Halebop-tråden

Viewing 36 posts - 51 through 86 (of 86 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

Inte när jag frågade i Lund i alla fall. Billigare att beställa via internet, som alltid..

bergman19
    Member
    Post count: 7

Har köpt en Iphone hos Halebop. Har surf plus och om jag börjar surfa ett visst datum gäller det från en månad då eller är det ett visst datum som dom nollställer, så man för 3 ny gb.

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

@bergman19 64835 wrote:

Har köpt en Iphone hos Halebop. Har surf plus och om jag börjar surfa ett visst datum gäller det från en månad då eller är det ett visst datum som dom nollställer, så man för 3 ny gb.

Det är ett visst datum dem återställer, brukar vara sista veckan i månaden som de återställer…

bergman19
    Member

@yugoboy 64839 wrote:

Det är ett visst datum dem återställer, brukar vara sista veckan i månaden som de återställer…

okej vet du om man får något sms då, så att man kan ha koll på hur mycket mb man förbrukar

Yugoboy
    Member

@bergman19 64895 wrote:

okej vet du om man får något sms då, så att man kan ha koll på hur mycket mb man förbrukar

Hej!
    Ja, du kommer att få ett SMS när du överskridit din surfmängd och när den har återställts.

markiiie
    Member
    Post count: 38

Tjo igen grabbs!

“Nu är det sommar! För att fira det så ringer du för 0 kr/min till alla i Sverige hela natten (kl 00-06), hela sommaren. Gäller tom 31/8-2010. Mvh Halebop”

Kom för typ 2 timmar sen.
    Hittar inget på deras sida om när det börjar!
    Men man kan ju tycka att det är mest logiskt att det börjar direkt eftersom att de skickat ut sms om det.
    Men så kan det ju bli tråkigt om det börjar nästa månad så sitter man här och slår sitt personbästa i samtalstid så får man en fin räkning på det.

Hade varit schysst om någon visste mer och kanske ville dela med sig isf? (:

Pzych0
    Member
    Post count: 220

@markiiie 66227 wrote:

Tjo igen grabbs!

“Nu är det sommar! För att fira det så ringer du för 0 kr/min till alla i Sverige hela natten (kl 00-06), hela sommaren. Gäller tom 31/8-2010. Mvh Halebop”

Kom för typ 2 timmar sen.
    Hittar inget på deras sida om när det börjar!
    Men man kan ju tycka att det är mest logiskt att det börjar direkt eftersom att de skickat ut sms om det.
    Men så kan det ju bli tråkigt om det börjar nästa månad så sitter man här och slår sitt personbästa i samtalstid så får man en fin räkning på det.

Hade varit schysst om någon visste mer och kanske ville dela med sig isf? (:

Tror starkt på att det gäller från nu till 31/8 -2010 🙂

markiiie
    Member

@pzych0 66239 wrote:

Tror starkt på att det gäller från nu till 31/8 -2010 🙂

Du eller någon annan här inne råkar inte veta om internet tethering fungerar på iOS 4 med halebop som operatör?

Känns ovärt att hoppa ifrån 3.1.2an om man inte har något alternativ utöver att dela ut internet genom mobilen.
    Har nyss flyttat och de är inte överdrivet snabba med att ge mig bredband :@

Tackar på förhand!

Pzych0
    Member

@markiiie 68553 wrote:

Du eller någon annan här inne råkar inte veta om internet tethering fungerar på iOS 4 med halebop som operatör?

Känns ovärt att hoppa ifrån 3.1.2an om man inte har något alternativ utöver att dela ut internet genom mobilen.
    Har nyss flyttat och de är inte överdrivet snabba med att ge mig bredband :@

Tackar på förhand!

Har ingen erfarenhet av detta med Tehtering alls. Ledsen 🙁

markiiie
    Member

@pzych0 68559 wrote:

Har ingen erfarenhet av detta med Tehtering alls. Ledsen 🙁

Aha okej!
    Råkar se i din sig att du har både fri surf och iOS 4.

Om du nu skulle vilja kolla upp det så ligger det iaf under Inställningar > Allmänt > Nätverk och sen Internetdelning.
    Väl inne slår man bara på det med flärpen som är där och väljer Endast USB.
    Fördel är ju att dra ut nätverkskabeln i förhand och ha mobilen kopplad till datorn!

Känner för att pilla med det så får jag vänta eller chansa :d

Pzych0
    Member

@markiiie 68573 wrote:

Aha okej!
    Råkar se i din sig att du har både fri surf och iOS 4.

Om du nu skulle vilja kolla upp det så ligger det iaf under Inställningar > Allmänt > Nätverk och sen Internetdelning.
    Väl inne slår man bara på det med flärpen som är där och väljer Endast USB.
    Fördel är ju att dra ut nätverkskabeln i förhand och ha mobilen kopplad till datorn!

Känner för att pilla med det så får jag vänta eller chansa :d

Det finns något som heter VPN, men inte Internetdelning 🙂

markiiie
    Member

@pzych0 68576 wrote:

Det finns något som heter VPN, men inte Internetdelning 🙂

Alltså fungerar det inte i 4.0an heller /:

Tack för hjälpen (:

SvenBornemark
    Member
    Post count: 12

NU FUNKAR DET!!

Ange online.telia.se, tryck på återställ och starta om din iPhone. Efter omstart dyker iPhone upp på nätverkssidan under Windows.

(Jag kör Windows XP och iPhone 3GS).

Yugoboy
    Member

@svenbornemark 70117 wrote:

NU FUNKAR DET!!

Ange online.telia.se, tryck på återställ och starta om din iPhone. Efter omstart dyker iPhone upp på nätverkssidan under Windows.

Var ska man skriva in online.telia.se?

markiiie
    Member

@yugoboy 70120 wrote:

Var ska man skriva in online.telia.se?

Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk sen ändrar du från halebop.telia.se till online.telia.se efter APN.
    Jag vet inte om det funkar, så kanske inte värt att pilla där.
    Men det är iaf där han menar.

@svenbornemark 70117 wrote:

NU FUNKAR DET!!

Vilket FW kör du då? Nästan det som är viktigast kan man tycka.

SvenBornemark
    Member
    Post count: 12

Vad menas med FW? Firmware?

Mig icke förstå.

Pzych0
    Member

@markiiie 68581 wrote:

Alltså fungerar det inte i 4.0an heller /:

Tack för hjälpen (:

Fick ett SMS i dag från Halebop, dom har fixat internetdelning! 🙂

svensson431
    Member
    Post count: 210

Nu har halebop presenterat sina priser vill inte ha halebop men bara nyfiken kommer den kosta 299kr månaden?

Pzych0
    Member

@svensson431 71756 wrote:

Nu har halebop presenterat sina priser vill inte ha halebop men bara nyfiken kommer den kosta 299kr månaden?

Med förhöjd månadskostnad ja! 🙂

imported_pongo
    Member
    Post count: 893
    svensson431
    Member

Förstår inte det riktigt vadå så det kommer landa på drygt 500kr?

imported_pongo
    Member

@svensson431 71770 wrote:

Förstår inte det riktigt vadå så det kommer landa på drygt 500kr?

vah? vad är det du inte förstår?

svensson431
    Member

Alltså kan jag gå in på deras hemsida och beställa en iphone 4 och betala 309kr månaden? eller vad kommer det att kosta totalt i månaden om man väljer att betala av allt via abonnemang.

imported_pongo
    Member

först så ska du betala 299-999kr kontakt när du hämtar din telefon.
    (beroende på vilken tele och abb du väljer)

sedan så betalar du 229-349kr i månaden
    (beroende på vilken tele och abb du väljer)

Makalevi
    Member

Jag beställde nyligen en Vivaz till min bror på abonnemang hos halebop, som han betalar av på. Frågan är, jag beställde för en halvtimme sedan iPhone 4 nu, så det står två abonnemang på mig och mitt nummer. Kommer dom godkänna ordern? 🙁

svensson431
    Member

ja du kan ha 2 abonnemang per tele företag så ingen fara 🙂 Så länge du kan betala det.

Makalevi
    Member

Okej, även fast jag beställt två telefoner nyligen på mitt namn och mitt gamla nummer? En är åt min bror. Självklart har jag råd att betala, men man vet aldrig, eftersom jag är ny då det gäller abonnemang. Men det borde nog inte vara någon fara med min iPhone 4. 😀 Hade blivit sur om de tog tillbaka ordern!

svensson431
    Member

Nej nej den kommer att komma 🙂

Mardin
    Member
    Post count: 80

Någon mer än jag som har problem med att mobilt datanätverk inte fungerar alltid trots full täckning?
    Har haft APN satt på både halebop.telia.se och online.telia.se samt återställt och startat om.. Fungerar ibland men alltför ofta det inte funkar..

Fråga 2, kan man gå in mä telefonen i en telia-butik och be dem kolla på det eller måste man skicka in den till Halebop?

Fråga 3, någon mer än jag som inte kan logga in på support-sidan på halebop.se? Kommer in på mina sidor men inte support..

Mullenoh
    Member
    Post count: 2

@Märdin 74579 wrote:

Fråga 2, kan man gå in mä telefonen i en telia-butik och be dem kolla på det eller måste man skicka in den till Halebop?

Jag läste i ett annat forum att man kan gå in i en Telia-butik och få hjälp med sin mobil om man har Halebop.
    Eftersom man kan köpa mobiler med Halebop-abonnemang i Telia-butiker så känns det också logiskt att man ska kunna få viss hjälp av dem.
    Hoppas det löser sig för dig.

mallen
    Member
    Post count: 13

Ja, Halebop och Telia samarbetar med varandra. Halebop ligger också på Telias nät.
    Är det bara jag som har Halebop Kontantkort till en iPhone? 🙂

Eddan
    Participant
    Post count: 1

@mallen 74893 wrote:

Ja, Halebop och Telia samarbetar med varandra. Halebop ligger också på Telias nät.
    Är det bara jag som har Halebop Kontantkort till en iPhone? 🙂

Jag hade det på min 3G, men har dock valt abonnemang på 4:an.

Kommer dock att inte få den förens kanske om 1-2 veckor.

skinza.se
    Member
    Post count: 35

En sak man bör tänka på innan man skaffar Halebop är att det inte har någon telefonsupport; detta är enligt mig väldigt irriterande. Men så länge alt fungerar som det ska så är halebop en bra operatör

anki-651@hotmail.com
    Member
    Post count: 1

Heej..
    jag fick hem min iphone4 den 13/5 (fredags)i går läste jag på ”mitt halebop”att mitt abonnemang har börjat fungera..till min fråga nu..jag kan inte använda iphonen,kan inte sms:a mms,eller ringa?..har samma mobil nummer som jag hade på mitt kontant kort hos halebop innan..vad ska jag göra?vill ha igång den.så tacksam för alla svar..mvh anki

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Hej Anki!
    Får du mottagning på telefonen?

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@anki-651@hotmail.com 91258 wrote:

Heej..
    jag fick hem min iphone4 den 13/5 (fredags)i går läste jag på ”mitt halebop”att mitt abonnemang har börjat fungera..till min fråga nu..jag kan inte använda iphonen,kan inte sms:a mms,eller ringa?..har samma mobil nummer som jag hade på mitt kontant kort hos halebop innan..vad ska jag göra?vill ha igång den.så tacksam för alla svar..mvh anki

Hej Anki,

det låter lite konstigt men mitt första tips är att kolla så att ditt abbonemang är “startregistrerat”, jag har tele2 och för att starta detta abbonemang var jag tvungen att ringa deras kundtjänst så, jag är inte säker men kanske har även Halebop ett liknande system.

Kolla på deras hemsida eller på ditt kvitto, hittar du inget och telefonen fortfarande inte fungerar så bör du ringa Halebops kundtjänst. Antingen har de kanske något problem med nätet eller sitt datasystem, vilket är troligt. Då får du kanske vänta någon dag.

Kolla även så att sim-kortet inte är böjt, slitet eller på annat sätt söndrigt. Då kanske inte mobilen accepterar det. Du borde ha ett par täckningsstaplar i vänstra hörnet på din telefon (skärm), har du det så fungerar i alla fall simkortet.

Fungerar inget så ring kundtjänst, de har trots allt betalt för att du ska få en bra och trevlig telefonupplevelse 🙂

/ Mrsmart

Viewing 36 posts - 51 through 86 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.