Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Dilemma IOS 3.1.3 vill ha 4.0.1
-
AuthorPosts
-
Det där är de enda alternativen jag har?
ok, tack som fan för hjälpen muffins! Det är personer som du vi behöver fler av!
Hmm… Har ett litet problem här jag med!
Har fixat allt det där med host filen och ipconfig /flushdns, inga problem. Men när jag har iTunes igång och ska “skift återställa” så kommer rutan upp och jag ska köra in 4.0.1, går till mappen där det ska ligga, men det kommer inte upp några filer att välja på.
Tankade hem “iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore” och packade upp det. Men i mapparna så finns det inget som har filändelsen : ipsw
Så det finns inget att installera…
Har WinXP SP2
Nån som har ett lysande svar? Eller är det jag som är en komplett idiot?@lenkan 77047 wrote:
Hmm… Har ett litet problem här jag med!
Har fixat allt det där med host filen och ipconfig /flushdns, inga problem. Men när jag har iTunes igång och ska “skift återställa” så kommer rutan upp och jag ska köra in 4.0.1, går till mappen där det ska ligga, men det kommer inte upp några filer att välja på.
Tankade hem “iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore” och packade upp det. Men i mapparna så finns det inget som har filändelsen : ipsw
Så det finns inget att installera…
Har WinXP SP2
Nån som har ett lysande svar? Eller är det jag som är en komplett idiot?När du har rutan öppen, som kommer då du håller in ALT + Klick, kolla längst ner i högra hörnet på den, se till att rullgardinen är vald med “Alla filer”.
Edit: Den måste ju heta nå mer än iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore, tex iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.zip / iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Om den hette *.zip så ändra om *.zip till *.ipsw bara.
Mvh
Tackar för svaret!
I rullgardinen så går det inte att välja “alla filer”, finns bara .ipsw som förvalt och inget mer. Men jag ska alltså inte packa upp filen, bara byta namn. Då ska det vara fixat i ett nafs imorrn efter jobbet!
Återkommer om det blir mera strul! :ptryck *.* där du ska skriva namn och tryck enter
då kommer du se alla filer@lenkan 77050 wrote:
Tackar för svaret!
I rullgardinen så går det inte att välja “alla filer”, finns bara .ipsw som förvalt och inget mer. Men jag ska alltså inte packa upp filen, bara byta namn. Då ska det vara fixat i ett nafs imorrn efter jobbet!
Återkommer om det blir mera strul! :pdu måsta LADDA NER ipsw filen ifrån Mozilla firefox, du får ingen ispw fil om du laddar ner med vanliga Internet explorer
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.