Diskussioner kring firmware 2.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Diskussioner kring firmware 2.1

Viewing 39 posts - 151 through 189 (of 189 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Ja tack, har sett de där olika VNC Appsen, men de visar ju upp en del av skrivbordet/datorbilden och inte bara tangentbord och mus…

Men nu har jag hittat två Apps som BARA verkar visa tangentbord och mus och inte använder VNC: QwasiPad (15 SEK) samt Air Mouse (75 SEK). De släpptes på AppStore i förrgår (13:e Sep) och idag (15:e Sep) så inte konstigt att jag inte hittat dem tidigare.
    Ingen av dem har dock några recensioner eller liknande, så får väl helt enkelt köpa och testa dem och kommentera dem i detta forum samt på AppStore.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@mrh 12025 wrote:

Ja tack, har sett de där olika VNC Appsen, men de visar ju upp en del av skrivbordet/datorbilden och inte bara tangentbord och mus…

Men nu har jag hittat två Apps som BARA verkar visa tangentbord och mus och inte använder VNC: QwasiPad (15 SEK) samt Air Mouse (75 SEK). De släpptes på AppStore igår (14:e Sep) och idag (15:e Sep) så inte konstigt att jag inte hittat dem tidigare.
    Ingen av dem har dock några recensioner eller liknande, så får väl helt enkelt köpa och testa dem och kommentera dem i detta forum samt på AppStore.

Det låter bra! 🙂

Om du jailbreakar din telefon så tror jag det finns ett grymt bra program vid namn TouchPad 🙂

YouTube – Touchpad for iPhone

MrH
    Member

@iPhoneinfo.se 12027 wrote:

Det låter bra! 🙂

Om du jailbreakar din telefon så tror jag det finns ett grymt bra program vid namn TouchPad 🙂

YouTube – Touchpad for iPhone

Ja det finns ju den möjligheten också, Touchpad verkade mycket enkelt och bra enligt videon och sånt uppskattas, men inte så sugen på att jailbreaka telefonen. Tror det blir att jag köper Air Mouse och testar den. Eller båda, den andra kostar ju bara 15 SEK… 😛

perk
    Member
    Post count: 356

@mrh 12028 wrote:

Ja det finns ju den möjligheten också, Touchpad verkade mycket enkelt och bra enligt videon och sånt uppskattas, men inte så sugen på att jailbreaka telefonen. Tror det blir att jag köper Air Mouse och testar den. Eller båda, den andra kostar ju bara 15 SEK… 😛

Varför inte jailbreaka?

Simba
    Member
    Post count: 1063

Kom ihåg gossar, OnTopic 😉

iPhoneinfo.se
    Member

Ja, nu har man upplevt några Safarikrascher. 2.1 känns inte alltför stabil faktiskt. Har upplevt betydligt fler krascher med 2.1 än tidigare firmwares.

Rolle
    Member
    Post count: 159

ifall det är så vanligt med krascher så kommer det nog en 2.1.1 eller något inom någon vecka som stabiliserar programvaran.

Halle
    Member
    Post count: 837

Lustigt det här med krascher. Jag har aldrig upplevt en enda safarikrasch sedan jag fick telefonen. Det är så sant som det är sagt. Tror alla ni har måndagsex. :laugh:

Khayman
    Member
    Post count: 31

@halle 12086 wrote:

Lustigt det här med krascher. Jag har aldrig upplevt en enda safarikrasch sedan jag fick telefonen. Det är så sant som det är sagt. Tror alla ni har måndagsex. :laugh:

Nja inte riktigt.. jag surfar på lite fler avancerade (javabaserade) sidor och då kan det hända att safari crashar då och då.
    Jag tycker dock det blivit bättre med uppdateringen.

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Nu har jag förvisso inte läst igenom alla inlägg i den här tråden. Men jag såg idag
    att strukturen på telefonnumren i kontaktlistan har justerats. Detta är ju ingen stor
    detalj, men jag tycker ändå att det är skönt. Innan har det blivit väldigt… konstiga
    mellanrum efter ett visst antal siffror. Nu justerar den riktnummer och övrigt nummer
    med ett bindestreck helt korrekt. Det är skönt! 😉

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Efter uppdatering till 2.1 av min iPhone så kan min iPhone vara standby i ca 1 timme. Sen är batteriet slut… det har gjort att jag sovit över dom två senaste dagarna! (då telefonen har dött på natten) 🙂

Är det ngn annan som haft samma problem? Hur göra? Som det är nu måste jag
    hela tiden ha den i laddaren!

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@mrfestis 12265 wrote:

Efter uppdatering till 2.1 av min iPhone så kan min iPhone vara standby i ca 1 timme. Sen är batteriet slut… det har gjort att jag sovit över dom två senaste dagarna! (då telefonen har dött på natten) 🙂

Är det ngn annan som haft samma problem? Hur göra? Som det är nu måste jag
    hela tiden ha den i laddaren!

jag har haft det problemet med alla versioner av firmware, ex:

Jag slår på Push på exchange mail: Batteriet laddar ur grymt snabbt i två omgångar, sedan fixar det sig själv och den fungerar perfekt.
    Jag slår på 3g första gången efter återställning: samma sak, laddar ur sig grymt snabbt de första två urladdningarna för att sedan stabilisera sig..

vet inte varför, men efter detta så har jag “normal” laddtid,
    kan däremot säga att jag alltid har min i laddaren på natten, då jag behöver ha fullt batteri för dagen som följer.

mrfestis
    Member
    Post count: 59

@cybertron 12271 wrote:

jag har haft det problemet med alla versioner av firmware, ex:

Jag slår på Push på exchange mail: Batteriet laddar ur grymt snabbt i två omgångar, sedan fixar det sig själv och den fungerar perfekt.
    Jag slår på 3g första gången efter återställning: samma sak, laddar ur sig grymt snabbt de första två urladdningarna för att sedan stabilisera sig..

vet inte varför, men efter detta så har jag “normal” laddtid,
    kan däremot säga att jag alltid har min i laddaren på natten, då jag behöver ha fullt batteri för dagen som följer.

Nu har jag återställt ALLT (program ej installerade). Det kan vara ngt program som inte funkar ihop med 2.1. Men den är inte okej. Telefonen är kanonvarm och batterier laddar ur på 1 timme.

Vad göra? Lämna in den?

CyberTron
    Member

@mrfestis 12295 wrote:

Nu har jag återställt ALLT (program ej installerade). Det kan vara ngt program som inte funkar ihop med 2.1. Men den är inte okej. Telefonen är kanonvarm och batterier laddar ur på 1 timme.

Vad göra? Lämna in den?

men låt den ladda ur ett par gånger, och se om det löser sig.
    Annars testa att stänga av 3g samt GPS och ev. Push (i någon dag) och sen slå på en sak i taget.
    Telefonen blir varm när den använder 3g och gps eller push det är normalt…..
    men som sagt, testa att låta den köra i botten ett par gånger och se sen om det inte löser sig självt.

Jezper
    Member
    Post count: 136

Min telefon blir endast varm när jag spelar Super Monkey Ball eller när jag gör en full sync från tomt till fullt i iTunes. Alla chip på eller av gör varken till eller från vad gäller värme. Jag gissar på fel på telefonen…

CyberTron
    Member

@jezper 12303 wrote:

Min telefon blir endast varm när jag spelar Super Monkey Ball eller när jag gör en full sync från tomt till fullt i iTunes. Alla chip på eller av gör varken till eller från vad gäller värme. Jag gissar på fel på telefonen…

testa att använda gps:en i google maps i 10 minuter så märker du att telefonen blir varm ändå 😀
    det är inget fel på telefonen, det är normalt att den blir varm när den får arbeta (framförallt med gps och wifi påslaget och använt)

det som är onormalt är att hans telefon är “tom” och ändå blir varm. och min erfarenhet sedan den 11 juli är att efter en återställning och när man har 3g / push påslaget så reagerar telefonen precis som han skriver i ca. 2 laddcykler, föra att sedan fungera helt normal (dvs kall/lång batteritid vid normalt användande och lite ljummen när man använder gps en längre tid)

Heenke
    Member
    Post count: 53

Safarikrash typ hela tiden med 2.1 för mig!

Halle
    Member
    Post count: 837

@heenke 12390 wrote:

Safarikrash typ hela tiden med 2.1 för mig!

Du skulle ha köpt en svart…. :laugh:

Rolle
    Member
    Post count: 159

@halle 12395 wrote:

Du skulle ha köpt en svart…. :laugh:

nä Vit is the shit, ja har dock inte hjar problem emd Safari – men sen har jag kanske bara använt det i 5min eller något ^^

Rolin
    Member
    Post count: 9

Jag har upplevt ett problem sen 2.1
    Då jag går in och kollar på användningen/standbytiden så hade jag efter en dag då jag inte använt den något alls utan bara haft den i fickan ändå 16 timmar använt. Och batteriet hade sjunkit dessutom.

Är det någon annan som har upplevt detta, att iphonen är i användning trots att man inte vill det.

longdriver
    Member
    Post count: 8

Någon som har PC som har jailbreakat sin Iphone 3g med firmware 2.1?

Jag är rätt ny på det här så jag skulle uppskatta om någon kunde isåfall länka mig rätt hur jag gör och vad jag ska använda mig av.

Sett att de finns nått som heter Pwned.

Ingeting som kan gå sönder eller förstöras av att använda sig av jailbreak?:eek:

jocke
    Member
    Post count: 189

@longdriver 12586 wrote:

Jag är rätt ny på det här så jag skulle uppskatta om någon kunde isåfall länka mig rätt hur jag gör och vad jag ska använda mig av.

Ingeting som kan gå sönder eller förstöras av att använda sig av jailbreak?:eek:

Eftersom du är ny här, rekommenderar jag att läsa de klistrade trådar som finns, plus att använda sökfunktionen. Svaren på de frågor du ställer finns i säkert 10+ trådar.

rotkiv
    Member
    Post count: 506

@longdriver 12586 wrote:

Du verkar inte så erfaren så jag råder dig att avstå från att jailbreaka firmware 2.1 först WinPwn 3.0 kommer ut (Om du har Windows).
    Har du Mac ere bara gå in på blog.iphone-dev.org och tanka Quickpwn 2.1 eller Pwnage Tool (föredrar Quickpwn 2.1).

För att klargöra lite.
    WinPwn=Windows=WinPwn.com
    Pwnage Tool=Mac=blog.iphone-dev.org

rotkiv
    Member

@Rölin 12583 wrote:

Jag har upplevt ett problem sen 2.1
    Då jag går in och kollar på användningen/standbytiden så hade jag efter en dag då jag inte använt den något alls utan bara haft den i fickan ändå 16 timmar använt. Och batteriet hade sjunkit dessutom.

Är det någon annan som har upplevt detta, att iphonen är i användning trots att man inte vill det.

Användning börjar räknas från den sekund då telefonen är fulladdad.

Ville bara klargöra så det inte blir några missförstånd. Om du visste det så är det lite skumt :S

EDIT: Men 16h användning låter väldigt, väldigt mycket.

Jezper
    Member

@rotkiv 12601 wrote:

Användning börjar räknas från den sekund då telefonen är fulladdad.

Ville bara klargöra så det inte blir några missförstånd. Om du visste det så är det lite skumt :S

Nej, Användning räknas bara när du fysiskt använder telefonen. Det som räknas från när telefonen är fulladdad är Vänteläge.

rotkiv
    Member

@jezper 12617 wrote:

Nej, Användning räknas bara när du fysiskt använder telefonen. Det som räknas från när telefonen är fulladdad är Vänteläge.

Säker? Båda alternativen står ju under ‘Tid sedan full uppladdning’. Jag har precis laddat min telefon och det står 0 minuter på användning.

Jezper
    Member

@rotkiv 12621 wrote:

Säker? Båda alternativen står ju under ‘Tid sedan full uppladdning’. Jag har precis laddat min telefon och det står 0 minuter på användning.

Ja, för den är precis nyladdad, alltså har du inte använt den ännu. Min säger ca 16h vänteläge och ca 2h användning just nu. Det är sedan senaste fulla laddningen.

Rolin
    Member
    Post count: 9

Nu hände det igen, då jag gick och la mig igårkväll så var batterinivån nästan på full och då jag vaknade imorse så hade den sjunkit till nästan inget och det stod att den använts 19 timmar.

börjar bli frustrerande.

fotbollskillen
    Member
    Post count: 151

Är det någon annan en jag som tycker att batteriet i 2.1 sjunker snabbare en 2.0, 2.0.1, 2.0.2 ???

iPhoneinfo.se
    Member

@fotbollskillen 12821 wrote:

Är det någon annan en jag som tycker att batteriet i 2.1 sjunker snabbare en 2.0, 2.0.1, 2.0.2 ???

Ja, jag har också märkt det. Men om du hade läst inläggen ovan så hade du fått klart för dig att det är många som klagar på just detta 😛

korlei
    Member
    Post count: 48

Jag tycker nästan det bästa med 2.1 är att nummerformaten är rätt när man skriver in nummer i telefonen. Blev galen på det förut. :p

iphone77
    Member
    Post count: 213

Har märkt att ljudböcker har börjat bete sig konstigt med 2.1… den hoppar runt lite random ibland (alltså inte mellan kapitlen utan _i_ ett kapitel så det handlar inte om att random är aktiverat för songs). Sjukt irriterande när den hoppar eftersom det blir helt osammanhängande 🙁

Svarten
    Member
    Post count: 106

Det som imponerade mest på mig var att jag inte behövde Pawn:a den igen för att synka med iTunes efter uppdateringen, visst jag har inte installer appen längre men jag använde inte dom iallafall.

Så nu kör jag altså iPhone 3G 2.1 med Telenor SIM + i-Smartphone, utan jailbreak och synkar utan problem. Det gillade jag skarpt 🙂

issenisse
    Member

@simba 11864 wrote:

Under den senaste dagens användning av FW 2.1 märker jag att batteritiden har blivit ett snäpp bättre.. Inte mycket, men det drar inte alls lika mycket batteri att lyssna på musik/surfa. Ingen annan som märkt av detta? 🙂

OffTopic:
    Har märkt att jag nästan aldrig är uppkopplad på ett 3G nät, även fast både mobil och SIM stöder det :/ Syster min har en SE w660i, och hon är i princip alltid uppkopplad på tele2/comviqs “Sweden 3G” nät.. Själv så ansluter min iPhone 3G nästan alltid till “S Comviq”, vilket är endast GSM/Edge. Kan ju inte heller ändra operatör i inställningarna :/
    Skumt..

Simba.. Jag har samma problem med 3G nätet. Står alltid S Comviq. Har installerat Boss prefs och provat att stänga av EDGE/gprs och då fungerar inte internet alls. Alltså inget 3G överhuvudtaget..:confused:

Har du kommit på någon lösning till ditt problem?

issenisse
    Member

@simba 11864 wrote:

Under den senaste dagens användning av FW 2.1 märker jag att batteritiden har blivit ett snäpp bättre.. Inte mycket, men det drar inte alls lika mycket batteri att lyssna på musik/surfa. Ingen annan som märkt av detta? 🙂

OffTopic:
    Har märkt att jag nästan aldrig är uppkopplad på ett 3G nät, även fast både mobil och SIM stöder det :/ Syster min har en SE w660i, och hon är i princip alltid uppkopplad på tele2/comviqs “Sweden 3G” nät.. Själv så ansluter min iPhone 3G nästan alltid till “S Comviq”, vilket är endast GSM/Edge. Kan ju inte heller ändra operatör i inställningarna :/
    Skumt..

Simba.. Jag har samma problem med 3G nätet. Står alltid S Comviq. Har installerat Boss prefs och provat att stänga av EDGE/gprs och då fungerar inte internet alls. Alltså inget 3G överhuvudtaget..:confused:

issenisse
    Member

@simba 11864 wrote:

OffTopic:
    Skumt..

makaveli-
    Member
    Post count: 6

När jag först installerade 2.1 så började alla program krascha mycket mindre men nu känns det att jag är där igen och förresten kontakter låser sig fortfarande ett tag när man ger sig in i det.
    Dessutom kraschar Safari minst två gånger om dagen, börjar bli väldigt irriterad tanken på att Apple meddelade om att man skulle lösa enormt mycket med 2.1 men nej det håller inte.

makaveli-
    Member

När jag först installerade 2.1 så började alla program krascha mycket mindre men nu känns det att jag är där igen och förresten kontakter låser sig fortfarande ett tag när man ger sig in i det.
    Dessutom kraschar Safari minst två gånger om dagen, börjar bli väldigt irriterad tanken på att Apple meddelade om att man skulle lösa enormt mycket med 2.1 men nej det håller inte.

makaveli-
    Member

Viewing 39 posts - 151 through 189 (of 189 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.