Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.2.1 (greenpois0n)
-
AuthorPosts
-
@sundace_joel 87846 wrote:
Någon mer än jag som har problem med att öppna Cydia efter att ha genomfört detta jailbreak?
Funkade fint att öppna Loader och börja ladda ned Cydia… efter ca 50% gick det väldigt fort och det stod att Cydia vad nedladdat. När jag öppnar Cyda står det “Initializing filesystem” under bråkdelen av någon sekund, sedan kraschar allt och iPhone startar om. Händer gång på gång… Någon tänkbar lösning?
Nu är jag ingen expert, men prova att återställa o sen köra in JB igen kanske?
@sundace_joel 87846 wrote:
Någon mer än jag som har problem med att öppna Cydia efter att ha genomfört detta jailbreak?
Funkade fint att öppna Loader och börja ladda ned Cydia… efter ca 50% gick det väldigt fort och det stod att Cydia vad nedladdat. När jag öppnar Cyda står det “Initializing filesystem” under bråkdelen av någon sekund, sedan kraschar allt och iPhone startar om. Händer gång på gång… Någon tänkbar lösning?
How To Jailbreak Your iOS 4.2.1 Device | Lifehacker Australia
Läs hela. Det är en känd bugg och för tillfället får du antingen köra redsn0w över den, eller återställa och försöka igen.
Man tackar för denna guide 😀
Skönt o inte behöva datorn vid en ev omstart.
Mitt JB fungerar felfritt. Inga som helst problem.Jag är ganska ny inom JB världen och har knappt erfarenhet alls. Men Green poison känns betydligt mer stabilt än redsnow iaf. Varför vet jag ej. Bar upplever det så 🙂
Ha det fint
Tjosan, försöker jailbreaka min nyförvärvade iphone 4, finns det någon indikation på att man är i DFU? Får man fram Jailbreak knappen så den går att trycka på överhuvudtaget om man nu skulle misslyckas? Telefonen är helt svart iaf och Greenpois0n verkar inte göra någon progress, har väntat i 5min+ och det verkar tvärdött… Har jag för lite tålamod eller har jag helt enkelt inte fått telefonen i DFU korrekt? Jag har testat olika usb portar och på en annan dator…
@unaz 87928 wrote:
Tjosan, försöker jailbreaka min nyförvärvade iphone 4, finns det någon indikation på att man är i DFU? Får man fram Jailbreak knappen så den går att trycka på överhuvudtaget om man nu skulle misslyckas? Telefonen är helt svart iaf och Greenpois0n verkar inte göra någon progress, har väntat i 5min+ och det verkar tvärdött… Har jag för lite tålamod eller har jag helt enkelt inte fått telefonen i DFU korrekt? Jag har testat olika usb portar och på en annan dator…
Det du kan göra är att ha iTunes igång. Och när du kommer in i DFU-läget så visas det på iTunes. Det hörs också när telefonen går in i det läget. Datorn svarar med att den har hittat en enhet.
Mvh
Får Jailbreak Failed 🙁 efter ett par minuter nu, undrar vad detta kan bero på? Mina två lapptopps här hemma hittar inte ens telefonen i DFU…
EDIT: Vet fortfarande inte vad det var som var fel, men åkte hem till systern som har en macbook och nu har jag en jailbreakad telefon!
@unaz 87937 wrote:
Får Jailbreak Failed 🙁 efter ett par minuter nu, undrar vad detta kan bero på? Mina två lapptopps här hemma hittar inte ens telefonen i DFU…
EDIT: Vet fortfarande inte vad det var som var fel, men åkte hem till systern som har en macbook och nu har jag en jailbreakad telefon!
Har man tidigare inte gjort det, så ska drivrutiner installeras osv när telefonen är i dfu-mode. Kan varit det som krånglat kanske. Skönt det löste sig iaf.
Mvh
Greenpois0n har släppt sin final version. Den går nu att hämta hem i första posten.
Mvh
Nu har jag haft min iphone 3gs jailbreaked på 4.1 en längre tid såg nu att det går att jailbreka telefonen om man uppdaterar den till nyaste firmwaren.
Är det någon skillnad på 4.1 och 4.2.1 på en 3gs funkar den uppdateringen bättre?
Och eftersom min har ssh på fil eller vad det nu heter, är det bara att återställa den och uppdatera den till 4.21 sedan jailbreaka den utan problem?
Går jag rätt väg då?
Det går alltså inte att jailbreaka en ipod touch 2g 4.2.1 (serienummer börjar med MB) med Green Poison?
@filip961122 88007 wrote:
Det går alltså inte att jailbreaka en ipod touch 2g 4.2.1 (serienummer börjar med MB) med Green Poison?
Guide: Jailbreaka med Greenpois0n för iPhone, iPad och iPod Touch | iPhoneguiden.se
Jo då, det gör det.
Jag jailbreakade med 4.2.1 Greenpois0n
med hur unlockar jag?Det fattar jag ej.
HElp?
@apple 3g 88195 wrote:
vad ha du för iphone ?
iphone 4 , 4.2.1. modemfirmware 3.10
Det går inte och jailbreaka med denna guide… Jag kommer tillbaka till att man bara kan ha “emergency call”. dvs inte komma åt själva iphonen.
Efter jag har tryckt Jailbreak så kommer de på iphonen svart bakgrund och första texten som kommer upp så står de :unable to find gbdevlist,
unable to find fs_mount
unable to find fs_unmount
unable to find fs_loadfile@mcaan 88199 wrote:
Det går inte och jailbreaka med denna guide… Jag kommer tillbaka till att man bara kan ha “emergency call”. dvs inte komma åt själva iphonen.
Efter jag har tryckt Jailbreak så kommer de på iphonen svart bakgrund och första texten som kommer upp så står de :unable to find gbdevlist,
unable to find fs_mount
unable to find fs_unmount
unable to find fs_loadfileDen texten ska komma upp, men den ska också komma vidare efter det.
Har du återställt din telefon? Isf, har du ditt “rätta” sim-kort till din telefon? Måste ju aktivera den.
@cophe 88240 wrote:
Den texten ska komma upp, men den ska också komma vidare efter det.
Har du återställt din telefon? Isf, har du ditt “rätta” sim-kort till din telefon? Måste ju aktivera den.
Den gick vidare efter det. Jag klara av nästan jailbreaket, jag kom till äpplet som snurrar och har Greenpois0n ikonen på sig, sen blev den bortkopplad? Alltså jag fick höra ljudet från datorn när ett usb bortkopplas.
Japp, jag återställde. Det stod sätt in sim kort osv. Men eftersom mitt comviq simkort inte funka så jailbreaka jag och kunde komma åt själva iPhonen.
Men vadå “rätta” sim-kort? Du menar den som den är låst till? Måste man ha Telenor sim kortet om den är låst till Telenor för att aktivera så man kan använda comviq?
@mcaan 88261 wrote:
Den gick vidare efter det. Jag klara av nästan jailbreaket, jag kom till äpplet som snurrar och har Greenpois0n ikonen på sig, sen blev den bortkopplad? Alltså jag fick höra ljudet från datorn när ett usb bortkopplas.
Japp, jag återställde. Det stod sätt in sim kort osv. Men eftersom mitt comviq simkort inte funka så jailbreaka jag och kunde komma åt själva iPhonen.
Men vadå “rätta” sim-kort? Du menar den som den är låst till? Måste man ha Telenor sim kortet om den är låst till Telenor för att aktivera så man kan använda comviq?
Detta beror på att Greenpoison inte “Hacktiverar” det vill säga gör så att du kan komma in i telefonen utan original simkortet. Du behöver det simkort telefonen är låst till för att kunna komma förbi iTunes meddelandet.
@steffeiphone 88307 wrote:
Detta beror på att Greenpoison inte “Hacktiverar” det vill säga gör så att du kan komma in i telefonen utan original simkortet. Du behöver det simkort telefonen är låst till för att kunna komma förbi iTunes meddelandet.
Det går om man använder snowbreeze
@steffeiphone 88307 wrote:
Jag förstår va du menar. Men jag har redan kommit ifrån denna iTunes meddelande som säger jag ska ha rätta simkort i.
Jag jailbreaka med redsn0w så kom jag in på iPhonen.Har en polare som sitter på en 3Gs, 4.0.2 o vill göra en JB.
Har jag förstått det hela rätt: räcker det att uppdatera till 4.2.1, kasta in Greenpois0n o se glad ut? Behöver inte tänka på det här med baseband? Låst till 3 men har inga planer på att låsa upp den.@imser75 88426 wrote:
Har en polare som sitter på en 3Gs, 4.0.2 o vill göra en JB.
Har jag förstått det hela rätt: räcker det att uppdatera till 4.2.1, kasta in Greenpois0n o se glad ut? Behöver inte tänka på det här med baseband? Låst till 3 men har inga planer på att låsa upp den.Har du inga planer på att låsa upp den är det en bagatell. Precis som du säger så är det bara att uppdatera den, jailbreaka med greenpois0n. Sen klart.
Får du upp massa 16xx error under uppdaterings-processen, kasta ett öga hit:
Fix 1604, 1601, 1600, 16xx Error During iOS 4.2.1 Custom IPSW Firmware Restore in iTunes with iREB RC3 | Redmond PieMvh
kan man jailbreak:a 4.2 med greenpois0n??? tacksam för svar
@cophe 88442 wrote:
Har du inga planer på att låsa upp den är det en bagatell. Precis som du säger så är det bara att uppdatera den, jailbreaka med greenpois0n. Sen klart.
Får du upp massa 16xx error under uppdaterings-processen, kasta ett öga hit:
Fix 1604, 1601, 1600, 16xx Error During iOS 4.2.1 Custom IPSW Firmware Restore in iTunes with iREB RC3 | Redmond PieMvh
Tack för info. Hjälpte henne via Facebook o allt gick som smort 🙂
Dunka in på min 4.2.1 precis.
Loadern installerad, sen installerade jag cydia via loadern.
Och efter sjuttielva omstarter så är cydia nu igång och uppgraderar alla komponenter.Och omboot igen.
Tror de blev totalt 4-5 omstarter.
Wei 🙂
Tjenare. Sitter på en JB’ad 3G med 3.1.2 och har varit toknöjd hittills. Har inte vågat uppdatera till iOS då 3Gn ska ha blivit ganska seg då. Nu kommer det dock fler och fler appar som kräver iOS 4 och senare. Så frågan är om min 3G klarar en uppdatering och JB eller om den segar ihop totalt?
Jag menar, att klart att 3G kommer att vara segare än en 3Gs och en 4G men om man jämför en 3G med 3.1.2 och en 3G med 4.1.2.
Någon med erfarenhet?Kan jag låsa upp min 3gs till 4.2.1 som har baseband på 05.12.01 med sn0wbreeze 2.2 ? och sen använda mig av ultrasn0w via cydia ?
Hur får jag min 4.2.1 3gs med baseband 06.15.00 ren från jailbreak? Den e thetred jailvreakad med redsn0w nu.. Skapa ett custom ispw med snowbreeze och restora i itunes? Sen jailbreka med greenpoision?
Den måste unlockas också, hur gör jag det? Den e låst till tre, måste jag köra redsn0w och aktivera med det?
@orre 89716 wrote:
Hur får jag min 4.2.1 3gs med baseband 06.15.00 ren från jailbreak? Den e thetred jailvreakad med redsn0w nu.. Skapa ett custom ispw med snowbreeze och restora i itunes? Sen jailbreka med greenpoision?
Den måste unlockas också, hur gör jag det? Den e låst till tre, måste jag köra redsn0w och aktivera med det?
Om du har en shsh blob så kan du enkelt ominstallera den samma firmware igen genom att göra några ändringar i itunesfiler, kommer inte ihåg exakt men använd google
@vossen 89717 wrote:
Om du har en shsh blob så kan du enkelt ominstallera den samma firmware igen genom att göra några ändringar i itunesfiler, kommer inte ihåg exakt men använd google
Har ingen shsh blob tyvärr! Söker man på google får man 100 olika svar, gillar mer att fråga här då det finns kunniga människor som ger bra svar 🙂
Jag får inte till dfu på min ip touch 2g.
Stänger av enheten startar den och sen håller in home och sen släpper powerknappen.
Men det bli bara normal start av enheten.
Någon som har nått tips eller ska jag använda nått annat än GP.Nu har jag letat och letat men endast fått tvetydiga svar.
Jag har en Iphone 4.2.1, 03.10.01 JB:ad med Redsn0w untethered.
Jag läste att de som hade jailbreakat var tvungna att göra en custom ipsw, detta gällde dock ipad 4.2.1 06.15.00. Sedan läste jag någon som sa att med Iphone 4.2.1 skulle man sätta i DFU och köra återställning via Itunes.
Så vad är det som gäller för mig för att kunna installera greenpoison?
@jackmarrow 89840 wrote:
Nu har jag letat och letat men endast fått tvetydiga svar.
Jag har en Iphone 4.2.1, 03.10.01 JB:ad med Redsn0w untethered.
Jag läste att de som hade jailbreakat var tvungna att göra en custom ipsw, detta gällde dock ipad 4.2.1 06.15.00. Sedan läste jag någon som sa att med Iphone 4.2.1 skulle man sätta i DFU och köra återställning via Itunes.
Så vad är det som gäller för mig för att kunna installera greenpoison?
Vad är det för iPhone du har?
Hej!
Telefon : Iphone 3G Version 4.2.1 Modell: MB504GR
Jag behöver hjälp. Jag har laddat hem Greenpois0n RC6. Jag börjar med att starta programet och trycker nej på att det inte är en AppleTV jag ska jailbreaka. Nu ska jag sätta igång och få telefonen i DFU-läget. Följer alla dessa steg och det hoppar fram en ruta i windows att den hittat en apple enhet i DFU läge. Kanon tänkte jag. Men, när timern och alla steg räknat klart hittar inte Greenpois0n min Iphone i DFU läge. Men både Windows och Itunes finner den i DFU. Så nu undrar jag hur jag åtgärdar detta?Mvh och trevlig helg!
@jackmarrow 89859 wrote:
Ja, förlåt. Det glömde jag såklart. Iphone 4!
Gå in i cydia och kolla så du har sparat dina SHSH för 4.2.1. Har du inte det, så tryck på “make my life easier”. På det viset kan du återgå till 4.2.1 när du vill, då apple slutar signera sina äldre mjukvaror.
Efter du gjort det, återställer du till 4.2.1, JB’ar med GP.
@oskarss 89865 wrote:
Hej!
Telefon : Iphone 3G Version 4.2.1 Modell: MB504GR
Jag behöver hjälp. Jag har laddat hem Greenpois0n RC6. Jag börjar med att starta programet och trycker nej på att det inte är en AppleTV jag ska jailbreaka. Nu ska jag sätta igång och få telefonen i DFU-läget. Följer alla dessa steg och det hoppar fram en ruta i windows att den hittat en apple enhet i DFU läge. Kanon tänkte jag. Men, när timern och alla steg räknat klart hittar inte Greenpois0n min Iphone i DFU läge. Men både Windows och Itunes finner den i DFU. Så nu undrar jag hur jag åtgärdar detta?Mvh och trevlig helg!
Senaste GP stödjer inte iPhone 3G.
@cophe 89868 wrote:
Gå in i cydia och kolla så du har sparat dina SHSH för 4.2.1. Har du inte det, så tryck på “make my life easier”. På det viset kan du återgå till 4.2.1 när du vill, då apple slutar signera sina äldre mjukvaror.
Efter du gjort det, återställer du till 4.2.1, JB’ar med GP.
Hur “återställer man till 4.2.1”? Är det bara en ren återställning via Itunes och som jag undrade tidigare ska jag har den i DFU mode då?
Efter återställningen är den 4.2.1 då fortfarande eller måste jag gå tillbaka vid SHSH och hur gör man detta i sådant fall? Och till sist måste jag spara något nummer eller dylikt för att återgå med SHSH?
@jackmarrow 89872 wrote:
Hur “återställer man till 4.2.1”? Är det bara en ren återställning via Itunes och som jag undrade tidigare ska jag har den i DFU mode då?
Efter återställningen är den 4.2.1 då fortfarande eller måste jag gå tillbaka vid SHSH och hur gör man detta i sådant fall? Och till sist måste jag spara något nummer eller dylikt för att återgå med SHSH?
Berätta gärna hur det går. Är sugen på att uppgradera min iPhone 3G till 4.2.1 och JBa den men är rädd för att den ska bli för slö och seg.
Ser fram emot om du kunde berätta hur du upplever telefonen men 4.2.1 och JB.
/free
Har läst runt här bland jailbreak-trådarna senaste två timmarna och undrar nu om jag förstått det hela rätt.
– Jag kan Jailbreaka min Iphone 3GS (V.3.1.2, Baseband: 05.11.07) till 4.2.1 med GreenPoison?
– Jag kan behålla mitt baseband för att eventuellt i framtiden kunna låsa upp Operatörslåset?
– Jag måste återställa telefonen (för att ta bort tidigare jailbreak) för att GreenPoison skall fungera?
Och en fråga utöver det, hur behåller man enklast skickade SMS, Notes m.m. genom hela proceduren?
Mvh
/Quelogs
@quelogs 89899 wrote:
Har läst runt här bland jailbreak-trådarna senaste två timmarna och undrar nu om jag förstått det hela rätt.
– Jag kan Jailbreaka min Iphone 3GS (V.3.1.2, Baseband: 05.11.07) till 4.2.1 med GreenPoison?
– Jag kan behålla mitt baseband för att eventuellt i framtiden kunna låsa upp Operatörslåset?
– Jag måste återställa telefonen (för att ta bort tidigare jailbreak) för att GreenPoison skall fungera?
Och en fråga utöver det, hur behåller man enklast skickade SMS, Notes m.m. genom hela proceduren?
Mvh
/Quelogs
Nej.. Du kan inte bara uppdatera hur som helst, på 3GS och 4 har apple gjort så att man bara kan uppdatera till den senaste verisionen, dock ej 3GS med gamla bootroomet som du kanske har?… Annars får du använda en custom firmware.
@vossen 89901 wrote:
Nej.. Du kan inte bara uppdatera hur som helst, på 3GS och 4 har apple gjort så att man bara kan uppdatera till den senaste verisionen, dock ej 3GS med gamla bootroomet som du kanske har?… Annars får du använda en custom firmware.
Okej, hur tar jag reda på min bootrom?
*Edit*
Måste kolla upp bootromen när “rätt” dator är här, får återkomma.*Edit 2*
Okej, Bootrom 359.3.2 är det tydligen så alltså NY bootrom om jag inte läst fel.Innebär detta att jag måste ta ner egen firmware och slänga in själv på något sätt alltså?
Tjenare, liten fundering!! Har en ipod touch 3G nu som ja tänkte jailbreaka, hämtar ut min iphone 4 imorn så ja undrar om ja då kan dra ner gratis appar till ipoden, typ gps app eller annat och sedan på något sätt få över dom till iphone 4.an så ja slipper jailbreaka den? eller är ja helt ute och cyklar nu 😮 ?
jepp helt ute;)
nä som jag har förstått det så genom att jailbreaka telefonen så “lurar” man den alternativt tar bort någon spärr så att andra apps än apples själva(kanske crackade också) fungarar och detta måste göra på den telefon som ska ha dessa program annars finns det i den telefonens minne att den inte ska ta emot de programmen. så att JB’a en telefon så kan du tyvärr INTE skicka över programmen till den andra då det är OSet man “lurar”(den obreakade har sitt intakt ju.)
Har jag fel så ska jag sluta försöka hjälpa folk men jag tror det är i de slängarna det ligger till, sen hur jag formulerade det vette fasiken;)
Hoppas detta hjälpte:)
Lyckades lösa det ändå.
Innan:
Firmware – 3.1.2
Baseband – 05.11.07Efter:
Firmware – 4.2.1
Baseband – 05.15.04Inledningsvis gjorde jag en säkerhetskopiering i itunes och därefter tog jag ner rätt firmware jag ville ha från Firmware – The iPhone Wiki.
Därefter följde jag guiden How To Downgrade iOS 4.3 to iOS 4.2.1, iOS 4.1 on iPhone, iPod and iPad för att återställa till den firmware jag tog ner.
Med det klart återställde jag i itunes till min säkerhetskopia (för att få tillbaka alla inställningar, anteckningar m.m. Rätta mig om jag har fel någon) för att slutligen jailbreaka med denna guide.
Så nu är jag i full gång med att “kitta” till den.
Hoppas detta kan hjälpa någon annan vilsen själ här på forumet.
Mvh
/Quelogs
Hej Experter
Jag är ny här och ny på det här JB ämnetMin Iphone
3gs – 4.2.1 (8C148a)Varför vill jag JB
Jag vill inte betala för appar helt enkelt. Jag är inget tekniskt freak och använder min iphone mycket i jobbet (email, kalender osv). Jag har läst att alla appar blir gratis och utbudet är detsamma som app store.Nu till mina frågor…
(1) Jag är inget tekniskt geni, utan behöver en guide som gör att jag kan fixa detta själv. Vilken kan ni rekomendera? Som jag nämnde tidigare så använder jag min mobil ganska mycket i jobbet och skulle inte vilja klanta till det så att telefonen dör.
(2) Kommer telefonen att funka annorlunda då jag har JB den? Kan man starta om den som vanligt osv?
(3) Är det lätt att återställa telefonen om jag skulle behöva det?
(4) Försvinner nuvarande email, sms, kontakter osv då jag har JB den?
(5) Något annat jag behöver veta innan jag börjar, kommer det vara några andra stora förändringar än så som jag kör idag, dvs ej JB som jag har?
Jag bugar och bockar till den som tar sig tid och svarar på detta. Vill gärna fixa detta men vet inte om jag är kapabel till det
@laptop 90933 wrote:
Hej Experter
Jag är ny här och ny på det här JB ämnetMin Iphone
3gs – 4.2.1 (8C148a)Varför vill jag JB
Jag vill inte betala för appar helt enkelt. Jag är inget tekniskt freak och använder min iphone mycket i jobbet (email, kalender osv). Jag har läst att alla appar blir gratis och utbudet är detsamma som app store.Nu till mina frågor…
(1) Jag är inget tekniskt geni, utan behöver en guide som gör att jag kan fixa detta själv. Vilken kan ni rekomendera? Som jag nämnde tidigare så använder jag min mobil ganska mycket i jobbet och skulle inte vilja klanta till det så att telefonen dör.
(2) Kommer telefonen att funka annorlunda då jag har JB den? Kan man starta om den som vanligt osv?
(3) Är det lätt att återställa telefonen om jag skulle behöva det?
(4) Försvinner nuvarande email, sms, kontakter osv då jag har JB den?
(5) Något annat jag behöver veta innan jag börjar, kommer det vara några andra stora förändringar än så som jag kör idag, dvs ej JB som jag har?
Jag bugar och bockar till den som tar sig tid och svarar på detta. Vill gärna fixa detta men vet inte om jag är kapabel till det
Du ska använda Greenpois0n’s jailbreak, den stöjder den mjukvaru-versionen du sitter på. Greenpois0n.com
Ingenting kommer att förändras mer än att du kommer få en extra “app” (Cydia) på ditt springboard. Din telefon kommer att kunna startas om precis när du känner för det. Denna jailbreaken är som det heter (untethered). Vilket betyder att du behöver inte en dator för att väcka telefonen.
Ang. Cydia, så är det hela anledningen till att man jailbreakar. I cydia kommer du åt material och program som gör det iPhonen egentligen skulle varit från början. Lite ex. på utbudet (nu tar jag mina personliga favoriter)
- iFile – Kan gå in i telefonens filsystem direkt i telefonen.
- Winterboard – Kan ändra utseendet i din telefon.
- Multicleaner – Ett program som gör att just du kan välja om du vill minimera din app, eller stänga den helt, genom att klicka snabbt eller hålla inne din homeknapp i 1½ sekund. (Supersmart program)
- Bitesms – En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.
- Gridlock – Du kan placera dina ikoner PRECIS hur du vill på din springboard.
- 3g unstrictor – Du kan lura telefonen att den är på WiFi. På så vis, ringa med skype på 3g-nätet.
Det finns så klart MYCKET mer, gäller bara att ta reda på allt.
Givetvis kostar en del appar i cydia också. Men vi kan säga så här, googlar du tillräckligt länge, så får du svar på vad du letar efter. Mer kan jag tyvärr inte säga.
Telefonen kommer att fungera precis som vanligt, allting kommer att fungera som det ska, och ingenting kommer att förändras.
Ingenting försvinner i telefonen efter jailbreak. Allting stannar kvar, ex. SMS, mail, bilder, kontakter etc..
Men ang. -som du säger, gratismaterialet diskuterar vi inte här, då det är förbjudet att diskutera piratmaterial. Vänligen kolla reglerna -§8.
Lycka till!
@cophe 90937 wrote:
Du ska använda Greenpois0n’s jailbreak, den stöjder den mjukvaru-versionen du sitter på. Greenpois0n.com
Ingenting kommer att förändras mer än att du kommer få en extra “app” (Cydia) på ditt springboard. Din telefon kommer att kunna startas om precis när du känner för det. Denna jailbreaken är som det heter (untethered). Vilket betyder att du behöver inte en dator för att väcka telefonen.
Ang. Cydia, så är det hela anledningen till att man jailbreakar. I cydia kommer du åt material och program som gör det iPhonen egentligen skulle varit från början. Lite ex. på utbudet (nu tar jag mina personliga favoriter)
- iFile – Kan gå in i telefonens filsystem direkt i telefonen.
- Winterboard – Kan ändra utseendet i din telefon.
- Multicleaner – Ett program som gör att just du kan välja om du vill minimera din app, eller stänga den helt, genom att klicka snabbt eller hålla inne din homeknapp i 1½ sekund. (Supersmart program)
- Bitesms – En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.
- Gridlock – Du kan placera dina ikoner PRECIS hur du vill på din springboard.
- 3g unstrictor – Du kan lura telefonen att den är på WiFi. På så vis, ringa med skype på 3g-nätet.
Det finns så klart MYCKET mer, gäller bara att ta reda på allt.
Givetvis kostar en del appar i cydia också. Men vi kan säga så här, googlar du tillräckligt länge, så får du svar på vad du letar efter. Mer kan jag tyvärr inte säga.
Telefonen kommer att fungera precis som vanligt, allting kommer att fungera som det ska, och ingenting kommer att förändras.
Ingenting försvinner i telefonen efter jailbreak. Allting stannar kvar, ex. SMS, mail, bilder, kontakter etc..
Men ang. -som du säger, gratismaterialet diskuterar vi inte här, då det är förbjudet att diskutera piratmaterial. Vänligen kolla reglerna -§8.
Lycka till!
Tack för ditt svar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.