[GUIDE] Nedgradera från 4.0 till 3~

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Nedgradera från 4.0 till 3~

Viewing 9 posts - 51 through 59 (of 59 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Är det helt omöjligt att nedgradera utan de gamla filerna? Kan man inte använda någon annans eller är dom enhetsunika?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@grishnac 73108 wrote:

Är det helt omöjligt att nedgradera utan de gamla filerna? Kan man inte använda någon annans eller är dom enhetsunika?

Om du menar SHSH så är de enhetsunika

Grishnac
    Member
    Post count: 2

@freebo 73109 wrote:

Om du menar SHSH så är de enhetsunika

Det var ju nedslående. Blåtanden på iOS4 har ju totalt ballat ur och det går inte längre att få telefonen att ansluta automatiskt till bilstereon vilket är fruktansvärt irriterande – spotify har numera tappat en stor del av fördelen.
    För att få det att fungera riktigt igen måste jag tydligen tillbaka till iOS 3.1 eftersom Apple inte säger ett skvatt om att dom tänker åtgärda buggen – det fungerade ju klockrent i gamla OS:et.

Men, utan dom filerna är jag alltså fast med nya “värdelösa” OS4 alltså…..

ArneAnka
    Member
    Post count: 6

Har gjort precis som det står i guiden.. men får ett felmeddelande okänt fel uppstod (3194)
    Sen får jag inte igång quickpwn..står bara quickpwn har stött på ett problem och måste avslutas…

Freebo
    Member

@arneanka 74295 wrote:

Har gjort precis som det står i guiden.. men får ett felmeddelande okänt fel uppstod (3194)
    Sen får jag inte igång quickpwn..står bara quickpwn har stött på ett problem och måste avslutas…

Testa att ladda hem en annan version av QuickPwn, eller som alltid om det strular med Windows – byt dator eller tjacka Mac 😎

ArneAnka
    Member
    Post count: 6

@freebo 74296 wrote:

Testa att ladda hem en annan version av QuickPwn, eller som alltid om det strular med Windows – byt dator eller tjacka Mac 😎

Har bytt data men nu kan jag inte fixa till host filen.. jag kör i admin läge men kan inte ändra filen? den tar inte i mot den nya… kör win 7 på den andra datan
    har oxå dragit ner den andra Quickpwn men funkar inte…kan ske blir det en mac då:rolleyes:

Freebo
    Member

@arneanka 74307 wrote:

Har bytt data men nu kan jag inte fixa till host filen.. jag kör i admin läge men kan inte ändra filen? den tar inte i mot den nya… kör win 7 på den andra datan
    har oxå dragit ner den andra Quickpwn men funkar inte…kan ske blir det en mac då:rolleyes:

I denna tråd finns alla tips för hur du redigerar HOSTS-filen
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

nexone
    Member
    Post count: 24

Tack som fan!

Som för alla er andra fungerade det inte med quickpwn men med Irecovery gick det utmärkt.

Min 3gs vart heldum när jag uppdaterade till ios4. Samtalen bröts efter några minuter och när jag var på landet där jag tidigare haft mottagning och kunnat prata så hade jag “ingen service”

Vilket av alla sätt är bäst att jailbreaka med, något som är stabilt utan att springboard crashar titt som tätt? Är ej behov av att låsa upp luren.

Syperio
    Member
    Post count: 39

QuickPwn har stött på ett problem och måste avslutas.

någon som vet varför den ej funkar, ?

Viewing 9 posts - 51 through 59 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.