Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 859 total)
  • Author
    Posts
  • mff_polski87
    Member
    Post count: 1

    hej !
    Igår kväll satt jag o lyckades jailbreaka de nya basebandet med hjälp av Redsn0w och det gick hur lätt som helst.
    dock var de på en 2g o en 3g men nytt baseband o den senaste firmware fanns på efteråt 😀
    riktigt nice:=)

    chunkie
    Member
    Post count: 7

    @freebo 56678 wrote:

    I vilket steg av guiden får du detta meddelande? Kör du med fw 2.x på en 3G?:eek:

    haha freebo det verkade ha löst sig nu när jag startade ipohnen nu imorse.
    men nu har det dykt upp ett nytt problem : jag fick igång den och JB och allt funkade men nu så står det att det inte hittar mitt sim-kort eller nått sånt.
    ingen service står det visst.

    fan ska man hitta på nu då ??

    tack för hjälpen hittills 🙂

    MVH

    hah nu står det att “your device is damaged and cannot be activated. please return to nearest apple store”

    verkar som jag får igenom blackra1n men ikonen kommer inte upp på iphonen.

    vilken röra

    Lusen88
    Member
    Post count: 1

    Jag har en ihpone från usa som är krypterad till svenska och har nu råkat uppdatera den, vilket inte var så bra upptäckte jag! Datorn vill inte ta emot mobilen och säger bara att usb-enheten känns inte igen eller fungerar felaktigt. Hur fixar man detta?!!!!!!!!

    Flyttar till rätt tråd /Freebo

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @lusen88 56844 wrote:

    Jag har en ihpone från usa som är krypterad till svenska och har nu råkat uppdatera den, vilket inte var så bra upptäckte jag! Datorn vill inte ta emot mobilen och säger bara att usb-enheten känns inte igen eller fungerar felaktigt. Hur fixar man detta?!!!!!!!!

    Flyttar till rätt tråd /Freebo

    Vilken modell? 2G 3G eller 3GS? Utgår från att du råkat uppdatera till firmware 3.1.3 via iTunes?

    ilgeniofcb
    Member
    Post count: 24

    Hej!!!

    Jag har av misstag uppdaterad min Iphone 3gs, svart 32gb till 3.1.3.
    Jag har Downgrade min firmware till 3.1.2 men när jag är klar med itunes kommer det upp Error 1015.
    Har även försökt med quickpwn men får upp ett fel meddelande “this IPSW file you selected does not match any firmware version quickpwn supports. Either the IPSW file is currupted or the firmware version is unsupported.”

    Testade med både quickpwn från länken, dvs. 2-2-1 och 2-2.5-2.

    Snälla hjälp någon

    Jag har windows vista som operativsystem

    fredda-79
    Member
    Post count: 181

    @ilgeniofcb 56900 wrote:

    Hej!!!

    Jag har av misstag uppdaterad min Iphone 3gs, svart 32gb till 3.1.3.
    Jag har Downgrade min firmware till 3.1.2 men när jag är klar med itunes kommer det upp Error 1015.
    Har även försökt med quickpwn men får upp ett fel meddelande “this IPSW file you selected does not match any firmware version quickpwn supports. Either the IPSW file is currupted or the firmware version is unsupported.”

    Testade med både quickpwn från länken, dvs. 2-2-1 och 2-2.5-2.

    Snälla hjälp någon

    Jag har windows vista som operativsystem

    Har du sparat din shsh i cydia(?) annars går det inte. sen ska du läga till en rad i host filen till Itunes.

    Läste nu via gooooooggggllllleeee att någon testat en gång till och då funkat vid fel 1015. Dock lovar jag inget men det var jag läste i ett inlägg nu.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @freebo 54385 wrote:

    Henrik, Cydia plockar automatiskt det från din telefon. Tidigare fanns knappen “Make My Life Easier” på Cydia’s förstasida, dock osäker på om den fortfarande syns på telefoner som besöker sidan för första gången

    Kan man kolla om man har SHSH 3.1.2 sparad hos cydia på något vis nu när iphonen är “död” ( en 3g 3.1.3) jag råkade nämligen uppgradera (utan att veta exakt vad jag gjorde.. ) Från början va telen en 3.1.2 jailad med blackra1n + upplåst .. men wifi+youtube+gps funkade inte.. nu vet jag bättre att det va bara att reseta nätverks inställningarna och boota om telen.. så det är rätt surt nu…

    För har jag en sparad shsh så borde det gå att nergradera telen till 3.1.2 igen.. ?? eller?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @jocke555 56903 wrote:

    Kan man kolla om man har SHSH 3.1.2 sparad hos cydia på något vis nu när iphonen är “död” ( en 3g 3.1.3) jag råkade nämligen uppgradera (utan att veta exakt vad jag gjorde.. ) Från början va telen en 3.1.2 jailad med blackra1n + upplåst .. men wifi+youtube+gps funkade inte.. nu vet jag bättre att det va bara att reseta nätverks inställningarna och boota om telen.. så det är rätt surt nu…

    För har jag en sparad shsh så borde det gå att nergradera telen till 3.1.2 igen.. ?? eller?

    Nej, du kan inte kolla det på annat sätt än att köra guiden och hoppas på att det fungerar

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @freebo 56906 wrote:

    Nej, du kan inte kolla det på annat sätt än att köra guiden och hoppas på att det fungerar

    jag körde guiden.. men tyvärr så vill inte itunes … det verkar som jag har en 3G …3.1.3 Nya base och nya boot… det är väl bara och slunga den i ån och köpa en ny..

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @ilgeniofcb 56900 wrote:

    Hej!!!

    Jag har av misstag uppdaterad min Iphone 3gs, svart 32gb till 3.1.3.
    Jag har Downgrade min firmware till 3.1.2 men när jag är klar med itunes kommer det upp Error 1015.
    Har även försökt med quickpwn men får upp ett fel meddelande “this IPSW file you selected does not match any firmware version quickpwn supports. Either the IPSW file is currupted or the firmware version is unsupported.”

    Testade med både quickpwn från länken, dvs. 2-2-1 och 2-2.5-2.

    Snälla hjälp någon

    Jag har windows vista som operativsystem

    Du ska endast använda quickpwn till att komma ut från recovery mode, inget annat. Får du error 1015 i slutskedet av nergraderingen så betyder det att du redan har nergraderat till 3.1.2 men din iphone har fastnat i recovery mode. Stäng då itunes och starta quickpwn, programmet kommer att känna av att iphone är i recovery mode och du får en popup med instruktioner om hur du kommer ur det.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jocke555 56903 wrote:

    Kan man kolla om man har SHSH 3.1.2 sparad hos cydia på något vis nu när iphonen är “död” ( en 3g 3.1.3) jag råkade nämligen uppgradera (utan att veta exakt vad jag gjorde.. ) Från början va telen en 3.1.2 jailad med blackra1n + upplåst .. men wifi+youtube+gps funkade inte.. nu vet jag bättre att det va bara att reseta nätverks inställningarna och boota om telen.. så det är rätt surt nu…

    För har jag en sparad shsh så borde det gå att nergradera telen till 3.1.2 igen.. ?? eller?

    Har du en 3g så ska du kunna nergradera, SHSH är för 3Gs.

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @jocke555 56910 wrote:

    jag körde guiden.. men tyvärr så vill inte itunes … det verkar som jag har en 3G …3.1.3 Nya base och nya boot… det är väl bara och slunga den i ån och köpa en ny..

    Nä, är den svensksåld så kanske den är över 1 år gammal? Håll ut, det enda vi säkert vet är att det kommer en unlock – senare

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @jocke555 56910 wrote:

    jag körde guiden.. men tyvärr så vill inte itunes … det verkar som jag har en 3G …3.1.3 Nya base och nya boot… det är väl bara och slunga den i ån och köpa en ny..

    Haha.. måste bara fråga en grej till…
    Det verkar som jag har min shsh sparad hos saurik.. men den filen är ju åxå 3.1.3 ?? om jag andvänder umbrella och skriver in mitt ECID så finns min fil hos cydia/saurik men jag måste leta på 3.1.3??? hm… skumt jag har andvänt cydia när den va 3.1.2 och det va i januari? men man måste kanske aktivt ha sparat den för att den vara sparad eller? ( inget som sker automatiskt ) Eller?

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56913 wrote:

    Har du en 3g så ska du kunna nergradera, SHSH är för 3Gs.

    Hm försent har slagit sönder den.. haha.. nej då skojar bara… hm en strimma av hopp.. det är en 3G ja.. hm hur har följt dom flesta guider.. och inget verka funka…?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jocke555
    Alltså du kan nergradera till fw 3.1.2 eller så kan du jailbreaka din 3g medan du är på fw 3.1.3 men baseband går inte att nergradera.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56917 wrote:

    @jocke555
    Alltså du kan nergradera till fw 3.1.2 eller så kan du jailbreaka din 3g medan du är på fw 3.1.3 men baseband går inte att nergradera.

    Så det kommer aldrig att gå att låsa upp den för mitt telia sim då?
    Denna är köpt i Singapore och jag vet ej vad det skall sitta för abonemang i den…

    Det va någon som nämde rebell-sim.. kan det funka och lura luren att den är upplåst?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    Rebel-sim är en gammal fenomen som inte fungerar längre. Det enda du kan göra är som Freebo skrev, håll ut tills upplåsning kommer.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56919 wrote:

    Rebel-sim är en gammal fenomen som inte fungerar längre. Det enda du kan göra är som Freebo skrev, håll ut tills upplåsning kommer.

    OK.. men jag skulle iallafall vilja ha igång den så jag kan se ikonerna och kanske andvända den som mp3-spelare.. för jag har den dära sändaren som jag har monterat i bilen.. och det funkade kanon… Eller är det helt kört?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @jocke555 56921 wrote:

    OK.. men jag skulle iallafall vilja ha igång den så jag kan se ikonerna och kanske andvända den som mp3-spelare.. för jag har den dära sändaren som jag har monterat i bilen.. och det funkade kanon… Eller är det helt kört?

    Jailbreaka den med RedSn0w. Antalet guider och trådar är oändliga så sök på bara

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @freebo 56922 wrote:

    Jailbreaka den med RedSn0w. Antalet guider och trådar är oändliga så sök på bara

    Har provat.. men den startar inte upp efteråt utan jag kommer bara till usb>>itunes loggon…

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @jocke555 56923 wrote:

    Har provat.. men den startar inte upp efteråt utan jag kommer bara till usb>>itunes loggon…

    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows) men ladda den med 3.1.3 och inte 3.1.2

    Skulle det inte fungera, (svårt att tro!) så lek lite med Sn0wbreeze

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    Välj dessutom att den ska aktivera din iphone, annars kommer du som nu fastna i recovery.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @freebo 56924 wrote:

    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows) men ladda den med 3.1.3 och inte 3.1.2

    Skulle det inte fungera, (svårt att tro!) så lek lite med Sn0wbreeze

    Tjena. Redsn0w 0.9.4 funkar inte alls för mig.. den hittar inte ens telefonen när jag sätter den i DFU…

    Sn0wbreeze kan göra rätt fil men den stämmer inte så jag får felmeddeland i 1600 i itunes (nån fil som inte machar..)

    Blackra1n gör ingenting om jag inte resettar luren först.. (power + home 15sec)
    Om jag gör det så kör programmet.. men sen hänger/krachar luren och jag är tvungen att göra reset igen.. och då hamna på samma ställe.. (usb>>itune)

    QuickPwn22 vill inte ha med min lur att göra.. haha…

    HM vad göra några tipps hur jag kommer ur DFU utan att reseta??

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    1600 som är det enda att gå på tyder på fel i kommunikationen över USB-port/sladd. Testa andra portar/sladdar samt i sista hand en annan dator. Jag lovar, även om det känns surt så kommer du att lyckas.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @freebo 56931 wrote:

    1600 som är det enda att gå på tyder på fel i kommunikationen över USB-port/sladd. Testa andra portar/sladdar samt i sista hand en annan dator. Jag lovar, även om det känns surt så kommer du att lyckas.

    Hm.. men sn0wbreeze måste göra någonting med filen som gör att jag inte kan ladda den med itunes..?? för samma fil (ocrackad) kan jag köra ned med itunes och det funkar bra.. skall låta sn0wreeze göra en fil som inte är “aktiverad” dvs upplåst eftersom jag har nya basen och den inte går att låsa upp så kanske det bli nåt missmatch där.. hm vad tror du?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jocke555 56933 wrote:

    Hm.. men sn0wbreeze måste göra någonting med filen som gör att jag inte kan ladda den med itunes..?? för samma fil (ocrackad) kan jag köra ned med itunes och det funkar bra.. skall låta sn0wreeze göra en fil som inte är “aktiverad” dvs upplåst eftersom jag har nya basen och den inte går att låsa upp så kanske det bli nåt missmatch där.. hm vad tror du?

    Om du ska återställa till en custom 3.1.3 ipsw fil som du gjort med sn0wbreeze ska du sätta din iphone i recovery mode innan du återställer, inte DFU.

    Edit: se till att du har ändrat din Host fil tillbaka så itunes kan kontakta apples server.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56935 wrote:

    Om du ska återställa till en custom 3.1.3 ipsw fil som du gjort med sn0wbreeze ska du sätta din iphone i recovery mode innan du återställer, inte DFU.

    Ehh ok.. vad är skillnaden?

    EDIT: haha.. såg nu.. provar igen…

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331
    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56938 wrote:

    What is Difference Between Recovery Mode and DFU Mode | iPhone 3G S
    dfurestore.jpg

    Suck funkar inte det heller.. nu får jag felkod 1604 i itunes..

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    http://www.funkyspacemonkey.com/fix-error-1600-1601-1602-1603-1604-custom-firmware-313-restore

    HOW TO: Fix Error 1600, 1601, 1602, 1603, 1604 During Custom Firmware 3.1.3 Restore

    iPhone_error_1600.jpg

    Does the picture above look familiar to you? I know it does because we got hundreds of emails just today from you guys. Well don’t you worry, it happens, and there is an easy fix.

    So , you got an 1600, 1601, 1602, 1603 or 1604 error while trying to restore your iPhone in iTunes with a custom firmware cooked with Pwnagetool or Sn0wbreeze right? Well, there is a tool called iReb ( Windows-only ) that is updated for firmware 3.1.3, works with iPhone 2G, iPhone 3G and iPod touch 1G/2G and will let you bypass this error.

    iReb_fix_iPhone_error_1600.jpg

    1. Download the tool ( here and here ) and install it .

    2. Load iTunes and put your iDevice in DFU mode ( use method 1 ).

    3. When iTunes will tell you that it find an iPhone in recovery mode, close iTunes and start iReb.

    4. Simply select your device from the list and wait a few seconds until the screen turns white or red.

    5. Start iTunes, select your iPhone and holding shift ( or alt on a Mac ) , click on restore.

    6. Select the custom firmware and you are good to go.

    That is it. Enjoy your jailbroken 3.1.3 iDevice.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56942 wrote:

    HOW TO: Fix Error 1600, 1601, 1602, 1603, 1604 During Custom Firmware 3.1.3 Restore | FSMdotCOM

    HOW TO: Fix Error 1600, 1601, 1602, 1603, 1604 During Custom Firmware 3.1.3 Restore

    iPhone_error_1600.jpg

    Does the picture above look familiar to you? I know it does because we got hundreds of emails just today from you guys. Well don’t you worry, it happens, and there is an easy fix.

    So , you got an 1600, 1601, 1602, 1603 or 1604 error while trying to restore your iPhone in iTunes with a custom firmware cooked with Pwnagetool or Sn0wbreeze right? Well, there is a tool called iReb ( Windows-only ) that is updated for firmware 3.1.3, works with iPhone 2G, iPhone 3G and iPod touch 1G/2G and will let you bypass this error.

    iReb_fix_iPhone_error_1600.jpg

    1. Download the tool ( here and here ) and install it .

    2. Load iTunes and put your iDevice in DFU mode ( use method 1 ).

    3. When iTunes will tell you that it find an iPhone in recovery mode, close iTunes and start iReb.

    4. Simply select your device from the list and wait a few seconds until the screen turns white or red.

    5. Start iTunes, select your iPhone and holding shift ( or alt on a Mac ) , click on restore.

    6. Select the custom firmware and you are good to go.

    That is it. Enjoy your jailbroken 3.1.3 iDevice.

    Tada… det funkade.. nu är det en jailbreakad .3.1.3 …(Stans dyraste ipod..) Tack så väldigt mycket..
    synd att det inte går att låsa upp simmet med den nya basen…

    Tack igen så mycket…

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jocke555 56951 wrote:

    Tada… det funkade.. nu är det en jailbreakad .3.1.3 …(Stans dyraste ipod..) Tack så väldigt mycket..
    synd att det inte går att låsa upp simmet med den nya basen…

    Tack igen så mycket…

    Skönt att det ordna sig, upplåsning till 05.12.01 kommer så småning om.

    Det finns en liten chans att du kan nergradera din 3G baseband med Fuzzyband 3.1.3-1, funkar endast om du har bootloader 5.8. Om du inte vet din bootloader så kan du ladda ner Fuzzyband från cydia och den visar dig.
    Som sagt chansen är liten då det är inte så många 3G som har bootloader 5.8.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56952 wrote:

    Skönt att det ordna sig, upplåsning till 05.12.01 kommer så småning om.

    Det finns en liten chans att du kan nergradera din 3G baseband med Fuzzyband 3.1.3-1, funkar endast om du har bootloader 5.8. Om du inte vet din bootloader så kan du ladda ner Fuzzyband från cydia och den visar dig.
    Som sagt chansen är liten då det är inte så många 3G som har bootloader 5.8.

    Haha.. tänkte lagga ner fuzzy.. men jag får fortfarande inte wifi att funka.. (andledningen till alltihopa..) suck.. så jag kan tyvärr inte ansluta telefonen till internet då jag inte får igång simmet heller..

    EDIT: det gick att gå in och titta.. Jag har 05.12.01 i “modemfirmware”

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jocke555 56954 wrote:

    Haha.. tänkte lagga ner fuzzy.. men jag får fortfarande inte wifi att funka.. (andledningen till alltihopa..) suck.. så jag kan tyvärr inte ansluta telefonen till internet då jag inte får igång simmet heller..

    Prova att återställa nätverks inställningarna, flera gånger om det behövs.

    jocke555
    Member
    Post count: 30

    @ponyboy 56955 wrote:

    Prova att återställa nätverks inställningarna, flera gånger om det behövs.

    Jo.. det va de ja visste man kunde göra.. har gjort det 12 gånger.. hehe
    Kan heller inte ladda ner bilder+filmer i luren..?? hm..

    ilgeniofcb
    Member
    Post count: 24

    hej igen…
    jag har inte ens lagt cydia in i min iphone
    jag har fastnat med quickpwn ju.
    efter att jag har hållt i 15 sek o sen 2sek kommer jag vidare till browse for firmware och där har jag fastnat, det står “Firmware error string”

    snälla hjälp

    chunkie
    Member
    Post count: 7

    okej, har lyckats nedgradera nu så har 3.1.2.
    mitt modemfirmwire är 05.12.01 har det blivit rätt då ?
    jag jbade fast den hittar inte mitt sim och det står nu i itunes att “the device is damaged” och vill att jag ska lämna den till apple store.

    hur gör jag ?

    mvh

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @ilgeniofcb 56970 wrote:

    hej igen…
    jag har inte ens lagt cydia in i min iphone
    jag har fastnat med quickpwn ju.
    efter att jag har hållt i 15 sek o sen 2sek kommer jag vidare till browse for firmware och där har jag fastnat, det står “Firmware error string”

    snälla hjälp

    Startas din iphone efter att du har hållit i knapparna?
    Efter att du har hållit i knapparna i 15+2 sekunder ska din iphone startas. Då ska du stänga quickpwn, sätta i ditt sim kort, starta itunes och aktivera din iphone.

    Bejje
    Member
    Post count: 5
    Pettersson87
    Member
    Post count: 6

    Upplåsning 3G 3.1.3



    Har nu fått tag i en iphone, som har 3.1.3 installerat. Den är låst till Telenor och jag har precis förlängt mitt Tele2 abbonemang. Så nu vill jag använda de i min Iphone. Jag har absolut ingen kundskap alls av de här med iphone över huvudtaget mer än att jag vet hur ja använder den och den är en tokfräsch telefon Så nu ber jag till er “iphonegudar” att hjälpa mig med detta så jag kan njuta av min underbara telefon. Jag har kollat runt lite och provat programmet redsn0w men fattar ingenting, och om jag förstår de rätt så kan jag inte använda Blackra1n eftersom jag har 3.1.3? Så snälla, hjälp mig!

    Och om jag glömt skrivit något som kan vara bra att veta om min iphone så är de bara fråga så ska jag försöka svara på de. Tack på förhand!

    mir
    Member
    Post count: 6

    Som jag har förstått finns det tyvärr ingen möjlighet att JB 3.1.3.
    Rätta mig gärna om jag har fel.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @pettersson87 57019 wrote:

    Upplåsning 3G 3.1.3



    Har nu fått tag i en iphone, som har 3.1.3 installerat. Den är låst till Telenor och jag har precis förlängt mitt Tele2 abbonemang. Så nu vill jag använda de i min Iphone. Jag har absolut ingen kundskap alls av de här med iphone över huvudtaget mer än att jag vet hur ja använder den och den är en tokfräsch telefon Så nu ber jag till er “iphonegudar” att hjälpa mig med detta så jag kan njuta av min underbara telefon. Jag har kollat runt lite och provat programmet redsn0w men fattar ingenting, och om jag förstår de rätt så kan jag inte använda Blackra1n eftersom jag har 3.1.3? Så snälla, hjälp mig!

    Och om jag glömt skrivit något som kan vara bra att veta om min iphone så är de bara fråga så ska jag försöka svara på de. Tack på förhand!

    Det går att jailbreaka en 3G med fw 3.1.3 men det finns ingen upplåsning för baseband 05.12.01. Basebandet kan inte nergraderas och det enda lösningen är att vänta på en ny upplåsnings metod.

    jaaahaaa
    Member
    Post count: 5

    Behöver verkligen hjälp tror jag är i rejäl knipa. Jag testat allt på min iphone efter det att jag råkat uppgradera. Är ganska säker jag har backup hos cydia och körde enligt manualen fick fel 1015 försökte med Quickpawn där fick jag felmeddelande “This version och QP can only jb devices with versions >=2.0”

    Klöddade runt lite försökte återställa. Men det som har hänt nu är att jag är i fast i DFU mode (ser bara en bild på en usb kabel in i itunes). Har provat hålla inne båda knappar länge men inget verkar funka och itunes hittar den inte (den gjorde det en gång men gav bara något fel).

    EDIT: Provat hålla in bara home knappen också inget händer, tror jag testat alla kombos som går nu

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jaaahaaa 57027 wrote:

    Behöver verkligen hjälp tror jag är i rejäl knipa. Jag testat allt på min iphone efter det att jag råkat uppgradera. Är ganska säker jag har backup hos cydia och körde enligt manualen fick fel 1015 försökte med Quickpawn där fick jag felmeddelande “This version och QP can only jb devices with versions >=2.0”

    Klöddade runt lite försökte återställa. Men det som har hänt nu är att jag är i fast i DFU mode (ser bara en bild på en usb kabel in i itunes). Har provat hålla inne båda knappar länge men inget verkar funka och itunes hittar den inte (den gjorde det en gång men gav bara något fel).

    EDIT: Provat hålla in bara home knappen också inget händer, tror jag testat alla kombos som går nu

    “ser bara en bild på en usb kabel in i itunes” innebär att du har fastnat i recovery mode. Du ska använda quickpwn för att komma ur recovery mode. Stäng itunes och i aktivitets hanteraren stäng iTunesHelper.exe. Starta quickpwn 2.2.1. Då ska en quickpwn popup dyka upp och i den står det att du ska hålla i hemmaknappen och powerknappen i 15 sekunder sedan släppa hemmaknappen och fortsätta hålla i powerknappen i ytterligare 2 sekunder. Sen ska din iphone startas om och ut ur recovery.

    jaaahaaa
    Member
    Post count: 5

    Efter två omstarter hittade plötsligt datorn telefonen, nu får jag in 3.1.3 iaf. Bara försöka mer, är det värt ge Blackra1n ett försök?

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jaaahaaa 57031 wrote:

    Efter två omstarter hittade plötsligt datorn telefonen, nu får jag in 3.1.3 iaf. Bara försöka mer, är det värt ge Blackra1n ett försök?

    Blackra1n fungerar inte på fw 3.1.3. Vilken modell, 2G, 3G eller 3Gs(gammal eller ny bootrom)?

    jaaahaaa
    Member
    Post count: 5

    Ber om ursäkt för att jag bombar tråden här men när jag startar quickpwn så kommer det inte upp att jag ska hålla inne 15+2 utan kommer upp en välkomst grej jag går vidare och där ska jag browsa efter “The correct IPSW will have a name beginning with _3.1.3 . Försöker jag med 3.1.2 där så kommer det felmeddelande firmware error string som någon annan också beskrev, men antar det är fel väg från början

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @jaaahaaa 57035 wrote:

    Ber om ursäkt för att jag bombar tråden här men när jag startar quickpwn så kommer det inte upp att jag ska hålla inne 15+2 utan kommer upp en välkomst grej jag går vidare och där ska jag browsa efter “The correct IPSW will have a name beginning with _3.1.3 . Försöker jag med 3.1.2 där så kommer det felmeddelande firmware error string som någon annan också beskrev, men antar det är fel väg från början

    “Du ska endast använda quickpwn till att komma ut från recovery mode, inget annat. Får du error 1015 i slutskedet av nergraderingen så betyder det att du redan har nergraderat till 3.1.2 men din iphone har fastnat i recovery mode. Stäng då itunes och starta quickpwn, programmet kommer att känna av att iphone är i recovery mode och du får en popup med instruktioner om hur du kommer ur det.”

    Funkar endast om du har gjort som i guiden och fått error 1015 i slutskedet av återställningen.

    jaaahaaa
    Member
    Post count: 5

    Stort tack! Att få något att funka efter 3-4h jobb det är tamejfan bättre än en orgasm 😀

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @jaaahaaa 57053 wrote:

    Stort tack! Att få något att funka efter 3-4h jobb det är tamejfan bättre än en orgasm 😀

    LOL been there =)

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 859 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.