med iphone och så, precis fått en innan jul. Jag undrar om det är klurigt att jailbreaka sin iphone och vilka risker innebär det, blir den segare, kan man uppdatera den efter att man jailbreakat, kam man åter ställa den till fabriksny efter man jailbreakat?
Mvh Stefan
@stefan 50600 wrote:
Hejsan !
Jag är lite ny med iphone och så, precis fått en innan jul. Jag undrar om det är klurigt att jailbreaka sin iphone och vilka risker innebär det, blir den segare, kan man uppdatera den efter att man jailbreakat, kam man åter ställa den till fabriksny efter man jailbreakat?
Mvh Stefan
Inte klurigt alls, sålänge du klarar av att trycka på en knapp. För det är en knapptryckning efter man öppnat programmet.
Telefonen blir segare beroende på vad du installerar.
Du kan uppdatera den efter du jailbreakat och även innan du jailbreakat. Du kommer behöva jailbreaka om efter du gjort en uppdatering/återställning.
Ja du kan återställa telefonen så den blir som så du fick den.
Tack muffins, du är en ängel <3
en sista fråga, går de jailbreaka den blackweather om jag har 3.1.2 ? 😛
Tack återigen muffins 😀
@stefan 50606 wrote:
Tack återigen muffins 😀
Med stor sannolikhet kommer din tele ha den nya bootromen om den är nyinköpt. Du får då en tethered jailbreak heter det. Står om vad tethered är i denna tråd så du får leta lite om du vill veta mer, eller göra en liten sökning på google så ska det komma upp lite svar 🙂
kan man jailbreaka sin touch med blackweather med ? 😛
När jag ska köra med iFunBox står det följande :
Lista på intressanta platser som du kanske vill titta närmare på i iPhonen:
Teman: root/Library/Themes (Om du har Winterboard installerat)
Ljud: root/System/Library/Audio/UISounds (Systemljud, SMS-ljud m.m.)
NES roms: root/var/mobile/Media/ROMs/NES (Du kanske måste skapa denna mappen själv)Då är problemet att jag inte har någon av System,Libary eller var mappen, det gör mig väldigt förvirrad och undrar hur jag ska få fram dom eftersom jag är intresserad av att byta tema och sms signaler.
Vore till storhjälp om ni kunde hjälpa mig här.
@stefan 50610 wrote:
När jag ska köra med iFunBox står det följande :
Lista på intressanta platser som du kanske vill titta närmare på i iPhonen:
Teman: root/Library/Themes (Om du har Winterboard installerat)
Ljud: root/System/Library/Audio/UISounds (Systemljud, SMS-ljud m.m.):rolleyes:
NES roms: root/var/mobile/Media/ROMs/NES (Du kanske måste skapa denna mappen själv)Då är problemet att jag inte har någon av System,Libary eller var mappen, det gör mig väldigt förvirrad och undrar hur jag ska få fram dom eftersom jag är intresserad av att byta tema och sms signaler.
Vore till storhjälp om ni kunde hjälpa mig här.
Jag misstänker att du löser det genom att installera afc2add från Cydia
@freebo 50527 wrote:
Tethered är när du behöver ansluta telefonen till en dator och JB:a om den när du bootat om den. Konstig mening… Hummm
Un: boota om telefonen som du vill utan att behöva JB:a om den
Hm svårt att förstå men hur vet man om man har sin iPhone Untethered eller Tethered har en 2G?
@deluxenoone 50613 wrote:
Hm svårt att förstå men hur vet man om man har sin iPhone Untethered eller Tethered har en 2G?
2G & 3G är alltid untethered så om du bootar om din telefon sittandes på en isvak i Östersjön behöver inte oroa dig för att bli sittande med en oanvändbar telefon
Tack för hjälpen freebo 😀
Hejsan igen 😛
Enligt denna länk Ändra SMS-ringsignal pÃ¥ din iPhone! | iPhoneinfo.se så ska man spara filen som .caf fil, men jag hittar inte filtypen när man ska exportera filen. Vilken ska det vara av de som är i bilden ? [IMG]http://img18.imageshack.us/i/namnlstck.jpg/[/IMG]
[IMG]http://img18.imageshack.us/i/namnlstck.jpg/[/IMG]
SNÄLLA HJÄLP MIG ! ! ! ! Har en iPhone 2G och uppdaterade den till 3.1.2 men självklart går den inte att låsa upp. Den går att “jailbreaka” och har läst att det ska gå att låsa upp den med hjälp av BootNeuter, men sätter inställningarna såsom alla säger men det går inte ändå. Snälla hjälp mig, vill inte att den inte ska gå att använda !
@pontuzs 53186 wrote:
SNÄLLA HJÄLP MIG ! ! ! ! Har en iPhone 2G och uppdaterade den till 3.1.2 men självklart går den inte att låsa upp. Den går att “jailbreaka” och har läst att det ska gå att låsa upp den med hjälp av BootNeuter, men sätter inställningarna såsom alla säger men det går inte ändå. Snälla hjälp mig, vill inte att den inte ska gå att använda !
“sätter insttällningarna”???
Har du laddat ner BootNeuter? Har du startat BootNeuter? Gick den igenom processen och sa att det var klart? Startat om telefonen?Tackar tackar, mycket simpelt jailbreak 🙂
försökte jailbreaka min iphone med blackra1n så hände nått konstigt när ja skulle insallera snow för o låsa upp. Nu kommer ja bara fram till där de är en usb och itunes på mobilskärmen? hjälp tack
Ja jag har en iPhone 3GS 16 gb. jag har den inkopplad men den syncar inte med itunes nu, på mobilen är de bild på itunes och usb sladd och på itunes kommer de att den “har hittat en iphone i återhämtningsläge, du måste återställa denna iphone osv”
nej ja ska inte 😛 men vad ska jag göra ?
Återställer du kommer din iphone att uppdateras till 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka.
Stäng itunes och i aktivitets hanteraren stäng iTunesHelper och allt annat Apple program du ser. Starta blackra1n och tryck på “make it ra1n”.
Läs i iPhone FAQ om tethered jailbreak.
ja gör det nu iphonen håller på med något 😀
så nu har den gått igång ? va ska jag göra 😛
Vad menar du, har du fått igång mobilen nu? Vad är det som är problemet då?
vare gång jag stänger av den o sätter på den 😛 så kommer de att jag ska koppla till itunes ?
@ponyboy 56860 wrote:
Återställer du kommer din iphone att uppdateras till 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka.
Stäng itunes och i aktivitets hanteraren stäng iTunesHelper och allt annat Apple program du ser. Starta blackra1n och tryck på “make it ra1n”.
Läs i iPhone FAQ om tethered jailbreak.
Varför ska man döda ituneshelper det har aldrig jag gjort och blackra1n har alltid funkat 🙂
jag menar när ja stänger av mobilen och sätter på den så stannar mobilen på bilden där itunes och en usbkabel syns på mobilskärmen 😛 ja måste starta blackra1n för att få igång den till menyn.
oj förlåt tack nu vet jag tack så mycket för hjälpen 🙂
@zaamaya 56869 wrote:
Varför ska man döda ituneshelper det har aldrig jag gjort och blackra1n har alltid funkat 🙂
Vissa kan ha problem om man inte stänger av dem.
@nderim 56870 wrote:
jag menar när ja stänger av mobilen och sätter på den så stannar mobilen på bilden där itunes och en usbkabel syns på mobilskärmen 😛 ja måste starta blackra1n för att få igång den till menyn.
Sök på Tethered/nya bootroomet..
@zaamaya 56869 wrote:
Om iTunesHelper är på så kommer itunes att startas automatisk när du kopplar in din iphone som är i recovery mode. Om itunes är på så kan det blocka blackra1n. Det är lite olika beroende din dator och dina inställningar, det har aldrig hindrat mig heller att köra blackra1n.
@nderim 56870 wrote:
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden och leder til varningar och i förlängningen avstängning!Onödig historia och du har blivit tillsagd förut.
Varning tilldelad /PonyboySådär ja.. Nu bröt du mot regler 8 typ 4 ggr?
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden och leder til varningar och i förlängningen avstängning!Edit; ;D
Ponny/Freebo/Mos : Ta bort mitt inlägg. Polle redigerade hans inlägg samma stund som jag skrev.
fan va jobbigt 😛 haha, ne jag e bara orolig jag ska förstöra mobilen 😀 idag lixom när ja precis fått den :D. men nu funkar allt som det ska iaf tack jätte jätte mycket :). ja skulle gärna behöva hjälp med cydia och rock och dom sakerna förstår inte riktigt vad dom är till förlåt om ja låter ny och dum 😛 men iphone är inte riktigt mitt område 😀 länka gärna till annat om ni vet där ja kan lära mig lite saker 🙂 tack tack
@nderim 56877 wrote:
fan va jobbigt 😛 haha, ne jag e bara orolig jag ska förstöra mobilen 😀 idag lixom när ja precis fått den :D. men nu funkar allt som det ska iaf tack jätte jätte mycket :). ja skulle gärna behöva hjälp med cydia och rock och dom sakerna förstår inte riktigt vad dom är till förlåt om ja låter ny och dum 😛 men iphone är inte riktigt mitt område 😀 länka gärna till annat om ni vet där ja kan lära mig lite saker 🙂 tack tack
Om du har läst Introduktions kursen och iPhone FAQ tråden så borde du nu kunna lite iaf. Du kan ju alltid söka i forumet på de sakerna du inte förstår dig på, de har garanterat postats förut.
Cydia och rockapp är som appstore men för tredjeparts applikationer (applikationer icke godkända av apple). Det viktigaste rådet jag kan ge dig att vara försiktig med vad du installerar från cydia och rockapp. Du har just nu en engångs jailbreak, det betyder att du endast kan återställa din iphone till fw 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka. Vissa tredjeparts applikationer kan få din iphone att krasha och fastna i bootlogon, då är återställning det enda alternativet.
Edit: ta det lungt med smilies, de ska räcka till alla.
Eller för att dra en liknelse;
kakburken är öppen – du vet att varannan kaka är dödlig – kan du låta bli att nalla?
😮
@h3nr11k 56893 wrote:
Häll ned skiten med vodka så fixar det sig!
Men är det så illa? Det jag kan tänka är att man tankar teminal och leker lite där 😛
Det räcker kanske med en reboot efter WB eller en mobile substrate update och det är rökt… Jag känner på något sätt att Terminal är överkurs i just detta fall, bara en känsla jag får.
har samma problem som Nderim, min är med tillverkad efter v39 så måste starta blackra1n varje gång ja bootar telefonen xD hoppas de kmr någon lösning på detta snart =P
Lösningen är att aldrig stänga av telefonen och inte låta den ladda ur 😉
men måste man inte starta om den efter man hämtat något i cydia? eller de hamnar direkt vid winterboard? =)
Jag har pillat lite på min iphone idag efter att den igår hakade upp sig!
Jag har Iphone 3g, numera jailbreakad i 3.1 igår var den jailbreakad till 3.1.2 (innan den krashade) Jag använde tidigare blackra1n vilket jag kört med även idag. BB för övrigt 5.11.07. och jag använder mac.Mitt problem är nu att när jag felfritt gång på gång kört Blackra1n kommer inte blackra1n-appen upp på mitt springboard. Därmed kan jag inte köra ultrasn0w eftersom det inte heller funkar för mig att köra via cydia. Har försökt läsa ut någon lösning efter att ha läst igenom alla sidor i denna tråd. Det enda problem jag kan komma på är att jag måste ha 3.1.2 istället för 3.1 innan jag kör jailbreaken. Men då är min fråga hur jag uppdaterar till 3.1.2 eftersom den guiden jag följde (iclearified elr redmoundpie) bara länkade till en ispw 3.1?
Någon som har en lösning?
Tack
wwahha, Blackra1n fungerar egentligen bara på 3.1.2
På en 3G skall du köra en SHIFT-Restore men då du har Mac är ju det ABSOLUT bästa att köra PwnageTool och ladda telefonen med fw 3.1.2 som du hittar här
Kör alltså PwnageTool-guiden med 3.1.2 och lås sedan upp med Blacksn0w
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.