Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 859 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag har fått in 3.1.2 körde blackra1n som jag gjorde innan installerat cydia, rock och sn0w men kan inte ringa med detta simkortet ändå…? Är det helt kört? Först stod det no service sen kör jag in sn0w då får jag en plupp men kan inte ringa.

EDIT: I’m screwed 😡

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@jaaahaaa 57065 wrote:

Jag har fått in 3.1.2 körde blackra1n som jag gjorde innan installerat cydia, rock och sn0w men kan inte ringa med detta simkortet ändå…? Är det helt kört? Först stod det no service sen kör jag in sn0w då får jag en plupp men kan inte ringa.

EDIT: I’m screwed 😡

Läste du första inlägget jag skrev till dig. Läs en gång till, inlägg nr 365.

Lee7
    Member
    Post count: 7

jag e ny här på forumet jag har sökt runt massa andra forum även det som finns på blackweather jag har en iphone 3gs 32 gig.
    Vad jag har för mig går det inte att nedgradera den eller jailbreaka den kan någon hjälpa mig ^^ tack

chunkie
    Member

@ponyboy 57069 wrote:

Läste du första inlägget jag skrev till dig. Läs en gång till, inlägg nr 365.[/QUOTE

så om man lyckats nedgradera till 3.1.2 men endå har det basebandet så är det bara att vänta alltså ?

i itunes står det för mig att jag måste lämna in för att den är skadad eller något sånt. några förklarningar ? 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@chunkie 57082 wrote:

@ponyboy 57069 wrote:

Läste du första inlägget jag skrev till dig. Läs en gång till, inlägg nr 365.[/QUOTE

så om man lyckats nedgradera till 3.1.2 men endå har det basebandet så är det bara att vänta alltså ?

i itunes står det för mig att jag måste lämna in för att den är skadad eller något sånt. några förklarningar ? 🙂

Ja, du måste vänta på en unlock av det basebandet du sitter med just nu. Skadad? Återställ till 3.1.3 och använd som iPod Touch.

Ponyboy
    Member

@chunkie 57082 wrote:

@ponyboy 57069 wrote:

Japp, har man en gång uppdaterat basebandet så kan man längre inte låsa upp.

Har aldrig hört iTunes säga nåt sånt. Vad står det exakt i iTunes?

Azper
    Member
    Post count: 11

En snabb fråga bara:

Min Iphone la av för några dagar sedan, den höll på å snurra runt, hade en Jailbreakad 3.1.2 3GS med gamla bootromen, och iaf. Så hänger sig skiten när jag ska köra en återställning på luren (utan i-tunes) . Så sätter i den i I-tunes och ska resetta den med gamla 3.1.2 firmwaret, men d gick inte… Så dum som jag var så Uppdaterade jag till 3.1.3 så nu sitter jag på nya basebandet men med gamla bootromen,

Jag har inte sparat mina ssh i cydia tyvärr..

Är jag helt stekt nu?
    eller finns det någon möjlighet att bara få den breakad, upplåsningen skiter jag i. (Den går ju ändå inte med nya basebandet)

Snälla om någon bara kan säga vad jag ska testa…. har inte fått nånting att fungera , varken med Snowbreeze lr quickpwn…

Tack på Förhand!

Freebo
    Member

@azper

Om du inte kan nedgradera kan du inte JBa en 3GS. FW 3.1.3 innehåller en patch för den USB exploiten JB verktygen förlitar sig på.

Edit: fick känslan av att jag missat något – återkommer när jag kollar upp en sak. Sorry

Edit2: nej, det går inte alls.

Freebo
    Member

@lee7 57081 wrote:

jag e ny här på forumet jag har sökt runt massa andra forum även det som finns på blackweather jag har en iphone 3gs 32 gig.
    Vad jag har för mig går det inte att nedgradera den eller jailbreaka den kan någon hjälpa mig ^^ tack

Om du inte hade den jailbreakad med 3.1.2 och sparade dina Exclusive Chip ID SHSH koder i Cydia så kan du inte nedgradera till 3.1.2 eller ens jailbreaka din 3GS på 3.1.3

chunkie
    Member

@ponyboy 57085 wrote:

@chunkie 57082 wrote:

Japp, har man en gång uppdaterat basebandet så kan man längre inte låsa upp.

Har adrig hört iTunes säga nåt sånt. Vad står det exakt i iTunes?

Den säger att “your device seems to be damaged. Please visit nearest apple store for More information. Har lånat ett sim nu och den verkar funka med Telia eftersom jag skriver från den just nu. Men så fort jag kopplat in den till daton så kommer detta meddelandet upp och man kan inte klicka på något.

Freebo
    Member

@chunkie 57104 wrote:

@ponyboy 57085 wrote:

Den säger att “your device seems to be damaged. Please visit nearest apple store for More information. Har lånat ett sim nu och den verkar funka med Telia eftersom jag skriver från den just nu. Men så fort jag kopplat in den till daton så kommer detta meddelandet upp och man kan inte klicka på något.

Kan du ta en skärmdump på felmeddelandet och ladda upp bilden på Fuskbugg.se – Ladda upp din fil ?

Ponyboy
    Member

Äntligen!!!

Satt hemma och försökte knäcka BB 05.12.01 och till slut lycakdes jag.

Iphone 3Gs fw 3.1.3 BB 05.12.01. Pwned och upplåst!
    img0840x.jpg

Edit: För de som inte förstod skämtet, ber om ursäkt. :confused::rolleyes:
    Nej, jag har inte lyckats låsa upp BB 05.12.01.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

@ponyboy 57106 wrote:

Äntligen!!!

img0840x.jpg

Haha du e för grym!!! Du måste ha ägnat timmar åt att komma på det! Har du mailat Geohotz och tippsat?

Ponyboy
    Member

@fredda-79 57107 wrote:

Haha du e för grym!!! Du måste ha ägnat timmar åt att komma på det! Har du mailat Geohotz och tippsat?

Nej jag vill inte sprida nyheten innan nästa iphone modell kommer. Apple kan ju täppa min upplåsning. 😀

Freebo
    Member

@ponyboy 57106 wrote:

Äntligen!!!

Fy fan vad kul 🙂

Lee7
    Member

@freebo 57103 wrote:

Om du inte hade den jailbreakad med 3.1.2 och sparade dina Exclusive Chip ID SHSH koder i Cydia så kan du inte nedgradera till 3.1.2 eller ens jailbreaka din 3GS på 3.1.3

den va jailbreakad förr men jag visste inte att det skulle va så mkt problem jag visste inte att man måste spara shsh koderna i cydia xD jag bombade den med en massa program den dog och jag formaterade den xD boooom 3.1.3 och nu funkar det nt -.-‘ helt hopplöst finns det nåt sätt att fixa till det

Freebo
    Member

@lee7 57110 wrote:

den va jailbreakad förr men jag visste inte att det skulle va så mkt problem jag visste inte att man måste spara shsh koderna i cydia xD jag bombade den med en massa program den dog och jag formaterade den xD boooom 3.1.3 och nu funkar det nt -.-‘ helt hopplöst finns det nåt sätt att fixa till det

När jailbreakade du den? Du kan ju alltid hoppas på att du vid ngt läge klickat på den ganska stora knappen ‘Make My Life Easier’ i Cydia, har du gjort det så bör det gå att nedgradera enligt guiden i forumet.

Lee7
    Member

@freebo 57103 wrote:

@freebo 57111 wrote:

När jailbreakade du den? Du kan ju alltid hoppas på att du vid ngt läge klickat på den ganska stora knappen ‘Make My Life Easier’ i Cydia, har du gjort det så bör det gå att nedgradera enligt guiden i forumet.

buhuhuh jag har inte gjort det T_T så e det hopplöst nu

Soleil
    Member
    Post count: 4

@ponyboy 57106 wrote:

Äntligen!!!

img0840x.jpg

Ponyboy, snälla hjälp mig!
    Köpte en begagnad iphone 3gs i förrgår men tyvärr hade den förra ägaren gjort en återställning så att det är fw 3.1.3 samt BB 05.12.01 på den. Samt att den är låst till telia och den har aldrig varit jailbreakad, var på teliabutiken igår men dom vägrar låsa upp den förrän i september eftersom den är köpt då förra året. Det som är positivt är att det är den gamla BootROMen på den, men som läget är nu kan jag inte använda den överhuvudtaget så jag blev väldigt glad när jag läste att du har en lösning. Orkar inte vänta till sommaren eller september! Snälla hjälp så jag kan börja använda den!!

Freebo
    Member

@soleil 57118 wrote:

Ponyboy, snälla hjälp mig!
    Köpte en begagnad iphone 3gs i förrgår men tyvärr hade den förra ägaren gjort en återställning så att det är fw 3.1.3 samt BB 05.12.01 på den. Samt att den är låst till telia och den har aldrig varit jailbreakad, var på teliabutiken igår men dom vägrar låsa upp den förrän i september eftersom den är köpt då förra året. Det som är positivt är att det är den gamla BootROMen på den, men som läget är nu kan jag inte använda den överhuvudtaget så jag blev väldigt glad när jag läste att du har en lösning. Orkar inte vänta till sommaren eller september! Snälla hjälp så jag kan börja använda den!!

Har den aldrig varit jailbreakad, dvs inga ECID SHSH koder har lagrats i Cydia så kommer du inte längre just nu. Den är låst till Telia och går inte att jailbreaka. Portera numret till Telia och hoppas på en kommande jailbreak, senare i vår/sommar har du nog en klar fördel med det gamla bootromet.

Du får se det ur ett positivt perspektiv, du sitter i alla fall inte på en totalt oanvändbar iPhone låst till AT&T eller någon obskyr Asiatisk operatör. Till skillnad från många andra olyckliga 3GS ägare här i tråden så kan du ju faktiskt använda den,

jocke555
    Member
    Post count: 30

tjena igen..
    vill igen tacka så mycket för hjälpen… med min 3g Iphone..

jag va rätt orolig ett tag.. och va millimeter från att köpa en ny.. ett klick bara… haha..

Men nu till en fråga till jag är lite på hugget att få igång WiFi,bluetooth,youtube,safari,cydia,gps(google),, jaja ni förstår…

jag tror inte att det jailbrakingen att göra men jag är absolut inte säker..

Någon som har en aning?

MVH jocke

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@jocke555 57123 wrote:

tjena igen..

jag va rätt orolig ett tag.. och va millimeter från att köpa en ny.. ett klick bara… haha..

Men nu till en fråga till jag är lite på hugget att få igång WiFi,bluetooth,youtube,safari,cydia,gps(google),, jaja ni förstår…

Någon som har en aning?

MVH jocke

Rejailbreak år nog det du måste göra.

jocke555
    Member

@ponyboy 57106 wrote:

Äntligen!!!

img0840x.jpg

Edit: För de som inte förstod skämtet, ber om ursäkt. :confused::rolleyes:
    Nej, jag har inte lyckats låsa upp BB 05.12.01.

haha oh j–ar och jag som blev så glad att det finns hackers i svedala…

jocke555
    Member

@jocke555 57123 wrote:

tjena igen..

Någon som har en aning?

MVH jocke

Undrar on det har att göra med att jag inte tog bort ip adressen i host filen till cydias server.. hm om jag tar bort den och sätter luren i recovery och gör om jailbrakingen tror ni att det funkar då?

Hehe lite försiktig nu… 🙂

jocke555
    Member

@zaamaya 57124 wrote:

Rejailbreak år nog det du måste göra.

ok.. så du tror att det är min jailbreak som ställer till det?

jocke555
    Member

@jocke555 57129 wrote:

Undrar on det har att göra med att jag inte tog bort ip adressen i host filen till cydias server.. hm om jag tar bort den och sätter luren i recovery och gör om jailbrakingen tror ni att det funkar då?

Hehe lite försiktig nu… 🙂

om jag gör om host filen så den ser ut som detta >>>

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # Det här är HOSTS-exempelfilen som används av Microsoft TCP/IP för Windows.
    #
    # Den här filen innehåller mappningar av IP-adresser till värdnamn. Du bör
    # inte ange fler än en post per rad. IP-adressen bör anges
    # i den första kolumnen och följas av motsvarande värddatornamn.
    # IP-adressen och värdnamnet måste åtskiljas av minst ett blanksteg.
    #
    # Kommentarer (som dessa) kan infogas på en egen rad eller
    # efter ett datornamn. Kommentarer måste föregås av tecknet #.
    #
    # Till exempel:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # källserver
    # 38.25.63.10 x.acme.com # klientvärddatorn x

127.0.0.1 localhost

HP9543FD HP001A4B9543FD
    #74.208.10.249 gs.apple.com
    #127.0.0.1 gs.apple.com

==============

kommer itunes att kontakta riktiga apple servern då?

Freebo
    Member

Jocke, gör om och gör rätt – du kommer ingenstans med den där HOSTS-filen. Använd nu den jag postade i trådens första inlägg

Edit: eller leker du med Umbrella?

Freebo
    Member

Vad är det som inte fungerar egentligen? Av ditt inlägg sluter jag mig till att ingenting verkar fungera 🙂

@jocke555 57123 wrote:

tjena igen..

Någon som har en aning?

MVH jocke

jocke555
    Member

@freebo 57132 wrote:

Jocke, gör om och gör rätt – du kommer ingenstans med den där HOSTS-filen. Använd nu den jag postade i trådens första inlägg

Edit: eller leker du med Umbrella?

hehe jag försöker får igång wifi och allt annat..(utom sim då jag vet att jag har nyaste BB..)

jag fick ju i gång den.. så den funkade (som ipod,mp3spelare…) men jag har Wifi hemma och vill komma å cydia i från mobilen utan sim…. så jag har provat att blåsa ner en hackad snobreeze fil via itune.. och första gången jag gjorde det så hade hosten öppen för 74.208.10.249 gs.apple.com men nu har jag alså stängt den hosten för att se om itune måste kontakat riktiga apple för att få inställningar för wifi att funka…

men det verkade inte funka heller…

chunkie
    Member

@freebo 57105 wrote:

@chunkie 57104 wrote:

Kan du ta en skärmdump på felmeddelandet och ladda upp bilden på Fuskbugg.se – Ladda upp din fil ?

nu när jag kopplade in den med ett telia kort i så verkar det funka.
    men när jag kör blackra1n så kommer det inte upp nån ikon i iphonen.

ska prova och sätta tillbacka tele2 kortet och se om jag får meddelandet igen!

chunkie
    Member

@freebo 57105 wrote:

@chunkie 57104 wrote:

det är när jag sätter in tele2 kortet som detta kommer upp : http://data.fuskbugg.se/skalman01/–iphoneinfo.JPG

antar att det är för att jag har det nya basebandet

ilgeniofcb
    Member
    Post count: 24

@ponyboy 56974 wrote:

Startas din iphone efter att du har hållit i knapparna?
    Efter att du har hållit i knapparna i 15+2 sekunder ska din iphone startas. Då ska du stänga quickpwn, sätta i ditt sim kort, starta itunes och aktivera din iphone.

nu har jag gjort exakt som du sa…
    nu har jag 3.1.2 men jag kan fortfarande inte lägga in mitt tele2 sim kort… och när jag går in på inställningar kan jag inte välja operatör, det har typ försvunnit, men stoppar jag mitt telia kort så kommer den upp igen…jag körde blackra1n förstås

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ilgeniofcb 57163 wrote:

nu har jag gjort exakt som du sa…
    nu har jag 3.1.2 men jag kan fortfarande inte lägga in mitt tele2 sim kort… och när jag går in på inställningar kan jag inte välja operatör, det har typ försvunnit, men stoppar jag mitt telia kort så kommer den upp igen…jag körde blackra1n förstås

För att låsa upp måste du installera blacksn0w också 😉

Dock så antar jag att du har råkat installera 3.1.3 eftersom att det är just här du skriver. Om du hade 3.1.3 innan du installerade 3.1.2 så kan du INTE låsa upp.

ilgeniofcb
    Member

@h3nr11k 57168 wrote:

För att låsa upp måste du installera blacksn0w också 😉

Dock så antar jag att du har råkat installera 3.1.3 eftersom att det är just här du skriver. Om du hade 3.1.3 innan du installerade 3.1.2 så kan du INTE låsa upp.

exakt, jag råkade installera 3.1.3 men nu har jag nedgraderat till 3.1.2…
    blacksn0w har jag oxå installad… men det funkar fortfarande inte…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ilgeniofcb 57175 wrote:

exakt, jag råkade installera 3.1.3 men nu har jag nedgraderat till 3.1.2…
    blacksn0w har jag oxå installad… men det funkar fortfarande inte…

Detta är pga att vid installation av 3.1.3 så skrevs det ett nytt BB. Detta basebandet kan man ännu INTE låsa upp. Så du sitter med en jailbreakad ipod touch atm..

zizxo
    Member
    Post count: 15

br0k3n-appl3 (br0k3n_appl3) on Twitter Nån som vet om detta kan jailbreaka 3.1.3? Ska tydligen släppas inom 1-2 dagar

Freebo
    Member

@zizxo 57223 wrote:

br0k3n-appl3 (br0k3n_appl3) on Twitter Nån som vet om detta kan jailbreaka 3.1.3? Ska tydligen släppas inom 1-2 dagar

Sannolikhet 0 promille då han säger att han även ska släppa en baseband unlock. Fake attention whore…

Om jag går äta upp dom orden? Nää 🙂

zizxo
    Member
    Post count: 15

@freebo 57224 wrote:

Sannolikhet 0 promille då han säger att han även ska släppa en baseband unlock. Fake attention whore…

Om jag går äta upp dom orden? Nää 🙂

Mmm tänkte väl det.. Aldrig hört talas om honom förut.

ilgeniofcb
    Member

@h3nr11k 57190 wrote:

Detta är pga att vid installation av 3.1.3 så skrevs det ett nytt BB. Detta basebandet kan man ännu INTE låsa upp. Så du sitter med en jailbreakad ipod touch atm..

Betyder det, att jag inte kommer kunna jailbreaka den i framtiden eller???:(

Ponyboy
    Member

@ilgeniofcb 57245 wrote:

Betyder det, att jag inte kommer kunna jailbreaka den i framtiden eller???:(

Jailbreaka och låsa upp är 2 olika saker. Jailbreak innebär att du kan installera tredjeparts applikationer i din iphone (applikationer inte godkända från apple) och upplåsning betyder att du kan använda div av alla olika operatör.

När du uppdaterade din iphone till firmware 3.1.3 så uppdaterades ditt baseband till 05.12.01. Du kan jailbreaka din iphone nu eftersom du har nergraderat din firmware till 3.1.2 men basebandet kan man inte nergradera. Det finns ingen upplåsning till BB 05.12.01 och det betyder att du kan nu endast använda operatören som din iphone är låst till.

ilgeniofcb
    Member

@ponyboy 57247 wrote:

Jailbreaka och låsa upp är 2 olika saker. Jailbreak innebär att du kan installera tredjeparts applikationer i din iphone (applikationer inte godkända från apple) och upplåsning betyder att du kan använda div av alla olika operatör.

När du uppdaterade din iphone till firmware 3.1.3 så uppdaterades ditt baseband till 05.12.01. Du kan jailbreaka din iphone nu eftersom du har nergraderat din firmware till 3.1.2 men basebandet kan man inte nergradera. Det finns ingen upplåsning till BB 05.12.01 och det betyder att du kan nu endast använda operatören som din iphone är låst till.

Kommer jag kunna låsa upp BB i framtiden då?

Ponyboy
    Member

@ilgeniofcb 57286 wrote:

Kommer jag kunna låsa upp BB i framtiden då?

Inte förrän det kommer en ny upplåsnings metod. BB 05.12.01 är just nu hackad men det är upp till Dev Team när de släpper en upplåsning program till den. Min gissning under sommaren.

Lelle
    Member

Kan man Jailbreaka iphone med 3.1.3(7E18) modell MC131KS och 05.12.01??
    Så fall hur??

Freebo
    Member

@lelle 57289 wrote:

Kan man Jailbreaka iphone med 3.1.3(7E18) modell MC131KS och 05.12.01??
    Så fall hur??

Nope, har du inte haft den jailbreakad tidigare så går det inte just nu.

hennix
    Member

Har en upplåst (upplåst hos telia) iPhone 3G. Det är 3.1.3 på den. Går det att jailbreaka den på något sätt och ha kvar telia upplåsningen?

Freebo
    Member

Jailbreaka på bara, officiell upplåsning försvinner aldrig.

hennix
    Member
    Freebo
    Member

@hennix 57316 wrote:

Gött 😀 Tack!

Så det jag behöver göra är att följa: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows) ?

Ja, du kan även mata den med fw 3.1.3

jonas19
    Member
    Post count: 120

Jag har läst runt som en irrvitting på google och en massa sidor nu, det står något om att ett nytt JB till 3gs 3.1.3 ska komma nu idag..!
    Är det någon som vet om de e sant eller bara en massa BS ? 😀

IceHeat
    Member
    Post count: 2

Tja, jag har en iPhone 3G 8 GB köpte den förra veckan, så det är ju 3.1.3 i den, så jag kan inte jailbreaka, hur ska jag göra? (a)

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 859 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.