Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Era Topp-10 program till iPhone?
-
AuthorPosts
-
Skulle vara lite skoj att veta vilka program ni gillar bäst till iPhone 🙂
Skriv vilket program samt en kort text om vad det är för program (om det tidigare inte redan har tagits upp) 🙂
Mina:
SummerBoard
– Möjligheten att byta temaNES-emulator
– Spela NES-spel på iPhonenFlashlight
– Ökar ljusstyrkan på skärmen så att man kan använda den som en ficklampaSketches
– Ritprogram, styr med fingrarna.Labyrinth
– Sjukt roligt labyrint spel där man vinklar telefonen för att kulan ska röra på sig.Touchpad Pro
– Fjärrstyr datorn via Wi-Fi. Smidigt när man behöver byta låt när man inte sitter vid datorn!Boss Prefs
– Aktivera/Avaktivera tjänster som SSH, WiFi, EDGE på ett klick.MxTube
– Laddar ner YouTube-videor.Pianist
– Grym Piano-simulator!RealArtist
– Förvränga bilder 😀Er tur! 😉
Isak
March 16, 2008 at 14:47Post count: 0Hmm…Let me see =)
1. NES – Sjukt fängslande är man sitter på toan och vill bränna bort dötid.
2. IM Apollo eller JiveTalk – MSN i Iphone ;o)
3. Backgammon – Enda som saknas är te och baklawa =P
4. Camera Pro – Bra för fotografering
5. Swirly MMS – Fiffigt att ha men aldrig använt ännu
6 – SMB – ett måste!
7 – Flashlight – Är ma en nattvarelse som jag så är det toppen o ha denna applikation.
8 – Sketches – i brist på annat….
Det var allt. har inte så mycket annat.
Men vore kul om man kan dela med sig av sina sources =)
Peace!
fick min lur för två dagar sedan, så har inte så många apps. men tack för era tips.
De flesta program har väll nämnts men en ny favorit är helt klart iCopter 🙂
Förstår att storken varierar mycket på de olika programmen men hur pass stora är programmen som finns till iPhone? Tänker på minnesstatusen. 16GB är trots allt inte jätte mycket.
westgren det är inga problem alls, program brukar ligga på 01->10 mb som max typ 🙂
iCopter – precis samma galet beroendeframkallande spel som till pc
http://www.public.iastate.edu/~elliottj/Copter/main.html
Nes-emulator – vem vill inte få en nostalgitripp?
SMB – som sagt, ett måste
MXtube – ladda ner youtubefilmer till telefonen
Make it mine – roligt att ändra operatörnamnet så man slipper t.ex. Halebop
iPhysics – mycket underhållande och smart spel! Man ritar saker för att få en boll i mål! Sök på youtube för film
Kommer inte på några mer nu :/
1 Kb2 – Vem vill ha ordlistan /; LADDA!
2 Pianist – Fett kul pianospel! Ett måste för o-tondöva människor xD
3 Drummer – Nu slipper vi trummsätten grabbar! (Grymt kul att kompa när brossan spelar redig Gitarr 😀
4 JiveTalk – Tycker personligen detta msn är bättre än Apollo
5 Touchpad Pro – fjärstyra datorn =) Never Fear Technologic Is Here ><
6 Bosstool – För människor som har tröttnat att få varnings meddelandet att minnet börjar ta slut från OS disken.
7 Summerboard – ändra tema på telefonon
8 (Camera Pro) – Hade inte pogramet kostat en massa pengar hade det legat på första plats….
När man spelar (leker med) iPhysics, oavsett vilket tillägg det är man är i, så skakar man på telefonen för att komma till startmenyn, hur grymt som helst!
Någon som har erfarenhet av Navizon (virtual GPS)? Jag har laddat hem programmet men Uppsala med omnejd är dåligt mappat. Hur är det i Stockholm? Hos Navizon säger de att man kan mappa sitt område själv med hjälp av en telefon med gps och wifi (ex nokia) och synka med deras server så att alla Navizonanvändare sedan kan navigera i området (kan tydligen också tjäna riktiga pengar för varje ny wifi punkt eller gsm sändare som man tankar in i deras server). Se http://www.navizon.com
Ja !! Fler program tips, tack !!
Beskriv gärna programmen lite mer ingående.Kanske någon har nån länk till någon blogg eller hemsida
som skriver mycket om olika program till iPhone ?Jag har ett tips på en speciell hemsida man kan
besöka med sin iPhone. Jag och många med mig
(iallafall om här finns fler tjejer här inne)
är säkert medlemmar på ViktVäktarna och då
kan det vara praktiskt att kunna räkna ut pointsen
på en produkt när man är i affären.
Besök då http://ipointswatcher.com med din iPhone.Jag tycker denna sidan är så pass bra att jag lagt en
länk till den på mitt iPhone skrivbord. Dock blev
inte ikonen speciellt snygg, nån som vet hur man kan
ändra den ??En liten fråga?? jag har en utav de äldre iphone telefonerna och undrar lite saker. jag kan bara använda två utav de saker som jaj laddat ner eftersom det inte får plats fler ikoner, finns det något program som gör att man får plats med fler?
Sedan vad är SMB??
Och till sist finns det något program som gör att jag kan flytta omkring ikonerna?
Testade även att ladda ner summerboard med det behövdes Firmware 1.1.3, hur får man tag i det?
Tack på förhand :D:DEn liten fråga?? jag har en utav de äldre iphone telefonerna och undrar lite saker. jag kan bara använda två utav de saker som jaj laddat ner eftersom det inte får plats fler ikoner, finns det något program som gör att man får plats med fler?
Sedan vad är SMB??
Och till sist finns det något program som gör att jag kan flytta omkring ikonerna?
Testa även att ladda ner andra saker med då behövdes firmware 1.1.3?? hur får man tag i de??
tack på förhand :D:Dvar finnas piano? hittar inte i installer… snabba svar tack
@guser 2545 wrote:
En liten fråga?? jag har en utav de äldre iphone telefonerna och undrar lite saker. jag kan bara använda två utav de saker som jaj laddat ner eftersom det inte får plats fler ikoner, finns det något program som gör att man får plats med fler?
Sedan vad är SMB??
Testa även att ladda ner andra saker med då behövdes firmware 1.1.3?? hur får man tag i de??
tack på förhand :D:DHåll in en ikon i över 3 sekunder så börjar alla att vibbrera. Då kan du flytta omkring dem, klicka på bakåt knappen för att avsluta. SMB är en förkortning av Summerboard.
I iTunes under sammanfattnings fliken när din iPhone är ansluten så finns det en knapp, där kan du uppdatera till senaste mjukvaran.
OCH INGA MERA FRÅGOR I DENNA TRÅDEN NU, UNDRAR DU NÅGOT MER SÅ SÖK ELLER SKAPA EN NY TRÅD! I DENNA TRÅD SÅ SKALL MAN LISTA SINA TOP 10 APPLIKATIONER!! JAG HAR REDAN RADERAT ETT INLÄGG FRÅN DIG!!!
//hTänkte jag skulle liva upp listan med mina favoriter (utan någon speciell ordning):
1) Fring – MSN och SKype i en förpackning.
2) iPhysics – Meningslöst, men bra att döda tid med
3) Ringtones – För att göra egna ringsignaler av mp3
4) Funiculus – Stämapparat för gitarren. Ovärderlig.
5) Books – E-bokläsare för att döda mer tid.
6) Summerbord – För att byta tema på telefon.
7) Labyrinth – För att njuta av möjligheterna med telefonen.
8) Converter – Konvertera olika enheter och valutor.
9) Magic8 – Klart man vill ha svar på alla sina livsfrågor genom ett biljardklot!
10) Services – För att snabbt kunna stänga av/sätta på wlan.Ska lägga in alla sources imorrn och se om jag hittar några nya guldkorn. Fler får gärna se till att hålla tråden vid liv. Mycket kul att läsa om de applikationer som finns.
Coolt program ni kan använda: http://www.youtube.com/watch?v=toROK6C5U-Q
@dannywtf 2800 wrote:
Tänkte jag skulle liva upp listan med mina favoriter (utan någon speciell ordning):
1) Fring – MSN och SKype i en förpackning.
2) iPhysics – Meningslöst, men bra att döda tid med
3) Ringtones – För att göra egna ringsignaler av mp3
4) Funiculus – Stämapparat för gitarren. Ovärderlig.
5) Books – E-bokläsare för att döda mer tid.
6) Summerbord – För att byta tema på telefon.
7) Labyrinth – För att njuta av möjligheterna med telefonen.
8) Converter – Konvertera olika enheter och valutor.
9) Magic8 – Klart man vill ha svar på alla sina livsfrågor genom ett biljardklot!
10) Services – För att snabbt kunna stänga av/sätta på wlan.Ska lägga in alla sources imorrn och se om jag hittar några nya guldkorn. Fler får gärna se till att hålla tråden vid liv. Mycket kul att läsa om de applikationer som finns.
inte för att man hittar ringtones men ändå… vd hitta du den?
iPhone<3: Lägg till http://i.danstaface.net i sources så ska den finnas. Om inte det funkar så avsluta adressen med.xml. Funkade iaf för mig. Mycket bra app!
Prövade för övrigt att lägga in alla sources idag, men det tog verkligen jobbigt lång tid att titta igenom efter bra apps. De jag lade in var iaf:
Hidepod – Kan gömma alla applikationer man använder sällan bakom en miniräknar-ikon. Ganska användbart när folk vill leka med den och går in på youtube och slösar bort pengar…
MxTube – Ladda ned filmer från youtube.
Guitarchords – Titta på gitarrackord på mobben. Guld!
Cubicman – Klurigt 3D-spel där man ska flytta en kub ned i ett hål.Förutom de lade jag in bossprefs och bosstool samt Cydia, men de orkar jag inte förklara vad de gör.
Hittade en bra sida för sources: http://www.appleiphoneschool.com/sources/
@dannywtf 2895 wrote:
iPhone<3: Lägg till http://i.danstaface.net i sources så ska den finnas. Om inte det funkar så avsluta adressen med.xml. Funkade iaf för mig. Mycket bra app!
Prövade för övrigt att lägga in alla sources idag, men det tog verkligen jobbigt lång tid att titta igenom efter bra apps. De jag lade in var iaf:
Hidepod – Kan gömma alla applikationer man använder sällan bakom en miniräknar-ikon. Ganska användbart när folk vill leka med den och går in på youtube och slösar bort pengar…
Cubicman – Klurigt 3D-spel där man ska flytta en kub ned i ett hål.
tack så mycket
men hur funkar Books? jag ladda ner det och den är tom…
Förutom de lade jag in bossprefs och bosstool samt Cydia, men de orkar jag inte förklara vad de gör.Hittade en bra sida för sources: http://www.appleiphoneschool.com/sources/
tack så mycket
men hur funkar Books? jag ladda ner det och den är tom…
Förutom de lade jag in bossprefs och bosstool samt Cydia, men de orkar jag inte förklara vad de gör.@dannywtf 2895 wrote:
Cubicman – Klurigt 3D-spel där man ska flytta en kub ned i ett hål.var hittar du cubicman? vilken sour?
Förutom de lade jag in bossprefs och bosstool samt Cydia, men de orkar jag inte förklara vad de gör.Hittade en bra sida för sources: http://www.appleiphoneschool.com/sources/
var hittar du cubicman? vilken sour?
Cubicman finns på source: modmyifone.com/installer.xml
För övrigt har Cubicman en storebror som heter “Loo” och som är i princip samma spel fast med möjligheter att spara sina framsteg, vilket tyvärr inte verkar vara möjligt med Cubicman. Man får en kod till den bana man är på och slipper på så vis börja om, vilket man dessvärre får göra i Cubicman. Loo tror jag finns på source: app.weiphone.com/installer.xml
Pröva att leta efter roliga apps på sidan jag tipsade om tidigare: http://www.appleiphoneschool.com/2008/04/19/loo-020/ Riktigt bra sida!! Lycka till!
Dessa tycker jag är bra! Ingen rangordning
1. Installer
2. Iphysics
3. Mxtube
4. CameraPro
5. Sendsong
6. Labyrinth
7. Fring
8. Bossprefs
9. Summerboard
10. iSIMJag kom bara på att fundera över ryktena om hidepod. Är det någon som har registrerat sig och har hela programvaran som kan svara på huruvida det går att gömma filmer eller inte? Har hört att man måsta “av-synka”(???) de filmer man har gömt. På så vis syns de i hidepod men inte i vanliga filmvisaren. Tycker det låter knas om man måste göra så. :confused:
För övrigt undrar jag om någon vet någon kalender-app som gör att dagens agenda visas t.ex. när man ska låsa upp telefonen? Det enda jag saknar med N95 var just att kalenderna var ganska bra på så vis.
Tjena, tänkte bara höra om det bara är för mig som iphysics flimmrar, vilket är GRYMT störande! Har provat att både ominstallera själva “spelet” och alla banor, men det fortsätter endå. Om nån haft samma fel och fått bort probelmet så var snäll och säg hur 😉
/CrilleHej, criille!
Jag kan säga att varken jag eller min kompis har problem med iphysics. Kommer inte ihåg riktigt, men det är väl något mer som man laddar ned innan om jag inte missnimmer mig… Är lite för upptagen av mitt nya GTA för att sätta migin i det:D
PhoneZap för att fixa ringsingnaler direkt i telefonen 🙂
Och BossPrefs och självklart Summerboard..
hej undrar en sak jag ladda ner summerboard med då gick telefonen sönder. och nu är den fixad. vågrar jag ladda ner den igen?
och en till sak var hittar jag isand?
lista på mina favvo apps
1) aMaze (mycket bättre än Labyrinth)
2) Parkinglot
3) iDigger
4) Band
5) izoonytt favoritprogram: bitesms!
Vet inte hur nödvändigt det är för folk i Sverige som inte har vänner utomlands, men jag betalar nu bara sex cents (bor i euro-land) per SMS – oavsett vilket land jag skickar till!
Från 45 till 6 cents för ett SMS till Sverige och från 25 till 6 cents för ett SMS inom landet? Man tackar.
Mina top 10:
Installer
Customize
iSlsk
Categories
Tetris
TTR
Speedrun
Ipod
Safari
Youtube
+ VideoRecorder@jumpcut 4479 wrote:
nytt favoritprogram: bitesms!
Vet inte hur nödvändigt det är för folk i Sverige som inte har vänner utomlands, men jag betalar nu bara sex cents (bor i euro-land) per SMS – oavsett vilket land jag skickar till!
Från 45 till 6 cents för ett SMS till Sverige och från 25 till 6 cents för ett SMS inom landet? Man tackar.
w00t? Hur fungerar det egentligen? Låter ju för bra för att vara sant 🙂
Vet ni om det finns nått prog som MxTube men till video.google?
Hadet
Kör man lite nätverks apps på sin iPhone tycker jag denna website som visar din wan ip adress är bra. Enklare än att gå till inställningar m.m.
Skriv gärna vad era program kostar tack 😀
Här kommer mina 10 favorit apps ! ;D
1) Summerboard – det vet ni alla vad det är 😉
2) Customize – samma här
3) Insomnia – avsluta inte apps eller wi-fi när iphonen läggs i sleep ( mycket bra när du laddar ner saker )
4) Appflow – starta och bläddra egenom apps ( snyggt/tufft/bra )
5) Categories – håll din homescreen snygg och ren
6) Snapture – som CameraPro fast gratis!
7) Agile Messenger – enligt mig den bästa chat clienten ( mycket bra för MSN )
8) Ringtones – Ringsignal/Sms-ljud!
9) BossPrefs – starta/stoppa bluetooth/ssh/airplane mm.
10) mxTube – underbar youtube ripper! väldigt smidig!skulle kunna rada upp många fler (:
@roffeman 1606 wrote:
Någon som har erfarenhet av Navizon (virtual GPS)? Jag har laddat hem programmet men Uppsala med omnejd är dåligt mappat. Hur är det i Stockholm? Hos Navizon säger de att man kan mappa sitt område själv med hjälp av en telefon med gps och wifi (ex nokia) och synka med deras server så att alla Navizonanvändare sedan kan navigera i området (kan tydligen också tjäna riktiga pengar för varje ny wifi punkt eller gsm sändare som man tankar in i deras server). Se Navizon – Virtual GPS for mobile devices and laptop computers
Hela det appet är nästan värdelöst. Finns bättre, kan edita in när jag hittar det:)
@bebbzor 9725 wrote:
Mycket information om nya iPhone som kommer heta 2.5! exklusiva nyheter.
Bebbzor, håll dig till iphone relaterade ämnen!
Observera också att i detta ämnet så postar forumets medlemmar sina top10 apps.
Har du några favorit apps? Rada gärna upp dem här med en beskrivning.Ska du skriva om något förutom iphone så skriv detta i “Övriga Ämnen”
-> Övriga ämnen – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverigesnabb fråga bara, måste telefonen vara jailbreakad för att kunna lägga in alla dessa program?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.