[GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n)

Viewing 6 posts - 251 through 256 (of 256 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 78

@cophe 90937 wrote:

[*]Bitesms – En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.

Försvinner alla “vanliga” sms när man börjar använda bite? När (om) man sen väljer att ta bort BiteSMS, finns de sms man skickat/tagit emot kvar i den ordinarie inkorgen då?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@imser75 90973 wrote:

Försvinner alla “vanliga” sms när man börjar använda bite? När (om) man sen väljer att ta bort BiteSMS, finns de sms man skickat/tagit emot kvar i den ordinarie inkorgen då?

Ja, dina sms förblir orörda vid både installation av app, samt av-installation av app. Och med hjälp sbsettings kan du dölja din vanliga sms-app undertiden du använder biteSMS.

Trollkarln
    Member
    Post count: 1

Jag har en Iphone 3G med iOS 4.2.1 och jag försöker JB med green posion.
    Jag följer instruktionerna men den vill inte känna av att telefonen är i DFU.

Samma sak när jag försöker med 4.1
    Redsn0w funkar bra i 4.1 iaf.

Vad kan vara felet?

Cophe
    Member

“Följande instruktioner hjälper dig att jailbreak IOS 4.2.1 på iPhone 4, 3GS, iPod touch 2G/3G/4G, IPAD och Apple TV 2G” Taget från första posten.

Jailbreak iPhone 3G 4.2.1 iOS Följ den.

Seek
    Member
    Post count: 1

Hejsan!
    Nu sitter jag i skiten. Har en iphone4 3.2.1 Firmware 03.10.01.
    Har precis jailbreakt den med greenpoison, funkade utmärkt. Men hur gör jag nu när jag vill låsa upp den? Den är bunden till Telia.
    Tacksam för svar! 🙂

Cophe
    Member

@seek 92286 wrote:

Hejsan!
    Nu sitter jag i skiten. Har en iphone4 3.2.1 Firmware 03.10.01.
    Har precis jailbreakt den med greenpoison, funkade utmärkt. Men hur gör jag nu när jag vill låsa upp den? Den är bunden till Telia.
    Tacksam för svar! 🙂

Tyvärr låser inte ultrasn0w upp ditt baseband. Du får antingen vända dig till butik eller gevey-kortet.

Viewing 6 posts - 251 through 256 (of 256 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.