Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › I-SmartPhone SIM-unlock från MrGizmo
-
AuthorPosts
-
Hej!
jag var igår och köpte ett s.k fakesim från mrgizmo som jag satt
i min iphone 3g köpt från telia.allt har fungerat utmärkt hittills, även 3g, mail, samt alla apps som använder internet.
jag kör med comviq/tele2 abonnemang samt firmware 2.0.1 !
någon med som använder sig av den upplåsnings metoden som
stött på problem eller fungerar det bra?Jag använder inställningarna under Allmänt > Nätverk:
3G: ON
Data-Roaming: ONMobilt datanätverk:
APN: internet.tele2.se
Användarnamn: gprs
Lösenord: internet@lukaslukaslukas 9988 wrote:
Aa behövde du det och var det svårt? Kändes det som om något hade kunnat gå fel?
jag fick klippa ut en liten bit, det var inga problem tycker jag.
det kändes lite trångt när man skulle sätta tillbaks det i telefonen men det gick bra att ta ur det igen!
det ända som kändes som att det kunde gå sönder var vell kortet som man lägger i mellan som var väldigt tunnt.
jag tycker att det är värt att testa när det bara kostade 300kr.
vad för inställningar kör du för tele2 ?? har du data roming på ? 3g ?
På hackint0sh påstår de blint att det inte kommer fungera under en längre period. Så det skulle vara intressant om du håller oss uppdaterade på hur länge det fungerar, samt hur bra.
Följer det med nåt speciellt verktyg att klippa med??
PeterE:
APN: internet.tele2.se
Användarnamn: gprs
Lösenord: internet3G: ON
Data Roaming: ONdå fungerar allt.
fazz: Jag vet inte alls, det låter dock troligt men för de 300kr som simupplåsningen
kostade så kan det vara värt att testa tillsvidare:)Än så länge så fungearar allt jättebra med internet, 3g, mottagning, gps osv.
Den tappar delvis mottagning när man går under broar etc. men det gör den vell med telia också? jag har aldrig blivit utan mottagning helt och har inte heller hört att någon inte kunnat ringa till mig / jag ta imot samtal.sepenoob: Jag använde en vanlig sax, det fungerar även med kniv samt använda en sån där som man gör hål i papper med ;). absolut inga svårigheter, se till att du inte klipper på “datachippet” bara.
Köpte precis samma lösning från MrGizmo.
Fungrerar klockrent med Telenor också.
APN: internet.telenor.se
Username:
Password:I övrigt samma inställningar som nämdes tidigare.
/Svarten
PS.
Jag kör med 2.02 firmare, så fungrear bra med denna också.
DS.Kan tillägga att enda problemet jag stött på är iTunes som inte vill leka med Telenor SIMad lur. Men det kanske man kan överleva utan.
@svarten 10115 wrote:
Kan tillägga att enda problemet jag stött på är iTunes som inte vill leka med Telenor SIMad lur. Men det kanske man kan överleva utan.
Ojdå, så blev det för mig med! finns det inget man kan göra?
t.ex. jailbrakea?och hur gör man smidigast för att uppdatera till 2.0.2 utan att behöva förlora information av program, kontakter, etc. ?
@svarten 10115 wrote:
Kan tillägga att enda problemet jag stött på är iTunes som inte vill leka med Telenor SIMad lur. Men det kanske man kan överleva utan.
Oj då=/. Alltså Itunes fungerar inte med något annat simkort än telias? Jag funderar nu starkt på att köpa en iphone från Schweiz och köpa ett mrgizmo kort, vågar jag detta?
Mvh LukasDet är väl samma kort som det görs reklam för på startsidan av iPhoneinfo.se?
iPhoneInfo.se – iPhone i Sverige, Nyheter, Guider, Forum, Köpa iPhone
Ser ut att vara den, men inte så konstigt med tanke på att reklam bannern är MrGizmo’s 🙂
@iPhoneinfo.se 10201 wrote:
Det är väl samma kort som det görs reklam för på startsidan av iPhoneinfo.se?
iPhoneInfo.se – iPhone i Sverige, Nyheter, Guider, Forum, Köpa iPhone
exakt!
Om jag nu använder tele2 i min iphone istället, och lägger till deras datapaket 5 gb till mitt nuvarande vanliga kompis-abonnemang, kommer jag verkligen få turbo 3G(7,2 mb/s) då?
Har läst någonstans att man bara får turbo 3g via mobilt bredband, och inte då man bara väljer datapaketet till ett vanligt telefonabonnemang hos tele2.
Isåfall så surfar man ju bara på vanlig 3G(0,384 mb/s) med ett vanligt abonnemang, och man måste isf ha ett simkort från ett mobilt bredband för att få turbo 3G..
Ska ringa tele2 och fråga imorgon, men jag har läst någonstans att detta skulle vara haken med den låga kostnaden (99 kr/mån).
@chippen 10237 wrote:
Ska ringa tele2 och fråga imorgon, men jag har läst någonstans att detta skulle vara haken med den låga kostnaden (99 kr/mån).
Tele2 tar 99:-/Mån för mobilt bredband separat också så priset är samma. Hur det fungerar på ett kompis abonemang har jag dock ingen aning om. Men det låter konstigt om det skulle vara någon skillnad i mina öron, jag har 2mobilt bredband” inlagt till mitt vanliga abbonemang på Telenor och jag får full fräs hela vägen med det, borde vara likadant med Tele2 tycker jag.
Ringde tele2 idag, och det var precis som jag trodde.
På mobilabonnemangen har man aldrig turbo 3G hos tele2, utan bara 3G(384 kb/s). Alltså får man bara den hastigheten med datapaketen för 39 och 99 kr.
Lite snålt av dem med tanke på att alla andra operatörer ger turbo-3g till mobilabonnemangen.
För att få 7,2 mb/s från tele2 måste du alltså använda ett mobilt bredband abonnemang, där samtalsavgifterna är något ofördelaktiga 🙂
Men klarar man sig utan turbo 3G så är det ju helt klart prisvärt med 99 kr/mån 🙂
fick mitt i-smartphone kort inköpt från mr. gizmo. klipper mitt tele 2 kort, stoppar i det med i-smart som hänvisat, kollade t.o.m på en demo film på deras hemsida. får inget sim meddelande, startat om, väntat, startat om & väntat. står bara inget sim.
vad för fel tror ni? vad göra? använde ni medföljande sim hållare eller orginal? provade först med medföljande & sedan med orginal. med orginal fick jag inte i kortet. besvikelsen är enorm.
@addeth 10344 wrote:
fick mitt i-smartphone kort inköpt från mr. gizmo. klipper mitt tele 2 kort, stoppar i det med i-smart som hänvisat, kollade t.o.m på en demo film på deras hemsida. får inget sim meddelande, startat om, väntat, startat om & väntat. står bara inget sim.
vad för fel tror ni? vad göra? använde ni medföljande sim hållare eller orginal? provade först med medföljande & sedan med orginal. med orginal fick jag inte i kortet. besvikelsen är enorm.
Är telefonen jailbreakad?
Hur funkar det om det kommer ut ett software-unlock från iPhone development team? Går det att gå tillbaka till låst stadium och sen göra en ny unlock genom mjukvaran?
Har nu varit och hämtat mitt i-smartphonekort som jag beställde från Mrgizmo. Fanns med en simkortshållare men jag använde orginalhållarn. Satte i kortet och några sekunder efter jag satt igång telefon så kom det upp Sweden 3g och det var inga problem att ringa. Jag har Tele2 Comviq Abbonemang.
Kan tillägga att det är en Amerikansk telefon som är köpt på Ebay.
@addeth 10344 wrote:
kolla så att simkortet sitter exakt rätt, sen testa sett på 3g å roaming .
MVH
@freeride00 10428 wrote:
kolla så att simkortet sitter exakt rätt, sen testa sett på 3g å roaming .
MVH
3g & roaming har alltid vart på.
tro mig, jag har testat 111 gånger. provat 3 olika sim med olika abbonemang. klippte t.o. m mitt telia kort och testade det.
“inget sim kort installerat”, det är det som händer
det måste vara nåt fel på i-smart kortet. har testat nu med både fw 2.0.1 & 2.0.2
The first truly i-smartphone unlock sim card for iphone 3G (not need cut sim card)
The market peddles the black color chip pastes, the white typeface product is counterfeit goods
At present in the market sells the i-smartphone black white typeface non-packing product is counterfeit goods!Notice:
Recently so many fake i-smartphone sim unlock come into market sold by some counterfeiters. Please pay attention that the word “i-smartphone” writes in black or white, or without our packing is all fakes. Our i-smartphone company produce a specialized unlock sim only for iphone 3G. They are different from our universal unlock sim. So many resellers sell universal unlock sim as unlock sim for iphone 3G to customers which result in so many loss to the final users. We state seriously here that we only produce a unique unlock sim specialized for iphone 3G which have best signal stability, can find signal back automatically. The most important is that they can work perfectly in 3G network.Unlock iPhone 3G successfully in traditional unlock sim way, put original sim card together to iPhone 3G sim unlock card, cheat iPhone 3G’s recognition procedure, let it mistake this card is demonstrate card, so let iPhone 3G’s every function under used normally. Adopt IC designed on the back side,abolish traditional cut sim card way. It can be used directly with out cut sim card, more easily and convenient! In the meanwhile solve signal lose problem when change one cell tower to another, to make the 99% signal back automatically.
Tel: 0086-15901506035
MSN&EMAIL: RuiZi@live.com
Contact person: RuiZi
website: http://www.i-smartphone.biz@sepenoob 10415 wrote:
Har nu varit och hämtat mitt i-smartphonekort som jag beställde från Mrgizmo. Fanns med en simkortshållare men jag använde orginalhållarn. Satte i kortet och några sekunder efter jag satt igång telefon så kom det upp Sweden 3g och det var inga problem att ringa. Jag har Tele2 Comviq Abbonemang.
Kan tillägga att det är en Amerikansk telefon som är köpt på Ebay.
Jag har precis tjackat en på eBay också. Är det värt att köpa i-smartphoenkortet? Det funkar utan problem eller?
@johnfa 10472 wrote:
Jag har precis tjackat en på eBay också. Är det värt att köpa i-smartphoenkortet? Det funkar utan problem eller?
Allt fungerar för mig förutom om man vill ändra inställningar på telefonen i itunes, då måste du trycka ur å i simkortet så fungerar det med ( det behövs ändast göras när man ändrar inställningar för synkronisering, inte när man t.ex. lägger in nya låtar i biblioteket, då synkar den automatiskt)
@freeride00 10482 wrote:
Allt fungerar för mig förutom om man vill ändra inställningar på telefonen i itunes, då måste du trycka ur å i simkortet så fungerar det med ( det behövs ändast göras när man ändrar inställningar för synkronisering, inte när man t.ex. lägger in nya låtar i biblioteket, då synkar den automatiskt)
Funderar på det här kotet eller rebesimcard. Verkar funka perfekt enligt vissa. Rebel SimCard – Unlock iPhone 3G – Nokia Motorola Mobile Phone
Jag har kört med i-smartphone simmen nu i en vecka, inget problem med communikation alls, data och telefoni fungerar klockrent. Ingen förlust av signal eller liknande som andra har raporterat.
Dock har jag fortfarande inte lyckats synka med iTunes med detta kortet, min iTunes vill inte alls vara med, antar att om man Jailbreakar så funkar det men det vill jag inte göra.
@svarten 10529 wrote:
Jag har kört med i-smartphone simmen nu i en vecka, inget problem med communikation alls, data och telefoni fungerar klockrent. Ingen förlust av signal eller liknande som andra har raporterat.
Dock har jag fortfarande inte lyckats synka med iTunes med detta kortet, min iTunes vill inte alls vara med, antar att om man Jailbreakar så funkar det men det vill jag inte göra.
Ja, det tror jag man måste göra.
Men, hur kan du inte vilja jailbreaka din telefon?!
Måste fråga; hur ser det ut med den legala biten av detta kort.
Vet att den ändrar IMEI-numret som gör det möjligt att unlocka iphonen. I USA är detta olagligt. Vad gäller i Sverige?iPhone Dev Team och andra hackers råder folk att inte använda dessa sim-unlocklösningar, just för att det är olagliga. Telefonen kan spärras enligt rykten. Vet nu hur det funkar här?
@johnfa 10564 wrote:
Måste fråga; hur ser det ut med den legala biten av detta kort.
Vet att den ändrar IMEI-numret som gör det möjligt att unlocka iphonen. I USA är detta olagligt. Vad gäller i Sverige?iPhone Dev Team och andra hackers råder folk att inte använda dessa sim-unlocklösningar, just för att det är olagliga. Telefonen kan spärras enligt rykten. Vet nu hur det funkar här?
Har sjukt svårt att tänka mig att de skulle ändra IMEI-numret! Gärna källa på det 🙂
@noobus 10565 wrote:
Har sjukt svårt att tänka mig att de skulle ändra IMEI-numret! Gärna källa på det 🙂
Från iPhone Dev Team. Jag är varken på den ena eller den andra sidan, utan vill bar ha alla fakta innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra med min iPhone.
“We’ve been monitoring the whole “SIM-card unlock” proxy-SIM situation. This involves using a chip that is attached to your SIM card (with a small modification to your SIM) or sometimes a small PCB soldered inside the phone. These sim mods so far seem very very very questionable. Zf has found that they use trickery of the GSM and UMTS network that is considered highly illegal in most countries and they rely on sending bogus IMSIs and various other nasty hacks to obtain service on your iPhone. A couple of our members have worked out how this all “works” and we’ll try to publish our findings soon. DevTeam recommendation: Steer clear, don’t use!”
Är det inte så att iphone bara stöder vanlig 3g? då spelar det ju ingen roll om man får 3,6 lr 7,2 om den bara stöder 3,6 å billigare är det än telia iaf!!
Den ändrar inget IMEI-nummer vad jag vet. Den lurar bara telefonen att det sitter ett godkänt SIM-kort i helt enkelt. Den ändrar ingenting i mjukvaran alls.
@iPhoneinfo.se 10577 wrote:
Den ändrar inget IMEI-nummer vad jag vet. Den lurar bara telefonen att det sitter ett godkänt SIM-kort i helt enkelt. Den ändrar ingenting i mjukvaran alls.
Ja, jag vet ju inte om Dev Team snackar om just i-smartphone eller bara majoriteten av simkort.
Så du tror personligen att det inte skulle vara några problem alls? Med andra ord kan jag använda det som en unlock och börja använda min iPhone 3G som en upplåst mobil och sätta i mitt nuvarande simkort?
Underbara nyheter om detta stämmer!IMSI-numret menade jag!
@johnfa 10522 wrote:
Hur länge har du kört med det nu? Hört att det kan funka ett par veckor, sen plötsligt sluta fungera. Du får hålla oss informerade!
Har använt det sen i fredags kväll. Enda problemet är att det kan vara svårt att surfa när man är någonstans där det är dålig mottagning men det är inga problem att ringa.
Lite svar på diverse inlagg…
“Hur kommer det sig att du inte vill jailbreaka?”
Jag vill ha original mjukvaran intakt så långt det går, om jag vill ha support från telia är det i dags läget bara att stoppa i min Telia SIM och gå dit. Jailbreakade telefoner får man ingen support på.
Vill man undersöka huruvida IMEI-nummret ändrats är det rätt lätt faktiskt, ring *#06# på din iPhone så får du ditt IMEI-nummer i displayen.
Jag har inte min Telia SIM med mig just nu så kan inte testa själv just nu.
@svarten 10607 wrote:
Lite svar på diverse inlagg…
“Hur kommer det sig att du inte vill jailbreaka?”
Jag vill ha original mjukvaran intakt så långt det går, om jag vill ha support från telia är det i dags läget bara att stoppa i min Telia SIM och gå dit. Jailbreakade telefoner får man ingen support på.
Vill man undersöka huruvida IMEI-nummret ändrats är det rätt lätt faktiskt, ring *#06# på din iPhone så får du ditt IMEI-nummer i displayen.
Jag har inte min Telia SIM med mig just nu så kan inte testa själv just nu.
Även om du jailbreakar kan du alltid restore:a originalmjukvaran så att du kan få en ny.
Du missar ju en massa om du inte jailbreakar bara för att “ifall” den går sönder. Och även om nått händer så är det bara att poppa i original firmwaren igen.@addeth 10448 wrote:
3g & roaming har alltid vart på.
tro mig, jag har testat 111 gånger. provat 3 olika sim med olika abbonemang. klippte t.o. m mitt telia kort och testade det.
“inget sim kort installerat”, det är det som händer
det måste vara nåt fel på i-smart kortet. har testat nu med både fw 2.0.1 & 2.0.2
Jag hade samma problem som dig och jag har testat med ett flertal olika kort.
Till sist provade jag med både telia, halebop och ett At&t kort och då försvann “inget sim”. Jag gick sonika till en telenorbutik och bytte mitt telenorkort till ett nytt. När jag kom hem testade jag igen nu hittades mitt sim kort och det fungerar klockrent. Så mitt tips är byt ut ditt telenorkort mot ett nytt.@storpack 10721 wrote:
Jag hade samma problem som dig och jag har testat med ett flertal olika kort.
Till sist provade jag med både telia, halebop och ett At&t kort och då försvann “inget sim”. Jag gick sonika till en telenorbutik och bytte mitt telenorkort till ett nytt. När jag kom hem testade jag igen nu hittades mitt sim kort och det fungerar klockrent. Så mitt tips är byt ut ditt telenorkort mot ett nytt.Är din telefon jailbreakad?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.