Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Dilemma IOS 3.1.3 vill ha 4.0.1
-
AuthorPosts
-
Jag har en iphone 3GS som jag köpte begagnad och den har ios 3.1.3 just nu. jag pluggar i den i Itunes och den vill lägga in 4.0.2.
Min undrar är, går det att få in ios 4.0.1 i den, och då menar jag utan eller med Itunes hjälp. den vill ju inte signera vilka FW som helst.
Jag har testat att ladda hem IOS 4.0.1 restore och köra SHIFT + återställ men går ej.
Är jag fast och måste vänta på en Jailbreak 4.0.2 eller finns det annan lösning?
tack på förhand.
Ps: använder windows äger ingen MAC.
Är den jailbreakad nu?
Om den är det, öppna upp cydia och kolla efter den gröna texten högst upp på skärmen som visar vilka versioner telefonen har SHSH-filen sparad för.Om din tele har SHSH-fil sparad för 4.0.1 så kan du uppgradera till 4.0.1.
Du kan börja läsa från “This device has SHSH….” Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMediaStår så här
This device has SHSHs on file for iphone OS / IOS: 4.0, 4.0.1
I guiden du postade så stog det nedgradera, jag vill ju uppgradera.
Om jag fattat det hela rätt och det står som jag skrev i Cydia.
1: Ladda hem IOS 4.0.1 Restore IPSW filen.
2: Lägg till 74.208.10.249 gs.apple.com i min hosts fil.
3: Öppna Itunes och håll ner SHIFT och tryck återställ.
4: Browsa dig till IOS IPSW 4.0.1 filen
5: Klicka OK
6: Vänta medans den uppgraderas.?
@radical2005 76582 wrote:
Står så här
Då kan du följa guiden som jag länkade till.
Du kan börja att läsa från “This device has…..” i guiden om hur du går tillväga.
Mvh
tjena muffins jag gjort allt efter den guiden nu så jag nu ladda ner 4.0.1 ?
@radical2005 76582 wrote:
Står så här
I guiden du postade så stog det nedgradera, jag vill ju uppgradera.
Om jag fattat det hela rätt och det står som jag skrev i Cydia.
1: Ladda hem IOS 4.0.1 Restore IPSW filen.
2: Lägg till 74.208.10.249 gs.apple.com i min hosts fil.