Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!
-
AuthorPosts
-
@tobias 63332 wrote:
Japp den är köpt hos tre.
Metoden jag använde för error 1015, var QuickPWN, (som inte fungerade)Och den stämmer nog att jag missade att aktivera den. Jag jailbreakade direkt! Hur kan jag gå till väga?
Och jag vill inte låsa upp telefonen, utan jag trivs bra hos tre. Jag vill bara ha den jailbreakad. 🙂
Använde du Quickpwn rätt? Jag har endast använt quickpwn, du kan läsa här om hur jag gjorde https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit-37.html#post62863
barabazzare lyckades lösa det med iReb. Ladda ner den från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones. I iReb välj [Fix Recovey Mode Loop] och sen [3Gs].
@barabazzare 63025 wrote:Har löst det med iREB – YouTube – iREB 3.1 [Windows] – How to Get out of a Recovery Mode Loop
Jag har iPhone 3Gs och, iReb, fungerar ikke till 3gs.
Sen så fungerar quickpwn inte på min dator… det startar inte ens. 🙁 någon annan lösning?
Blir gaaalen
Blir Fanimej en HTC nästa gång!Det här suger.Vet inte ens varför jag köpte en telefon som är såpass stympad utan Jailbreak från början.
Hajpen finns inte ens kvar.Hoppas Apple inser att den här ryska kgb metoden kanske inte håller i all evighet men om folk anser att det inte spelar roll så lär dom fortsätta på samma visEvig trött på att behöva vänta pgr av ett felsteg i Itunes
@tobias 63366 wrote:
Jag har iPhone 3Gs och, iReb, fungerar ikke till 3gs.
Sen så fungerar quickpwn inte på min dator… det startar inte ens. 🙁 någon annan lösning?
Blir gaaalen
Om du ska använda Quickpwn, starta Aktivitetshanteraren och stäng av allt som har med Apple och iTunes att göra innan du startar Quickpwn.
iReb funkar med 3Gs också, efter att du valt [Fix Recovery Mode Loop] så ser du denna bild. Välj [iPhone 3Gs] och då ska din iPhone komma ut ur recovery mode. Sen starta iTunes och aktivera din iPhone, se till att ha ditt simkort i och slå in din pinkod.
Hej hej,
snabb liten fråga. Vad exakt ska jag skriva i terminal för att hitta till rätt hosts fil? Har läst om både “sudo pico” och “sudo nano”.det där lyckades jag lösa. Trodde att jag hade klarat det men fick tyvärr ett felmeddelande. Fel 1618. Någon som kan hjälpa?
@givememoney 63148 wrote:
asså ja får upp att ja har fel 1015 men när ja ska använda quickpwn så funkar inte programet va ska ha prova med nu??
Prova med iReb. Funkar för Iphone 3gs. Finns olika trådar om programmet i detta forum bara o söka.
Yes!! Jag fixade det med iReb!
Dock var det lite klurigt..
Först när jag startade iReb, och försökte fixa loopen, så bad den mig att installera ett tilläggs paket. Och det gjorde jag, men då fungerade inte iReb som det skulle. Sedan hittade jag en fin kommentar på youtube, där det beskrevs att man skulle sätta installationsfilen(den till tilläggsprogrammet) i kompatibilitetsläge med “Windows XP (Service Pack 2)” sen fungerade det fint!@tobias 63695 wrote:
Yes!! Jag fixade det med iReb!
Dock var det lite klurigt..
Först när jag startade iReb, och försökte fixa loopen, så bad den mig att installera ett tilläggs paket. Och det gjorde jag, men då fungerade inte iReb som det skulle. Sedan hittade jag en fin kommentar på youtube, där det beskrevs att man skulle sätta installationsfilen(den till tilläggsprogrammet) i kompatibilitetsläge med “Windows XP (Service Pack 2)” sen fungerade det fint!– Bra Tobias! Grattis 🙂
Jag har en 3gs med firmware 3.0 och jailbreakad med purplerain!
Den har funkat utmärkt fram tills nu då den börjar bli slö och bete sig lite konstigt! Dessutom finns det några applikationer som kräver senare programvara som jag vill ha!
När jag går in i cydia så står det att jag har SHSH on file for 3.0 3.1 3.1.2 samt 3.1.3.
Kan jag göra en återställning med 3.1.2 och sen jailbreaka den med blackr1n
eller Kommer jag stöta på patrull!
Det ska också tilläggas att min iPhone har den gamla bootromen!@bjojoh81 64164 wrote:
Jag har en 3gs med firmware 3.0 och jailbreakad med purplerain!
Den har funkat utmärkt fram tills nu då den börjar bli slö och bete sig lite konstigt! Dessutom finns det några applikationer som kräver senare programvara som jag vill ha!
När jag går in i cydia så står det att jag har SHSH on file for 3.0 3.1 3.1.2 samt 3.1.3.
Kan jag göra en återställning med 3.1.2 och sen jailbreaka den med blackr1n
eller Kommer jag stöta på patrull!
Det ska också tilläggas att min iPhone har den gamla bootromen!med de förutsättningarna hade iaf jag uppdaterat till 3.1.2 med PwnageTool (OS X) eller Sn0wbreeze (Win), allt för att behålla ditt gamla fina Baseband
@freebo 64165 wrote:
med de förutsättningarna hade iaf jag uppdaterat till 3.1.2 med PwnageTool (OS X) eller Sn0wbreeze (Win), allt för att behålla ditt gamla fina Baseband
Ser ganska simpelt ut med sn0wbreeze och vad jag kan läsa mig till så fixar den att jailbreaka 3.1.3 också.
Men hur gör jag egentligen nu?
Behöver jag återställa iphonen, eller ska jag bara ladda in 3.1.2 i den och sen köra Sn0wbreeze?Lyckades uppdatera itunes i datorn igår till senaste version med, kommer det att ställa till något?
Iphonen har inte syncat mot datorn sen dess dock!@bjojoh81 64221 wrote:
Ser ganska simpelt ut med sn0wbreeze och vad jag kan läsa mig till så fixar den att jailbreaka 3.1.3 också.
Men hur gör jag egentligen nu?
Behöver jag återställa iphonen, eller ska jag bara ladda in 3.1.2 i den och sen köra Sn0wbreeze?Lyckades uppdatera itunes i datorn igår till senaste version med, kommer det att ställa till något?
Iphonen har inte syncat mot datorn sen dess dock!Lättast är att ställa frågan i tråden om Sn0wbreeze, SteffeiPhone som är en fena på detta svarar dig där.
@freebo 64223 wrote:
Lättast är att ställa frågan i tråden om Sn0wbreeze, SteffeiPhone som är en fena på detta svarar dig där.
med sn0wbreeze skapar du en egen custom firmware utifrån orginal 3.1.3 firmware. när du sen återställer telefonen med din custom firmware så är den redan jailbreakad när restoren är klar.
fungerade skitbra för mig med 3gs, gick från 3.0 till custom 3.1.3 med bibehållet baseband som går att låsa upp, trots jag inte behöver de 😛
Jag har en jailbreak på fånen 3.1.2 när jag ska återställa så kommer följande text upp “this device isn´t eligble fore the request build”
Vad ska jag göra?
@robroy77 64312 wrote:
Jag har en jailbreak på fånen 3.1.2 när jag ska återställa så kommer följande text upp “this device isn´t eligble fore the request build”
Vad ska jag göra?
Har du sparat din 3.1.2 SHSH i cydias server, annars kommer det inte att funka. Kolla genom första posten i denna tråd och se till att du har gjort allting rätt.
Men jag har gjort allt rätt även sparat “3.1.2 SHSH i cydias server”
En dum fråga kanske men hur tar jag fram “3.1.2 SHSH i cydias server” ?
Börja läs de första inläggen i den här tråden och då hittar du tips och förslag på vad du ska prova. Jag fick själv prova massor med gånger med olika datorer innan jag lyckades.
Du kan ta fram din 3.1.2 SHSH med Umbrella men det behöver du inte göra. Om den är sparad i cydias server räcker det med att du ändrar adress i din Host fil och sätter din iPhone i DFU och SHIFT återställer till en 3Gs 3.1.2 ipsw fil. Om du inte är säker på att ditt SHSH är sparad kan du kolla upp det här.
Jag har ett litet problem här… Jag har en 3gs JB & BR och från början 3.1.2 som hängde sig på det värsta sättet vart en tegelsten i ca 1,5 månader, till slut lyckades jag ta mig ur skiten och uppgradera till 3.1.3 med en customfil (alltså fortfarande på 05.11.07 och med en JB) men när jag skulle låsa upp med Blacksn0w och denna nya pushfix för 3.1.3 så blev telefonen så seg att den nästan var oanvändbar så det fick jag ta bort(provade flera gånger skalltillläggas) (om ingen har en lösning på upplåsningsproblemet så fortsätter jag mot min plan B nu). Så nu tänkte jag att jag bara nedgraderar till 3.1.2 och Jailar och låser upp och är tillbaka på banan men nej!… körde via cydias shsh och får error 3014 (japp, provat flera gånger och är säker på att addressen är rätt i hosts filen). Har någon nån koll på denna error?
Kör win XP
Ja, jag har läst lite överallt utan någonvidare framgång.
//ACOA@acoa Hur underligt det än må låta….Leigh & Donna McCulloch: iPhone/iPod OS Update Error 3014 SOLUTION
Apple – Support – Discussions – 3GS upgrade to 3.0.1 Error 3014 – …
Eller så är det Sauriks Cydia-servrar som spökar – de har gått upp och ned en del den senaste veckan efter releasen av Spirit jailbreakat
Hej Freebo!:)
Snälla kan du hjälpa mig?!
Jag hade Iphone 3.1.2. sedan har uppdaterat 3.1.3 efter när det slutfört sen dök upp denne medd ” Sim låst in ett giltigt SIM-kort utan PIN-kod för att aktivera iPhone ” Jag angav PIN-Kod flera ggr, men den gick inte. Jag har även tillgång till Internal Storage.Plz help :confused:
Jag skall prova med det samma.
Jag måste ju också säga att jag tycker att det är skumt med Blacksn0w för 3.1.3 alltså men men…Efter många om och men löste det sig.
Jag provade som du (Freebo) sa med “Leigh & Donna McCulloch: iPhone/iPod OS Update Error 3014 SOLUTION”
Fick ett meddelande efter att provat med det som sa att typ: det går inte göra så med denna telefonen.
Jag provade igen och igen och ige..NOLL!.. sedan provade jag utan den nya intenetuppkopplingen, detta provade jag hela kvällen igår och då fungerade det inte men nu fungerade det plötsligt..
Men så kom detta “error2” som jag så många gånger fått förr när jag kört via sn0wbreeze (error 2 kommer när apple loggan är uppe med en sådan loadingline under som skall fyllas) men så tänkte jag om jag slänger igång den nya internetuppkopplingen i rätt läge så kanske den börjar loada, mycket riktigt.
När telefonen kommer igång är den ju naturligvis oaktiverad (till historien hör till att den är köpt i norge) så jag tar mitt norska kort (utan pengar på) och slänger i o ser glad ut, inte fan fungerar det. Jag återställer telen genom Home+on/off och det verkar fungera, jag startar wifin så telen har en inetuppkoppling.
Nu är jag då tillbaka på 3.1.2 igång med wifi och det är dags att köra blackrain, försök 1: Blacksn0w kan inte köras pga att en dll fil fattas, jag fixar filen och kör igen.
Försök 2: En ny dll fil saknas….va i helvete! Dags att googla och finner en eventuell lösning: lägg Blackrain i “Apple Application Support” mappen och så löste det sig.
Nu har jag alltså Jailbreakat telen och behöver Cydia och Blacksn0w igen.
Väljer båda via Blackra1n appen och telefonen hänger sig.
Slutligen jag väljer först Cydia så det installeras, startar cydia, fixar alla cydia errors med att uppdataera och kör till sist Blacksn0w och nu fungerar allt som det skall.
Från början satt jag i en bootcircle av den värsta sorten, det gick alltså inte att följa alla guider om hur man skulle göra pga att jag fick upp detta jäkla “error2”, här är en länk till den tråd jag hängde i när det till slut löste sig (sida 4 skrev jag min lösning men läs igenom allt)( iH8sn0w’s Forums • View topic – Iphone 3GS Boot Problem ) och jag lyckades komma ur bootcirceln och köra en modifierad 3.1.3 för att sedan få veta att upplåsningen gjorde mobilen hur seg som helst (oanvändbart seg) därför ville jag tillbaka till 3.1.2.TILL DETTA MÅSTE MAN HA SPARAT SINA SHSH filer.
Tack Freebo!Hej!
Jag har en iPhone 3GS 32GB vit med fw 3.1.3 bootrom: 05.12.01.
Igår försökte jag mycket med den med hjälp av Spirint lyckades jag jailbreaka den. Eftersom det gick o jailbreaka kan jag inte låsa upp ändå? testade UltraSn0w men nej de gick ej med det.Förslag?
mvh@haval 65349 wrote:
Hej!
Jag har en iPhone 3GS 32GB vit med fw 3.1.3 bootrom: 05.12.01.
Igår försökte jag mycket med den med hjälp av Spirint lyckades jag jailbreaka den. Eftersom det gick o jailbreaka kan jag inte låsa upp ändå? testade UltraSn0w men nej de gick ej med det.Förslag?
mvhBasebandet 05.12.01 går ej att låsa upp.
Hallå,
Har precis försökt kombinerat Spirit med Blacksn0w och det gick ju inte alls, nu har telefonen fastnat i en loop som man inte kommer ur, om man inte väljer att uppdatera telefonen, dvs till 3.1.3 och det vill jag inte. Har haft 3.1.2 nu och kört med Tele2…Kan man lösa detta problem på något sätt? Snälla hjälp mig!
Iphone 3gs är den jag har.
@perran 65948 wrote:
Hallå,
Har precis försökt kombinerat Spirit med Blacksn0w och det gick ju inte alls, nu har telefonen fastnat i en loop som man inte kommer ur, om man inte väljer att uppdatera telefonen, dvs till 3.1.3 och det vill jag inte. Har haft 3.1.2 nu och kört med Tele2…Kan man lösa detta problem på något sätt? Snälla hjälp mig!
Iphone 3gs är den jag har.
Testa och se om du kommer in i DFU mode först. Gör du det så stäng av den och starta igen. Se FAQn för DFU
Startar den i alla fall inte så hoppas jag du har sparat dina SHSH blobbar via Cydia
Förlåt men är inte så bra på de här, vad menas med DFU mode?
DFU verkar inte funka, telefonen är avstängd och kommer alltså som längst till USB-kabeln som visas tillsammans med Itunes-loggan… Cydia hann jag aldrig använda utan telefonen låste sig innan… Är det kört?
Har du inte ens öppnat Cydia och gjort det som skulle ha gjorts, ja då finns det inget säkert sätt att rädda 3.1.2 kvar på din iPhone. Du får uppdatera till 3.1.3 och portera numret eller vänta på att det kommer en ny upplåsning
Hej,
jag hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Telefonen i sig är en 32gb 3GS
Firmware 3.12
Var upplåst och jailbreakad med Blackra1n.Nu till problemet, jag satt och prata i telefon som vanligt, men plöstligt tappade telefonen mottagningen. Satt och väntade en stund men ingenting hände, då tänkte jag att sätter på flight mode och stänger av flight mode. Men telefonen totalhängde sig och reagerade inte på några knapptryck. Det jag gjorde var att hålla ner home och sleep knappen och telefonen startade om, jag antar att det var i recovery mode!
Testade med att köra med Blackra1n, telefonen hittas och den säger att proceduren är färdig men bilen på Geohot ligger kvar i någon minut på telefonen och den startar om sig för att gå tillbaka till bilden med USB kabel och koppling till Itunes.
Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag vet att jag har trycket på make my life easier alltså skapat en entry mot Sauriks server men med Unbrella så tror jag att jag fick fram ett register bara om jag valde 3.13 i dropdownlisten i Umbrella. När jag försöker återställa med itunes (restore firmware 3.12 och Host hacket) Shift+återställ så får jag bara felkod 3194.
Jag är 99.9% säker på att telefonen inte har blivit uppdaterad, så till vida inte apple har skickat ut en signal och screwat upp något 🙂
Om någon vet vad som är fel så får ni gärna hjälpa till.
Tack på förhand,
Mashi
@mashi 67183 wrote:
Hej,
jag hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Telefonen i sig är en 32gb 3GS
Firmware 3.12
Var upplåst och jailbreakad med Blackra1n.Nu till problemet, jag satt och prata i telefon som vanligt, men plöstligt tappade telefonen mottagningen. Satt och väntade en stund men ingenting hände, då tänkte jag att sätter på flight mode och stänger av flight mode. Men telefonen totalhängde sig och reagerade inte på några knapptryck. Det jag gjorde var att hålla ner home och sleep knappen och telefonen startade om, jag antar att det var i recovery mode!
Testade med att köra med Blackra1n, telefonen hittas och den säger att proceduren är färdig men bilen på Geohot ligger kvar i någon minut på telefonen och den startar om sig för att gå tillbaka till bilden med USB kabel och koppling till Itunes.
Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag vet att jag har trycket på make my life easier alltså skapat en entry mot Sauriks server men med Unbrella så tror jag att jag fick fram ett register bara om jag valde 3.13 i dropdownlisten i Umbrella. När jag försöker återställa med itunes (restore firmware 3.12 och Host hacket) Shift+återställ så får jag bara felkod 3194.
Jag är 99.9% säker på att telefonen inte har blivit uppdaterad, så till vida inte apple har skickat ut en signal och screwat upp något 🙂
Om någon vet vad som är fel så får ni gärna hjälpa till.
Tack på förhand,
Mashi
Välkommen till forumet, det låter som om du redan nu har bra koll på de olika verktygen och processerna. Tryckte du på make my Life Easier i Cydia innan den 4e februari?
iTunes error 3194 ger inget vettigt i Google och ingen annan i forumet har haft samma problem, om du sparat SHSHs innan den 4/2 så är det bara att fortsätta försöka – ev. på en annan maskin/annat OS
Om inget annat fungerar och du känner dig modig kan du PMa mig så ger jag dig en alternativ metod som jag inte vill posta i forumet
Tjena,
tack så mycket för infon!
Kan jag på något sätt hitta information om när jag gjorde “backupen”, eller måste jag lita på mina brända minnesceller :).
Kanske skall avvakta helt enkelt på att något släpps till OS4 nu när det kommer släppas snart?
@freebo 67184 wrote:
Välkommen till forumet, det låter som om du redan nu har bra koll på de olika verktygen och processerna. Tryckte du på make my Life Easier i Cydia innan den 4e februari?
iTunes error 3194 ger inget vettigt i Google och ingen annan i forumet har haft samma problem, om du sparat SHSHs innan den 4/2 så är det bara att fortsätta försöka – ev. på en annan maskin/annat OS
Om inget annat fungerar och du känner dig modig kan du PMa mig så ger jag dig en alternativ metod som jag inte vill posta i forumet
ja har testat mig fram o allt, först kom fram ett fel på eng.
sen nu kommer de fram ett ;
Iphone enheten “ihpone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppståd (3014)
verkar som ingen annan hadede felet som ja.. har testat par gånger. nått förslag ?
Jag har 3gs 32gb…
köpte den på ebay för någon dag sedan och då levererades den med 3.1.2 och försökte jailbreaka den med blackra1n och de funkade hyffsat tills jag startade om den och fick återställa den. men råkade uppdatera den till 3.1.3 och har provat allt men kan inte jailbreaka den. Läste nu i efterhand att man skulle gå in i cydia för att spara något men hann inte göra det 🙁Är det helt kört?
Finns det något sätt att jailbreaka den?@mtboy 67951 wrote:
Jag har 3gs 32gb…
köpte den på ebay för någon dag sedan och då levererades den med 3.1.2 och försökte jailbreaka den med blackra1n och de funkade hyffsat tills jag startade om den och fick återställa den. men råkade uppdatera den till 3.1.3 och har provat allt men kan inte jailbreaka den. Läste nu i efterhand att man skulle gå in i cydia för att spara något men hann inte göra det 🙁Är det helt kört?
Finns det något sätt att jailbreaka den?3.1.3 på en 3GS som behöver aktiveras är kört, vänta tills fw 4.0 kommer den 21/6. Då blir det åka av. Kanske 😮
Återställde precis min till 3.1.3 efter kört 4.0 ett tag. När jag återställer så kommer felet 1015 upp.. efter det kör jag om den så den startar, aktiverar den i iTunes osv. Min fråga är, kommer den funka felfritt? med tanke på att restore´n avbröts pågrund av felet..
@xenomorph.se 68745 wrote:
Återställde precis min till 3.1.3 efter kört 4.0 ett tag. När jag återställer så kommer felet 1015 upp.. efter det kör jag om den så den startar, aktiverar den i iTunes osv. Min fråga är, kommer den funka felfritt? med tanke på att restore´n avbröts pågrund av felet..
Japp den kommer att fungera felfritt. Error 1015 dycker upp i slutfasen när den ska återställa ditt baseband, eftersom ditt baseband har uppdaterats så får du error 1015 men själva programvaran har installerats.
I tidernas begynelse så gjorde jag misstaget att uppdatera min AT&T låsta älskling till 3.1.3 och en kompis hjälpe mig sen att nedgradera till 3.1.2 villket inte hjälpte speciellt mycket då den var låst till AT&T. (baseband 05.12.01)
Jag har svurit och gråtit över min dumhet och har sedan den där eländiga dagen fått leva med en telefon som såg dagens ljus för mycket länge sen.
Jag har av skäl som ni säkert förstår avsiktligt hållt mig ifrån allt vad iphone heter för att inte hamna på psyket av längtan efter min kära iphone, dock har jag hållt ögonen på denna tråd och nu sett att det verkar som att vi ser ljuset i tunneln. Pga. tidsbrist så har jag inte riktigt tid att läsa allt nytt (skriver detta medans jag äter min lunch under min 20 minuter långa rast) så jag har några frågor/påståenden som jag hoppas nån kan ta sig tid att svara på.
1. Jag kommer att kunna uppdatera till iOS4 och låsa upp min telefon så fort verktygen för detta finns tillgängligt ?!
2. Verktygen för ovanstående borde finnas tillgängligt inom en inte allt för lång tid ?
Tack på förhand till den som tar sig tid att svara och jag ber om ursäkt om mina frågor ter sig dumma.
@stry123 68792 wrote:
I tidernas begynelse så gjorde jag misstaget att uppdatera min AT&T låsta älskling till 3.1.3 och en kompis hjälpe mig sen att nedgradera till 3.1.2 villket inte hjälpte speciellt mycket då den var låst till AT&T. (baseband 05.12.01)
Jag har svurit och gråtit över min dumhet och har sedan den där eländiga dagen fått leva med en telefon som såg dagens ljus för mycket länge sen.
Jag har av skäl som ni säkert förstår avsiktligt hållt mig ifrån allt vad iphone heter för att inte hamna på psyket av längtan efter min kära iphone, dock har jag hållt ögonen på denna tråd och nu sett att det verkar som att vi ser ljuset i tunneln. Pga. tidsbrist så har jag inte riktigt tid att läsa allt nytt (skriver detta medans jag äter min lunch under min 20 minuter långa rast) så jag har några frågor/påståenden som jag hoppas nån kan ta sig tid att svara på.
1. Jag kommer att kunna uppdatera till iOS4 och låsa upp min telefon så fort verktygen för detta finns tillgängligt ?!
2. Verktygen för ovanstående borde finnas tillgängligt inom en inte allt för lång tid ?
Tack på förhand till den som tar sig tid att svara och jag ber om ursäkt om mina frågor ter sig dumma.
Dina frågor ter sig inte dumma. Bara lata =)
1. JA
2. JA (räkna med att det finns verktyg som stödjer 3GS idag eller i morgon)Gamla bootromen lär inte vara ett problem, däremot kan det mycket väl tänkas att nya bootromen kommer att ställa till det men vi får väl hoppas på att Dev-Team bakar in en ny exploit i Redsn0w… 😎
hejsan
jag försöker få downgrade från 4.0 till 3.1.3
men får bara fel .
iphone felmeddelande 3194 .
jag har sparat shsh i cydia .host filen är fixad också 74.208.10.249 gs.appel.com
@mikeybo 68795 wrote:
hejsan
jag försöker få downgrade från 4.0 till 3.1.3
men får bara fel .
iphone felmeddelande 3194 .
jag har sparat shsh i cydia .host filen är fixad också 74.208.10.249 gs.appel.com
Låter som att du inte får telen i dfu mode.
Du får heller inte sitta på nya iTunes, måste nedgradera det.
@mikeybo 68857 wrote:
Tack det gick bättre .
men när det är klart så står det fel 1015 .
då är telefonen fortfrande i återställnings lägge.Pila ner där så ser du.
@freebo 68794 wrote:
Dina frågor ter sig inte dumma. Bara lata =)
1. JA
2. JA (räkna med att det finns verktyg som stödjer 3GS idag eller i morgon)Gamla bootromen lär inte vara ett problem, däremot kan det mycket väl tänkas att nya bootromen kommer att ställa till det men vi får väl hoppas på att Dev-Team bakar in en ny exploit i Redsn0w… 😎
Jag var så förbannat nyfiken så jag kunde inte vänta tills jag slutade jobba och läsa in mig. Därav min lathet 😮
Nu har jag dock förkovrat mig i ämnet.Nåja, tack för svar iaf.
Nu blir det till att vänta en stund till innan jag återigen kan använda min älskade iPhone.
Hej.
har suttit och läst igenom forum ett par gånger nu och hittar ingen med samma problem som mig..har en Iphone 3gs 16gb. vilken tror den ligger på 3.1.3 då jag glömde den i datorn och den uppdaterade sig själv..
Problemet jag har är att jag har köpt den från USA så jag har inte original simkortet.NU till min fråga, Någon har har den minsta aning om hur jag ska gå tillväga? jag känner mig helt lost med all den information som står här på forumet. finns ju 211 sätt att göra saker och ting på men jag blir bara fast på samma connect to itunes loggan. Har även ett svagt minne utav att jag tryckte på make my life easier före den 4/2. Men det hjälper inte ett skit när jag försöker restora..
Telefonen har legat och samlat damm i 4 månader nu och jag tänke nu med den nya uppdateringen kanske man kan skaka lite liv i den..
Hoppas nån med koll därute kan hjälpa.
Jailbreaken är inte så viktig bara jag kan använda min svenska eller mitt norska simkort i den. Så unlocken är prio 1.
tack på förhand
/NajF -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.