Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Diskussioner kring firmware 2.1
-
AuthorPosts
-
Verkar som att det snart är dags att uppdatera igen.
iClarified – Apple News – iPhone 2.1 Firmware to be Released Tuesday?@perk 11249 wrote:
Verkar som att det snart är dags att uppdatera igen.
iClarified – Apple News – iPhone 2.1 Firmware to be Released Tuesday?japp, vi ser fram emot tisdag…ny firmware, nya ipods och kanske uppdateringar på macbook / macbook pros 😀
Firmware 2.1 sägs innehålla nya buggfixar 🙂
CyberTron: Endast nya iPods vi kommer få se – kommer nog dröja till oktober innan vi får se nya MacBooks 😉
Och iTunes 8 förstås!
Hoppas också lite på en unlock till 3G:n.Jag här stora förhoppningar på 2.1. Främst är det förstås applikationer som körs i bakgrunden och klipp/klistra som jag hoppas. Ett utökat bluetoothstöd vore också bra men är kanske mindre troligt.
Applikationer i bakgrunden-stödet var ju en sak som de tagit bort från betan som gick ut till utvecklare, så det verkar ju troligt.
Bättre bluetooth-stöd vore ju guld också. Och copy and paste, fast det har de väl glömt bort igen… [sarkasm]det verkar ju tekniskt omöjligt att få in på en iPhone![/sarkasm]@johnfa 11278 wrote:
Applikationer i bakgrunden-stödet var ju en sak som de tagit bort från betan som gick ut till utvecklare, så det verkar ju troligt.
Bättre bluetooth-stöd vore ju guld också. Och copy and paste, fast det har de väl glömt bort igen… [sarkasm]det verkar ju tekniskt omöjligt att få in på en iPhone![/sarkasm]Bakground push är det väl det handlar om, inte att köra applikationer i bakgrunden. Bakground push handlar ju om att en server hos apple hanterar alla anrop och skickar ut till användarens program om en ändring skett. Alltså inte att blanda ihop med att köra flera applikationer parallellt och kunna byta emellan dem som du kan med jailbreak.
Funktionen blir väl iofs detsammaSaker jag väntar på:
A2DP !!
ibland copy and paste, dock inte högt på min lista.@cybertron 11298 wrote:
Bakground push är det väl det handlar om, inte att köra applikationer i bakgrunden. Bakground push handlar ju om att en server hos apple hanterar alla anrop och skickar ut till användarens program om en ändring skett. Alltså inte att blanda ihop med att köra flera applikationer parallellt och kunna byta emellan dem som du kan med jailbreak.
Funktionen blir väl iofs detsammaSaker jag väntar på:
A2DP !!
ibland copy and paste, dock inte högt på min lista.Fast det inkluderar ju också att kunna köra processer i bakgrunden, vad jag har förstått. Inte bara push e-mail och MSN och sånt.
någon som vet vilken tid (svensk tid) dom sätter ïgång?
@johnfa 11345 wrote:
Behövs.
personligen tycker jag det är mer irriterande att man inte kan rotera när man läser mail (många mail idag är ju faktiskt html mail)
men som sagt, telia verkar ha skickat ut uppdaterade “carrier” inställningar….antagligen för att inte hamna i samma sits som förra gången när apple släppte en uppdatering men telia släppte ingen motsvarande carrier fix.
Är det bara jag som har fått nya operatörsinställningar i iTunes? 🙂
@iPhoneinfo.se 11361 wrote:
Nope! det är typ alla som klickar på (uppdatera) 😉
Måste nog betyda att firmware 2.1 är nära…
Ska verkligen bli spännade att se vad dom har fixat i firmware 2.1.
@iPhoneinfo.se 11369 wrote:
Måste nog betyda att firmware 2.1 är nära…
Ska verkligen bli spännade att se vad dom har fixat i firmware 2.1.
håller med dig, känns ju som att ett hopp från 2.0.2 till 2.1 måste betyda fler funktioner och mkt buggfixar
Kan dom inte lägga in så man kan välja bort den GRYMT irriterande rättstavningskontrollen 🙁
Så fruktansvärt irriterande när man skriver SMS.
På firmware 1.1.4 så kunde man fixa detta genom att dra ner ett program vid namn kb2 via Installer.
@iPhoneinfo.se 11395 wrote:
Kan dom inte lägga in så man kan välja bort den GRYMT irriterande rättstavningskontrollen 🙁
På firmware 1.1.4 så kunde man fixa detta genom att dra ner ett program vid namn kb2 via Installer.
Finns ju att ladda ner i cydia, “Disable Auto-Correction“
För er som vill följa eventet live så rekommenderar jag Gizmodos liveblog!
Saker som jag hoppas på i 2.1:
Sökfunktion i iPod(är jag den enda som vill ha detta?:confused:)
Copy & Paste
Färre krashar!
@iPhoneinfo.se 11361 wrote:
Det hade jag också, men vågade inte uppdatera det för jag har jailbreakad lur, men det gör ingenting alltså?
@victorius 11400 wrote:
Det hade jag också, men vågade inte uppdatera det för jag har jailbreakad lur, men det gör ingenting alltså?
Bara att uppdatera på 🙂
@iPhoneinfo.se 11395 wrote:
Det finns ett program i Cydia som löser det. Ska leta lite efter namnet.
EDIT: Någon var visst före 😛
Nu ligger Apple Store (http://store.apple.com/) nere eftersom de uppdaterar den… så nu börjar det hända saker, kanske kan se de nya iPodsen runt kl 19?
@heenke 11414 wrote:
Nu ligger Apple Store (http://store.apple.com/) nere eftersom de uppdaterar den… så nu börjar det hända saker, kanske kan se de nya iPodsen runt kl 19?
Flyttade ditt inlägg till denna tråden istället.
@william_3000 11399 wrote:
För er som vill följa eventet live så rekommenderar jag Gizmodos liveblog!
Saker som jag hoppas på i 2.1:
Sökfunktion i iPod(är jag den enda som vill ha detta?:confused:)
Copy & Paste
Färre krashar!
Nej, det vill jag också ha. Det finns ju om man kör Remote och kopplar upp sig på sitt iTunes, varför inte på iPoden?
Ja, nu har det satt igång och iTunes 8 är announced i alla fall 🙂
Följ det hela här: Gizmodo Liveblog
Här kan ni läsa också: Följ kvällens event minut för minut – MacWorld 😀
Till er som inte orkar läsa bloggarna:
iPhone owners get a 2.1 software update that “fixes lots of bugs.” Significantly improved battery life, fewer call drops, crashing problems, increased speed for iTunes backups and various other fixes. Will be released this friday.
nått nytt om firmware 2.1? Nån som fått den?
PS. Sökte precis med apple softwaree uppdate och fick ingen napp.:confused:
@chillstream 11426 wrote:
nått nytt om firmware 2.1? Nån som fått den?
Du kan ju börja med att läsa inlägget ovanför ditt 😛
Lite tråkigt att det inte var mer än så i firmware 2.1. Jag förväntade mig ändå nya funktioner… Lite besviken 🙁
@iPhoneinfo.se 11428 wrote:
Lite tråkigt att det inte var mer än så i firmware 2.1. Jag förväntade mig ändå nya funktioner… Lite besviken 🙁
Du är inte ensam 🙁
Nu kan man tanka iTunes 8 iaf…
Apple – iTunes – Download iTunes@iphone77 11431 wrote:
Nu kan man tanka iTunes 8 iaf…
Apple – iTunes – Download iTunesJa, den engelska versionen. Finns inte på itunes.se.
Trodde det skulle komma mycket nya funktioner som copy & paste, liggande sms-tangentbord osv när man går från 2.0.2 till 2.1…
Sammanfattat:
Förbättringar i firmware 2.1:
* Många buggfixar (fixar bland annat programkrascher m.m)
* Bättre battertid
* Färre tappade samtal
* Snabbare backup
* Allmäna Prestandaförbättringar (snabbare system)Ligger ute en artikel om det på startsidan också: Firmware 2.1 till iPhone | iPhoneinfo.se
@iPhoneinfo.se 11461 wrote:
Sammanfattat:
Förbättringar i firmware 2.1:
* Många buggfixar (fixar bland annat programkrascher m.m)
* Bättre battertid
* Färre tappade samtal
* Snabbare backup
* Allmäna Prestandaförbättringar (snabbare system)Ligger ute en artikel om det på startsidan också: Firmware 2.1 till iPhone | iPhoneinfo.se
Det är bara några av de nya grejerna. Allt är inte annonserat.
Sen är iofs saker som copy/paste, liggande skärm vid sms osv. bara spekulationer och rykten från början. Apple har aldrig annonserat nånting speciellt, utan det är saker som startat på forum och så.Apple höll ju tydligen borta visa saker från firmwaren för att de skulle bli glada överraskningar när firmwaren släpps. Allt det som står i den där listan tror jag var med i betaversionen som folk testat fram tills nu. Tror nog att det kommer ett par saker som är outannonserade.
Ang. liggande tangentbord vid SMS: man tycker ju att Steve Jobs, och andra på Apple som använder iPhone själva, borde se till att fixa detta. De måste ju, som alla andra, tycka det är irriterande att inte ha större tangentbord vid sms-skrivning.
@johnfa 11462 wrote:
Det är bara några av de nya grejerna. Allt är inte annonserat.
Sen är iofs saker som copy/paste, liggande skärm vid sms osv. bara spekulationer och rykten från början. Apple har aldrig annonserat nånting speciellt, utan det är saker som startat på forum och så.Apple höll ju tydligen borta visa saker från firmwaren för att de skulle bli glada överraskningar när firmwaren släpps. Allt det som står i den där listan tror jag var med i betaversionen som folk testat fram tills nu. Tror nog att det kommer ett par saker som är outannonserade.
Ang. liggande tangentbord vid SMS: man tycker ju att Steve Jobs, och andra på Apple som använder iPhone själva, borde se till att fixa detta. De måste ju, som alla andra, tycka det är irriterande att inte ha större tangentbord vid sms-skrivning.
Javisst, men det är ändå ett ganska stort hopp från 2.0.2 till 2.1 så man förväntar ju sig lite nya funktioner 🙁
Flera av dessa saker har vi väntat på väääldigt länge nu.
nya funktioner, iaf tror jag det:
Multiple Calendar Capability.
Have a calendar for work, a calendar for home, and more. And manage them all with a touch.troligtvis blir väl batteritiden kanske i stil med ipod touch..
release notes:
1. Genius playlist creation
2. Dramatically reduced time to backup to iTunes
3. Improved email reliability, notably fetching email from POP and Exchange accounts
4. Faster installation of 3rd party applications
5. Fixed bugs causing hangs and crashes if you have lots of 3rd party applications
6.Faster loading and searching of contacts
7. Other bug fixesHittade just vad som Telia har lagt in för Operatörsinställningar!!!
Gå in under Settings -> General -> Network -> Cellular Data
DU KAN SKRIVA IN EGNA APN…innebär detta att telia tagit bort låsningen?iaf. kan man nu välja att inte ha något apn (vilket många efterfrågat pga. datatrafiken), och detta UTAN jailbreak!
(för visst var väl detta läge dolt förut?)
@cybertron 11469 wrote:
Hittade just vad som Telia har lagt in för Operatörsinställningar!!!
Gå in under Settings -> General -> Network -> Cellular Data
DU KAN SKRIVA IN EGNA APN…innebär detta att telia tagit bort låsningen?iaf. kan man nu välja att inte ha något apn (vilket många efterfrågat pga. datatrafiken), och detta UTAN jailbreak!
(för visst var väl detta läge dolt förut?)
Min har iofs vart operatörsfri sen dag 1, men jag har alltid sett de där 🙂
@perk 11470 wrote:
Min har iofs vart operatörsfri sen dag 1, men jag har alltid sett de där 🙂
jo, men jailbreakade lurar har ju haft det valet synligt såvitt jag förstått, men jag vill minnas att det varit en hel del frågor om detta tidigare i detta forum där folk har fått rådet att bara stänga av 3g men att edge kan man ej stänga av.
Nu går det att “stänga av” edge genom att ta bort apn (online.telia.se) utan jailbreak
CyberTron;11471 wrote:jo, men jailbreakade lurar har ju haft det valet synligt såvitt jag förstått, men jag vill minnas att det varit en hel del frågor om detta tidigare i detta forum där folk har fått rådet att bara stänga av 3g men att edge kan man ej stänga av.Nu går det att “stänga av” edge genom att ta bort apn (online.telia.se) utan jailbreak
Kanske ett steg mot att nya operatörer kommer få iPhone 🙂
Eller så är det brutalt många som har klagat på Telia att iPhonen äter upp deras pengar utan vetskap.
Liggande tgb på sms, och låt mig för bövelen skriva i hela det tomma fältet ovan när jag skriver sms. Det är ju bara vitt och tomt där uppe. Den lilla pytterutan man skriver i är inte så jäkla upphetsande.
Trist att det inte verkar vara mer punkter i den nya uppdateringen av Firmwaren.
Det känns mer eller mindre som att majoriteten av de senaste uppdateringarna har handlat
om “bättre täckning”, “bättre batteritid”, “mindre buggar”. Kan dom inte ta och fixa lite mer snart? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.