Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Gör egna ringsignaler i iTunes [Bild-guide]
-
AuthorPosts
-
Så nu har jag fått ordning på det. Lade in Sony Ericssons gamla “Low Pitch” ringsignal, vilket låter sjukt högt, den skär i öronen 😛
Tackar för hjälpen.
Så nu har jag fått ordning på det. Lade in Sony Ericssons gamla “Low Pitch” ringsignal, vilket låter sjukt högt, den skär i öronen 😛
Tackar för hjälpen.
Hej,
Bra guide men jag får det inte att fungera. Det går inte att lägga filen i “ringsignaler”.
När jag högerklickar så har jag även ett alternativ “skapa ringsignal”. Men då kommer ett meddelande att det bara går om man köpt låten på itunes… Nån som har liknande problem eller vet hur man kommer runt det?
Jag ska tillägga att jag har senaste itunes och 2.2.1 – ej jailbrejk.
@gurgel 30107 wrote:
Hej,
Bra guide men jag får det inte att fungera. Det går inte att lägga filen i “ringsignaler”.
När jag högerklickar så har jag även ett alternativ “skapa ringsignal”. Men då kommer ett meddelande att det bara går om man köpt låten på itunes… Nån som har liknande problem eller vet hur man kommer runt det?
Du ska inte skapa en ringsignal. Du ska skapa version för AAC. Sen letar du upp filen, tar bort den ur biblioteket, byter ändelse till .m4r, och öppnar filen 🙂
Jo jag gjorde det först, följde guiden till punk o pricka, ändrade till m4r o allt. Men när jag ska dra in filen i “ringsignaler” så går det inte. “Ringsignaler” blir inte blå eller vad man ska säga. Det kommer upp en liten förbudskylt.
Ahh nu funkar det! De jag inte fattade var att det bara var att dubbelklicka på m4r-filen. Jag försökte med drag & drop o då gick det inte. Det är inte lätt när man är trög:)
Tack för hjälpen och guiden!
Jag förstår inte vad som menas med att ändra m4a till m4r, det funkar inte för mig =(
Jag förstår inte vad som menas med att ändra m4a till m4r, det funkar inte för mig =(
OM någon ser detta, nu har jag fått över låtarna till ringsignaler i itunes, men nu går det inte att synka mobilen till datorn, och få över filerna. Den säger att den inte hittar orginalfilen? Vad menas?
OM någon ser detta, nu har jag fått över låtarna till ringsignaler i itunes, men nu går det inte att synka mobilen till datorn, och få över filerna. Den säger att den inte hittar orginalfilen? Vad menas?
jag kan fortfarande inte ladda över ringsignalerna till mobilen, då den hela tiden påstår att den inte hittar filen. Vad är det för problem?
@annah88 33621 wrote:
jag kan fortfarande inte ladda över ringsignalerna till mobilen, då den hela tiden påstår att den inte hittar filen. Vad är det för problem?
Prova högerklicka på ringsignalen och kolla var original-filen finns. Allt måste stämma exakt med var den egentligen finns 😛
Eller så går du in på Inställningar>Avancerat>Kopiera filer till mappen iTunes Music när de läggs till i biblioteket, och försök igen 🙂 Då är originalfilen garanterat rätt 😉
@annah88 33621 wrote:
Prova högerklicka på ringsignalen och kolla var original-filen finns. Allt måste stämma exakt med var den egentligen finns 😛
Eller så går du in på Inställningar>Avancerat>Kopiera filer till mappen iTunes Music när de läggs till i biblioteket, och försök igen 🙂 Då är originalfilen garanterat rätt 😉
@annah88 33621 wrote:
haha sköön 😀 ! kan man göra samma skit fast till sms ? puss
SMS är en liten jobbigare process som kräver Jailbreak.
En guide kommer nån gång.Lite OT:mekke,du har inte tänkt på att skaffa en klockbrytare och sätta den i vägguttaget till stereon?
Då kan du vakna till en hel platta om du vill!OT: Men behöver jag jailbreaka för att kunna använda denna funktion?
Seriöst, allting blir bara bättre och bättre! 🙂 Tack!
hej jag behöver hjälp med hur man Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r ….
hej jag behöver hjälp med hur man Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r ….
hej jag behöver hjälp med hur man Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r ….Hej jag behöver hjälp med att läsa ditt inlägg 3 gånger.
Klicka på alternativ > Mappalternativ. Välj fliken visning och sedan bocka ur “Dölj filtilägg för filer som redan är kända”. Tryck Ok.
Nu ska du kunna se filändelsen.
tjaa.
hur ändrar man formaten till m4r från m4a..
försökte på alla möjliga sätt men neej det funkade inte..är tacksam om jag får svar.
mvh
mossarelli;41381 wrote:hej Jag Behöver Hjälp Med Att Läsa Ditt Inlägg 3 Gånger.Klicka På Alternativ > Mappalternativ. Välj Fliken Visning Och Sedan Bocka Ur “dölj Filtilägg För Filer Som Redan är Kända”. Tryck Ok.
Nu Ska Du Kunna Se Filändelsen.
sarrash;42866 wrote:tjaa.Hur ändrar Man Formaten Till M4r Från M4a..
Försökte På Alla Möjliga Sätt Men Neej Det Funkade Inte..är Tacksam Om Jag Får Svar.
Mvh
Läs I Tråden
Hejsan!
Har en ny 3GS och på den verkar jag bara kunan ha en custom ringsignal åt gången via metoden i tråden. Lägger jag till en ny tar den bort den tidigare. Bägge ligger dock synliga under Ringsignaler i iTunes. Nån som vet vad jag gör för fel?
Fina bilder, synd att det inte gäller senaste modell I-fån dvs 3GS 16 gigas (med mera). Jag har gjort som på bilderna, och trots att rätt “före detta mp3” ringsignal visas på >Bibliotek >Ringsignaler och jag har synkat, resynkat och supesynkat så hittar inte programmet sökvägen dit. Alltså hallåååå, om det visas på iTunes lista över ringsignaler så ska programmet veta var uppgifterna och filen finns, hur i helsike syns det annars på Ringsignaler på I-toons???? (läs iTunes)
Synd att I-fån tillverkaren inte vet att Utforskaren är uppfunnen. Det hade varit enklast med dra och släpp metoden.
Ännu enklare hade varit att använda mp3 direkt på I-fånen… men det kanske är det överkurs för de som programmerade burken. Detta går att göra direkt på min gamla Nokia respektive Eriksson sen flera år tillbaka. Jag trodde verkligen att Apple kunde bättre än så här… detta påminner starkt om 90-talet då man fick vara en stjärna på hårdvaror för att installera en skrivare.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Mytones, finns i cydia. Gör om dina låtar till ringsignaler direkt i iphone(fungerar klockrent).
Skapad av Enea, den bästa developer just nu med de smartaste appsen. Hade turen att prova repon av hennes senaste app Unlimvideos(genialisk).
eni9889 wrote:My Projects:
-UnlimRoms
-UnlimTones
-i4iphones.app
-Mytones
-MangaCentral – Need Volunteers for this one@i-fån 48571 wrote:
Fina bilder, synd att det inte gäller senaste modell I-fån dvs 3GS 16 gigas (med mera). Jag har gjort som på bilderna, och trots att rätt “före detta mp3” ringsignal visas på >Bibliotek >Ringsignaler och jag har synkat, resynkat och supesynkat så hittar inte programmet sökvägen dit. Alltså hallåååå, om det visas på iTunes lista över ringsignaler så ska programmet veta var uppgifterna och filen finns, hur i helsike syns det annars på Ringsignaler på I-toons???? (läs iTunes)
Synd att I-fån tillverkaren inte vet att Utforskaren är uppfunnen. Det hade varit enklast med dra och släpp metoden.
Ännu enklare hade varit att använda mp3 direkt på I-fånen… men det kanske är det överkurs för de som programmerade burken. Detta går att göra direkt på min gamla Nokia respektive Eriksson sen flera år tillbaka. Jag trodde verkligen att Apple kunde bättre än så här… detta påminner starkt om 90-talet då man fick vara en stjärna på hårdvaror för att installera en skrivare.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Sätt dig framför en Macdator så får du samma problem, ändå så är Apples datorer jättepopulära i världen.
Det är inte svårt att göra ringsignaler till iPhonen, man ska bara byta format på dem så sväljer iTunes dem som vilka musiksträngar som helst.
@ponyboy 48576 wrote:Mytones, finns i cydia. Gör om dina låtar till ringsignaler direkt i iphone(fungerar klockrent).
Skapad av Enea, den bästa developer just nu med de smartaste appsen. Hade turen att prova repon av hennes senaste app Unlimvideos(genialisk).
Är det cydia pay app eller en source som är inofficiell?
@mossarelli 48580 wrote:
Är det cydia pay app eller en source som är inofficiell?
Nej alla hennes apps är gratis. Kan skicka deb filen till dig om du är intresserad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.