Här skriver du om du har problem med 3.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Här skriver du om du har problem med 3.0

Viewing 26 posts - 51 through 76 (of 76 total)
  • Author
    Member
    Post count: 181

jaa du många gg mobilen och modemet, den hittar inga trådlösa anslutningar nu inget alls!!

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Hmm.. Du får nog prova en återställning 🙁

imported_Iphone
    Member

ok ska testa nu men försvinner mina program mm? om ja hur får jag dem tillbaka? musik,bilder mm

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@iphone 34544 wrote:

ok ska testa nu men försvinner mina program mm? om ja hur får jag dem tillbaka? musik,bilder mm

Om du återställer så synkar den över allt du hade direkt igen. Du kan göra en säkerhetskopia innan också.

imported_Iphone
    Member

Gjorde en återställning men problemet blev inte bättre för det.v3.0 är rent SKIT och inget annat.:mad:

Ajlisen
    Member
    Post count: 7

@steffeiphone 34191 wrote:

Verkar som att många har problem då dem uppdaterade till 3.0 och det kan vara svårt att hjälpa folk om alla startar egna trådar så:

Här skriver du om du har något som helst problem med 3.0 så ska vi se om någon kan hjälpa dig.

~

SNÄLLA HJÄLP!!!

jag får följande felmeddelande i iTunes efter 3.0 uppdateringen

“vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran, ett okänt fel uppstod (-9807)”

jag kan bara ringa sos-samtal och det står att mitt sim-kort är låst.

vad göra ?

ekkg
    Member
    Post count: 294

Jag har fått problem med coverflow i iPoden! När jag har vridit på telefonen, valt album och låt och vrider tillbaka den så vägrar den att hoppa tillbaka till “icke-coverflow”. Jag måste in och ut i iPoden. Någon som har samma problem?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@I(have a)Phone 34504 wrote:

Ursäkta en idiot men hur uppdaterar jag till 3.0 ? Kommer inte längre än hit:

Apple – iPhone – Nya funktioner i iPhone 3.0-programuppdateringen 😡

Hoppas ni kan hjälpa mig och jag ber om ursäkt för ev besvär.
    tack på förhand.

Du ska koppla in din iPhone i datorn och öppna upp iTunes. I spalten till vänster inne i iTunes ska du klicka på din iPhone. Sedan klickar du på leta efter uppdatering 🙂

Trevlig Midssommar

steffeiphone
    Participant

Kan lika väl använda min egen tråd till lite “off-topic”.

Vad är det för skillnad på den nya Redsn0w och den gamla QuickPwn?

Jonas
    Member
    Post count: 116

@steffeiphone 34849 wrote:

Kan lika väl använda min egen tråd till lite “off-topic”.

Vad är det för skillnad på den nya Redsn0w och den gamla QuickPwn?

inte så mkt att välja på i redsn0w men den klarar mera devices och klarar 3.0.

vad skulle kunna vara skillnaden? den jailbreakar din device.

steffeiphone
    Participant

@jonas 34850 wrote:

inte så mkt att välja på i redsn0w men den klarar mera devices och klarar 3.0.

vad skulle kunna vara skillnaden? den jailbreakar din device.

Håller med men det har vart massa tjöööt så man får ju hänga med i svängarna! 😛

Zettervall
    Member
    Post count: 27

Tjena!
    Bara jag som har problem med Installous? Start sidan är bara helt vit, så det går inte att söka eller bläddra i appsen. Download och Settings filkarna ser ut som dom ska. Har även testat att ominstallerar programmet två gånger utan framsteg. Någon annan som har samma problem eller kanske vet hur man kan lösa det?

Algons
    Member
    Post count: 31

@zettervall 34915 wrote:

Tjena!
    Bara jag som har problem med Installous? Start sidan är bara helt vit, så det går inte att söka eller bläddra i appsen. Download och Settings filkarna ser ut som dom ska. Har även testat att ominstallerar programmet två gånger utan framsteg. Någon annan som har samma problem eller kanske vet hur man kan lösa det?

Tror Installous servern ligger nere!

Ason
    Member
    Post count: 83

Nån mer lur än min som äter batteri efter uppdateringen till 3.0?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Den äter batteri första två laddningarna, sen så ska det nog fungera.

Ason
    Member
    Post count: 83

@mossarelli 34963 wrote:

Den äter batteri första två laddningarna, sen så ska det nog fungera.

Åfan, hur kommer de sig?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Den kalibrerar sig eftersom det är en ny firmware. Så har den gjort alla andra gånger.

steffe
    Member
    Post count: 2452

@algons 34941 wrote:

Tror Installous servern ligger nere!

Kolla reglerna!
    §8!

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Vet inte om någon innan mig påpekat detta, men sen jag installerat 3.0 så har min iPhone svårt att återfå täckning när den en gång tappat den. Det står bara söker…

Där jag jobbar förlorar jag täckningen och när jag kommer hem måste jag starta om hela telefonen för att återfå täckning. :/

Är jag ensam om detta ?

steffeiphone
    Participant

@thian 35092 wrote:

Vet inte om någon innan mig påpekat detta, men sen jag installerat 3.0 så har min iPhone svårt att återfå täckning när den en gång tappat den. Det står bara söker…

Där jag jobbar förlorar jag täckningen och när jag kommer hem måste jag starta om hela telefonen för att återfå täckning. :/

Är jag ensam om detta ?

När du väl säger det så kom jag o tänka på’t. Ja min iPhone söker lite längre än på 2.2.1 för att skaffa ny täckning, men att man ska behöva starta om den- Njae så farligt är det inte för mig

enduro
    Member
    Post count: 11

Skulle bara säga att jag kopplade upp mig uppdat starta om luren sen funka det felfritt, kan strul ha att göra med jailbr mm eller ? har min helt org me telia ,nu blev den ju ännu bättre än förut klockren tele 😀

Adiis
    Member

@thian 35092 wrote:

Är jag ensam om detta ?

Jag upplever samma sak, dock har jag märkt att jag förlorar täckning även när man åker bil tex. måste starta om telefonen för att få täckning igen.

Är det någon som vet varför detta sker? kan man fixa det på något sätt?

Mvh.

Adis

bozz
    Member
    Post count: 1199

@adiis 53130 wrote:

Jag upplever samma sak, dock har jag märkt att jag förlorar täckning även när man åker bil tex. måste starta om telefonen för att få täckning igen.

Är det någon som vet varför detta sker? kan man fixa det på något sätt?

Mvh.

Adis

Iom att du postar i en 3.0-tråd så gissar jag att du har 3.0? 😛 Testa isf att uppdatera till 3.1.2!

Adiis
    Member

haha, sorry såg inte att de va 3.0 😛 sökte o försökte hitta ngt svar på mitt problem så jag tänkte att ja postar där en person tidigare haft liknande problem:P
    Har dock 3.1.2 och detta problem lever vidare :/ ingen som stött på detta och löst det på något sätt?

Mvh.

Adis

bozz
    Member
    Post count: 1199

@adiis 53135 wrote:

haha, sorry såg inte att de va 3.0 😛 sökte o försökte hitta ngt svar på mitt problem så jag tänkte att ja postar där en person tidigare haft liknande problem:P
    Har dock 3.1.2 och detta problem lever vidare :/ ingen som stött på detta och löst det på något sätt?

Mvh.

Adis

testa göra en återställning. Löser många problem

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@adiis 53135 wrote:

Mvh.

Adis

För mig har problemet försvunnit.

Jag har gjort ett flertal återställningar. Kan vara det som löst de.

Jag har i och för sig också bytt jobb, förlorar numera inte täckningen så ofta som jag gjorde innan 🙂

Viewing 26 posts - 51 through 76 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.