Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n)
-
AuthorPosts
-
@cophe 87334 wrote:
My pleasure.
EDIT:
Ni som gör jailbreak via MAC, tänk på att, efter ni är färdiga och ska installera cydia, så går det ej nu, då den hämtar det från greenpois0n’s site som är nere.
Så har ni jailbreakat och vill installera cydia, då får ni vänta till sidan är uppe igen.
Mvh
EDIT:
“Windows version soon after (macosx version is beta) …more packaging, less talking” – p0sixninja
Oj sorry! Gött, då väntar jag
@cophe 87352 wrote:
Vad sitter du på för lur?
Vet du om du har uppdaterat till iPad’s baseband?
Du kan gå in på följande | Inställningar>Allmänt>Om
Sen typ längst ner så ser du att där står Modemfirmware. Kolla va där står.
Mvh
Där står 03.10.01
Det är en iphone4 med 4.2.1 som var installerat från nyköp. Har inte updatat alls.Sen tänkte jag JB min 2veckor gamla iPad oxå (4.2.1) även den orörd.
Jag har en enkel fråga, min iPhone 3gs är låst till telenor.
Kan jag med denna jailbreak göra så att jag både jailbreakar telefonen och låser upp den till comviq sim kort? Annars hur gör jag då?
Väntar också på windows release
@fluppen 87365 wrote:
Där står 03.10.01
Det är en iphone4 med 4.2.1 som var installerat från nyköp. Har inte updatat alls.Sen tänkte jag JB min 2veckor gamla iPad oxå (4.2.1) även den orörd.
Du kan ej låsa upp den i dagsläget, men när windows-releasen kommer så kan du lita på din jailbreak.
@mcaan 87366 wrote:
Jag har en enkel fråga, min iPhone 3gs är låst till telenor.
Kan jag med denna jailbreak göra så att jag både jailbreakar telefonen och låser upp den till comviq sim kort? Annars hur gör jag då?
Väntar också på windows release
Nej, denna jailbreaken inkluderar ingen unlock. Det du kan göra är att uppdatera till iPad’s baseband, jailbreaka med denna samt unlocka med ultrasnow.
Mvh
@banana-girl 87328 wrote:
Då har du tur denna kom för en timme sedan: Uppdatera iPhone 4 till iOS 4.2.1 men bevarar basebandet för att sedan låsa upp operatörslåset (Guide) | iPhonepyssel
den gör så att ditt baseband är kvar när du instalerar ios 4.2.1
VAAA SERIÖST KOMMER DEN FUNKA :eek::eek::eek::eek: kommer funka på min 3g ios 4.0.1
lässte nyss och det stog bara för iphone 4 🙁När öppnar sidan igen då? Avlider snart
Kanske en dum fråga men:
Är det lönt att uppdatera min jb 4.1 till 4.2.1 och köra greenpoison.
Har inte orkat att kola vad 4.2.1 har för förbättringar.@pimp 87385 wrote:
Kanske en dum fråga men:
Är det lönt att uppdatera min jb 4.1 till 4.2.1 och köra greenpoison.
Har inte orkat att kola vad 4.2.1 har för förbättringar.Ja det är lönt. 4.2.1 har fixar problem som uppstår i 4.1 som te.x alam klockan
och bugg när man skriver in lösenordkåd
och den har 20% bättre batteritid
och den har bättre funktioner
snabbare
airplay
tillgång till 25% mer program då dom endast stöds för 4.2.1
“Site issues should be better soon thanks to @iOPK. Windows version should be out tomorrow or the next day.” – @p0sixninja
Jag kan tillägga att nya Greenpois0n inte fungerar på Apple Tv 2G. En uppdatering kommer inom kort. Seas0nPass som är ett specialanpassat jailbreak-verktyg för ATV2G kommer snart att uppdateras med Greenpois0ns egenskaper.
iPad fungerade bra förutom att jag fick använda Redsn0w för att installera Cydia 😛
@cophe 87332 wrote:
Dessvärre inte. Nu när du sitter på iPad’s baseband, så måste du återställa med hjälp av en s.k. custom ipsw fil. Guide om hur det fungerar hittar du:
¤ Här
Där efter kan du jailbreaka med windows-releasen, när den släppts. Sedan unlocka på nytt igen.
Mvh
Sitter i samma situation, funderar på att köra din guide om hur jag installerar 4.2.1 mha. iREB, men där står att original simkort skall finnas, det har jag icke, det bör väl vara lugnt att jailbreaka luren med rc5 och sen köra ultrasn0w?:) kör mac btw.
Sitter för närvarandet på ett tethered redsnow-jb med ett antal tweeks så det inte ens går att starta luren utan dator. Är det problem att återställa via itunes? iphone 4 4.2.1
@schwartz 87405 wrote:
Sitter i samma situation, funderar på att köra din guide om hur jag installerar 4.2.1 mha. iREB, men där står att original simkort skall finnas, det har jag icke, det bör väl vara lugnt att jailbreaka luren med rc5 och sen köra ultrasn0w?:) kör mac btw.
Ja det ska gå. Dock ingen som gjort det i praktiken ännu. Men i teorin ska de gå.
Mvh
WINDOWS VERSIONEN UTE NU!
Sweet!JBad och klar! 🙂
Kör nu FW: 4.2.1 och BB. 02.10.04
Några snabba frågor som jag tror kan besvaras i denna tråd, då det gäller detta JB 🙂
1: Om man återställer telefonen efter JB (för tex reparation etc), kan dom se att den har vart jailbreakad då, så garantin slutar gälla?
2: Hur riskfyllt är detta jailbreak, vad bör man tänka på innan man jailbreakar en iPhone 4?
3: Ni som sitter på Mac OS X, och har jailbreakat era iPhone’s 4 med 4.2.1, fungerar det bra för er?Tacksam för svar på dessa frågor, har tidigare haft en iPhone 3G och kört med jailbreak i 2 års tid, så helt oerfaren är jag inte – dock blir man lite mer “försiktig & rädd” om en iPryl när den är nyköpt och man lagt ner en jävla massa tusenlappar på den 😛
hej mitt funkar med macosx jailbreaket har en fråga bara finns det något sätt att låsa upp den skull evilja ha andra opratörer än va den är låst till
En liten vidare fråga på brejkish: Behöver men göra någon typ av backup på luren innan man jailbreakar den?
swag nej det går ej att låsa upp än!
nu är jag jailbreakad med nu med windows versionen….
viktigt stäng av virusprogrammet innan ni packar upp greenpoison!:laugh:
@kwacko 87417 wrote:
swag nej det går ej att låsa upp än!
nu är jag jailbreakad med nu med windows versionen….
viktigt stäng av virusprogrammet innan ni packar upp greenpoison!:laugh:
Dom borde ju endå släppa en unlock okså. För när ios 4.3 kommer så kommer det ta skit långt tid för dom att hitta ett kryphål så varför släpper dom inte bara ett unlock till dom med iphone 4 4.2.1
hur är det med “in-app”-savings? Synkas de med itunes och kan fås tillbaka efter återställning? Tänker på mina angry birds scores 😛 (Ej crackade apps)
Mitt F-Secure säger att windows-versionen är virus..?
hur svårt ska de vara att få skiten i DFU mode??????? GGRRRR
de går ju inte att få den i de läger, har testar ja vet inte hur många gånder nu
Denna jailbreake fungerar inte på iphone 3G alltså?
vad ska man gör för att få den i DFU läget tele är helt ren från andra JB, följer guiden men de funkar inte:S vad är de för fel?
@berne88 87442 wrote:
vad ska man gör för att få den i DFU läget tele är helt ren från andra JB, följer guiden men de funkar inte:S vad är de för fel?
Ha telefonen avstängd samt inkopplad.
Håll inne powerknappen i 3 sekunder.
Fortsätt hålla powerknappen men tryck nu också ner homeknappen i ytterligare 10 sekunder.Därefter släpper du powerknappen och fortsätter hålla homeknappen, tills den är i DFU och poppar upp i datorn.
Mvh
@cophe 87443 wrote:
Ha telefonen avstängd samt inkopplad.
Håll inne powerknappen i 3 sekunder.
Fortsätt hålla powerknappen men tryck nu också ner homeknappen i ytterligare 10 sekunder.Därefter släpper du powerknappen och fortsätter hålla homeknappen, tills den är i DFU och poppar upp i datorn.
Mvh
de går inte……om jag stänger v tele så startar de av sig sj igen, om den ä ikopplad
@berne88 87448 wrote:
så fort jag har stängt av den. är inkopplad te datorn, så startar den av sig sj…fast att jag inte rör tele
Gör då så här, när du stänger av den, och den startar upp igen. Så fort du ser apple loggan, tryck ner både home och power och håll inne i tio sek. Vid den 7 sekunden (ca) ska appleloggan försvinna. När du har hållt inne båda i tio sek så släpp powerknappen och håll inne home tills den är i DFU.
@cophe 87449 wrote:
Gör då så här, när du stänger av den, och den startar upp igen. Så fort du ser apple loggan, tryck ner både home och power och håll inne i tio sek. Vid den 7 sekunden (ca) ska appleloggan försvinna. När du har hållt inne båda i tio sek så släpp powerknappen och håll inne home tills den är i DFU.
hmm de funkar nästan,,,,kommer till att loggan försvinner sedan så kommer den upp igen å telefonen startar som vanigt, de kan inte var aså att de är itunes som ligger å spökar?
@berne88 87450 wrote:
hmm de funkar nästan,,,,kommer till att loggan försvinner sedan så kommer den upp igen å telefonen startar som vanigt, de kan inte var aså att de är itunes som ligger å spökar?
Kommer loggan upp igen så släpper du antingen för sent eller för tidigt.
iTunes har inget med DFU-Mode att göra.@cophe 87454 wrote:
Kommer loggan upp igen så släpper du antingen för sent eller för tidigt.
iTunes har inget med DFU-Mode att göra.jag hitta felet, de var kabel de var fel på, de var en dålig en..provad med en Riktigta som man får med funka direkt, lustit nog funka de med den dåliga till redsnow,
nu till ett annant problem, nu har jag har en vit text på skärmen?
@berne88 87459 wrote:
jag hitta felet, de var kabel de var fel på, de var en dålig en..provad med en Riktigta som man får med funka direkt, lustit nog funka de med den dåliga till redsnow,
nu till ett annant problem, nu har jag har en vit text på skärmen?
Du ska ha vit text på skärmen. Den installerar jailbreaken.
@berne88 87463 wrote:
provat redan, samma sak händer…..den för bli så startar ja om den så är den icke JB
Ok, låter skumt. Ska försöka kolla upp det.
@marieloise 87464 wrote:
Ring appstore och fråga
Idiotiska kommentarer hjälper inte någon här i forumet.
Testa på en mac dator
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.