Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n)
-
AuthorPosts
-
Final versionen är här!
Greenpois0n hittar ni här – GreenPois0n
Guide
Följande instruktioner hjälper dig att jailbreak IOS 4.2.1 på iPhone 4, 3GS, iPod touch 2G/3G/4G, IPAD och Apple TV 2G
OBS Jailbreaken måste göras på en ren mjukvara. Alltså, din telefon får inte vara jailbreakad redan! OBS
1# Ladda hem greenpoison från länk!
2# Anslut din telefon, öppna programet, tryck på jailbreak.
3# Följ instruktionerna om hur man får den i DFU-mode
4# Greenpoison kommer nu att börja jailbreaka din iDevice
5# Din iDevice ska nu va jailbreakad.
Lycka till!
Uppdatering:
För att ta bort greenpois0n’s boot-up logo.Navigera till /Usr/bin. Leta sedan upp filen “Animate”.
Ta bort filen, starta sedan om er iDevice.Mvh
kasta gärna upp en länk på windows versionen och mac versionen, är ju omöjligt at få tag i dom nu, eller du kanske heller inte har dom 🙂 ?
@iphonedanne 87266 wrote:
kasta gärna upp en länk på windows versionen och mac versionen, är ju omöjligt at få tag i dom nu, eller du kanske heller inte har dom 🙂 ?
Jag har hittat mac-versionen, men väntar med att kasta upp de till jag har båda. Firrar nog win-versionen snart.
Mvh
jo macen har jag me, men vill ha win32 🙂
Windows versionen är la ens inte rellad än ?
Hej,
orkade inte läsa igenom gamla nyheter, men jag sitter här med en telefon som är låst till AT&T, är denna jailbreak den nya som alla talade om skulle komma om några dagar? Måste jag jailbreaka om telefonen varje gång ja stänger av telefonen?
@david_90 87276 wrote:
Hej,
orkade inte läsa igenom gamla nyheter, men jag sitter här med en telefon som är låst till AT&T, är denna jailbreak den nya som alla talade om skulle komma om några dagar? Måste jag jailbreaka om telefonen varje gång ja stänger av telefonen?
Ja, detta är GreenPois0n’s untethered jailbreak. Vilket betyder att du kan smärtfritt starta om din iTele.
Edit: Hade du tänkt låsa upp din iTele?
@cophe 87277 wrote:
Ja, detta är GreenPois0n’s untethered jailbreak. Vilket betyder att du kan smärtfritt starta om din iTele.
Edit: Hade du tänkt låsa upp din iTele?
Ja det är det jag vill. Bryr mig egentligen inte om Jailbreak, utan det är upplåsningen jag vill åt, men detta finns i denna jailbreak?
@david_90 87279 wrote:
Ja det är det jag vill. Bryr mig egentligen inte om Jailbreak, utan det är upplåsningen jag vill åt, men detta finns i denna jailbreak?
Om du sitter på en iFyra med baseband 1.59.00 kan du följa denna guiden.
# Guide
Sitter du med en iFyra men inte på det basebandet finns det tyvärr ingen lösning, än!
Har du en 3g/3gs måste du uppdatera till iPad’s baseband för att kunna låsa upp.
Mvh
@marieloise 87281 wrote:
Du kan ej låsa upp mobiler från usa sorry!
Så det kommer alltså aldrig komma en upplåsning? eller menar du bara tills den nya limera1n kommer?
@david_90 87285 wrote:
Så det kommer alltså aldrig komma en upplåsning? eller menar du bara tills den nya limera1n kommer?
Jaaaaaaaaaaaaa jag lyckades ladda hem windows versionen på hemsidan:)!!!!!
@marieloise 87294 wrote:
Jaaaaaaaaaaaaa jag lyckades ladda hem windows versionen på hemsidan:)!!!!!
Det är rc 4 du laddade hem, inte rc 5 som är den senaste.
Tyvärr buddy.
Greenpoison (greenpois0n) RC5 Jailbreak iOS 4.2.1 Untethered Guide !
Mirror länken funkar på denna sidan
@trinkle 87298 wrote:
Greenpoison (greenpois0n) RC5 Jailbreak iOS 4.2.1 Untethered Guide !
Mirror länken funkar på denna sidan
kan du hitta en windows version okså?
jag har en mac dator i skolan men itunes där har version 8 det går väl endå att jaiblreaka den med greenpoise för 4.2.1 rc5?
Hmm, om man sitter med en 3Gs med ipadbaseband så går det alltså inte att untethra jailbreaket med den här versionen av GP? Kan ju som bekant icke återställa till “ren” programvara via iTunes.
@schwartz 87302 wrote:
Hmm, om man sitter med en 3Gs med ipadbaseband så går det alltså inte att untethra jailbreaket med den här versionen av GP? Kan ju som bekant icke återställa till “ren” programvara via iTunes.
Du kan ju fortfarande lägga in en custom ipsw. Så länge där inte är jb på den när du kör denna.
And btw, windows-releasen av greenpois0n har ej släppts än. Så ni behöver ej leta runder som dårar på nätet efter den.
Mvh
aha den kommer väl snart
Jag har en 4.2.1. med tethered jailbreak och 06.15 baseband, olåst.
Kan jag fixa den untethered och behålla upplåsningen? Måste jag återställa mobilen först för att bli av med den gamla jailbreaken?Kan jag räkna med att den här versionen är stabil eller bör man vänta ett tag?
@ieco 87309 wrote:
Jag har en 4.2.1. med tethered jailbreak och 06.15 baseband, olåst.
Kan jag fixa den untethered och behålla upplåsningen? Måste jag återställa mobilen först för att bli av med den gamla jailbreaken?Kan jag räkna med att den här versionen är stabil eller bör man vänta ett tag?
Du får återställa den med en custom ipsw. Jailbreaka med denna jailbreaken, samt unlocka igen. Denna JB’n kan du lita på.
Har dock inte hört någon som har gjort detta, så det är helt upp till dig.
Men teoretiskt sätt, ska det gå vägen.Mvh
Jag testade på min imac att jailbreaka men det blev något knas,på displayen på 3Gs så stod det något om att den inte hittat någon fil.Måste man vara uppkopplad på wifi när man gör det eller är det troligaste att servern är överbelastad?
@mrcabelguy 87314 wrote:
Jag testade på min imac att jailbreaka men det blev något knas,på displayen på 3Gs så stod det något om att den inte hittat någon fil.Måste man vara uppkopplad på wifi när man gör det eller är det troligaste att servern är överbelastad?
Om du menar när du installerade cydia, så ja, då måste du va uppkopplad på wifi.
Nej jag kommer inte så långt.
Jag får bara upp en massa text och kommer aldrig vidare så greenpoison gubben kommer fram utan iPhonen blir kvar i Dfu mode@mrcabelguy 87316 wrote:
Nej jag kommer inte så långt.
Jag får bara upp en massa text och kommer aldrig vidare så greenpoison gubben kommer fram utan iPhonen blir kvar i Dfu modeOk. Ska kolla upp det.
om man jailbreakar med det nya greenpoison uppdateras basebandet aoutomatiskt eller måste man klicka i något? vill inte ha ipad baseband
BTW har en 3gs 4.2.1@richardekstrom 87322 wrote:
om man jailbreakar med det nya greenpoison uppdateras basebandet aoutomatiskt eller måste man klicka i något? vill inte ha ipad baseband
BTW har en 3gs 4.2.1Baseband ändras inte,du har redan det senaste i din och du kommer inte få iPads Baseband.
Fan att jag inte läste hela trådennu återställde ja min iphone så funkade det inte till windows
@cophe 87265 wrote:
Som ni märkt har windows-releasen ej släppts än. Ni får besked på när den är tillgänglig.
För att själva hålla er uppdaterade om vad som pågår, kan ni hålla koll här
Chronic Dev (chronicdevteam) on TwitterServrarna är väldigt upptagna, så ha tålamod med nerladdningen av greenpois0n.
GreenPois0n’s web – WIN – :mad2:
GreenPois0n’s web – MAC – Här
Kommer backup-filer på min server så fort som möjligt!
Backup – MAC – Här
Backup – WIN – :mad2:
Guide
Följande instruktioner hjälper dig att jailbreak IOS 4.2.1 på iPhone 4, 3GS, iPod touch 2G/3G/4G, IPAD och Apple TV 2G
OBS Jailbreaken måste göras på en ren mjukvara. Alltså, din telefon får inte vara jailbreakad redan! OBS
1# Ladda hem greenpoison från länk!
2# Anslut din telefon, öppna programet, tryck på jailbreak.
3# Följ instruktionerna om hur man får den i DFU-mode
4# Greenpoison kommer nu att börja jailbreaka din iDevice
5# Din iDevice ska nu va jailbreakad.
Lycka till!
vill ha ios 4.2 är trött på min sega ios 4.0.1 på min 3g, men gillar ju inte ipads baseband 🙁 finns det inget annat val vill ju ha 4.2.1 upplåst och jailbreakad men villl ju inte ha ipads baseband 🙁
@apple 3g 87327 wrote:
vill ha ios 4.2 är trött på min sega ios 4.0.1 på min 3g, men gillar ju inte ipads baseband 🙁 finns det inget annat val vill ju ha 4.2.1 upplåst och jailbreakad men villl ju inte ha ipads baseband 🙁
Då har du tur denna kom för en timme sedan: Uppdatera iPhone 4 till iOS 4.2.1 men bevarar basebandet för att sedan låsa upp operatörslåset (Guide) | iPhonepyssel
den gör så att ditt baseband är kvar när du instalerar ios 4.2.1
Jag gjorde en uthetherd jailbreak med redsn0w förrut och var då tvungen att nöja mig med baseband 06.15.00 (ipad?) för att kunna låsa upp iphonen. Hur ska jag gå tillväga när windowsversionen för greenpis0n släppts? Vill inte förlora unlock. Kan jag helt enkelt återställa till min 3GS i iTunes till en “ren” 4.2.1 och sedan helt enkelt köra greenpois0n utan att vara rädd för att förlora unlock?
@rainbird 87330 wrote:
Jag gjorde en uthetherd jailbreak med redsn0w förrut och var då tvungen att nöja mig med baseband 06.15.00 (ipad?) för att kunna låsa upp iphonen. Hur ska jag gå tillväga när windowsversionen för greenpis0n släppts? Vill inte förlora unlock. Kan jag helt enkelt återställa till min 3GS i iTunes till en “ren” 4.2.1 och sedan helt enkelt köra greenpois0n utan att vara rädd för att förlora unlock?
Dessvärre inte. Nu när du sitter på iPad’s baseband, så måste du återställa med hjälp av en s.k. custom ipsw fil. Guide om hur det fungerar hittar du:
¤ Här
Där efter kan du jailbreaka med windows-releasen, när den släppts. Sedan unlocka på nytt igen.
Mvh
@rainbird 87333 wrote:
Tack för ditt svar! 🙂
My pleasure.
EDIT:
Ni som gör jailbreak via MAC, tänk på att, efter ni är färdiga och ska installera cydia, så går det ej nu, då den hämtar det från greenpois0n’s site som är nere.
Så har ni jailbreakat och vill installera cydia, då får ni vänta till sidan är uppe igen.
Mvh
EDIT:
“Windows version soon after (macosx version is beta) …more packaging, less talking” – p0sixninja
Väntar på att sidan ska komma upp igen 😀
Följer tråden med spänning, tror jag har kläm på det mesta, men vad är baseband och vad är det för snack om ipad ?
*väntar på windowsversion*
@fluppen 87351 wrote:
Följer tråden med spänning, tror jag har kläm på det mesta, men vad är baseband och vad är det för snack om ipad ?
*väntar på windowsversion*
Vad sitter du på för lur?
Vet du om du har uppdaterat till iPad’s baseband?
Du kan gå in på följande | Inställningar>Allmänt>Om
Sen typ längst ner så ser du att där står Modemfirmware. Kolla va där står.
Mvh
Jag vet inte om ni kan svara på denna fråga men jag undrar om någon har läst något när windows version ska släppas kan det ta dagar, veckor eller månader??
kanske lika bra att lägga in redsnow igen@braxen 87353 wrote:
Jag vet inte om ni kan svara på denna fråga men jag undrar om någon har läst något när windows version ska släppas kan det ta dagar, veckor eller månader??
kanske lika bra att lägga in redsnow igenIngen som vet förutom de som arbetar med applikationen.
De släppte osx-versionen & väntar med att släppa versioner för andra OS, då de vill åtgärda så många buggar som möjligt innan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.