Ditt/Dina iPhone 4 skydd.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Skal & Skydd Ditt/Dina iPhone 4 skydd.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 59 total)
  • Author
    Member
    Post count: 571

Tja, tänkte att alla ni som har en iPhone 4 samt ett eller flera skydd till denna får visa upp, och berätta om det, bild kan tas från tillverkarens eller butikens hemsida, men egna bilder är ju alltid extra kul att se.

Vart skyddet är köpt samt till vilket pris.
    Varför ni valde just det skydd ni valde.
    Vad är bra med skyddet?
    vad är mindre bra med skyddet?
    Ingick någon screen shield, bra eller dåligt?
    Ingick något annat tillbehör?

Zike
    Member

sådär, nu har man dragit ur tummen å tagit lite bilder.

Vi börjar med det skal jag fick tag på först.

Speck Geometric
    Speck | GeoMetric Case for iPhone 4
    WEBHALLEN – Speck GeoMetric

Skyddet är tillverkat i ett halvhårt material som kallas TPU.
    Det är hårdare än silikon men mjukare än plast och kan ha matt eller blank yta.
    Geometric har en tre-dimensionell baksida med triangulära fält, vissa blanka och vissa matta. Det är ett tjockt och stryktåligt skydd som jag skulle lita på om jag tappade telefonen.

Vad jag gillar med skyddet –
    Det är lagom tjockt för att skydda telefonen men inte för tjockt för att gå ner i vanliga jeansfickor.
    På framsidan har den en stadig kant som skyddar glasets kanter.
    Alla öppningar är perfekt urskyrna och knapparna som är täckta är väldigt lätta att trycka på och känns precis som iPhonens egna knappar.

Vad jag inte gillar med skyddet –
    Även om det lätt slinker ner i jeansfickan så kan det kännas lite stort och klumpigt när man vant sig vid iPhone 4:s minimala profil.

Ingick någon screen shield?
    Nej.
    Nej.

1speckgeoback.th.jpg
    2speckgeofront.th.jpg
    3speckgeobottom.th.jpg

Zike
    Member

Efter att jag hade haft min iphone i Speck-skalet ett par dagar började jag leta efter något mindre och råkade snubbla på detta skal inne på onoff på en lunchrast.

Vad jag gillar med skalet –
    Det är bra mot repor och mindre fall. Det har en greppvänlig känsla som gör att det ligger bra i handen. Knapparna är täckta men detta tar inte bort tryck-känslan i knapparna.

Vad har inte gillar –
    foton påverkas av blixten, jag prövade att måla kanten svart men detta hjälpte nästan inte alls. de relativt mjuka kanterna gör att det lätt kommer in damm innanför baksidan så man måste ta av rätt ofta (varannan dag) och rengöra.

Ja 2 st helt ok, men inget speciellt.
    Ja, ett par öronhållare för hörlurarna för att hålla lurarna på plats när man springer, en microfiberduk och så skulle man få med ett ställ, men det saknades i mitt paket :confused:

1muvitonoffback.th.jpg
    2muvitonoffsides.th.jpg
    3muvitonoffbottom.th.jpg

Zike
    Member

Efter ett tag kände jag mig självsäker då jag inte tappat telefonen en enda gång och tänkte utforska lite tunnare skydd som i princip bara skyddar baksidan på telefonen.

Först köpte jag ett Incipio Feather på Macoteket.
    Incipio Feather iPhone 4G – Fodral & Skydd – iPhone – Macoteket

Vad är bra med skyddet?
    Det är väldigt tunt och förstör inte profilen på iPhone 4 för mycket.

Vad är mindre bra med skyddet?
    Det skyddar inte framsidan/glasets kanter alls.

Ingick någon screen shield, bra eller dåligt?
    Ja, men dessa har jag inte prövat

nej

incipiofeather.th.jpg
    över: incipio feather
    under: marware microshell
    marwaremicroshieldblack.th.jpg

Marware MicroShell
    WEBHALLEN.com – Marware MicroShell for iPhone 4 – Blue

Jag ville ha några fler färger att välja på och blev nyfiken på dessa skal på webhallens hemsida.

Vad är bra med skyddet?
    Precis som Incipio är skyddet extremt tunnt.
    Till skillnad mot Incipio så har det en kant som sticker upp ovanför glasets yta. Den blå färgen tycker jag är otroligt snygg.

De främre kanterna kan kännas lite vassa, dessa filade jag ner med en nagelfil (färgen försvann inte)

Nej.

Nej.

incipiovsmarwarecolor.th.jpg
    marwaremicroshieldblack.th.jpg
    marwaremicroshieldblackh.th.jpg

Zike
    Member

Av ren nyfikenhet var jag inne på MediaMarkt för att upptäcka att de har fått in massor med skal av olika modell och färg.

Jag köpte en bumper från Gear4
    GEAR4 The Band Black for iPhone 4

Vad är bra med skyddet?
    Det påminner otroligt mycket om Apples orginal förutom att knapparna är av gummi.
    Bumpern har kanter som skyddar både bak och framsida men behåller baksidan öppen.

Knapparna var rätt svåra att trycka på (löste det genom att göra några hål runt med en knappnål för att försvaga gonstruktionen på ett osynligt sätt)
    Alla sladdar/tillbehör som skall in i dock-kontakten passar inte då hålet är väldigt litet.

Nej.

Nej.

Jag tog inga egna bilder på detta men bifogar en bild och en youtube-video:
    http://www.gear4store.com/images/products/corp_medium_645.jpg
    YouTube – UNBOXING: iPhone 4 “Gear4 The Band” Case

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Ska hjälpa dig lite Zike:

Mitt första skal till iPhone 4 köpte jag samtidigt som jag fick telefonen, och har haft det på hela tiden. Skalet är Case-Mate Gelli Clear
    Länk: Case-Mate Gelli – Clear (iPhone 4) – iPhonebutiken.se

Skalet är gjort at TPU och skyddar därmed väldigt bra. Detta material är relativt hårt och ganska tunt, perfekt för mig. Mobilen ligger fint i handen och i fickan, skalet blir inte heller fettigt på baksidan vilket gör telefonen hal.

Vad är bra med skyddet?
    Materialet som gör att det är hårt och skyddar bra, men tar liten plats. Även bra utskärningar till knappar, på volym- och powerknappen är det dock hårdplats på, men går lätt att trycka ned ändå.

vad är dåligt med skyddet?
    Enda dåliga är att det bildas typ vattenmärken på baksidan om telefonen inte trycks mot skalet till 100%, det gör inget för funktionaliteten men det är inte så snyggt, tur att man inte ser baksidan så mycket.

Inget något, som screen shield?
    Ja det ingick en screen shield som jag satte på direkt. Touch-känslan består nästan helt och hållet, det fäster även väldigt bra och är enkelt att applicera. Dock tar det inte bort fettfläckar så bra så man får torka av det lite då och då, vilket inte gör mig så mycket.

Filmduk. Inget mer.

Smisken
    Member
    Post count: 130

Fick ett speck skal postat hem till mig, fan sån skit. Telefonen blir ju asäcklig att hålla i och prata i!=)

Sedan är det ju skitsvårt att ta av skiten också! Gick ju inte bända isär hur tar man av dem skydden smidigt? Jag fick använda en fin kniv och lirka upp den! Resulterade i 2st små mini mini repor =)

SimonEriksson
    Member
    Post count: 37

Jag har Zagg’s invisible shield på min iPhone 4, jag har också ett “ideal case” från Elgiganten, men använder det inte så mycket efter som det blir så mkt hår och damm på det (har 3 katter hemma) har gjort en beställning från Apple på deras gratis fodral kampanj så det kommer om nån vecka, jag kan lägga upp bilder på allt sen men jag har ingen aning om hur man gör det från en iphone :p

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Har köpt mig en 4a nu, så tänkte leta mig tillbaka hit 🙂

Letar efter något snyggt skal/skydd. Hällst hårt, men det måste ju skydda lite också. Ska gärna täcka knapparna också. Letar även efter någon fullbody skyddsfilm, typ zagg invisible shield. Men dom är så klibbiga och äckliga. Tänkte ha ett mirror skydd till skärmen. Är det något att ha eller är det bara skit? Någon som kör med det? Tips please? 🙂

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

@Äppelphone 77140 wrote:

Tänkte ha ett mirror skydd till skärmen. Är det något att ha eller är det bara skit? Någon som kör med det? Tips please? 🙂

Mirrorfilm gör tyvärr skärmen lite mörkare, men är spegel viktigt så är det ju en liten trade-off så att säga 🙂

Appelphone
    Member

@iPhoneButiken.se 77141 wrote:

Mirrorfilm gör tyvärr skärmen lite mörkare, men är spegel viktigt så är det ju en liten trade-off så att säga 🙂

Ah ok, brukar köra ljusstyrkan på 50%, så borde väll bara vara att höja lite? 🙂 Inga problem i solljus eller något annat? Säljer du/ni några till 4an? Såg inga på hemsidan. Sen en fråga till bland alla dessa, såg att ni har lagret i Kalmar (såg en iphonebutiken.se bil vid Hansa city för ett tag sen) så kollade på hemsidan och det stämmde ju! 😀 Bor i Kalmar, så tänkte, är det möjligt att åka till lagret och köpa? 🙂

iPhoneButiken.se
    Member

@Äppelphone 77142 wrote:

Ah ok, brukar köra ljusstyrkan på 50%, så borde väll bara vara att höja lite? 🙂 Inga problem i solljus eller något annat? Säljer du/ni några till 4an? Såg inga på hemsidan. Sen en fråga till bland alla dessa, såg att ni har lagret i Kalmar (såg en iphonebutiken.se bil vid Hansa city för ett tag sen) så kollade på hemsidan och det stämmde ju! 😀 Bor i Kalmar, så tänkte, är det möjligt att åka till lagret och köpa? 🙂

Jag är lite vilse, vi har ju inte fått in några mirrorskydd till 4:an ÄN :-/
    Har inte använt mycket själv, men en kompis använde och var väldigt nöjd (till 3:an då). Klagade inte något på solljus eller liknande.

Eftersom det är ett lager så brukar vi undvika besök, men släng iväg ett mail till support@iphonebutiken.se så ska vi nog kunna ordna nånting 🙂

Appelphone
    Member

@iPhoneButiken.se 77143 wrote:

Jag är lite vilse, vi har ju inte fått in några mirrorskydd till 4:an ÄN :-/
    Har inte använt mycket själv, men en kompis använde och var väldigt nöjd (till 3:an då). Klagade inte något på solljus eller liknande.

Eftersom det är ett lager så brukar vi undvika besök, men släng iväg ett mail till support@iphonebutiken.se så ska vi nog kunna ordna nånting 🙂

Ok, så bra! 🙂

Ska bara bestämma mig för vad jag ska köpa för skal och så. Tack så hemskt mycket 🙂

SimonEriksson
    Member

@Äppelphone 77140 wrote:

Har köpt mig en 4a nu, så tänkte leta mig tillbaka hit 🙂

Letar efter något snyggt skal/skydd. Hällst hårt, men det måste ju skydda lite också. Ska gärna täcka knapparna också. Letar även efter någon fullbody skyddsfilm, typ zagg invisible shield. Men dom är så klibbiga och äckliga. Tänkte ha ett mirror skydd till skärmen. Är det något att ha eller är det bara skit? Någon som kör med det? Tips please? 🙂

Förstår exakt hur du tänker över zagg invisible shield, jag hade det på min nokia förut och gud vad äcklig den var att hålla i, men nu när jag har det på min ip4 så är det inte alls så, enligt mig iaf, jag tkr att det känns jätte bra, en klar förbättring från det jag hade på nokian.

Appelphone
    Member

@simoneriksson 77155 wrote:

Förstår exakt hur du tänker över zagg invisible shield, jag hade det på min nokia förut och gud vad äcklig den var att hålla i, men nu när jag har det på min ip4 så är det inte alls så, enligt mig iaf, jag tkr att det känns jätte bra, en klar förbättring från det jag hade på nokian.

Så bra 🙂 Blir väll en is maximum protection + mirror av något annat märke och något skal. Att den är lite mer gummiaktig på baksidan gör inget, utan jag tänker mer på skärmen, fall det blir jobbigt att dra sitt finger över skärmen osv. Du märker inget av “apelsinskalseffekten”?

SimonEriksson
    Member

Ja du, jag har inte satt dit den på skärmen utan där kör jag fortfarande med dom skyddsfilmerna som satt på när man öppnade lådan jag tror inte jag ska ha på invisible sheild på skärmen, men på baksidan och sidorna är det inte alls mkt Av apelsinskalseffekten, det var lite dom första timmarna men nu efter 2 dagar syns nästan ingenting.

Appelphone
    Member

@simoneriksson 77170 wrote:

Ja du, jag har inte satt dit den på skärmen utan där kör jag fortfarande med dom skyddsfilmerna som satt på när man öppnade lådan jag tror inte jag ska ha på invisible sheild på skärmen, men på baksidan och sidorna är det inte alls mkt Av apelsinskalseffekten, det var lite dom första timmarna men nu efter 2 dagar syns nästan ingenting.

Ok. Då får det bli is överallt utom på skärmen då 🙂 Nu till nästa steg: Skal.
    Någon som har någon erfarenhet av det här: i9-CASE carbon iPhone 4 – 249:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser

Tycker det ser jävligt snyggt ut. Frågan är hur den skyddar och om knappar osv är täckta. 🙂

SimonEriksson
    Member

Jo då det borde skydda allting fint 🙂 iCarbons gör bra grejer.

Appelphone
    Member

@simoneriksson 77177 wrote:

Jo då det borde skydda allting fint 🙂 iCarbons gör bra grejer.

Ahh, så det var så märket heter. Sökt ochh sökt, men hittade inget. Sökte på i9 och liknande 😛 Tips på andra bra skal? 🙂

Kevin
    Member
    Post count: 41

Jag ett Case-Mate Gellicase – Clear och ett SwitchEasy Nude – White. Men tyvärr ingen mobilen ännu men dom känns bra och ser bra ut än så länge :), jag återkommer med en recension nästa vecka då jag räknar med att få med lur 🙂

Appelphone
    Member

@kevin 77221 wrote:

Jag ett Case-Mate Gellicase – Clear och ett SwitchEasy Nude – White. Men tyvärr ingen mobilen ännu men dom känns bra och ser bra ut än så länge :), jag återkommer med en recension nästa vecka då jag räknar med att få med lur 🙂

Så bra 🙂 Letar efter ett skal som passar mig, men hittar inget… Tips?

Har några krav:
    TPU plast
    Lay-on table design
    Skydd runt alla knappar, alltså inga hål vid dom
    Får inte påverka blixten
    Snyggt
    Bra stötupptagning

Öppen för dom flesta designer 🙂

Gillade Geometric case, men verkar inte gå att få tag i den utan att behöva vänta flera veckor. Gillade även i9case Carbon, som jag länkade till innan, men den lär inte skydda så bra mot stötar, tyvärr. Den i TPU vore ju helt underbar!

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199
    mrsmart
    Member

@Kaptenx.se 77253 wrote:

Detta är superbra. Otterbox Commuter Series Case – 349:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser

Ser fint ut, men det är inte TPU väl? Jag kör enbart med TPU nuförtiden, lite vanesak, lite för jag tycker de skyddar bäst om man tappar telefonen. men smaken är som baken. 😀

mrsmart
    Member

@Äppelphone 77240 wrote:

Så bra 🙂 Letar efter ett skal som passar mig, men hittar inget… Tips?

Har några krav:
    TPU plast
    Lay-on table design
    Skydd runt alla knappar, alltså inga hål vid dom
    Får inte påverka blixten
    Snyggt
    Bra stötupptagning

Öppen för dom flesta designer 🙂

Gillade Geometric case, men verkar inte gå att få tag i den utan att behöva vänta flera veckor. Gillade även i9case Carbon, som jag länkade till innan, men den lär inte skydda så bra mot stötar, tyvärr. Den i TPU vore ju helt underbar!

Case-Mate Gelli clear är min favorit, den verkar passa dig med. Jag länkar: Case-Mate Gelli – Clear (iPhone 4) – iPhonebutiken.se

Den finns i fler färger om du letar lite. jag valde dock clear, och är mycket nöjd.

SimonEriksson
    Member

Case mate är ju gjort i silicon men jag har en kompis somnkör med det och han är väldigt nöjd 🙂

Kaptenx.se
    Member

@simoneriksson 77260 wrote:

Case mate är ju gjort i silicon men jag har en kompis somnkör med det och han är väldigt nöjd 🙂

Silikon är sladdrigt, Geli från Case-Mate är fast och med en mycket bra passform. Det är inte Silikon det är TPU.
    Case Mate Gelli iPhone 4 – 169:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser

SimonEriksson
    Member

Det står då att det är gjort i silicon i länken, Case-Mate Gelli – Clear (iPhone 4) – iPhonebutiken.se

Appelphone
    Member

Tack för tipsen!
    Otterbox ser bra ut! Synd med hålet för appelloggan på baksidan bara. Hade ett hål där i mitt skall till min 3G, och hela baksidan blev helt repig efter bara några veckor. Så den går nog bort, tyvärr.

Case Mate Gelli ser också bra ut. Kollade lite recensioner på youtube, och det verkar som att man får fula “watermarks” på baksidan. Kanske bara är med den transparenta verisionen? Den ser intressant ut om det bara är den transparenta. Hoppas den grå funkar fint 🙂

SimonEriksson
    Member

Har du invisible shield på så gör det ju inget att det är en cut out för loggan.

Appelphone
    Member

@simoneriksson 77313 wrote:

Har du invisible shield på så gör det ju inget att det är en cut out för loggan.

Det tänkte jag faktiskt inte på 🙂 Har då blir det en Otter box eller vad dom heter. Men ska köpa mig ett till, gillar att variera 😛

SimonEriksson
    Member

Jag tror jag gör en beställning på det med, det jag har nu gillar jag inte alls 😛 Sen kommer det ju ett från Apple snart med. 🙂

Kaptenx.se
    Member

@simoneriksson 77269 wrote:

Det står då att det är gjort i silicon i länken, Case-Mate Gelli – Clear (iPhone 4) – iPhonebutiken.se

Det är TPU
    iPhone 4 Gelli Cases
    # patterned design available in tomato, aurora, clear, gray, pink, teal blue
    # flexible, lightweight TPU material

@simoneriksson 77313 wrote:

Det enda som funkar bra med IS är bumper, sätter man på ett TPU skal på IS så kommer IS att lossna när man tar bort TPU skalet.

iPhoneButiken.se
    Member

Vi valde tidigare att skriva silikon för fodral som hade liknande egenskaper (flexibla/böjbara) och plast för hårda skal.

Många tillverkare använder något väldigt likt plast eller silikon, men döper materialet till något annat för att få det att framstå som mer speciellt (vilket det kanske är). Detta hjälper dock inte Herr/Fru Svensson som är på jakt efter ett skal, då TPU eller liknande ofta inte betyder nånting i deras värld.

Men eftersom det verkar finnas ett behov av att ha korrekt benämning på materialen så håller vi på att ändra. Vi kommer även länka materialen till en sida som förklarar vad materialen faktiskt är.

TPU-skalen kommer dock ligga kvar i Silikonfodral-kategorin, då de innehar ungefär samma egenskaper.

Stay tuned!

jouh
    Member
    Post count: 69

Detta klistrades på ikväll.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@Äppelphone 77276 wrote:

Tack för tipsen!
    Otterbox ser bra ut! Synd med hålet för appelloggan på baksidan bara. Hade ett hål där i mitt skall till min 3G, och hela baksidan blev helt repig efter bara några veckor. Så den går nog bort, tyvärr.

Case Mate Gelli ser också bra ut. Kollade lite recensioner på youtube, och det verkar som att man får fula “watermarks” på baksidan. Kanske bara är med den transparenta verisionen? Den ser intressant ut om det bara är den transparenta. Hoppas den grå funkar fint 🙂

Jag har det blåa Case Mate Gelli och är sådär halvnöjd.
    Det är ganska snyggt och sitter stenhårt runt telefonen, inget sladder! Men jag tycker att displayskyddet man får är riktigt dåligt faktiskt, dåligt klister och lätt att bli “bubbligt”. Sen på baksidan kan man få sk “watermarks”.
    Egentligen ett ganska schysst skal men brister på det jag nyss skrev.

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Speck har snygga grejer och jag känner ingen som är missnöjda med dem än. Lite dyra, men det är inte som om man köper ett nytt skal varje dag eller? Så passa på och skaffa ett bra skydd på direkten! Testa på blocket eller tradera.

Kaptenx.se
    Member

@jwallbeck 79916 wrote:

Speck har snygga grejer och jag känner ingen som är missnöjda med dem än. Lite dyra, men det är inte som om man köper ett nytt skal varje dag eller? Så passa på och skaffa ett bra skydd på direkten! Testa på blocket eller tradera.

Speck är inte dyra, de är prisvärda. Sedan beror det på vart man köper det 🙂 Jag känner till ett ställe där de är billiga…

Detta skal/skydd testar jag nu, ingen bra bild men jag tror ni ser iaf.
    20101005-065100.jpg

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Har haft ögonen på ett skal rätt så länge nu och jag tror att det blir den här Jivo Colourware 😉

Matt3
    Member
    Post count: 251

@Kaptenx.se 80121 wrote:

Speck är inte dyra, de är prisvärda. Sedan beror det på vart man köper det 🙂 Jag känner till ett ställe där de är billiga…

http://www.glennviking.se/wp-content/uploads/2010/10/20101005-065100.jpg

Hej! Vart köpte du det skalet? Är det bara ett djurgården-klistermärke eller är skalet så? Och om det är så, finns det fler lag med? 🙂

diflover
    Member
    Post count: 178

@Kaptenx.se 80121 wrote:

20101005-065100.jpg

Ge mig! 😀
    Vart köpte du det skalet? Eller är det bara ett vanligt vitt skal som du satte ett klistermärke på? 😉

3GS
    Member
    Post count: 65

@jouh 78311 wrote:

Detta klistrades på ikväll.

Snyggt! Var köpte du det? 🙂

Kaptenx.se
    Member

@diflover 80187 wrote:

Ge mig! 😀
    Vart köpte du det skalet? Eller är det bara ett vanligt vitt skal som du satte ett klistermärke på? 😉

Ja visst är det 🙂 jag driver KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser och håller på att testa detta. kontakta gärna mig via kaptenx.se om du vill veta mer.

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Hur är det egentligen med just Skins? Lämnar dom några rester på telefonen om man bestämmer sig för att ta bort det? Kan man återanvända dom?

iPhoneButiken.se
    Member

@wrecksigge 80210 wrote:

Hur är det egentligen med just Skins? Lämnar dom några rester på telefonen om man bestämmer sig för att ta bort det? Kan man återanvända dom?

De från Zagg och GelaSkins lämnar inga rester.

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Går dom att återanvända också ?

iPhoneButiken.se
    Member

@wrecksigge 80212 wrote:

Går dom att återanvända också ?

Nej, det skulle jag inte påstå

idahansen
    Member
    Post count: 1

Reklam är ej tillåtet
    /iAsh

echo125
    Member
    Post count: 3

Distributören av InvisibleShield har en webbplats med information om modeller och instruktionsfilmer på Skydda mobilen

DonRon
    Member
    Post count: 96

Har precis fått min iphone 4 och vill skydda den givetvis.
    Sitter och funderar på vad som är det bästa alternativet.

1. Köra på Invisible Shield full body + någon bumper.

2. Invisible Shield displayskydd + Crystal Bumper (den skyddar ju också baksidan).

Vad tycker ni?

mrsmart
    Member

@donron 82457 wrote:

Har precis fått min iphone 4 och vill skydda den givetvis.
    Sitter och funderar på vad som är det bästa alternativet.

1. Köra på Invisible Shield full body + någon bumper.

2. Invisible Shield displayskydd + Crystal Bumper (den skyddar ju också baksidan).

Vad tycker ni?

Skulle kört med 2:an, men detta är en smaksak. Förresten välj ett bättre skal, ett som fungerar som en enhet så att säga, gärna i hårdplast som är litet böjbart, skyddar bäst.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 59 total)
  • The topic ‘Ditt/Dina iPhone 4 skydd.’ is closed to new replies.