Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.1 (limera1n)
-
AuthorPosts
-
Skönt att den kom igång igen 🙂
Vad jag hört så är GP mer stabilt, så kör på det.
Det finns en del program i Cydia, har för mig att där finns för blåtand och ringsignaler som du nämner, har inte testat något själv eller kollat upp, men det finns nog någon här som kan svara mer säkert på den frågan 🙂
@mirre 80998 wrote:
Skönt att den kom igång igen 🙂
Vad jag hört så är GP mer stabilt, så kör på det.
Det finns en del program i Cydia, har för mig att där finns för blåtand och ringsignaler som du nämner, har inte testat något själv eller kollat upp, men det finns nog någon här som kan svara mer säkert på den frågan 🙂
Ok… stort tack för ditt stöd i natten iaf, alltid skönt att kunna bolla tankar med någon som är mer insatt i just det problemet man råkat ut för… :o)
@masteradde 81001 wrote:
Ok… stort tack för ditt stöd i natten iaf, alltid skönt att kunna bolla tankar med någon som är mer insatt i just det problemet man råkat ut för… :o)
Ingen fara, kul när man kan hjälpa 🙂
Hoppas verkligen att allt fungerar den här gången 🙂
@mirre 81003 wrote:
Ingen fara, kul när man kan hjälpa 🙂
Hoppas verkligen att allt fungerar den här gången 🙂
YIHOO!!! Nu funkade det och den är JBad… 😀 Tack GP och stort tack till dig för hjälpen… skall jag nu bocka ur något i iTunes för att slippa uppdateringar som tar bort JBn? och finns det en tråd om hur man använder Cydia?
@mirre 80963 wrote:
Har du kollat så iTunes är uppdaterat? Och om den då säger att du måste återställa så testa göra det igen. För som jag förstår det så får du inte igång telefonen alls längre eller?
Jag har iTunes 10.0.1.22 (HP)
Nyhämtad 4.1 ipsw som troligen kommer från cydia, då jag styrt om appleservern..Jag har även testat att köra om flera DFU’tryckningar även om den redan är DFU’ad
Jag tror nog att jag testat alla tänkbara varianter..
-o nu testar vi vänster hand… :confused:
Telefonen funkar utmärkt antingen via reset (home/power-10sec) eller reset funktionen via umbrella efter DFU’läge ..
Så, telefonen är inte brickad eller nått.. funkar som den skall (typ).. och när jag kör knapptryckningen för DFU’läget så är den ‘live’ (varje gång) och för att få ur den ur det läget så får jag reseta..När telefonen är i DFU läge, så är skärmen svart och den är ‘normalt’ okontaktbar via power eller homeknapp.. men den är ‘live’ då man hör att datorn kopplar upp den när man kopplar in den.. och enda sättet att få igång den är via home/power-10sek och koppla in USB’n och några (10?) gånger har jag fått resetta via umbrella
@masteradde 81004 wrote:
YIHOO!!! Nu funkade det och den är JBad… 😀 Tack GP och stort tack till dig för hjälpen… skall jag nu bocka ur något i iTunes för att slippa uppdateringar som tar bort JBn? och finns det en tråd om hur man använder Cydia?
När det finns ny uppdatering så kommer det upp en ruta i iTunes, var noga med att INTE uppdatera den, lätt att bara trycka, så bara var försiktig 🙂
Jätte kul att det fungerar för dig nu 😀
Ni som inte får upp någon limera1n ikon på telefonen, har ni ens haft iTunes igång medans ni kör limera1n? Jag hade samma problem, tills jag insåg att iTunes måste vara igång i bakgrunden för att man ska få upp ikonen på telefonen.
@msonss 81018 wrote:
Ni som inte får upp någon limera1n ikon på telefonen, har ni ens haft iTunes igång medans ni kör limera1n? Jag hade samma problem, tills jag insåg att iTunes måste vara igång i bakgrunden för att man ska få upp ikonen på telefonen.
Hmm..det är väl det enda jag inte provat.. ………testing……..
@nasse 81020 wrote:
Hmm..det är väl det enda jag inte provat.. ………testing……..
samma sak som tidigare händer för mig.. med skillnaden att iTunes hittar ‘en telefon i återställningsläge’..
Vad f-n är det ni gör som jag missar?! nu drar jag upp en ny dator och testar.. har ju redan testat på två andra burkar (tot tre st) men då är två av dem ‘kliniska’/dedikerade maskiner utan drivisar och sådant..:mad:
Även om jag är pisstoff på mobilen så uppskattar jag hjälpen! kan vara svårt att le när man är förbannad 😀
Hade samma problem med limera1n, att ikonen inte kom upp trots upprepade försök, sedan funkade ingen JB alls. Jag fick återställa den i iTunes och fick samma mess som ni att den hittat en telefon i återställningsläge, jag kopplade då ur telefonen och startade om den, då körde den någon egen installation och sedan togs den emot i iTunes vid nästa försök att ansluta kabeln… när jag väl gjort allt detta så provade jag JB med greenpois0n och det funkade direkt klockrent… (tack MiRRe för all hjälp)
Min slutsats blir att man måste återställa i iTunes efter försök med limera1n för att kunna få in något annat eller försöka testa igen med limera1n, annars blir den liksom låst i den första misslyckade JBn… hoppas det funkar för er…
jag ska försöka städa bort alla gamla hacks, som host omstyrningen och köra en clean återställning via Itunes..
När jag kör på den andra datorn, så lyckas jag få kontakt om iTune ligger aktivt..
Lime säger iaf att den hittar en DFU-enhet.. och ber en vänta…… Greenpoison får dock ingen kontakt..Hur kan man få iTunes hämta en ny återställningsfil ?
Jag vill vara säker på att den är 100% orörd..
(hade lagt en hostpekning på Cydia när jag hämtade den sist)@nasse 81044 wrote:
Hur kan man få iTunes hämta en ny återställningsfil ?
Jag vill vara säker på att den är 100% orörd..
(hade lagt en hostpekning på Cydia när jag hämtade den sist)Jag använder alltid följande för att hämta hem rena iOS-filer: Firmware – The iPhone Wiki
Nu skulle jag behöva lite hjälp.
Jag har en 3gs som aldrig e använd med ios 3.1.3 o firmware 05.12.01. Den är telialåst och skulle vilja jailbreaka och låsa upp den, vill självklart uppdatera till 4.1. Vad jag förstått så går det att jailbreaka 4.1 med limera1n men hur blire med upplåsning. Med tanke på nuvarande firmware och ios osv..Tacksam för hjälp
@mikoassyr 81088 wrote:
Nu skulle jag behöva lite hjälp.
Jag har en 3gs som aldrig e använd med ios 3.1.3 o firmware 05.12.01. Den är telialåst och skulle vilja jailbreaka och låsa upp den, vill självklart uppdatera till 4.1. Vad jag förstått så går det att jailbreaka 4.1 med limera1n men hur blire med upplåsning. Med tanke på nuvarande firmware och ios osv..Tacksam för hjälp
Om du uppdaterar till 4.1 kommer du få det nyaste basebandet, vilket inte går att låsa upp i dagsläget.
Invänta istället på att PwnageTool släpper en uppdatering – som ger dig möjlighet att behålla ditt nuvarande baseband och kan på så vis låsa upp.@muffins 81090 wrote:
Om du uppdaterar till 4.1 kommer du få det nyaste basebandet, vilket inte går att låsa upp i dagsläget.
Invänta istället på att PwnageTool släpper en uppdatering – som ger dig möjlighet att behålla ditt nuvarande baseband och kan på så vis låsa upp.Jag är geografiskt bunden till Telia, så det gör inget att den blir/är operatörsbunden.
Men nu är den uppdaterad (några ggr..)
Får det fortfarande inte att fungera.. jag har exprementerat med att ha iTune igång, och då hittar Lime den, men det gör iTune oxo.. då är det ju frågan om de båda kan snacka samtidigt..
Green har jag aldrig fått någon indikation på att den skulle se telefonen…Presis återställt den (igen) och ska testa Green utan iTune för femtielftegången…
Mitt svar jag skrev var inte till dig, det var till MikoASSYR, därav citatet av det han/hon skrev när jag besvarade.
RedSn0w fixade biffen!!
Tack för hjälpen iaf 🙂 !!!
Hej
Ny inom detta med JB… suttit och läst lite här i denna tråden och undrar bara funkar det att jb min ip3gs med 05.14.02? jag är inte ute efter att låsa upp operatören för den kan vara låst till 3 som jag användermig av, mer ute av att jb den somm alla andra har gjort:P
Tack på för hand@foxxer 81253 wrote:
Hej
Ny inom detta med JB… suttit och läst lite här i denna tråden och undrar bara funkar det att jb min ip3gs med 05.14.02? jag är inte ute efter att låsa upp operatören för den kan vara låst till 3 som jag användermig av, mer ute av att jb den somm alla andra har gjort:P
Tack på för handJa du kan jailbreaka din 3GS, om du har 4.0 / 4.0.1 / 4.0.2 eller 4.1 iOS-version.
@muffins 81254 wrote:
Ja du kan jailbreaka din 3GS, om du har 4.0 / 4.0.1 / 4.0.2 eller 4.1 iOS-version.
ok vad bra! vilket program rekomderar du/ni då? jag har 4.1och 05.14.02 ip3gs
En fråga till!!! kan man när man väl har jb iphonen återställa den till orginal? tänker mest på om man måste lämna in den om den går sönder!?@foxxer 81259 wrote:
ok vad bra! vilket program rekomderar du/ni då? jag har 4.1och 05.14.02 ip3gs
En fråga till!!! kan man när man väl har jb iphonen återställa den till orginal? tänker mest på om man måste lämna in den om den går sönder!?Smaksak gällande vilket program man föredrar.
Tänk på att du har det nya basebandet 05.14.02, och kan således inte kringgå operatörslåset.
Ja du kan återställa telefonen i iTunes.
@muffins 81262 wrote:
Smaksak gällande vilket program man föredrar.
Tänk på att du har det nya basebandet 05.14.02, och kan således inte kringgå operatörslåset.
Ja du kan återställa telefonen i iTunes.
tack så mycket för din hjälp! jag testade GP och det funkade bra. Inte så stor skillnad mer än cydia va?
Vad jag har fattat så är det mesta gratis att ladda hem via cydia och där e en del som kostar.@foxxer 81268 wrote:
tack så mycket för din hjälp! jag testade GP och det funkade bra. Inte så stor skillnad mer än cydia va?
Vad jag har fattat så är det mesta gratis att ladda hem via cydia och där e en del som kostar.Cydia följer med i både Limera1n och GP.
Japp, Cydia är ett alternativ till AppStore, där det både finns gratis och betalsaker att ladda hem och köpa.
Nu fungerar det för mig..Fick ta en dator med nyare windows..gick inte på min dator med w98.. fungerar klockrent.. TACK för en bra jailbraek
Funkade helt fel fritt för min del. Undrar hur man kan ha en iphone utan JB 😉
Redigering; Ingen spam reklam!
hur ska jag jailbreaka min ipod touch 3g med ios 4.1 ??
Om jag förstår det rätt så ska det kunna gå att jailbreaka sin iPhone 3GS med L1me och GreenPoison.
Jag har iphone 3GS, 05.14.02, nya bootrom. Det borde funka, eller?
Det som händer är att själva programmen verkar fungera – men jag får inga ikoner på min springboard. Varför?
-Fick det att fungera nu.
Återställ telefonen, sedan följer ni bara instruktionena för l1merain.
Prova flera gånger, och använd hellre greenpois0n, när den säger att det är färdigt så brukar det vara det.
Limera1n kan köra färdigt utan att du får nån ikonTack för tipset.
l1merain fungerade felfritt nu. Men är Greenpoison untethered eller tethered?
Vilka fördelar har Greenpoison över L1merain?
Mer stabil vid installation just
annars ingen skillnadhejsan.!! heter hans och e ny här och kan inte nåt om detta.. behöver hjälp!!
för några veckor sen va jag i new york och köpte en iphone 4 som skulle bara upplåst men när jag kom hem beställde ett nytt 4g kort, och sån tur som jag har så fungerar d inte.. tel vill inte ta kortet, och som jag har läst så kan man inte låsa upp tel som har os 4.1 och det e just den jag har.. vad kan jag göra, finns d nåt jag kan göra åt saken???
tack på förhand.
Finns inget du kan göra åt det, det är inte säkert att det ens kommer en lösning.
Bara att vänta och sehans83 wrote:hejsan.!! heter hans och e ny här och kan inte nåt om detta.. behöver hjälp!!för några veckor sen va jag i new york och köpte en iphone 4 som skulle bara upplåst men när jag kom hem beställde ett nytt 4g kort, och sån tur som jag har så fungerar d inte.. tel vill inte ta kortet, och som jag har läst så kan man inte låsa upp tel som har os 4.1 och det e just den jag har.. vad kan jag göra, finns d nåt jag kan göra åt saken???
tack på förhand.
Provat sökfunktionen i forumet?
@hans83 82817 wrote:
jag skev att jag va ny här!! och kan ej sidan…
Först och främst lär du tala om för oss vad du har för iOS version på telefonen samt vilket baseband (ModemFirmware).
Allt detta hittar du under Inställningar > Allmänt > Om .
Har du ett baseband som börjar på 02.xx.xx så kan du inte använda valfritt simkort i dagsläget, då din telefon är låst till en operatör i det land du köpte telefonen i. Du får då vänta på de olika Dev-Team`s som finns att göra ett upplåsningsverktyg för det basebandet kompatibelt helt enkelt.Har du 01.xx.xx version på ditt baseband (ModemFirmware) så kan du bara jailbreaka telefonen samt installera ultrasn0w för att kunna stoppa in valfritt simkort i telefonen & tuta och köra.
Hoppas detta klarade upp lite utav dina frågor.
Hej!
Nu har jag försökt att att jb min Iphone 3gs men har stött på patrull. När jag har installerat limeria1n så först av allt är loggan vit vilket den inte ska vara om jag förstår allt rätt.
Försökt att göra om 5 ggr och den fortsätter att vara vit.
När jag går in på limeria1n så säger den “Please check your internet connection”
Nån som har lyckats lösa detta?@dumfot 82824 wrote:
Hej!
Nu har jag försökt att att jb min Iphone 3gs men har stött på patrull. När jag har installerat limeria1n så först av allt är loggan vit vilket den inte ska vara om jag förstår allt rätt.
Försökt att göra om 5 ggr och den fortsätter att vara vit.
När jag går in på limeria1n så säger den “Please check your internet connection”
Nån som har lyckats lösa detta?Har du:
* Testat på annan dator?
* Startat om datorn?
* Testat installera om drivrutinerna för usb-kontrollern till datorn?
* Testat på GreenPois0n?GeoHot är känd för att göra buggiga applikationer till windows, tyvärr.
återställde den en gång till och nu vipps fungerade det! Tack för hjälpen i alla fall 🙂
hans83 wrote:jag skev att jag va ny här!! och kan ej sidan…Inte illa, du hittade hur man startar en ny tråd men sökfunktionen hittade du inte.
Wow. :-/Försökte JBa min iPhone 4 med limera1n igår, men det gick inte så bra.
När jag tryckt på “make it ra1n” så hände ingenting. Försökte ett par gånger men fick samma resultat.
Det står bara “Waiting for device” när jag tryckt..
Nån som vet vad som kan vara fel?Se till att telefonen är ordentligt ansluten till datorn
(kolla så att iTunes hittar den)Jag får upp att datorn har upptäckt en ny enhet. Men iTunes startar inte. Ska iTunes vara påslaget när man JBar?
en fråga: Köpte min iP4 idag med modemfirware 02.10.04 kan jag jailbreaka och isf med vilket jailbreak?
Jag vill bara låsa upp min iphone 3GS v4.1 baseband:05.14.02
Hur ska jag göra???
Måste man jailbreaka den oxå :confused::confused:
har telenor operatörslås på den vill använda mitt comviq kontantkort 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.