Här skriver du om du har problem med 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Här skriver du om du har problem med 3.0

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 76 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Verkar som att många har problem då dem uppdaterade till 3.0 och det kan vara svårt att hjälpa folk om alla startar egna trådar så:

Här skriver du om du har något som helst problem med 3.0 så ska vi se om någon kan hjälpa dig.

~

Pear
    Member
    Post count: 322

fick felmeddelande att det inte gick att ansluta tll iphone servern. Vad jag göra? “/

second
    Member
    Post count: 63

@pear 34208 wrote:

fick felmeddelande att det inte gick att ansluta tll iphone servern. Vad jag göra? “/

Fick precis samma problem 😡

Oen
    Member
    Post count: 14

Jag har problem med att få tillbaka min data.

Jag uppdaterade min iPhone på Dator 1, där fick jag ett felmeddelande (13) och jag var tvungen att att återställa den, men jag fick samma fel igen.

Sedan försökte jag att återställa min iPhone på Dator 2 och installera iTunes på nytt. Det gick utmärkt, men all data och information försvann eftersom säkerhetskopian ligger på Dator 1. Går det att kopiera en säkerhetskopia till Dator 2?

Problemet löst!

Jag anslöt min iPhone till Dator 1 igen, högerklickade på min iPhone i spalten som du finner i iTunes, klickade på “återställ från säkerhetskopia” och valde den gamla säkerhetskopian från 2.2.1.

Tack och lov, min iPhone är hel igen 😛

elrico
    Member
    Post count: 13

Uppdaterade min till 3.0 , allt gick till synes felfritt, fick med spotlight röstmemo osv. men har ingen möjlighet alls att skicka mms? Kamera symbolen som ska synas till vänster om meddelande fältet existerar inte? Vad göra? Har en iphone 3G 8gb ej operatörslåst med tele2

Tack

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@second 34210 wrote:

Fick precis samma problem 😡

men tänk på hur många iphoners som vill ansluta till den servern, fick samma problem det bara o köra om 🙂

second
    Member

@qeudee 34216 wrote:

men tänk på hur många iphoners som vill ansluta till den servern, fick samma problem det bara o köra om 🙂

Har försökt ett antal gånger, nu väntar jag ett litet tag så får jag se om det funkar sen. Antar att det är en hel det folk som försöker ansluta till serven nu, varför kunde de inte lägga ut uppdateringen splittrat under dagen i olika länder? Ganska lätt att förutse att en hel del folk är intresserad av 3.0
    😀

carpe
    Member
    Post count: 904

@elrico 34214 wrote:

Uppdaterade min till 3.0 , allt gick till synes felfritt, fick med spotlight röstmemo osv. men har ingen möjlighet alls att skicka mms? Kamera symbolen som ska synas till vänster om meddelande fältet existerar inte? Vad göra? Har en iphone 3G 8gb ej operatörslåst med tele2

Tack

Fast din iPhone är ju definitivt låst nu, tills dom släpper ultrasn0w. Såvida du inte sitter med en italienare i handen.

elrico
    Member

Sitter med en italienare i handen!
    Vad/Hur ska jag göra?

steffeiphone
    Participant

@elrico 34214 wrote:

Tack

Gå in i inställningar->Meddelanden. Sen aktiverar du MMS-meddelanden

elrico
    Member

Såg på theiphoneblog att man ska kunna göra det men på min finns bara 2 alternativ altså

Visa förhandsvisning

Repetera Påminnelse

Och inte

MMS Messaging
    Show Subject Field

Väldigt konstigt?? Hjälp!

yeah
    Member
    Post count: 1

Hej när jag ska uppdatera till 3.0 så kommer det upp ett meddelande att min iphone enhet inte kan uppdateras nu eftersom aktiveringsserven inte är tillgänglig.

hjälp tack!

second
    Member

Yes nu har man äntligen 3.0, problemet fixat.

steffeiphone
    Participant

@elrico 34237 wrote:

Såg på theiphoneblog att man ska kunna göra det men på min finns bara 2 alternativ altså

Visa förhandsvisning

Repetera Påminnelse

Och inte

MMS Messaging
    Show Subject Field

Väldigt konstigt?? Hjälp!

inte bara du som har problemet… vet inte riktigt hur det löses

steffe
    Member
    Post count: 2452

Förutom en överbelastad server hade jag inga problem.

steffeiphone
    Participant

jag hade inga problem överhuvudtaget 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Ang. MMS: Det måste vara rätt inställningar i Inställningar>Allmänt>Nätverk>Mobilt datanätverk, under MMS, annars funkar inte MMS 🙂

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

kan inte starta något utav mina program/spel som jag köpt efter uppdatering till 3.0. Tips?

elrico
    Member

Har fyllt i de inställningarna med det som sägs vara korrekt men ändå ploppar inte den där lilla kamerasymbolen upp i mina meddelanden eller när jag väljer en bild o försöker skicka en heller, måste ju finnas någon lösning på detta?
    Mekke?

steffeiphone
    Participant

@bjornsson 34275 wrote:

kan inte starta något utav mina program/spel som jag köpt efter uppdatering till 3.0. Tips?

Testa att ladda ner en gratis app en gång, då brukar det funka 😛

spjonky
    Member
    Post count: 138

fan har försökt i en timme nu ….servern kan inte nås bla bla bla 🙁

slaneby
    Post count: 0

Fasiken, har en 2G och tryckte på återställ när jag skulle uppdatera jädra klantigt!
    Nu står det Insert SIM bla bla och är i SOS läge, kan motta och ringa samtal dock
    men kommer inte in i luren.

Har försökt återställa 3.0 och även att ladda gamla 2.1 men det är inte kompatibelt,
    antar att jag får vänta på en Quickpwn av 2G 3.0 eller?

MVH

spjonky
    Member
    Post count: 138

wohoo nu är det dax..väntar på att iPhonen ska startas om så är det klarrt:D

Oen
    Member
    Post count: 14

En lösning till MMS-problemet (Telia)

Om ni har problem med att skicka och ta emot MMS, men har ställt in inställningarna och skickat mms till 4466, så kan du testa att beställa/aktivera MMS på Mina sidor på Telia.se. Det fungerade för mig.

ImOla
    Member
    Post count: 1

Min uppdatering till 3.0 gick som smort!!!
    Men var är videokameran??? Måste man ladda hem den för sig?

/Ola

steffe
    Member

Videokamera finns bara på de helt nya 3Gs-telefoner som börjar säljas i Sverige om en månad,inte på uppgraderade 3G!

jompao
    Member
    Post count: 456

@imola 34350 wrote:

Min uppdatering till 3.0 gick som smort!!!
    Men var är videokameran??? Måste man ladda hem den för sig?

/Ola

Den får du ladda hem när du har en iPhone 3G S… Med andra ord så vill inte apple att vi 3G ägare ska ha möjlighet att spela in video trots att det inte är något problem med video rent hårdvarumässigt. Ska bli intressant och se om någon lyckas släppa fritt funktioner från 3G S i 3G luren framöver.

steffe
    Member

Kameran i 3G skulle knappast ge en särskilt användbar videokvalitet ändå!

hugoworld
    Member
    Post count: 20

Fickproblem med iphones uptatering . ett tips ring til telias kundtjänst om ni har ettt problem . de löste mitt problem i alla fall . här är numret till telias kundjtjänst 90 200

hugoworld
    Member

@slaneby 34299 wrote:

Fasiken, har en 2G och tryckte på återställ när jag skulle uppdatera jädra klantigt!
    Nu står det Insert SIM bla bla och är i SOS läge, kan motta och ringa samtal dock

Har försökt återställa 3.0 och även att ladda gamla 2.1 men det är inte kompatibelt,

MVH

Ring till telias kundtjänst . numret är 90 200

steffe
    Member

@hugoworld 34358 wrote:

Fickproblem med iphones uptatering . ett tips ring til telias kundtjänst om ni har ettt problem . de löste mitt problem i alla fall . här är numret till telias kundjtjänst 90 200

Jo,för oss teliakunder lär det nog funka.
    Har man annan operatör så ska man nog ringa dit istället!

chrisrock
    Member
    Post count: 2

Jag har problem med anteckningar efter uppdatering. Alla mina anteckningar försvann, det går inte att skriva in nya i telefonen och de syncar inte. Något tips på lösning?

sandstream
    Member
    Post count: 12

Angående problemen med MMS så blev jag glatt förvånad när de funkade direkt utan att jag behövde göra något. Tack Telenor!

slaneby
    Post count: 0

@slaneby 34299 wrote:

MVH

bump:eek:

hugoworld
    Member

fattar inte jag försökte att uppgradera apps men det står bara välj ett annat köpsätt ?

steffeiphone
    Participant

@slaneby 34299 wrote:

MVH

Jo jag antar så 🙁

steffeiphone
    Participant

@sandstream 34368 wrote:

Angående problemen med MMS så blev jag glatt förvånad när de funkade direkt utan att jag behövde göra något. Tack Telenor!

haha, allt funkade perfekt för mig med!

steffe
    Member

För mig som har Telia var det bara att slå på internetdelning i inställningar,MMS hoppade igång av sig självt.
    Tack o heliga män i Kalifornien!Jag har äntligen fått en sökfunktion!!

Pear
    Member
    Post count: 322

@steffe 34357 wrote:

Kameran i 3G skulle knappast ge en särskilt användbar videokvalitet ändå!

Har du testar cycorder och ivideorecorder? Jag är personligen imponerad av kvalitén det blir för att vara ett program man måste skaffa genom jaulbreak. Så med det som grund tror ja äpple kan klämma fram ngt kul iallafall!

andresin
    Member
    Post count: 53

Min visar fullt batteri hela tiden efter att jag uppdaterade.

Mekke
    Member

@andresin 34460 wrote:

Min visar fullt batteri hela tiden efter att jag uppdaterade.

Blev så första gången jag uppdaterade till 2.2 😉 Ska funka om du gör detta: Kör slut på batteriet (tills det kommer en ruta som säger “Svagt batteri”), ladda fullt, starta om 🙂

andresin
    Member

@mekke 34463 wrote:

Blev så första gången jag uppdaterade till 2.2 😉 Ska funka om du gör detta: Kör slut på batteriet (tills det kommer en ruta som säger “Svagt batteri”), ladda fullt, starta om 🙂

Tack! Den verkar ha skärpt sig bara med en omstart.

Ett annat “problem” jag har är att mitt A2DP headset (Nokia BH-500) inte kan byta låt. Det kan bara play/pause och sköta grundläggande kontroll av telefonsamtal. Kanske inte går att göra något åt det men man kan ju alltid klaga.

steffe
    Member

För att ett headset ska funka fullt ut med iphonen måste det vara anpassat.

andresin
    Member

@steffe 34483 wrote:

För att ett headset ska funka fullt ut med iphonen måste det vara anpassat.

Ja, eller också måste iPhone klara AVRCP vilket alla andra mobiler som klarar A2DP gör men det verkar den inte göra.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hur funkar autofyll!?!

Ihave aPhone
    Member
    Post count: 10

Ursäkta en idiot men hur uppdaterar jag till 3.0 ? Kommer inte längre än hit:

Apple – iPhone – Nya funktioner i iPhone 3.0-programuppdateringen 😡

Hoppas ni kan hjälpa mig och jag ber om ursäkt för ev besvär.
    tack på förhand.

Ihave aPhone
    Member
    Post count: 10

Gick in på apple.com istället och där fick jag svaret direkt. Den svenska “så här gör du ” kommer bara fram till den sidan jag beskrivit ovan .Tack för mig.

Trevlig midsommar allihop

Mekke
    Member

@bozz 34502 wrote:

Hur funkar autofyll!?!

Välj vilken kontakt du vill autofylla från, så kommer en knapp “autofyll” upp när du skriver i en textruta i Safari 🙂

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Hej alla efter uppdatering till 3.0 så har jag en jävla massa problem med wi-fi anslutning och har jätte svagt mottagning t o m när jag står bredvid modemet!! (kunde inte ansluta till nätverket ”

” vad är det för fel på V3.0?

detta hände efter uppdateringen till 3.0.

Mekke
    Member

@iphone 34537 wrote:

Hej alla efter uppdatering till 3.0 så har jag en jävla massa problem med wi-fi anslutning och har jätte svagt mottagning t o m när jag står bredvid modemet!! (kunde inte ansluta till nätverket ”

” vad är det för fel på V3.0?

detta hände efter uppdateringen till 3.0.

Inget fel på 3.0 😉 Har du provat starta om den?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.