Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Gör egna ringsignaler i iTunes [Bild-guide]
-
AuthorPosts
-
@i-fån 48571 wrote:
Lång text
Annars kan du ju bara bocka i Hantera Manuellt i itunes så kan du dra och släppa precis hur mycket du vill, synkningsapparaten är bara jobbig. Och istället för att hålla på att mixtra med filändelser och hans moster, gå in på Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko och gör en ringsignal med några knapptryck 🙂
Hej!
Jag har en ringsignal med format m4r i iTunes i gruppen Ringsignaler. Ja, precis som det ska vara.
När jag koppar min telefon till datorn så synkas det mellan dem. Precis som det ska vara.
Sen testar jag att synka mellan datorn och telefonen genom att använda iTunes för att kunna överföra ringsignalen till min telefon. Resultatet är Ok enligt iTunes, att det synkades.
Men jag ser inte filen jag vill ha bland ringsignallistan på min telefon.
Gör jag något fel? Hur överförs ringsignaler till telefonen? Jag vet att jag har rätt format och jag har lyssnat på ringsignalen via iTunes. Filen är OK.
Kanske filen har överförts till telefonen utan att listan på ringsignaler på min telefon uppdateras…Någon som kan hjälpa mig med detta?
Tack!
Vet att denna tråd är gammal men får se om man får något svar…
Jag har gjort som det står men hittar ej det där verktygsfältet där man kan ändra så man ser slutet på filerna… Har Windows 7 , kan vara därför…
Någon som har ett svar på min fråga?@molo 50378 wrote:
Vet att denna tråd är gammal men får se om man får något svar…
Jag har gjort som det står men hittar ej det där verktygsfältet där man kan ändra så man ser slutet på filerna… Har Windows 7 , kan vara därför…
Någon som har ett svar på min fråga?Det hittas i windows7 också. Bara att du måste trycka på ALT på t-bordet för att få det synligt när du har fönstret aktivt 😛
Nu kom det fram 😀 Tack för super snabbt svar 😀
Hur tar man bort låtarna från typ “Senaste tillagda” och “25 mest spelade”
Tacksam för snabbt svar 😀
EDIT: Gjorde fel första gången så därför skriver jag i denna tråd…
Tjena!
Nybliven iPhone 3Gs användare, och bland det första som irriterade mig litegrann var att man inte kunde välja en mp3:a som ringsignal.
Följde den väldigt fint illustrerade guiden, men när jag kom till steget “dra in till ringsignalslistan” så fungerade det steget såklart inte. Inget händer, överhuvudtaget alltså.
Blir en tjusig skuggning som visar “kopiera”, men filen blir inte på plats……och det driver mig till vansinne. Vad gör jag fel???Tacksam för hjälp!
@the-passenger 52021 wrote:
Tjena!
Nybliven iPhone 3Gs användare, och bland det första som irriterade mig litegrann var att man inte kunde välja en mp3:a som ringsignal.
Följde den väldigt fint illustrerade guiden, men när jag kom till steget “dra in till ringsignalslistan” så fungerade det steget såklart inte. Inget händer, överhuvudtaget alltså.
Blir en tjusig skuggning som visar “kopiera”, men filen blir inte på plats……och det driver mig till vansinne. Vad gör jag fel???Tacksam för hjälp!
Har du i iTunes när iPhonen är inkopplad och under iPhonen som enhet, bockat i “Hantera video och musik manuellt”?
@snook 52023 wrote:
Har du i iTunes när iPhonen är inkopplad och under iPhonen som enhet, bockat i “Hantera video och musik manuellt”?
Japp, helt rätt.
Efter några om och med provade jag på ett program som heter iRinger, och lyckades få in signalerna i iTunes. La in totalt tio egengjorda ringsignaler, men i självaste telefonen syns bara en av dom. Detta trots att jag ser samtliga i iTunes, bland ringsignalerna. Vad gör jag för fel då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.