Den officiella Off-topic tråden – ordet är fritt

Front page Forums Övriga ämnen Den officiella Off-topic tråden – ordet är fritt

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 254 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1619

@muffins 91350 wrote:

Är det bara jag som fått för mig att forumet börjar bli överröst med reklam? Tycker jag ser reklambanners överallt.

Vad är det som pågår?

Edit: Detta är vad man möts av på första sidan:

En banner högst upp i headern, 2st banners på höger sida, en adsense under menyerna, under adsense-annonserna kommer tradedoubler annonser. Under “Markera forum som lästa” är det en stor banner. Under senaste aktiva trådar så är det en banner. Även längst ner på sidan en stor banner.

Visst förstår jag att iPhoneInfo.se behöver driva in lite pengar för att kunna hålla siten igång, men att bli bemött av så många annonser i form av text & banners på första sidan låter bara som om det är för mycket.

Jag kom in här för att ställa samma fråga.
    Det ser helt löjligt ut !!
    Förstasidan tycker jag dessutom är väldigt krångligt att navigera i.
    Det är inte antal annonser i sig som jag stör mig på, men de är olika stora felplacerade mm mm.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja, just nu ser det bara kladdigt ut.
    Bättre placering kanske. Laddningstiderna har skjutit i höjden avsevärt sedan alla annonser kom in. Att bli bemött av väldigt många stora annonser överallt på sidan när man besöker startsidan för forumet ger enligt mig, inte ett sådant fint intryck.

Loggade in här en vacker dag och vips så var det överröst med reklam.
    Reklam i all ära, självfallet måste en site/forum kunna fixa någon sorts inkomst som det kostar att hosta siten osv. Men nu var det väldigt mycket överallt.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

ni har verkligen rätt det är mycket reklam just nu ska rensas upp men viss reklam måste vi tyvärr ha kvar.
    Det kommer satsas en hel del för att förbättra forumet och ni är två viktiga användare så kom gärna med förslag hur vi kan för bättre.

Vi provar just nu och det är lite mycket reklam det är en test period på söndag kommer det vara mindre reklam på sidan, då är det färdig testat.

Hoppas det är ok!
    /Admin

iPhoneinfo.se
    Member

@iPhoneinfo.se 91426 wrote:

ni har verkligen rätt det är mycket reklam just nu ska rensas upp men viss reklam måste vi tyvärr ha kvar.
    Det kommer satsas en hel del för att förbättra forumet och ni är två viktiga användare så kom gärna med förslag hur vi kan för bättre.

Vi provar just nu och det är lite mycket reklam det är en test period på söndag kommer det vara mindre reklam på sidan, då är det färdig testat.

Hoppas det är ok!
    /Admin

Just det vi tänkte för få ihop till att lotta ut en iPad 2 och byta till en blixtsnabb dedikerad server där va att vi har lagt till banners men idag är det för mycket vi vill se vad som ger mest.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@iPhoneinfo.se 91428 wrote:

Just det vi tänkte för få ihop till att lotta ut en iPad 2 och byta till en blixtsnabb dedikerad server där va att vi har lagt till banners men idag är det för mycket vi vill se vad som ger mest.

Det är oerhört härligt att se att det händer saker nu, ny layout, tävlingar, recensioner m.m och även om det är lite rörigt för tillfället så ä jag övertygad om att ni kommer lösa det utmärkt och ge forumet ett ordentligt uppsving, det känns i alla fall väldigt positivt med förändringarna. Håll uppe tempot och jobba på så kommer detta bli jättebra 🙂

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@mrsmart 91429 wrote:

Det är oerhört härligt att se att det händer saker nu, ny layout, tävlingar, recensioner m.m och även om det är lite rörigt för tillfället så ä jag övertygad om att ni kommer lösa det utmärkt och ge forumet ett ordentligt uppsving, det känns i alla fall väldigt positivt med förändringarna. Håll uppe tempot och jobba på så kommer detta bli jättebra 🙂

Som sagt.. +1!

muffins
    Member

@iPhoneinfo.se 91426 wrote:

Hoppas det är ok!
    /Admin

Självfallet är det okej att testa sig fram =).
    Var bara rädd att detta var slutresultatet som kommer att vara. Men nu har du ju gett en förklaring till att ni testar er fram, vilka positioner etc som lockar mest, gällande annonserna – Helt godtagbart.

Ser fram emot slutresultatet.
    Och självfallet får reklam finnas. Pengar måste ju rulla in från något håll då det kostar att drifta.

Mvh

iPhoneReservdelar.se
    Member

För min del får gärna alla banners vara kvar, men fundera över hur det ser ut rent estetiskt, att lika storlekar, lika avstånd osv. Nu ser det ut som om en 5 åring fått kladda lite här och var 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@iPhoneReservdelar.se 91443 wrote:

För min del får gärna alla banners vara kvar, men fundera över hur det ser ut rent estetiskt, att lika storlekar, lika avstånd osv. Nu ser det ut som om en 5 åring fått kladda lite här och var 🙂

Jag vet men bättring är på väg;)
    /Admin

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

en annons ska väl inte dölja bilder från forumet?
    15wng4i.jpg

iPhoneinfo.se
    Member

Efter helgens analys.
    Vi tänkte på följande lösning, att alla inloggade medlemmar slippa all banner reklam utom den i toppen.
    Vår kodare titta nu på en sådan lösning.
    Vad säger ni om det?
    /Admin

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag använder adblocker i safari så att jag slipper allt när jag vill 🙂
    Personligen har jag inget mot banners när de är snyggt placerade
    Det som jag reagerade på var olika storlekar i högerspalten i övrigt helnöjd

iPhoneinfo.se
    Member

@pongo 91469 wrote:

en annons ska väl inte dölja bilder från forumet?
    15wng4i.jpg

Hej Pongo!
    Tusen tack på feedbacken alla buggar reportering är mer än välkommen! Har vidarebefodrat detta till vår kodare: Han jobbar hela veckan med alla fixar.

mrsmart
    Member

@iPhoneinfo.se 91490 wrote:

Efter helgens analys.
    Vi tänkte på följande lösning, att alla inloggade medlemmar slippa all banner reklam utom den i toppen.
    Vår kodare titta nu på en sådan lösning.
    Vad säger ni om det?
    /Admin

Reklamen är okej så länge det är estetiskt tilltalande samt inte “ploppar” upp hur som helst, viss reklam är tom. intressant för oss iPhone-användare så kan ni bara fixa till estetiken så är reklamen okej för mig, tror de flesta medlemmar känner detsamma. 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

Tack vi ska se över möjliga alternativ 🙂

Cophe
    Member

Har väntat en månad nu på min vita iPhone 4, och enligt telenor lär jag får vänta ännu längre.

Dem sa något om en katastrof, den enda jag hittar, är denna Explosion at Chinese Foxconn iPad Factory, 16 Hurt, 2 Killed [VIDEO] | Redmond Pie

Dem kan väl inte mena naturkatastrofen?

mrsmart
    Member

@cophe 91568 wrote:

Har väntat en månad nu på min vita iPhone 4, och enligt telenor lär jag får vänta ännu längre.

Dem sa något om en katastrof, den enda jag hittar, är denna Explosion at Chinese Foxconn iPad Factory, 16 Hurt, 2 Killed [VIDEO] | Redmond Pie

Om du med “naturkatastrofen” menar Tsunamin och jordskalvet kring Japan så har du nog rätt. Det är antagligen detta de menar. Lite konstigt dock, produktionen lär knappast ligga i Japan, men i dessa dagar så har de största länderna (däribland Japan) ett finger med i allt.

imported_pongo
    Member

@cophe 91568 wrote:

det dom säger är skitsnack, har varit både i butiken här i umeå (thephonehouse) dom fick sin leverans i tisdags för en vecka sedan, halebop hemsida fick samma datum, så fattar inte varför telenor inte också fick det isåfall, fall en random butik som en butik i umeå fick sin leverans

(gjorde iaf min beställning från halebop.se den 2011-05-06 och fick hem den 2011-05-19, men den var skadad så är på lagning)

försvarar inte telenor, men tycker det låter sjukt konstigt att ifall dom andra lyckades få sin leverans, varför skulle dom inte det då för? (edit: sjuk svenska, tror jag ska sluta dricka öl för dagen 😉

kan handla om att dom inte kunde hantera alla sina beställningar i tid och du får vänta tills nästa leverans och dom kommer på någon ursäkt?

och den där explotionen, är väl en underleverantör för någon hårdvara till ipad?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Är jag inloggad?

H3NR11K
    Member

Efter 20 försök så är jag inne :-p.

Gällande explosionen är det bara för iPad. Gällande Telenor är de som de är.

Btw. Hur ska jag göra? Iphone 5 verkar se sjukt mjölig ut så jag kör nog på en 4a. Om de kommer en vit 64gb köper jag den och byter till genomskinliga plattor. Mitt abonemang går ut i Augusti. Så jag kan kanske deala lite eller? Vad säger ni ?

mrsmart
    Member

@h3nr11k 91575 wrote:

Efter 20 försök så är jag inne :-p.

Gällande explosionen är det bara för iPad. Gällande Telenor är de som de är.

Btw. Hur ska jag göra? Iphone 5 verkar se sjukt mjölig ut så jag kör nog på en 4a. Om de kommer en vit 64gb köper jag den och byter till genomskinliga plattor. Mitt abonemang går ut i Augusti. Så jag kan kanske deala lite eller? Vad säger ni ?

Iphone 5!!! Har jag missat något? Eller syftar du på den vita iPhone 4:an? :confused:

WmB
    Member
    Post count: 33

Köpt hus!

Cophe
    Member

@wmb 91599 wrote:

Köpt hus!

Nice. Vart då?

WmB
    Member

@cophe 91601 wrote:

Nice. Vart då?

knappt 2 mil utanför Norrköping, vikbolandet (landet på riktigt)

mrsmart
    Member

@wmb 91599 wrote:

Köpt hus!

Du kommer inte att ångra dig 🙂

WmB
    Member

@mrsmart 91610 wrote:

Du kommer inte att ångra dig 🙂

ska bli skönt att trampa runt på landet i snickarbyxor, på sin egen tomt, klyva sin egen ved

Tyvärr lär ju mitt teknikintresse falla i glömska rejält!

H3NR11K
    Member

@mrsmart 91586 wrote:

Iphone 5!!! Har jag missat något? Eller syftar du på den vita iPhone 4:an? :confused:

Well.. Det har kommit upp lite bilder på vad som sägs är iPhone 5 och jag gillar det inte.. Men vi får se när den kommer.. Antagligen Juni eller September.. Tror mer på September TBH,

imser75
    Participant
    Post count: 78

@wmb 91608 wrote:

knappt 2 mil utanför Norrköping, vikbolandet (landet på riktigt)

Ahh….Vikbolandet är fint 🙂

Cophe
    Member

@h3nr11k 91638 wrote:

Well.. Det har kommit upp lite bilder på vad som sägs är iPhone 5 och jag gillar det inte.. Men vi får se när den kommer.. Antagligen Juni eller September.. Tror mer på September TBH,

Säg så mycket, vet inte riktigt vilken källa man ska gå efter. På redmondpie släpps det ju hur mycket “rykten-bilder” som helst..

H3NR11K
    Member

@cophe 91648 wrote:

Säg så mycket, vet inte riktigt vilken källa man ska gå efter. På redmondpie släpps det ju hur mycket “rykten-bilder” som helst..

Jo men jag hänger på iClar… REdmond är lite troll ibland..

muffins
    Member

Godmorgon!
    Är det inte härligt med måndagar?
    Passar på att önska alla en fin arbetsvecka och hoppas ni även hinner få se någon glimt av solen!

Mvh, Muffins

imported_pongo
    Member

Morn Morn Muffins!
    kom nyss hem från jobbet själv så =) ledig denna måndagen, efter en härligt massa nattpass, idag bär det av till Skellefteå för att se en pjäs och kunde inte varit bättre med att solen har tittat fram hela tiden!

får önska alla en helt underbar dag!

muffins
    Member

@pongo 91672 wrote:

Morn Morn Muffins!
    kom nyss hem från jobbet själv så =) ledig denna måndagen, efter en härligt massa nattpass, idag bär det av till Skellefteå för att se en pjäs och kunde inte varit bättre med att solen har tittat fram hela tiden!

får önska alla en helt underbar dag!

Grattis till den lediga dagen =).
    Njut till fullo av solen om den finns där du är =).

Själv fick man nyss fullt upp när en ny express-leverans av DHL kom med Gevey Pro upplåsningskorten. 200 antal nya kort att sälja =)

Jani
    Member
    Post count: 10

4 dagar kvar tills semestern börjar… en hel månad utan att lyssna på gnälliga kunder! 😀

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@jani 91679 wrote:

4 dagar kvar tills semestern börjar… en hel månad utan att lyssna på gnälliga kunder! 😀

Gnälliga kunder är ju som himmelriket jämfört med jobbiga elever och ännu jobbigare föräldrar till eleverna.

Jani
    Member

@iash 91681 wrote:

Gnälliga kunder är ju som himmelriket jämfört med jobbiga elever och ännu jobbigare föräldrar till eleverna.

M.a.o så är eleverna mellanhänderna och föräldrarna slutkunderna? :laugh: 😉

imported_pongo
    Member

Haha 🙂 klockrent 🙂

Muffins: får önska dig lycka till med försäljningen! Dom lär gå åt som smör eller hoppas det iaf!

Cophe
    Member

vitiphone.jpg

Det var fan på tiden!

muffins
    Member

@pongo 91686 wrote:

Haha 🙂 klockrent 🙂

Muffins: får önska dig lycka till med försäljningen! Dom lär gå åt som smör eller hoppas det iaf!

Jodå, de går åt snabbt. ca 50kort/vecka som tur är =).

imported_pongo
    Member

tänkte vara glad att det bara är 149inlägg kvar tills mina 1000, så ser jag muffins med sina 1822 eller cophe med sina 928.. blä fattar inte varför jag blivit så inaktiv på den senaste tiden 😛

Cophe
    Member

Haha, inte lätt! För typ 2 månader sen, hade jag ca 500. Blivit väldigt mycket sista tiden.

mrsmart
    Member

@cophe 91704 wrote:

Haha, inte lätt! För typ 2 månader sen, hade jag ca 500. Blivit väldigt mycket sista tiden.

Hehe, med tanke på vilken tid det citerade inlägget skrevs så misstänker jag att du lägger en del tid på siten nuförtiden. 😀

H3NR11K
    Member

Han sover aldrig 🙂

muffins
    Member

@pongo 91703 wrote:

tänkte vara glad att det bara är 149inlägg kvar tills mina 1000, så ser jag muffins med sina 1822 eller cophe med sina 928.. blä fattar inte varför jag blivit så inaktiv på den senaste tiden 😛

Själv har jag inte varit superaktiv här på forumet på flera, flera månader :/.

Föresten, tror ni dessa kommer kunna slå in sig på den svenska marknaden?
    ramminnen.png

Edit: Kika deras site också i logon: KUKÄÚ´æ DDR/DDR2ÄÚ´æ CPU-INTEL AMD SD CF MINI-SD¿¨-Ô­¶¯Á¦¹ú¼Ê-KUKRAM

“TOP SPEED KUK” 🙂

Cophe
    Member

@mrsmart 91706 wrote:

Hehe, med tanke på vilken tid det citerade inlägget skrevs så misstänker jag att du lägger en del tid på siten nuförtiden. 😀

Sitter vid datorn 24/7. Spenderar ganska många timmar här på forumet faktiskt.

@h3nr11k 91708 wrote:

Han sover aldrig 🙂

Nej, dessvärre inte. Mycket som distraherar sömnen, tyvärr.

@muffins 91715 wrote:

[IMG]BILD[/IMG]

Edit: Kika deras site också i logon: KUKÄÚ´æ DDR/DDR2ÄÚ´æ CPU-INTEL AMD SD CF MINI-SD¿¨-Ô*¶¯Á¦¹ú¼Ê-KUKRAM

“TOP SPEED KUK” 🙂

Hahahahaha! Kukram. -Hilarious!

Jani
    Member

@muffins 91715 wrote:

ramminnen.png

Edit: Kika deras site också i logon: KUKÄÚ´æ DDR/DDR2ÄÚ´æ CPU-INTEL AMD SD CF MINI-SD¿¨-Ô*¶¯Á¦¹ú¼Ê-KUKRAM

“TOP SPEED KUK” 🙂

HAHAHAHAHAHAHAH! Skulle vara kul och se någon gå in i en datorbutik och fråga efter dessa. 😀

imported_pongo
    Member

haha roliga konsekvenser man får efter idéer på fyllan, rullade ihop ett sånt där liggunderlag, tänkte att det skulle bli ett fågelbo, tillslut flyttade 2duvor in och la ägg där, i söndags så kom dom här ;P

qyg6qr.jpg

iPhoneReservdelar.se
    Member

@muffins 91715 wrote:

ramminnen.png

“TOP SPEED KUK” 🙂

Kolla bara så att de inte har några udda timingar, annars så köper folk efter hastighet och pris.
    När vi får förfrågan så är det hastighet och pris som bestämmer inte märke

Cophe
    Member

@pongo 91910 wrote:

haha roliga konsekvenser man får efter idéer på fyllan, rullade ihop ett sånt där liggunderlag, tänkte att det skulle bli ett fågelbo, tillslut flyttade 2duvor in och la ägg där, i söndags så kom dom här ;P

Hade inte en gått bort? 🙁

imported_pongo
    Member

@cophe 92184 wrote:

Hade inte en gått bort? 🙁

jo, skulle chansa på att den blev sjuk eller något, vart lite tragiskt att morsan slängde ut den ur boet. men men, den andra mår prima
    a1ikoh.jpg

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 254 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.