Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
Najf, för att låsa upp måste du först jailbreaka. Kolla ditt serienummer mot FAQn i min signatur – detta avgör om du kan jailbreaka eller ej
@freebo 69430 wrote:
Najf, för att låsa upp måste du först jailbreaka. Kolla ditt serienummer mot FAQn i min signatur – detta avgör om du kan jailbreaka eller ej
Hur kan jag kolla mitt serienummer om jag inte kommer in på telefonen?
finns det något annat sätt att gå runt itunesloggan?Jag har inte Orginal simkortet..
Läste igenom hala faQ men hittade inget.Edit. Hittade serienummret återkommer inom snarast
såg nu att min iphone är tillverkad under vecka 27
xxx27xxxxxx
hej
har samma problem som najf, kollat efter mitt serie nummer den är tillverkad vecka 29. (3gs) vilken guide ska jag välja för att låsa upp och jailbreaka? kanske det är vettigare och vänta tills 4.0 går och använda?mvh André
När jag ska återställa till 3.1.2 får jag felmeddelande 1015.
Har provat att ladda ner quickpwn, men det funkar inte alls.
Programmet startar inte ens. Kör Windows 7.
Finns det något annat sätt att få telefonen ur återställningsläge, eftersom jag tror att firmwaren är korrekt installerad, men att iTunes reagerar på basebandet. Hade 3.1.3 tidigare.Någon annan som haft problem med quickpwn och windows 7?
Tankat nya Qpwn? Dock funkade det inte för mig å mitt Win7. jag fick låna päroneens lodiga Xp å då löste sig allt!
När jag ska återställa till 3.1.3 får jag felmeddelande 3194 att den inte kan återställas?
Jag har försökt gång på gång med detta och har gjort på en massa olika sätt men hur jag än gör så har jag sparat firmware filen på mitt skrivbord men när jag trycker på shift-restore så hittar den inte filen. Skall man packa upp den (med Winrar el liknande?)
Du ska inte packa upp den alls.
Tryck i *.* så ser du alla filer på skrivbordet, välj då din ipsw fil@ponyboy 68771 wrote:
Japp den kommer att fungera felfritt. Error 1015 dycker upp i slutfasen när den ska återställa ditt baseband, eftersom ditt baseband har uppdaterats så får du error 1015 men själva programvaran har installerats.
det funka ej för mig ? mobilen starta ej ? och den kommer bara upp till Itunes + sladden ? testat kick ut den me par program. men hamnar åter där igen ?
Några förslag vad felet kan vara då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.