Fifaen vad pissigt, blåst på blocket tror jag.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fifaen vad pissigt, blåst på blocket tror jag.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Såhär är det. Har under 1 månads tid velat köpa mig en iphone, då jag hade lite begränsad budget så väntade jag med att slå till tills jag hittade en relativt ny men endå till bra pris…
    förra veckan hittade jag den perfekta, andvänd 3 veckor, 16 gig, kvitto och alla tillbehör, inga repor eller nå. 3000 + frakt

Jag mailade denne och frågade om den fanns kvar, och frågade om det går att skicka den. vi kom fram till att hon skickar den, och då föreslog jag internetgirot.se men det vart iallafall att jag satte in på hennes konto direkt, och hon skulle skicka den när hon hade pengarna på kontot.

En polare förde över pengar åt mig från annan bank än vad jag har, torsdag förra veckan, och jag fick dom inte fören i måndags, röd dag sen helg osv.

så jag kunde bara föra över hälften åt denne tjej, dvs 1600. jag satte in dom och den gick iväg under torsdagen, och mailade henne och frågade så att det gick bra och det gjorde det, bara hon såg dom 1600 på kontot annars var hon tvungen att sälja den dagen efter.

Fredag gick och hon hade inte fått pengarna ännu så jag ringde handelsbankens service grejjs (tur att det var öppet röd dag) och frågade varför denne inte fått pengarna, till svar var det att det går åt en hel bankdag när det är överföring mellan 2 olika banker, så på måndag nu i veckan fick hon pengarna först, samt att jag fick pengarna från min kompis in på kontot i måndags och förde över dom direkt åt henne så hon fick dom samma dag….

Det konstiga är inte att jag inte fått telefon ännu utan det konstiga är att hon helt slutade svara på mail? är nu 7 dagar sen hon skickade sista mailet? och telefonnummret jag fick är inte tilllgängligt för tillfället? vad gör man?

jag tjorvade ju med att börja dela upp betalning och allt, men har hon sålt telefonen måste hon väl meddela mig det och sen ge tillbaka mina 3300? men inte ett ord därifrån…Fan också! tråkigt när man väntat och lagt varje jävla krona man har på en iphone som man sen inte får…jaja nu fick jag skriva av mig lite iallafall.

hennes namn nummer adress finns inte med på tex, eniro.se heller…

snälla skriv inte skyll dig själv 😀

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Ta kontakt med polisen/dylikt, ge ut mail-adressen som personen använde, så brukar dom kunna spåra datorn.
    Annars så har dom ganska mycket personinfo på http://www.ratsit.se

Iphonen
    Member

tackar men fanns ingen info om henne där.

Har iaf tagit kontakt med blocket ska se vad dom säger :O

plutonium
    Member
    Post count: 34

Lägg ut hennes mail här..
    I fall man ser adressen i annat sammanhang på andra annonssidor eller dyl..

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

Skulle precis går in och skriva en liknade tråd.

Igår hittade jag också den perfekta iPhonen en 16gigare oandvänd bara upplåst osv.

Kontaktade denne Kille, som var bokförd i Tyskland, men som hade hus i Trelleborg där han ägde en butik called Kapten Krook.

Såhär såg anonnsen ut.

Iphone 16 gb olåsta, 1.1.4

Säljes av Thomas. Insänd 10 juni 13:33.

*Bild*

Pris: 3 000:-3 500:-
    Trelleborg: Visa var

Har två iphones 16gb till salu.Bägge är oanvända, olåsta och med senaste versionen.
    I förpackningen ingår:
    • Laddare .
    • USB kabel
    • Dockningsstation.
    • Headset. Orginal
    • Headset “in ear”
    • Putsduk.
    • Lether case ingår till båda telefonerna

Mobilerna skickas från utlandet och frakt tillkommer köparen.
    Ett års europagaranti ingår, träder dock in i Sverige först i augusti.
    Mobilerna funkar med alla kort och har svenska menyer och bokstäver, nerladdningsfunktionerna funkar utmärkt.
    3000 styck, ej billigare vid köp av bägge.
    Frakt på cirka 130 kronor tillkommer.

Annonsen är nu borttagen
    Efter att ha frågat om mycket info om killen så fick jag tillslut peronnummer och hans privada swedbanknummer.

Frågade om han kunde tänkta sig att andvända internetgiro.se (eller vad det heter) men det ville han inte, för det fungerade dåligt från utlandet.

Skickade 3150:- igårkväll och har inte fått svar än (innan jag skickade nått svarade han innom 5-10 min)

Det som spär på mina misstankar är att personnummret han angav är till en kvinna… (vilket jag inte kollade upp förens nu :/ )

Har anmält detta till blocket, och kommer polisanmäla allatsammans på måndag eller tisdag (om jag nu inte fått nån lur)

/David – nybliven student, 3150:- fattigare

Mr EmCom
    Member

@iphonen 4734 wrote:

tackar men fanns ingen info om henne där.

Har iaf tagit kontakt med blocket ska se vad dom säger :O

Hette hon möjligtvis Helena och bodde i Vingåker?

Iphonen
    Member

@Mr EmCom 4737 wrote:

Hette hon möjligtvis Helena och bodde i Vingåker?

Japp? vet du nånting om det?

Mr EmCom
    Member

@iphonen 4740 wrote:

Japp? vet du nånting om det?

Nej, mer än att jag ringde på den en gång varje dag från att jag såg anonnsen, ca 5 dagar…

Kom bara ihåg att den var i vingåker (inte så långt från Örebro) och att hon hette helena…

Ska vi vara sura tillsammans?
    Du kan väll slänga ett mail när om du hör/ser nått så lovar jag att göra dessamma!

Iphonen
    Member

var telefonen på nånting under dom gångerna du ringde?

Ja, fifan vad surt det känns 🙁 hade verkligen sett fram imot en iphone.

men jag har nog lite info åt dig också, jag tror att jag mailat med samma kille och när jag förstog att det kommer kanske bli moms/tullavgift på dom 3500 var han inte lika intressant..fast enligt han så slapp jag betala allt sånt.
    Och sen sa han att han har släkt i gbg som kan komma och möta mig och ge mig telefonen…men vart ingen affär dära iallafall.

Iphonen
    Member

vi får hålla tummarna att du får din iphone till slut eller iaf pengarna tillbaka, för mig känns det jävligt kört när det gått så pass många dagar och inte ett mail eller att telefonen varit på :O

Mr EmCom
    Member

@iphonen 4742 wrote:

var telefonen på nånting under dom gångerna du ringde?

Ja, fifan vad surt det känns 🙁 hade verkligen sett fram imot en iphone.

men jag har nog lite info åt dig också, jag tror att jag mailat med samma kille och när jag förstog att det kommer kanske bli moms/tullavgift på dom 3500 var han inte lika intressant..fast enligt han så slapp jag betala allt sånt.
    Och sen sa han att han har släkt i gbg som kan komma och möta mig och ge mig telefonen…men vart ingen affär dära iallafall.

Ja signaler gick fram. Men alldrig någont svar. Har kvar nummret ifall du behöver det.

Tror du det finns nån möjlighet att denna “Helena” och “Thomas” som min skojjare kallade sig kan vara samme person?

Kolla upp hur dom stavat, stor bokstav punk osv iallfall det finns något sammanhang.

Thomas skrev helt korrekt i sina mail, men tycker att anonnsen ser/såg aningen slarvig ut.

Iphonen
    Member

Ja gärna, privva mig nummret är du schysst.

Jag har ingen som helst aning om dom har något samband. Men tråkigt som fan är ju detta. Och vad kommer hända om man anmäler? typ ingenting säkert 🙁

Mr EmCom
    Member

@iphonen 4745 wrote:

Ja gärna, privva mig nummret är du schysst.

Jag har ingen som helst aning om dom har något samband. Men tråkigt som fan är ju detta. Och vad kommer hända om man anmäler? typ ingenting säkert 🙁

Nej säkert inte ett skit…

0700168753

Där är nummret, dock är det dessverre ett kontantkort

Kungen
    Member
    Post count: 985
    Kungen
    Member

…………..

Kungen
    Member
    Kungen
    Member

Ursäkta att jag lånar din tråd lite men eftersom den har med blåsnigar att göra undrar jag om ni tror att de här iPhonerna är äkta? Ofta man säljer en 16 giggare för 1500… Som jag har läst i andra trådar så säger folk: Man känner om de är fejk och man ser skillnad. Men nu e det så att jag bor i Stockholm och inte åker till Örebro för att ”känna” på en iPhone. Apple loggan är ju med så jag tycker i alla fall att den ser äkta ut(Det lilla man ser). Så vad tror ni?

Kungen
    Member

Förlåt om jag lånar tråden lite men eftersom den har med blåsning att göra undrar jag om de här iPhonerna är äkta. Ofta man säljer en 16 giggare för 1500… Har läst andra trådar där folk skrivit ”Man känner om de är äkta” ”Man ser det” m.m. Men snubben bor i Örebro och jag i Stockholm så.. Apple loggan syns ju inte(vad jag ser)men själva telefonen ser ju inte ut som fejk(Det lilla man ser) Men vad tror ni? Fejk va?

Rodin
    Member
    Post count: 29

Verkar något vara för bra för att vara sant så är det ju ofta det tyvärr.

Mr EmCom
    Member

@kungen 4754 wrote:

Förlåt om jag lånar tråden lite men eftersom den har med blåsning att göra undrar jag om de här iPhonerna är äkta. Ofta man säljer en 16 giggare för 1500… Har läst andra trådar där folk skrivit ”Man känner om de är äkta” ”Man ser det” m.m. Men snubben bor i Örebro och jag i Stockholm så.. Apple loggan syns ju inte(vad jag ser)men själva telefonen ser ju inte ut som fejk(Det lilla man ser) Men vad tror ni? Fejk va?

Perfa åker å kollar på den imorrn!
    Kanske rentav är han som blåste mig..

mry.i
    Member
    Post count: 74

@iphonen 4743 wrote:

vi får hålla tummarna att du får din iphone till slut eller iaf pengarna tillbaka, för mig känns det jävligt kört när det gått så pass många dagar och inte ett mail eller att telefonen varit på :O

Alla borde veta om attt man ska aldrig!!! betala först, antingen postförskott, paypal eller payson. Tyckte väldigt synd om er men men anmäl detta till polisen så kan dom spåra upp det på någon sätt, ge mailen så kan dom hitta ip adressen och sätta in dom där fucking som blåser folk jävla idioter.

Mr EmCom
    Member

@mry.i 4758 wrote:

Alla borde veta om attt man ska aldrig!!! betala först, antingen postförskott, paypal eller payson. Tyckte väldigt synd om er men men anmäl detta till polisen så kan dom spåra upp det på någon sätt, ge mailen så kan dom hitta ip adressen och sätta in dom där fucking som blåser folk jävla idioter.

Jag vet jag vet jag vet jag vet!… 🙁

Lr jag vet det nu iaf.
    Jag var helt enkelt för blåögd, som vanligt.

Helt ärligt, vad kan polisen göra?
    Har inte så jäkla bra förtrooende till polisen vad gäller sånnahär “småsaker”.. Någon som har erfarenhet?

Mr EmCom
    Member

Utklipp från vår mailkonversation

Jag wrote:
    Nu är det bara så att detta kommer bli första gången jag köper något på det här settet.
    Risken för att bli blåst finns ju, inte för att jag anklagar dig eller så, men har du nån idé på hur vi kan göra det lite säkrare?

MVH David

Skojjaren wrote:
    Jag förstår din oro men dessvärre finns det inget annat sätt och detta är väldigt smidigt. Du får mobilen direkt hem i brevlådan, och även snabbast leveranstid.
    Du har mitt svenska kontonr som garanti, inga bluffare som gör så.
    Har även sålt elektronik över blocket ett bra tag från tyskland, så du behöver inte oroa dig.
    Har din adress. Vill du ha mobilen så skicka iväg ett mail, så får du mitt kontonr. Fördel om du har swedbank, så kan mobilen skickas idag.
    Mvh
    *Hans namn*

Ja vad ska man säga…

mustafa
    Member
    Post count: 26

polisen gòr ingenting ändå.

imported_iAsh
    Member

Det är inte det svåraste som finns att få tag på personen.

Om du använder hotmail.com så kan du berätta vad som har hänt och att du skulle behöva datorns ip-adress.

Det kan även vara så att blocket.se kan få tag i ip-adressen

Nästa steg, ta kontakt med någon som kan få fram datorns position och ägare via ip-adressen

Gå ner till polisen och berätta vad som har hänt, du ger ut personens adress osv. till polisen.

Förhoppningsvis tar dom upp det i domstolen – och du kan få tillbaka pengarna.

Fast innan du prövar det här, så ta och ring till polisen och ge dom så mycket information som möjligt.

Iphonen
    Member

@iash 4762 wrote:

Det är inte det svåraste som finns att få tag på personen.

Om du använder hotmail.com så kan du berätta vad som har hänt och att du skulle behöva datorns ip-adress.

Det kan även vara så att blocket.se kan få tag i ip-adressen

Nästa steg, ta kontakt med någon som kan få fram datorns position och ägare via ip-adressen

Gå ner till polisen och berätta vad som har hänt, du ger ut personens adress osv. till polisen.

Förhoppningsvis tar dom upp det i domstolen – och du kan få tillbaka pengarna.

Åh herrejäklar vad jobbigt!

Surrade iaf med blockets säkerthetsavdelning, dom säger att gör man en polisanmälan så ska man ta “dianummer” eller nå liknande sen skicka det till blocket så vidarebefodrar dom alla uppgifter dom kan få fram till polisen..verkar inte som man kan göra så mycket annat själv :S

fattar för det första inte hur nån har mage till att blåsa folk via blocket, och sen fattar jag inte hur dom vågar? jag menar genom bankkontonummret jag har så kommer det ju komma fram vem personen är? eller iaf vem som äger kontot sen kommer det ju fram…

imported_iAsh
    Member

fattar för det första inte hur nån har mage till att blåsa folk via blocket, och sen fattar jag inte hur dom vågar? jag menar genom bankkontonummret jag har så kommer det ju komma fram vem personen är? eller iaf vem som äger kontot sen kommer det ju fram…

Vet inte om det fungerar enl. lagen så får banken inte lämna ut uppgifter om vem som ett bankonto är bundet till pga banksekretesslagen.

Men jag är inte så påläst, polisen kanske inte räknas med där.

Mr EmCom
    Member

Jag ringde polisen förut, men dom tyckte att vi skulle vänta tills på måndag och se om luren mot förmodan kommer…
    Ska försöka fåt ag i nån kontakt på hotmail.com sålänge..

Mr EmCom
    Member

Fan va luddig deras sida är. Någon som vet kontaktmailen till dom?

Iphonen
    Member

hmmm, detta var vad jag fick fram ;
    https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=privacyform&ct=eformts&scrx=1

Känns dock inte som att man kommer få tillbaka sina pengar, och om man får det lär det dröja. tror inte detta är nånting polisen prioriterar :S

fan fan fan att man var så korkad och betalade i förstkott 🙁

Mr EmCom
    Member

@iphonen 4767 wrote:

hmmm, detta var vad jag fick fram ;
    https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=privacyform&ct=eformts&scrx=1

Känns dock inte som att man kommer få tillbaka sina pengar, och om man får det lär det dröja. tror inte detta är nånting polisen prioriterar :S

fan fan fan att man var så korkad och betalade i förstkott 🙁

Tack, har testat där med nu.. Upp med hakar, amäler vi samtidigt så kanske dom tar tag i det! =)

Mr EmCom
    Member

Nehe, tydligen fick dom inte lämmna ut uppgifter om polisen inte har en husransakorder.. Suck.. men får se hur det blir med allt på tisdag när jag annmäler det.

imported_iAsh
    Member

Den som har lurat dig kommer även att behöva betala ränta

Mr EmCom
    Member

Sådär, nu har jag anmält det till polisen.

Tydligen så går kontonummret till Göteborg.

Iphonen
    Member

@Mr EmCom 4886 wrote:

Sådär, nu har jag anmält det till polisen.

Tydligen så går kontonummret till Göteborg.

jasså de var som fan att du fick reda på det, var det polisen som sa det eller?

jag ska anmäla allt i morron.

skrev du ut mail ? och vad för annan information hade du med dig till polisen?

och till alla andra det har sagts förr men kan nog aldrig sägas för mycket ; betala ALDRIG i förskott. hur seriöst det än verkar.

sen vill jag inte smutskasta någon, men denna annons fick mig att reagera : http://www.blocket.se/vi/16827315.htm?ca=1_4_s

tycker det är konstigt att man säljer en ny telefon för 2900 då alla andra tar allt mellan 4000-5000 tusen?….sen finns inte killen med på eniro.se eller hitta.nu samt har inte gett ut något telefon nummer…ville bara varna eventuella köpare för det suger verkligen att bli blåst.

det läskigaste med annonsen är att det är exakt samma bakgrund som på telefonen jag vart blåst på….exakt samma “blommor” och påsen från apple var också med på “helenas” bilder, nä passa er denna annons skrämmer mig rejält..

och är han nu seriös och verkligen ska sälja sin telefon så billigt ber jag så hemskt mycket om ursäkt! som sagt vill inte smutskasta någon..bara varna folk så dom inte råkar ut för samma sak som mig och mr ecom, och säkerligen fler?

tråkigt att inte folk kan jobba för sina pengar som jag får göra. svin.

Mvh / M

sitting
    Member
    Post count: 69

hur slutade det hela? fick du tag på tjuven?

Mr EmCom
    Member

@sitting 4969 wrote:

hur slutade det hela? fick du tag på tjuven?

Det är inte slut än, vill dock inte gå in på mina planer här.

Misstänker att blåsaren har den här sidan under uppsikt…

znozy
    Member
    Post count: 5

Handla INTE på Blocket!

Mr EmCom
    Member

@znozy 5016 wrote:

Handla INTE på Blocket!

Nja, men kolla iaf upp allting innan. Och skicka aldrig pengar i förskott….

Confuse
    Member
    Post count: 148

Jag köpte min från blocket, men kommer ALDRIG köpa ngt där jag skickar pengar. Träffades i hans lägenhet 3-4 kvarter från mig, köpte för 2500 för 2 veckor sedan(priset, jag vet :D), gick smidigt och han var sjyst! Så, ska ni köpa, träffa alltid irl.

sjovik
    Member
    Post count: 20

@znozy 5016 wrote:

Handla INTE på Blocket!

Jodå, handla gärna på Blocket, och det är inte alls nödvändigt att träffas irl…

men använd de säkra betalningsmetoder som finns!

Om säljaren inte går med på det, så är det lätt att förstå varför.

Iphonen
    Member

ett varningens finger 🙂

sitter och tittar på blocket och ser en iphone 16 billig osv där annonsören föreslår hämtning eller förskottsbetalning, så ville bara varna än en gång..betala aldrig i förskott.

Mr EmCom
    Member

@iphonen 5099 wrote:

ett varningens finger 🙂

sitter och tittar på blocket och ser en iphone 16 billig osv där annonsören föreslår hämtning eller förskottsbetalning, så ville bara varna än en gång..betala aldrig i förskott.

Skicka länken i pm.. Jag vill känna lite på det! 🙂

daWaith
    Member
    Post count: 29

@iphonen 5099 wrote:

ett varningens finger 🙂

Säger samma, skicka en länk så man får kika på den”möjliga” skammern :rolleyes:

Mr EmCom
    Member

@dawaith 5125 wrote:

Säger samma, skicka en länk så man får kika på den”möjliga” skammern :rolleyes:

Men lägg inte upp den. Dom har säkert koll på den här sidan och kommer bara stänga annonsen om vi kommer på dom.. Här ska jävlas 😀

Iphonen
    Member

tyvärr är annonsen borta nu 🙁 jag var lite för seg att logga in här och se vad ni skrivit.

Tiax
    Member
    Post count: 58

Du har ju hennes kontonummer.. Ring din bank och säg att du förde över pengarna fel (då får du tillbaka dom) eller så kontaktar du polisen och ger dem hennes kontonummer osv.. Inget att vara orolig över, det löser sig. Men du måste såklart göra ngt åt saken (kontakta polisen samt din bank och fråga va du ska göra).

Gnidarn
    Member
    Post count: 7

Tror knappast att du får tillbaka pengarna om du sätter över fel. Om man som privatperson sätter in pengar fel kan man räkna med att bli utan dom. Om en bank sätter in fel så blir man betalningsskyldig om du gjort av med dom. rätta mig gärna om jag har fel. =/

Mr EmCom
    Member

Nu ringde en tjej från Örebropolisen och sa att kontonummret inte fanns. Så vi kollade, och då hade dom krånglat till det när jag anmälde det, missat 2 siffror 😡

Men men, nu börjar jakten om från ruta 1 igen!

Jag kommer ta dig din jävul!

lighter
    Member
    Post count: 12

vill bara lägga in ett lite tips inför nästa gång man köper genom blocket ta det genom bussgods då betalar mottagaren inte förrns han fått varan och man kan kolla så att varan är som man kommit överens om annars är det bara att man lämnar kvar den på bussgods så går den tillbaka till avsändaren att man ska slänga in pengar på kontot innan varan skickas är väldigt riskabelt och sällan pålitligt 🙂 tycker väldigt synd om er

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.