Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Halebop-tråden
-
AuthorPosts
-
I denna tråd ställer du ALLA frågor rörande abonnemang hos Halebop. Priser, abonnemangsformer, inställningar, erbjudanden, villkor etc.
Jag har beställt en 3GS 16GB Svart från Halebop & känner mig riktigt nöjd!:D:D
Halebop Vänner Surf Bas
Jag kör med de abonnemanget, man får surfa med 3G-täckning max 500mb/månad sedan sänks hastigheten till 56kbit/sec. När man har förbrukat sina 500mb, så kommer man att få ett meddelande om det i telefonen skickat från Halebop. Sedan när ny “fakturamånad” börjar så börjar allt om från 0, och man får 500mb igen. Så fortsätter det så i samma veva.
Vet att det var några som undrade här i forumet, och nu har ni fått svaret 🙂
Rent spontant känns inte 500 mb som något vidare, Några dagars användande av svtplay youtbe m.fl och så är dom borta. Borde finnas som alternativ att kunna köpa till ett större utrymmer för surfande.
@yugoboy 55537 wrote:
Halebop Vänner Surf Bas
Jag kör med de abonnemanget, man får surfa med 3G-täckning max 500mb/månad sedan sänks hastigheten till 56kbit/sec. När man har förbrukat sina 500mb, så kommer man att få ett meddelande om det i telefonen skickat från Halebop. Sedan när ny “fakturamånad” börjar så börjar allt om från 0, och man får 500mb igen. Så fortsätter det så i samma veva.
Vet att det var några som undrade här i forumet, och nu har ni fått svaret 🙂
Det var detta jag hade lite funderingar kring, så att det inte kostar extra ifall man ”råkar surfa över 500mb” det skulle känns rätt surt. tack btw! 😀
Nu sitter jag med Iphonen i handen, den blänker så fint så! 😀
Enligt mig är 500 mb för lite, det kan säkert skifta från månad till månad men överlag för lite.
Hur är det med ‘laglig’ upplåsning om man har Halebop då?
Kan man efter 1 år dra inom Telia och säga att man vill ha den upplåst för 300;- eller det går inte alls?Fick min telefon från Halebop idag. Kan inte säga så mkt ännu, då porteringen av mitt gamla nr inte sker förrens på tisdag. Men det var väldigt snabb leverans! En dag tog det.
Priserna är väldigt överkomliga också. 118 kr / månaden för 500mb surf & 3000 fria sms. Passar mig väldigt bra. Då jag sällan ringer men skickar en del sms.
@markiiie 55833 wrote:
Hur är det med ‘laglig’ upplåsning om man har Halebop då?
Kan man efter 1 år dra inom Telia och säga att man vill ha den upplåst för 300;- eller det går inte alls?Ja det går jätte bra att låsa upp Halebop låsta mobiler i Telia butiker, 12 månader efter inköps datumet alltså.
@plutonium 55873 wrote:
Fick min telefon från Halebop idag. Kan inte säga så mkt ännu, då porteringen av mitt gamla nr inte sker förrens på tisdag. Men det var väldigt snabb leverans! En dag tog det.
Priserna är väldigt överkomliga också. 118 kr / månaden för 500mb surf & 3000 fria sms. Passar mig väldigt bra. Då jag sällan ringer men skickar en del sms.
Sitter och väntar på min från Halebop också nu (:
Var så sugen på en vit men Telia hade noll koll på om de skulle få in
nya vita 16GB 3G S så jag tog en 32GB istället 😮 Det “enda” som skiljde var en engångsavgift på 899;- och det är ju ändå acceptabelt ^Kändes dumt att beställa på en fredag, nu tar det ju längre tid innan den kommer hit ):
@ponyboy 55885 wrote:
Ja det går jätte bra att låsa upp Halebop låsta mobiler i Telia butiker, 12 månader efter inköps datumet alltså.
Härligt! Räcker det att ha med sig kvittot från Halebop bara?
I Abbonemangsinfo under halebop hallå 24 mån 118kr/mån står som följer
19 öre/min till alla och fria sms till hela världen
Med abonnemanget Halebop Hallå ringer du för 19 öre/min till alla nät i Sverige, inklusive Halebop. En öppningsavgift på 99 öre/samtal tillkommer. Månadsavgift 59 kr.Vad är det för 59kr?
Får man ringa för 118kr eller 118kr-59kr eller tillkommer det 59kr/mån?@pozz2 56021 wrote:
I Abbonemangsinfo under halebop hallå 24 mån 118kr/mån står som följer
Vad är det för 59kr?
Får man ringa för 118kr eller 118kr-59kr eller tillkommer det 59kr/mån?59;- för Halebop Hallå och 59;- för Surf Bas = 118;- (:
“19 öre/min till alla och fria sms till hela världen
Med abonnemanget Halebop Hallå ringer du för 19 öre/min till alla nät i Sverige, inklusive Halebop. En öppningsavgift på 99 öre/samtal tillkommer. Månadsavgift 59 kr.“
“Surfa fritt på hela internet
När du skaffar iPhone med Halebop får du också tjänsten Surf Bas som gör att du kan surfa fritt på hela internet med 3G/GSM (edge) hastighet (vid förbrukning av mer än 500 MB data begränsas överföringshastigheten till 57 kbit/s). Månadsavgift 59 kr.“
Du får inte ringa för beloppet.
Det är 118;- för abonnemanget per månad + förhöjd månadsavgift (om du nu väljer någon) + det du ringer för eller om du lyckas skicka mer än 3000 sms :pDet kan låta billigt att det inte kostar mer än 19 öre/min med Halebop Hallå,
men bara uppkopplingsavgiften går på 99 öre så du tänker på det (:@markiiie 56042 wrote:
59;- för Halebop Hallå och 59;- för Surf Bas = 118;- (:
“19 öre/min till alla och fria sms till hela världen
Med abonnemanget Halebop Hallå ringer du för 19 öre/min till alla nät i Sverige, inklusive Halebop. En öppningsavgift på 99 öre/samtal tillkommer. Månadsavgift 59 kr.“
“Surfa fritt på hela internet
När du skaffar iPhone med Halebop får du också tjänsten Surf Bas som gör att du kan surfa fritt på hela internet med 3G/GSM (edge) hastighet (vid förbrukning av mer än 500 MB data begränsas överföringshastigheten till 57 kbit/s). Månadsavgift 59 kr.“
Du får inte ringa för beloppet.
Det är 118;- för abonnemanget per månad + förhöjd månadsavgift (om du nu väljer någon) + det du ringer för eller om du lyckas skicka mer än 3000 sms :pDet kan låta billigt att det inte kostar mer än 19 öre/min med Halebop Hallå,
men bara uppkopplingsavgiften går på 99 öre så du tänker på det (:Vansinnigt idiotiskt att man ska betala en abonnemangskostnad.
-Hej jag vill ha ett abonnemang så jag kan ringa via er så ni tjänar pengar på mig.
-Javisst det kostar 118kr/mån om du vill ha förmånen att ha oss som operatör.-Hej jag har tankat 20 liter bensin
-OK det kostar 12kr/l plus en avgift för att du kom till oss och tankade.@pozz2 56054 wrote:
Vansinnigt idiotiskt att man ska betala en abonnemangskostnad.
Det beror ju helt på vem som använder abonnemanget.
Ringer man inte onödigt mycket så kostar den mycket mindre än om du köpt
mobilen kontant sen köpt till en surftjänst som du har 500mb surf på innan det stryps.Räkna total abonnemangsavgift + avbetalning på mobilen + ~40;- som man
ringer för i 24 månader för en abonnemangsbunden telefon med surf.Räkna sedan att köpa mobilen kontant + 100;- påfyllning i månaden där vi
sedan säger att 59;- (så mycket kostar halebops surf bas) går till en surftjänst som man får lägga till.
Du måste också lägga till en tjänst som gör
att du kan skicka gratis sms till alla med en gräns på 3000 sms.
Kostar väl också runt 50-60;-? Så, där har man spräckt sitt saldo och får
fylla på med 100;- till för att man ska kunna ringa.Frågan är ju vad som är bäst ändå om man kan hantera sina pengar?
hej alla
nu har jag ett annat problem med min lur och det är att när jag är i Cydia och installerar nåt och kräver omstart så försvinner min inställning till internet( halebop.telia.se) blir( online.telia.se ) och kan inte komma ut på nätet och måste in på inställningar och ändra skiten gång p gång!!
any ideas?
Hej!
Min iPhone 3GS som jag beställde från Halebop kom med 3.1.2, och nu hade jag tänkt jailbreaka den.
Skulle någon vilja tala om vilket baseband som är det nya och vilket som är det gamla?
Om den kommer med 3.1.2 så är det väl det gamla och då går det väl att jailbreaka utan problem?Snabb frakt, beställde fredag kväll och fick den på tisdag eftermiddag (:
EDIT: Nu ligger den och säger “Avvaktar aktivering”, men det kommer väl inte
att hända något förens de har porterat mitt nummer till det nya kortet?Tack på förhand!
@markiiie 56732 wrote:
Hej!
Min iPhone 3GS som jag beställde från Halebop kom med 3.1.2, och nu hade jag tänkt jailbreaka den.
Skulle någon vilja tala om vilket baseband som är det nya och vilket som är det gamla?
Om den kommer med 3.1.2 så är det väl det gamla och då går det väl att jailbreaka utan problem?Snabb frakt, beställde fredag kväll och fick den på tisdag eftermiddag (:
Tack på förhand!
Jailbreak och upplåsning är helt olika saker. Du kan jailbreaka din 3Gs med firmware 3.1.2 och därmed låsa upp ditt baseband som är 05.11.07. Ta en titt på tethered i iPhone FAQ. Skulle din iphone börja strula blir du tvungen att återställa och uppdatera till fw 3.1.3. Ditt baseband kommer då att uppdateras till 05.12.01 och då kan du varken jailbreaka eller låsa upp.
@ponyboy 56736 wrote:
Jailbreak och upplåsning är helt olika saker. Du kan jailbreaka din 3Gs med firmware 3.1.2 och därmed låsa upp ditt baseband som är 05.11.07. Ta en titt på tethered i iPhone FAQ. Skulle din iphone börja strula blir du tvungen att återställa och uppdatera till fw 3.1.3. Ditt baseband kommer då att uppdateras till 05.12.01 och då kan du varken jailbreaka eller låsa upp.
Jag bryr mig inte om att låsa upp, det är bara jailbreak jag vill ha!
Tackar för länken, ska läsa igenom (:Det var mycket lättare när jag precis fått min 2G.
Man körde QuickPWN och gjorde en egen IPSW, sen var både jailbreak och upplåsning klart.
Krångel hit och dit med baseband, FW och allt vad det heter!smtp, går dom genom telias smtprelay1.telia.com eller har dom en egen?
@gaborik 55588 wrote:
Rent spontant känns inte 500 mb som något vidare, Några dagars användande av svtplay youtbe m.fl och så är dom borta. Borde finnas som alternativ att kunna köpa till ett större utrymmer för surfande.
Jag skall snart beställa en iPhone från Halebop och har mailt med dom lite om just detta.
När man har förbrukat sina 500MB så kan man välja att öka upp hastigheten igen mot en liten peng (vet ej hur mycket, men skulle gissa på ungefär hälften av dom 59:-)
Men vad jag fattade som så gäller det om du förbrukar dina data snabbt och inte när det bara är ex 7 dagar kvar på månaden, utan då ska nog halva månaden vara kvar ungefär för att kunna köpa.Ja, nu har man förbrukat sina 500Mb och nu går det inte att surfa länge… Jag snackar inte att man har snigelhastighet utan det går inte alls. Och det går inte heller att skicka MMS länge???
Skall det verkligen vara så eller är det någon inställning jag har missat?Jag har surf bas 500mb.
När jag inte surfar så stänger jag av 3G, men då är ju edge igång istället.
Drar det ändå på mina 500mb eller betalar jag för edgesurfen?En liten grej till.
Jag har bara laddat den en gång sen jag fick den och ja tycker att batteriet går ner ganska snabbt. Jag läste på olika forum och alla verkar ha olika åsikter om hur batteriet fungerar. Någon säger att många småladdningar är bra, en annan säger att man ska göra som med gamla mobiler och ladda ur den lite då och då, en tredje säger att om det är dåligt när man får den så kommer batteriet vara lika dåligt hela tiden.
Jag körde på småladdningar och en urladdning i månaden på min 2G och jag tycker att den har hyfsat lång batteritid.
Ska jag göra likadant på min 3G S?Tack på förhand!
Nu finns detta att välja för oss med halebop abonnemang:
För dig som har abonnemang och behöver mer datamängd än Surf Bas, erbjuder vi Halebop Surf Plus. Du kan surfa i en hastighet upp till 6 Mbit/s, för endast 99 kr/mån. 3 GB datatrafik/månad ingår.
Någon som uppgraderat eller vet om man kan uppgradera surf bas till surf plus med tanke på bindningstid. Jag antar att det borde inte vara något problem eftersom man betalar ju mer eller?
@zoro 57934 wrote:
Nu finns detta att välja för oss med halebop abonnemang:
För dig som har abonnemang och behöver mer datamängd än Surf Bas, erbjuder vi Halebop Surf Plus. Du kan surfa i en hastighet upp till 6 Mbit/s, för endast 99 kr/mån. 3 GB datatrafik/månad ingår.
Någon som uppgraderat eller vet om man kan uppgradera surf bas till surf plus med tanke på bindningstid. Jag antar att det borde inte vara något problem eftersom man betalar ju mer eller?
Detta måste vara ett skämt, 3GB -.-
@yugoboy 57942 wrote:
Detta måste vara ett skämt, 3GB -.-
Skämt eller inte, det är sex gånger mer än jag har just nu så jag tar det gärna trots att det är snålt med tanke på att många andra operatörer erbjuder mer för samma peng…
Åter till min fråga… Går det att uppgradera till Surf Plus om man har tecknat 24 månader med Surf Bas?
@zoro 57972 wrote:
Skämt eller inte, det är sex gånger mer än jag har just nu så jag tar det gärna trots att det är snålt med tanke på att många andra operatörer erbjuder mer för samma peng…
Åter till min fråga… Går det att uppgradera till Surf Plus om man har tecknat 24 månader med Surf Bas?
Jadå, det går fint. Men om du väl skriver upp dig på surf plus så är du fast i det resten av abonnemanget. Det går alltså inte att uppgradera sig till surf plus vissa månader bara utan det är allt eller inget.
men det är väl lika mkt surf som med telia?
kan man om man tecknar bas-abonnemanget byta upp sig sen??
Till ni som också har Halebop: får ni något SMS när ni förbrukat era 500Mb?
Tror nämligen jag är lite över 600 nu och får rätt bra hastighet fortfarande.Man kan alltid uppgradera sig från bas till plus! Var dock uppmärksam med bindningstider och så, antagligen binder ni er till plus en viss tid.
Har precis beställt en 3Gs 32gb från Halebop med surf plus…
Hoppas den kommer fort, har den gjort det för er andra när ni beställt?Tänkte ta surf bas från början, men nu när dom kom ut med nya surf plus så var det liksom inget att tveka på 😛
@zoro 57287 wrote:
Ja, nu har man förbrukat sina 500Mb och nu går det inte att surfa länge… Jag snackar inte att man har snigelhastighet utan det går inte alls. Och det går inte heller att skicka MMS länge???
Skall det verkligen vara så eller är det någon inställning jag har missat?Enligt halebop så ska det ju fortfarande gå att surfa men att hastigheten sänks rätt rejält…
Har du kontaktat Halebop för att höra vad det kan vara för fel?
Trist om det inte skulle funka 🙁Om telefonen finns i lager så borde det inte ta mer än 2 dagar. Jag beställde på en lördag och det var framme måndagen. Så torsdag kanske du har den?
@Märdin 59306 wrote:
Om telefonen finns i lager så borde det inte ta mer än 2 dagar. Jag beställde på en lördag och det var framme måndagen. Så torsdag kanske du har den?
Japp den fanns i lager, men jag har fortfarande inte fått något kollinummer, så idag har den nog inte kommit så långt 🙁
Den kanske är framme på torsdag, men sen är det ju inte säkert att avin kommer på samma dag, så jag kanske inte har den förrän på fredag eller måndag, känns som evigheter..Men den som väntar på något gott….
Plockade ut min lur från Halebop idag och är nöjd (:
Gör dock inte som jag och rusa iväg till posten med kollinummer och ID i tron om att det räcker för att plocka ut den. Ni måste vänta tills avin kommer i brevlådan och ha med den för det ett sånt avtalspaket där namnteckning måste finnas med etc etc.
@wixia 59601 wrote:
Gör dock inte som jag och rusa iväg till posten med kollinummer och ID i tron om att det räcker för att plocka ut den. Ni måste vänta tills avin kommer i brevlådan och ha med den för det ett sånt avtalspaket där namnteckning måste finnas med etc etc.
Haha jag gjorde precis samma sak! Tog mitt kollinummer och stack till posten för det stod på posten.se att mitt paket var framme.
Stackars tanten var borta i 20 min och letade sen när hon äntligen hittade det så kom hon på att jag var tvungen att ha en lapp med mig som skulle fyllas i :p Det var seeegt, satt och väntade på den satans lappen i typ 2 timmar!Har haft min Iphone i ett par dagar nu och är lite frågvill. (ja jag har Halebop)
1. Om man stänger av 3Gs en inne på inställningar så kommer det fram ett litet E. Vad är det?
2. Och om 3gs är på hela tiden (så att det står 3G i hörnet) och jag har stängt av all push tar den “datatrafik” ändå och gör att mitt Surfbas kommer ta slut snabbare? Eller är det som med “vanliga” mobiler som det bara står 3G på rakt upp o ner utan att ta trafik?
3. Jag har lite svårt att avgöra vilka appar som tar trafik ibland.. tips på hur man ser det direkt? (runkeeper fick jag leta mig fram här å forumet för att fatta att den absolut tar trafik)Har wifi hemma/borta så jag surfar sällan på 3Gs´en.
Tacksam för svar av duktiga iphoneanvändare! 😀
@dannie 61050 wrote:
Har haft min Iphone i ett par dagar nu och är lite frågvill. (ja jag har Halebop)
1. Om man stänger av 3Gs en inne på inställningar så kommer det fram ett litet E. Vad är det?
2. Och om 3gs är på hela tiden (så att det står 3G i hörnet) och jag har stängt av all push tar den “datatrafik” ändå och gör att mitt Surfbas kommer ta slut snabbare? Eller är det som med “vanliga” mobiler som det bara står 3G på rakt upp o ner utan att ta trafik?
3. Jag har lite svårt att avgöra vilka appar som tar trafik ibland.. tips på hur man ser det direkt? (runkeeper fick jag leta mig fram här å forumet för att fatta att den absolut tar trafik)Har wifi hemma/borta så jag surfar sällan på 3Gs´en.
Tacksam för svar av duktiga iphoneanvändare! 😀
1. E:et står för EDGE vilket är en förbättring av GSM-tekniken. Det är ett sätt att skicka data på helt enkelt.
2. Den tar data även om du inte har 3G på, men med 3G på så kan den hämta informationen snabbare.
Stänger du av all push och inte använder appar som kräver internet så drar den ingen data.
3. Inga tips tyvärr, men i regel så drar de väldigt lite data.Jag har själv surf bas också och det räcker gott och väl för mig. Om jag inte är borta några dagar och surfar, då försvinner de snabbt. Wifi på skolan och hemma gör dock mycket. Jag har väldigt sällan på 3G, inte för att spara data utan batteri!
Du kan dock ha Wifi på alltid för det går till stand-by läge om du inte använder mobilen.Ett röstbrevlådetips för er med Halebop
@wixia 59601 wrote:
Ja gjorde samma sak i förgår då jag fick min 3gs, men kom hem med mobilen dock. Så, jo det går.
Är det sant att det inte går att dela sitt internet till en dator om man har halebop? Hittar inte “Internetdelning” under nätverk… Eller måste man jailbreaka för att kunna göra sin iPhone till ett modem för en dator?
Går ej att dela internet med Halebop i dagsläget, enligt kundtjänst jobbar de på en lösning. Sen om det går att lösa med jailbreak vet jag inte men det borde det göra.
Jag gillar ifl grymt att dem bara sänker hasigheten istället för att lägga ett överdådigt pris på typ 10;- per Mb, man kan ju ifl fortfarande surfa, betydligt långsammare, men ändå.
Själv har jag iPhone 3Gs med hallå plus, verkligen bra, data mängden räcker med häst längder och gratis sms är aldrig fel 🙂
@ihaamster 63606 wrote:
Själv har jag iPhone 3Gs med hallå plus, verkligen bra, data mängden räcker med häst längder och gratis sms är aldrig fel 🙂
Kul att du är nöjd. Funderar på nästan samma som dig, 3gs 16 gb dock med hallå bas, mest för att se om bas räcker för mig, annars kan man uppgradera sig. Förresten, hur är hastigheten på ditt internet till 3gs:en med Halebop?
@mrsmart 63634 wrote:
Kul att du är nöjd. Funderar på nästan samma som dig, 3gs 16 gb dock med hallå bas, mest för att se om bas räcker för mig, annars kan man uppgradera sig. Förresten, hur är hastigheten på ditt internet till 3gs:en med Halebop?
Ganska bra, bor ju i en “storstad” så har ju alltid 3G täckning i princip 🙂
@ihaamster 63681 wrote:
Ganska bra, bor ju i en “storstad” så har ju alltid 3G täckning i princip 🙂
Okej, bor inte i någon större stad men vet flera som har iPhone samt så verkar ett väldigt stort företag här i byn som i princip byggt upp sitt eget 3g nät så det bör inte vara några problem-
Om man skulle köpa en iphone 3gs i en telia butik med ett Halebop abonnemang. Är det då samma pris, som det skulle vara om jag beställde från Halebops hemsida??
@bergman19 64144 wrote:
Om man skulle köpa en iphone 3gs i en telia butik med ett Halebop abonnemang. Är det då samma pris, som det skulle vara om jag beställde från Halebops hemsida??
Undrar samma sak, hoppas någon kan svara.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.