Desktoptråden

Front page Forums Övriga ämnen Desktoptråden

Viewing 12 posts - 101 through 112 (of 112 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1079

@supremevarg 90344 wrote:

Tja! igen.

Temat. Yes jag har gjjort som man skulle(tror jag), kör på bottom+searchbar.

Asså jag är inte bäst på windows customization, så ifall du orkar så fär du gärna säga resten;)
    asså hur man får den färgen, ikonerna på det stället du har dem(mitten på startmenyn).

Hade varit jätte snällt!
    tar en screenshot på min setup så kan du se vad som behöver ändras:D

Du får jättegärna lägga upp en bättre skärmdump. Ser inget på denna. Vad menar du med färgen?

Centrera ikoner

supremevarg
    Member
    Post count: 27

@cophe 90349 wrote:

Du får jättegärna lägga upp en bättre skärmdump. Ser inget på denna. Vad menar du med färgen?

Centrera ikoner

jätte bra länk tack. färgen jag syftar på är för startmenyn, den är ljusblå och startknappen svart.
    http://i51.tinypic.com/okpnyf.png

Cophe
    Member

@supremevarg 90351 wrote:

jätte bra länk tack. färgen jag syftar på är för startmenyn, den är ljusblå och startknappen svart.
    http://i51.tinypic.com/okpnyf.png

Jaha, men anledningen till att min är svart på den skärmdumpen är för att hela startmenyn är transparent. Så har du svart bakgrund så blir den svart.

supremevarg
    Member

@cophe 90352 wrote:

Jaha, men anledningen till att min är svart på den skärmdumpen är för att hela startmenyn är transparent. Så har du svart bakgrund så blir den svart.

Ja nu känner man sig lite dum:P

Sista problemet: när jag ska fixa det i mitten så ska man dra den ena grejen till vänster fram till dom andra ikonerna(pinned), tills det tar stop, sen ska man flytta den högra(som är precis brevid start orben) men det år inte eller så hoppar den över bara så de byter plats. ska de göra de?
    För isf. så hamnar ju de programmen man använder brevid startmenyn och inte brevid dom kewla ikonerna.
    bild 6-9 i din länk.
    http://i54.tinypic.com/2v01irs.png så det blir så eller om ja unpinnar dom blir det ju snyggt men fult såfort jag öppnar något.

Cophe
    Member

När du har valt ditt nya verktygsfält på startmenyn, så har du rätt.. Du drar den så långt åt vänster du bara kan, då hoppar dina ikoner till höger. Då drar du i den markeringen bredvid den första ikon, på så sätt kan du flytta hela din “rad” ikoner i sidled.

Angående ikonerna i sig. Jag gör så här, ha alla unpinnat. Alltså inga program på startmenyn. Öppna t.ex din webbläsare, högerklicka på ikonen, sedan högerklicka på (programmet).exe. Du ska då få upp en alternativmeny. Där väljer du egenskaper. Då öppnas egenskaperna för respektive ikon. Där kan du välja “byt ikon”. När du gjort det, så pinnar du bara programmet till startmenyn. På så vis, byter du ikon för programmet, plus att där blir inga “nya” ikoner på startmenyn när du öppnar dem. Bara ett enda undantag. iTunes, den ikonen går inte att göra något åt. Blir alltid en “ny” när man öppnar programmet. Det går att fixa det, men man måste ha ett program som heter resource hacker osv.. väldigt stökigt.

(här ser du vad jag menar med alternativmenyn)

(här ser du att jag inte har några “nya” ikoner fast programmen är igång.)
    Bara iTunes, tyvärr.

Edit;
    Du måste också ha alternativet “Gruppera alltid, dölj etiketter” aktiverat för att det här ska fungera. Det alternativet hittar inne på egenskaper för din startmeny.

Lycka till.

supremevarg
    Member
    Cophe
    Member

Haha, schysst förklaring.

De ikonerna du har längst till vänster. Det är snabbstartsfältet. Det ska du inaktivera.

supremevarg
    Member

@cophe 90384 wrote:

Haha, schysst förklaring.

De ikonerna du har längst till vänster. Det är snabbstartsfältet. Det ska du inaktivera.

Ok. Ursäkta om jag är riktigt dum men hur gör man det?

Cophe
    Member

Bara högerklicka på de ikonerna och välj ta bort eller unpinn?

supremevarg
    Member

hej.
    först och främst så vill jag be om ursäkt till dig cophe för att du har hjälpt mig i onödan och spillt din tid på min idioti.

Jag hade fått allt om bakfoten men det blev jävligt uppenbart helt plötsligt.
    Det är nämligen så att jag har använt toolbaren i mitten istället för “fast” till höger. Jag fattade nämligen det först som toolbaren var länkfältet och la in en massa shortcuts medan det visade sig att det va de “pinnade” programmen man skulle använda. INTE TOOLBAREN. så nu har jag flyttat om dem och gjort rätt så nu är allt som det ska. och allt öppnas snyggt. La tillochmed in en extra toolbar så jag kunde direkt länka till vissa folders, D och Downloads.

Tack för hjälpen och sorry…. Men nu är det snyggt som faen!!

OLD SKULLE BLI RÄTT: http://i53.tinypic.com/fnfz0h.png

NU SOM DET SER UT: http://i51.tinypic.com/j0jj7s.png

Sen skulle man kunna få en link till din lockscreen endast(tänkte på den med fågeln) skitsnygg.

Cophe
    Member

Skönt att det löste sig.

Angående typsnittet så går det ej att peka det mot någon specifik fil, utan allt sker i “tema-filerna”. Hur man packar upp de och ändrar vet jag ej.

Mapp-namnen kan du ändra till vad du vill.

Temat med den loockscreen du frågade efter – download

Cophe
    Member
Viewing 12 posts - 101 through 112 (of 112 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.