Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [Guide] Jailbreaka iOS 4.0 3Gs med PwnageTool.
-
AuthorPosts
-
Finns det något Jailbreak till 4.0 ?? .. Har Windows ! .. måste få veta ! 😀 hehe
@warhawk 68661 wrote:
Nu hängde jag inte med riktigt. Vi säger att jag har en sprillans ny 3gs som ligger på firmware 4.0 och baseband 05.13.04, går det på något vis jailbreaka den? ( Kanske fel topic att posta på, men jag försöker. )
jaha ja då är det en annan sak, trodde du hade en 3gs med 3.1.3 bb: 05.12.0.1
Jo jag har det just nu, hehe. Breakad med Spirit och upplåst med ultrasn0w. Det jag undrar är hur jag får in Ios4. Så att tele2 funkar.
Ja det kan jag. Jag kör på med Tele2 just nu. Men jag vil ha OS 4.0. Det är det jag är ute efter.
@warhawk 68671 wrote:
Ja det kan jag. Jag kör på med Tele2 just nu. Men jag vil ha OS 4.0. Det är det jag är ute efter.
Då sitter vi på samma plan, jag väntar också på att jag kan uppdatera tilll 4.0
men vill inte göra det fören jag vet jag kan jailbrake . så vi får hoppas det släpps för oss snart också eftersom det redan finns för vanlig 3G.Låt oss hoppas att Ponnyboy löser det med sin custom ipsw.
Tja! Sitter på en iphone 3gs 3.1.2 baseband 05.11.07 som är jailbreakad med blackra1n. Nu börjar jag så smått bli sugrn på att uppdatera till ios4 men har några frågor! Behöver jag återställa iphonen innan jag uppdaterar i.o.m att den är jb:ad? Försvinner allt som jag har lagrat i den? Jag har hört att all media försvinner (foton, filmer m.m) men att alla kontakter blir kvar. (vill absolut inte förlora alla kontakter!) stämmer detta?
Tack på förhand! / jibbson 🙂Var hittar jag Redsnow 0.9.5 till Windows? Letat som en tok.
Om ni vill kan ni alltid testa ios4 sedan nergradera igen.
Uppdaterade till IOS4 tidigare idag med itunes.
Men då jag inte hittade nån jailbreak körde jag in min 3.1.3 recovery.Även hittat dessa:
Länkar raderade.
– Added Cydia
– NO Baseband Update
– Activated and UNactivated
– 1500mb Root Partition
– No Custom Logos
– Does NOT need a UDID Developer Account= Works with iTunes 9.2
men har inte fått fart på det än får error i itunes, men ska testa igen nu när jag fick till nergraderingen
Förbjudet att länka till modiferade ipsw filer. Det är lagligt att göra verktyg som modiferar Apples ipsw filer och det är dessutom lagligt att själv modifera dessa filer men det är däremot olagligt att dela modiferade filer. Man ska dessutom vara försiktig med vad man hittar på nätet, om det är nån som vill jävlas så kan de lägga upp en ipsw fil som totalt brickar eran iPhone. Vill ni dela såna filer så kan ni göra det genom PM.
/PonyboyMan tackar! Ska testa och se om det funkar. Men är detta officiella Ios4, eller är det en beta version?
jag är bara en lekman så jag vet inte =)
orginal verkar heta: iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
och dessa modade: iPhone2,1_4.0_8A293_GM_1500MB_NOT_ACTIVATED_Custom_Restore.ipswOm detta är versionen av nått slag: 8A293
så verkar dom vara de senaste.
Men man ska inte lita på allt man läser på nätet =/Har börjat om med min test:
1) Lägger in IOS4 med Itunes (vet ej om den uppdaterar modem grejen)
2) Ska sedan testa med återställning och: iPhone2,1_4.0_8A293_GM_1500MB_NOT_ACTIVATED_Custom_Restore.ipsw
3) Sen kanske trixa med: irecovery om det krånglar*** edited ***
itunes står och tuggar på: Förbereder iphone för återställning, händer inget mer.nån som har nått tips, eller kan recovery filerna vara dåliga?
kastar in handsken för dagen :p
nån som lyckats?
Jag har en iPhone 3G och lyckades jailbreaka iOS 4.0! Finally.
Återställde min jailbreake iOS 4.0 3Gs till 3.1.2 och försökte återställa till en jailbreakad custom ipsw på Windows, det funkade inte (error 1604). Uppdaterade till 4.0 och provade igen men samma sak där. Nergraderade till 3.1.2 igen men fick error 1015 för att jag har nu baseband 05.13.04. Provade Quickpwn och iReb för att komma ut ur Recovery Mode men de funkade inte, beror på iTunes 9.2. Fick köra Quickpwn på en annan dator med iTunes 9.0.3 och då funkade det. Jailbreakade med Redsn0w 0.9.4 för att kunna uppdatera sen till min jailbreakade iOS 4.0 fil men sen kraschade min dator. Nu har datorn fastnat i blåskärms bootloop så jag kan inte uppdatera igen. Måste komma hem och uppdatera med min Mac.
Alltså det funkade inte, det är kriterierna som står i första inlägget som gäller.
Jag har följt din guide till punkt å pricka men när jag ska ladda IPSW filen i PwnageTool så står det “Wrong Firmware Bundle Selected”…
Har provat både på min iMac och min MacBook Pro utan framgång.
Har du några tips?
@armis 68776 wrote:
Jag har följt din guide till punkt å pricka men när jag ska ladda IPSW filen i PwnageTool så står det “Wrong Firmware Bundle Selected”…
Har provat både på min iMac och min MacBook Pro utan framgång.
Har du några tips?
Du måste ladda ner 4.0 ipsw filen med firefox, inte med safari. Safari ändrar filformatet på den.
Måste göra reklam för min guide för iPhone 3G 😮
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8307-%5Bguide%5D-jailbreaka-iphone-3g-4-0-med-redsn0w.html#post69007ponyboy;
Jätteledsen att jag missade en kanske ganska avgörande detalj. Jag vill kunna låsa upp ios4 också iom att jag kör med tele2… sorry :/du kanske vet om det också går?
ledsen för missen…
Jag har just uppdaterat min 3GS med pwnagetool 4.01, synkroniseringen pågår, men mina program har redan blivit installerade.
Jag kan se vattendropparna på displayen nu…Ska bli kul och se hur resten ser ut efter synkroniseringen.
3GS med gammal bootrom.
Testade igår på mac, gick inge vidare, får error vid restore.
tog mig sedan tid och läste tråden från början och hade missat en viktig del =)
(inte med Spirit) =(får avakta på annan lösning, och gå tillbaka till 3.1.3 under tiden
men tack för en fin guide =)error 1604 och 1611 än så länge.
Man ska inte behöva ändra i host-filen väll?edit:
jag får alltså annanas -> äpple på mätare som ska fyllas. Datorn tuggar på “förbereder iphone för återställning..” sen så slocknar skärmen.
sen så error. Nu senaste 1611 först 2ggr 1604.3gs. tidigare 3.1.2 + redsn0w. Nu pwnagetool 4.01.
Det ovan är på osx.
På win 7 så rör sig mätaren!
edit: spänningne är riiiiktigt olidlig!
edit2: slide to unlock!YES! 😀
Skulle behöva en custom ipsw av ngn 🙂
Kompisen har en 3.1.3 och ska uppgradera till 4.0, hon har den gamla bootroomen och firmwaren.
OM det går så skulle jag gärna vilja ha bort cydia från springboardet precis som man kunde göra förut.
Den ska alltså vara JB men inte “se” JB:ad ut. Anledningen till att jag inte gör det själv
är för att jag är på resande fot. Skulle vara smidigt att bara skicka ipsw till min kompis
då han inte heller är så kunnig !!Tack på förhand
Mvh ! 🙂@bmode 69377 wrote:
Skulle behöva en custom ipsw av ngn 🙂
Kompisen har en 3.1.3 och ska uppgradera till 4.0, hon har den gamla bootroomen och firmwaren.
OM det går så skulle jag gärna vilja ha bort cydia från springboardet precis som man kunde göra förut.
Den ska alltså vara JB men inte “se” JB:ad ut. Anledningen till att jag inte gör det själv
är för att jag är på resande fot. Skulle vara smidigt att bara skicka ipsw till min kompis
då han inte heller är så kunnig !!Tack på förhand
Mvh ! 🙂Får man länka andra forum? iOS 4.0 Stock & PwnageTool 4.0.1 Custom Firmware Download Links – Sök på Google
Cydia kan du ju dölja sen med sbsettings?så länge du inte länkar direkt till Custom-filer så är det lugnt
Mitt första försök med pwnagetool 4.01 så valde jag optionen unlock (som jag inte behöver ). Då startade inte telefondelen, dvs den anslöt inte till Telias nät.
Andra försöket valde jag inte unlock, men lade till SSH, SSL och någon extra cydia option.
Nu funkar telefonnätet, men Cydia vägrar starta.
Ej heller blev mina jb-appar installerade, förmodligen för att ******* saknas.Fortfarande har jag kvar gamla 4.x baseband.
Fler test att göra…
OK, 5:e försöket lyckades, nu har jag en 3GS med den äldre bootrommen, jailbreakad och fin.
Tricket var att inte välja in några andra applikationer än de som pwnagetool har som default, dvs skippa SSH och SSL och välj inga andra från listan heller, vid byggandet av den nya filen (med pwnagetool 4.01).Nu funkar Cydia, och efter addering av hackulo som source i Cydia, följt av laddning av ******* 4.0, så kan mina andra apps synkas in.
Happy now !
Stjärnorna ovan verkar vara en app som inte får nämnas, “App Sync 4.0”
Är det okej att byta BB från 05.12.0.1 upp till vad det nu är, eller kommer det påverka framtiden tror ni ? alltså om de kommer nått speciellt då basebandet kan vara till nytta.
( Hoppas ni fattar )Har följt guiden från steg till steg. När jag trycker på alt och återställ får jag felmeddelande 1600.
vad betyder detta? vad kan ha gått fel?
TJENA BOYS. hehe nä men seriöst ni vet säkert att jag funnits här å så men jag har legat lågt på jailbreak fronten ett tag nu. Men hur som helst, har bara lite funderingar som ni new schoolers kan svara på 🙂
1. Jag har ju länkat till min egen custom ipsw och skrivit inlägg förut (då verkade det vara okej I guess :S) aja..
2. Polaren har en 3gs som han råkade uppdatera till 4.0 idag. (ja jag vet han e en av många som “råkar”) iaf, jag hjälpte honom att kolla ifall han har nya eller gamla bootrom. Enligt honom hitta han inget när man kollar i windows via apple mobile device USB bla bla 😀 Men så kan man ju kolla i Allmänt – om. På telefonen. Då hade han självklart MC som ska vara nya bootrom MEN. Det finns tydligen ett flux. Om det är under vecka 40 så har man förhoppningsvis gamla bootrom även fast det står MC. Se Whats old bootrom on Iphone 3gs? – Yahoo! Answers
Är det kanske så att skribenten i inlägget där på länken syftar på en 2009 3gs under vecka 40? för min polares 3gs är en 2010 från vecka 5.
Så kan ni vara vänliga att enlighten me 🙂
P.S. behöver bara få svar på om hans går att jailbreaka med pwnagetool (jag kirrar ipsw åt honom) har han nya eller gamla bootrom? D.S
EDIT
Några nyheter kring det här med att de kommer lösa jailbreak för 3gs med nya bootromen?
@wester 69834 wrote:
TJENA BOYS. hehe nä men seriöst ni vet säkert att jag funnits här å så men jag har legat lågt på jailbreak fronten ett tag nu. Men hur som helst, har bara lite funderingar som ni new schoolers kan svara på 🙂
1. Jag har ju länkat till min egen custom ipsw och skrivit inlägg förut (då verkade det vara okej I guess :S) aja..
2. Polaren har en 3gs som han råkade uppdatera till 4.0 idag. (ja jag vet han e en av många som “råkar”) iaf, jag hjälpte honom att kolla ifall han har nya eller gamla bootrom. Enligt honom hitta han inget när man kollar i windows via apple mobile device USB bla bla 😀 Men så kan man ju kolla i Allmänt – om. På telefonen. Då hade han självklart MC som ska vara nya bootrom MEN. Det finns tydligen ett flux. Om det är under vecka 40 så har man förhoppningsvis gamla bootrom även fast det står MC. Se Whats old bootrom on Iphone 3gs? – Yahoo! Answers
Är det kanske så att skribenten i inlägget där på länken syftar på en 2009 3gs under vecka 40? för min polares 3gs är en 2010 från vecka 5.
Så kan ni vara vänliga att enlighten me 🙂
P.S. behöver bara få svar på om hans går att jailbreaka med pwnagetool (jag kirrar ipsw åt honom) har han nya eller gamla bootrom? D.S
EDIT
Några nyheter kring det här med att de kommer lösa jailbreak för 3gs med nya bootromen?
Som du sa. nummer tre, fyra och fem i serienumret visar.
ex. xx939xxxxx = 2009 v. 39.
Är det innan v.39 har han gamla. han har nästan 100% säkert Nya bootromen.
Dock har de lyckats Jailbreaka Iphone 4. SÅ en upplåsning till nya bootromet kommer så fort de släppt den 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.