Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Downgrade till 02.28.00 från 02.30.03 (Funkar med rätt bootloader!)
-
AuthorPosts
-
Från Dev-Team’s blog
How to check your iPhone’s bootrom using Windows:
Put your iPhone into DFU mode (how to/tutorial for this step at iClarified).Then go to Start -> Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager on your Windows machine.
Look for ‘Universal Serial Bus (USB) Controller’, you will find ‘Apple Mobile Device USB Driver’ as a subitem there.
Right Click and choose ‘Properties’, navigate to ‘Details’ tab and select Device Instance Path from the dropdown list box. At the end of this information string you will find the bootrom version, e.g. [iBoot-359.x].
And, for those who don’t know, on a Mac the procedure is:How to check your iPhone’s bootrom using OSX:
Put your iPhone into DFU mode (how to/tutorial for this step at iClarified).
Open System Profiler and navigate to Hardware -> USB in the left menu.
In the USB Device Tree pane at top right, click on ‘Apple Mobile Device (DFU Mode).’
In the information pane at bottom right, locate the ‘Serial Number’ string. At the end of this information string you will find the bootrom version, e.g. [iBoot-359.x].
Jag menar just det.. dock står det inte Device Instance Path utan det står Device Instance Id vet ej om det spelar ngn roll men hur som helst så finns det inte ngn Device Instance Path att hitta..
det finns allehanda info på stängen under Device Instance Id men inte ngn [iBoot] IMEI SRNM you name it.. men ingen iBoot..
inte heller finns ngn under resten av alternativen i dropdown listen..
jag har provat på en annan 3Gs som är sprillans ny.. samma där.. ingen iBootgrrr
Nöten är knäckt.
min telefon gick in i recovery mode jämnt och ständigt.. var tvungen till slut att ta till en klocka med sekundvisare för att pricka in 10 sekunder..så för att klargöra..
USB kabel inne
stäng av luren
håll ner power+home i EXAKT 10 sekunder
släpp Power
när din dator upptäcker en iphone i DFU mode släpp home..sen är det bara att följa den eminenta wikin ovan.
@bad_baboon 69238 wrote:
Nöten är knäckt.
min telefon gick in i recovery mode jämnt och ständigt.. var tvungen till slut att ta till en klocka med sekundvisare för att pricka in 10 sekunder..så för att klargöra..
USB kabel inne
stäng av luren
håll ner power+home i EXAKT 10 sekunder
släpp Power
när din dator upptäcker en iphone i DFU mode släpp home..sen är det bara att följa den eminenta wikin ovan.
har samma problem , följt guiden men hittar ingenting om min Iboot på min 3gs
@something 69247 wrote:
har samma problem , följt guiden men hittar ingenting om min Iboot på min 3gs
Måste erkänna att jag gjorde det på en MAC.
@bad_baboon 69249 wrote:
Måste erkänna att jag gjorde det på en MAC.
okej , jag försökte på en Windows.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.