Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [GUIDE] Untethered JB 4.3.1 (redsn0w)
-
AuthorPosts
-
@r_o_n 90345 wrote:
Tipset uppskattas verkligen. Glömde skriva att jag kör Pc.
Men det är en jättebra guide för de med en Mac. Jailbreak iOS 4.3.1 iPhone 4, iPad, iPod touch Using PwnageTool 4.3.1 [How To Guide] | Redmond PieProva den då.
@pongo 90480 wrote:
är det bara jag som tycker att Redsn0w på 4.3.1 gör mobilen ostabil? har hänt ett par gånger att den hamnat i felsäkertläge. inte haft det problemet tidigare (har kört återställning)
Nej, min blev likadan. Sjukt labil. Sitter återigen på 4.2.1, vilket resulterar i en perfekt mobil :).
Skönt att ha dig tillbaka Pongo.
Har en Iphone 3gs 32g mer serienr 880137023Ns när man jb denna måste man starta den med datorn sen?
@rödluva 90525 wrote:
Har en Iphone 3gs 32g mer serienr 880137023Ns när man jb denna måste man starta den med datorn sen?
Nej då. Denna jailbreaken untetherar alla telefoner.
Har jailbreakat, men vet inte om det fungerar.. Allt kom upp enligt instruktioner osv..
Men cydia funkar inte att starta, och ikonen är typ bara vit i iphonen… vad ska jag göra?
Safari funkar inte heller :S
Kolla om du kan starta om telefonen.
Utan dator vill säga.Hittade nog mitt problem.. ser att den har version 4.3.2 i den ju…
Finns de nån Jb för den än? framför allt så man slipper starta med datorn ?@mrawesooome 90534 wrote:
har jag gjort flera gånger, samt installerat om jailbreaken några gånger…. 🙁
Okej, skumt som tusan. Sitter du på mac eller pc?
@rödluva 90533 wrote:
Hittade nog mitt problem.. ser att den har version 4.3.2 i den ju…
Finns de nån Jb för den än? framför allt så man slipper starta med datorn ?Nej, har inte släppts någon till 4.3.2 än.
@cophe 90535 wrote:
Okej, skumt som tusan. Sitter du på mac eller pc?
PC.
Har följt allting och jailbreaken osv kommer upp i mobilen att den installeras, och Cydia kommer på sin plats, men ikonen är somsagt bara vit typ, och det går inte att starta när man trycker på den. Rutan bara kommer upp i typ en halv sekund och försvinner direkt, likadant med zafari..@mrawesooome 90536 wrote:
PC.
Har följt allting och jailbreaken osv kommer upp i mobilen att den installeras, och Cydia kommer på sin plats, men ikonen är somsagt bara vit typ, och det går inte att starta när man trycker på den. Rutan bara kommer upp i typ en halv sekund och försvinner direkt, likadant med zafari..Vet inte hur det är med detta alternativet
Jailbreak 4.3.1 on Windows iPhone 4, 3GS, iPod touch, iPad with Sn0wbreeze 2.4 [How To Guide] | Redmond Pie@cophe 90537 wrote:
Vet inte hur det är med detta alternativet
Jailbreak 4.3.1 on Windows iPhone 4, 3GS, iPod touch, iPad with Sn0wbreeze 2.4 [How To Guide] | Redmond PieDen verkar funka! 🙂 nu funkar iaf cydia!
@rödluva 90538 wrote:
Nån som har lite koll på om det kommer att släppas en Jb för det så man slipper använda datorn? googlat lite men inte riktigt hittat nån bra info om det..
Jailbreak iOS 4.3.2 Untethered Confirmed | Redmond Pie
@mrawesooome 90539 wrote:
Den verkar funka! 🙂 nu funkar iaf cydia!
Skönt 🙂
@cophe 90540 wrote:
Jailbreak iOS 4.3.2 Untethered Confirmed | Redmond Pie
Skönt 🙂
Nu har jag dock ett annat problem…. när jag installerade redsnow för att låsa upp mobilen så försvann min täckning…. den funkar inte alls 🙁
det står “no service”ngt som vet vad felet kan vara?
mrawesooome wrote:Nu har jag dock ett annat problem…. när jag installerade redsnow för att låsa upp mobilen så försvann min täckning…. den funkar inte alls 🙁
det står “no service”ngt som vet vad felet kan vara?
Har du haft den upplåst innan? Det verkar som om den är låst nu. Sånt måste kollas upp innan.
Har gjort allt som man ska göra i snowbreeze. Nu ska jag trycka på Shift+Restore. jag får hela tiden felmeddelande (3194) och jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Lägger in rätt IPSW fil. Den Snowbreeze har gjort åt mig. Har tidigare uppdaterat min telefon via iTunes till 4.3.1
vad är felet?
går det att nedgrader från 4.3.2 till 4.3.1, även fast man inte har shsh filen för 4.3.1. snubben jag köpt mobilen har inte spart några sånna filer
Försöker göra en jb på en 3gs 4.3.1 men kommer bara till exploiting with Limerain. Sedan ploppar den ur DFU och beter sig som en vanlig telefon. Firmware 05.16.02 Vad göra ? har testat ett flertal gggr nu.
Kan jag med en iPhone 3Gs, version 3.1.2 (gammalt, jag vet, men den är jailbreakad och har aldrig orkat uppdatera för jag inte vetat ifall det gått) och serienummer “87948KJ23NQ” uppdatera till senaste och sedan jailbreaka utan problem?
@cmts 90917 wrote:
Kan jag med en iPhone 3Gs, version 3.1.2 (gammalt, jag vet, men den är jailbreakad och har aldrig orkat uppdatera för jag inte vetat ifall det gått) och serienummer “87948KJ23NQ” uppdatera till senaste och sedan jailbreaka utan problem?
Yes, det kan du göra. Var noga med när du jailbreakar bara, om du har “ny” eller “gammal” 3gs.
Det är denna ruta som kommer upp i redsn0w.
Såg nu att du skrivit ditt serienr. Din telefon är alltså gjord vecka 48 2009. Du ska alltså trycka “JA” på den rutan.
@cophe 90918 wrote:
Yes, det kan du göra. Var noga med när du jailbreakar bara, om du har “ny” eller “gammal” 3gs.
Det är denna ruta som kommer upp i redsn0w.
Såg nu att du skrivit ditt serienr. Din telefon är alltså gjord vecka 48 2009. Du ska alltså trycka “JA” på den rutan.
Strålande. Vet inte varför jag inte tagit tag i det här tidigare.
Men då ska jag bara följa din guide i första posten till pricken eller?
Ehm, jag vet inte om du uppdaterar till 4.3.2 eller 4.3.3. Men det är exakt samma procedur. Skillnaderna är bara att du använder annan IPSW fil.
Och med 4.3.3 blir din lur “tethered” änsålänge.@cophe 90920 wrote:
Ehm, jag vet inte om du uppdaterar till 4.3.2 eller 4.3.3. Men det är exakt samma procedur. Skillnaderna är bara att du använder annan IPSW fil.
Och med 4.3.3 blir din lur “tethered” änsålänge.Men om jag laddar ner samma IPSW fil som du länkar i första posten så lär det väl gå bra?
Och hur gör jag för att uppdatera med den filen? Jag sitter på en Mac och har senaste iTunes.
Riktigt så fungerar det inte. Varje gång apple släpper en ny firmware, så “spärrar” dem att uppdatera/nedgradera till deras tidigare firmwares. Det går att nedgradera om man sparat sina SHSH blobs i cydia. Men eftersom du inte tidigare haft någon av dessa firmwares, är det tyvärr inget alternativ. Du får helt enkelt uppdatera som vanligt i iTunes, kolla vilken version det blir, sedan jailbreaka där efter.
@cophe 90922 wrote:
Riktigt så fungerar det inte. Varje gång apple släpper en ny firmware, så “spärrar” dem att uppdatera/nedgradera till deras tidigare firmwares. Det går att nedgradera om man sparat sina SHSH blobs i cydia. Men eftersom du inte tidigare haft någon av dessa firmwares, är det tyvärr inget alternativ. Du får helt enkelt uppdatera som vanligt i iTunes, kolla vilken version det blir, sedan jailbreaka där efter.
Okej, enligt iTunes så är min nästa version att ladda ner 4.3.3.
Ska jag bara uppdatera telefonen som “vanliga” människor genom iTunes, och sen jailbreaka med Redsn0w? Nått jag ska tänka på där?Och med “tethered” så menar du att om den stängs av så kan jag inte starta den utan att jailbreaka igen? Har levt med det nu i ett och ett halvt år, så det är inget problem för mig 🙂
@cmts 90925 wrote:
Okej, enligt iTunes så är min nästa version att ladda ner 4.3.3.
Ska jag bara uppdatera telefonen som “vanliga” människor genom iTunes, och sen jailbreaka med Redsn0w? Nått jag ska tänka på där?Och med “tethered” så menar du att om den stängs av så kan jag inte starta den utan att jailbreaka igen? Har levt med det nu i ett och ett halvt år, så det är inget problem för mig 🙂
Yes, precis så kommer det gå till.
@cophe 90936 wrote:
Yes, precis så kommer det gå till.
Okej.
Ursäkta för alla frågor, men jag vill bara få allt att bli bra.Så, än en gång.
Jag kopplar in iPhone i iTunes, uppdaterar genom iTunes vanliga update-service och sen kör den genom Redsn0w?Problemet jag ser där är ju att när jag startar Redsn0w så vill den att jag ska ha min “Corresponding IPSW for your CURRENT firmware”?
Skulle du, mot att jag ger dig tusen tack skriva hur jag ska göra lite mer ingående? 🙂
@cmts 90942 wrote:
Okej.
Ursäkta för alla frågor, men jag vill bara få allt att bli bra.Så, än en gång.
Jag kopplar in iPhone i iTunes, uppdaterar genom iTunes vanliga update-service och sen kör den genom Redsn0w?Problemet jag ser där är ju att när jag startar Redsn0w så vill den att jag ska ha min “Corresponding IPSW for your CURRENT firmware”?
Skulle du, mot att jag ger dig tusen tack skriva hur jag ska göra lite mer ingående? 🙂
Ja, du kopplar in din telefon och uppdaterar som vanligt. Ipsw-filen redsn0w menar hittar du här
@cophe 90957 wrote:
Ja, du kopplar in din telefon och uppdaterar som vanligt. Ipsw-filen redsn0w menar hittar du här
Jag uppdaterade mobilen genom iTunes och laddade ner IPSW filen du länkade.
När jag startar Redsn0w och ska “browsa” efter den säger Redsn0w: “Unable to recognize specified IPSW”Vad är fel?
Kanske ska tillägga att när jag köpte mobilen så var den låst till Telia.
@cophe 90957 wrote:
När jag startar Redsn0w och ska “browsa” efter den säger Redsn0w: “Unable to recognize specified IPSW”Vad är fel?
@cophe 90957 wrote:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.