I-SmartPhone SIM-unlock från MrGizmo

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak I-SmartPhone SIM-unlock från MrGizmo

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 126 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Min telefon är 2.0.2 jailbreakad. Jag får “inget sim-kort installerat” med mitt halebop 2g kontatkort, det fungerade i 4timmar för att sedan fallera.

Dock så fungerar mitt mobiltbredband simkort utmärkt. Och ja, halebop 2g kontantkort fungerar i andra telefoner, inklusive min iphone 2g.

Jävligt besviken måste jag säga.

storpack
    Member
    Post count: 86

Du ska nog prova halebop 3g kort eftersom det är en 3g telefon. Jag har testat med min son halebopkort och det fungerar klockrent det också.

fazz
    Member

2g kortet funkade 4 timmar först så.. Har dock beställt deras 3g kort så vi får se om några dagar.

storpack
    Member

håller tummarna

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Även fast jag inte fått min iPhone 3G jag tjackade på eBay än så har jag förberett mig lite. Köpte Invisible Shield-skydd igår och tjackade faktiskt ett i-Smartphone-kort på DVDirect idag.
    Tänkte jag lägger upp ett par bilder för er som inte sett det än.

Måste tillägga att jag fortfarande är skeptiskt, men man måste ju prova 🙂

p1010178hb8.th.jpg

p1010177ka8.th.jpg

JohnFa
    Member

Förövrigt säljer DVDirect i-Smartphone-kort för 290:- på Tjärhovsgatan i Stockholm.

storpack
    Member

Min iphone fungerar fortfarande klockrent. Men om jag ska synca eller lägga in nytt i phonen via Itunes så säge Itunes att den inte stöder mitt simkort. Jag får alltså byta simkortet till mitt Original AT&T för att kunna synka den men det är ju inget jag gör varje dag precis.
    På söndag åker jag till Rhodos och det ska bli spännande att se hur det fungerar med i-smartphone kortet.

JohnFa
    Member

@storpack 10930 wrote:

Min iphone fungerar fortfarande klockrent. Men om jag ska synca eller lägga in nytt i phonen via Itunes så säge Itunes att den inte stöder mitt simkort. Jag får alltså byta simkortet till mitt Original AT&T för att kunna synka den men det är ju inget jag gör varje dag precis.
    På söndag åker jag till Rhodos och det ska bli spännande att se hur det fungerar med i-smartphone kortet.

Hur fick du tag på ett AT&T-kort? Hade du köpt telefonen i affär i USA?

storpack
    Member

Köpte den på ebay som jag skrev i en tidigare tråd. Den var låst till AT&T eller CINGULAR men inget kontrakt. Jag har ett AT&T kort extra som kom med min 2g Iphone..

JohnFa
    Member

@storpack 10932 wrote:

Köpte den på ebay som jag skrev i en tidigare tråd. Den var låst till AT&T eller CINGULAR men inget kontrakt. Jag har ett AT&T kort extra som kom med min 2g Iphone..

Måste ha missat det. Ska se om jag kan fixa ett också. Min iPhone är från Kanada, men han som sålde det skrev “Carriers: AT&T, Cingular and Fido”. Ska försöka tjacka ett Fido-kort eftersom jag vet att det är dem och Rogers i Kanada som säljer iPhone.

storpack
    Member

Du har inget teliakort som du kan prova? Jag vet inte om det funkar men telia är ju godkända av apple så det kan ju fungera själv har jag inget så jag har ingen koll

JohnFa
    Member

@storpack 10935 wrote:

Du har inget teliakort som du kan prova? Jag vet inte om det funkar men telia är ju godkända av apple så det kan ju fungera själv har jag inget så jag har ingen koll

Ja, jag funderade på om man skulle fixa ett Telia-kontantkort bara för att prova. Intressant idè faktiskt.
    Se om jag kan glida förbi efter jobbet nu och fixa nått billigt.

Undrade om iPhones är låsta till alla officiella leverantörer, eller vissa specifika.

storpack
    Member

Har du alltså fått din lur? Har du fått igång den med ditt fake sim och vilket sim använder du.
    Jag använder i-smart från MRGizmo som fungerar kanon och jag får ett rebel simcard med klippare och läsare 32 £ från adressen du länkade i ditt tidigare inlägg ska bli intresseant att prova det med. Kul att alla belackare som hårdnackat påstått att det bara är scam och inte fungerar får äta upp sina påståenden

JohnFa
    Member

@storpack 10938 wrote:

Har du alltså fått din lur? Har du fått igång den med ditt fake sim och vilket sim använder du.
    Jag använder i-smart från MRGizmo som fungerar kanon och jag får ett rebel simcard med klippare och läsare 32 £ från adressen du länkade i ditt tidigare inlägg ska bli intresseant att prova det med. Kul att alla belackare som hårdnackat påstått att det bara är scam och inte fungerar får äta upp sina påståenden

Nej, jag får den nog nästa vecka. Han skickade i tisdags från Kanada.

Jag var på DVDirect och köpte ett i-Smartphone för 290:-. Ska bli intressanta att testa. Jag tillhör ju skaran som är skeptisk. Hehe.

storpack
    Member

aha en sådan där som ska bli omvänd.
    Vad har du telebolag? Anledningen till att jag frågar är att jag inte fick igåbg mitt kort(telenor) i början, det stod bara inget sim. Jag började fundera över om simmet var för gammalt(4 år) och om det påverkade. Så jag bytte simkort och sedan har det gått klockrent i alla fall sedan i tisdags.
    Lycka till

JohnFa
    Member

Hehe, vi får väl se om jag lyckas konverteras 🙂

Jag har Tre. Ganska gammalt kort så jag kanske behöver fixa ett nytt också.

Ska bli väldigt intressant. Vet att de på hackintosh-forum tycker man ska ha använt ett sån här unlock i minst 2 veckor felfritt innan man kan bedöma det.
    Jag återkommer när jag har testat det lite så kan vi diskutera. 🙂

fazz
    Member

Fick mitt 3g simkort från halebop idag, Fungerade i 2timmar. Sen får jag “inget simkort installerat”. Telias mobiltbredband simkort fungerar fortfarande dock. Så antingen är det en kass och random lösning eller så har jag fått ett måndags exemplar.

storpack
    Member

Har du köpt det av MrGizmo så byter de ut det. Vissa kort har tydligen problem med kontakterna, så var det med mitt med de bytte det utan tjafs. Mycket kundorienterade måste jag säga.

fazz
    Member

Inte mrgizmo, men jag har blivit lovad att det är lugnt att byta också så det är lugnt.

addeth
    Member
    Post count: 4

@storpack 10969 wrote:

Har du köpt det av MrGizmo så byter de ut det. Vissa kort har tydligen problem med kontakterna, så var det med mitt med de bytte det utan tjafs. Mycket kundorienterade måste jag säga.

jag skickade tillbaka mitt i söndags, får se om det dyker upp något nytt.

Simba
    Member
    Post count: 1063

Beställde förra måndagen en iPhone 3G 16Gb från International-Orders. Kom igår, och jag fick med ett i-Sim kort. Efter en del klippande i mitt stackars simkort så stoppar jag till slut in det med i-Simet i iPhonen, men det står “No Sim”.. Efter lite trixande med mitt simkort så lyckas jag få kontakt, uppe i högra hörnet står det “S COMVIQ”. Kan ringa, smsa etc. Sen efter 2 minuter “dör” min uppkoppling och sedan dess har det stått still.. Har provat en massa olika metoder, inget verkar hjälpa.. Det enda som står i övre vänstra hörnet är “No Service”. Vad kan vara fel?

Blir säkert iaf tvungen att beställa ett i-smartphone kort från MrGizmo.. Har hört att dom ska funka bättre.

elgreco
    Member
    Post count: 65

Hej!

Jag vet att jag är fräck här, men jag säljer precis samma kort som mrGizmo. Den som jag har fått är versionen efter som tom ska visa rätt operatör i displayen. Jag säljer de för 250 till folk från forumet och finns in Stockholm.

Har en tråd på köp/sälj delen, kolla där gärna.

mvh,

elGreco

JohnFa
    Member

@elgreco 11341 wrote:

Hej!

Jag vet att jag är fräck här, men jag säljer precis samma kort som mrGizmo. Den som jag har fått är versionen efter som tom ska visa rätt operatör i displayen. Jag säljer de för 250 till folk från forumet och finns in Stockholm.

Har en tråd på köp/sälj delen, kolla där gärna.

mvh,

elGreco

Rimligare pris. 390:- är alldeles för mycket. Om man kollar på hur mkt de kostar egentligen. 🙂

Lindhardsen
    Member
    Post count: 304

@simba 11340 wrote:

Blir säkert iaf tvungen att beställa ett i-smartphone kort från MrGizmo.. Har hört att dom ska funka bättre.

jag får väl göre lite reklam här, och konkurera lite med Mr Gizmo och elgreco här 😉

Köp ett RebelSim istället:

• Det fungerar till 100% med Tele2 Comviq (det är bara att fråga runt lite om du är osäker)
    • Det går att uppgradera i framtiden (om man köpar till en “programmerare”)
    • och om du inte är nöjd, så ger jag dig pengarna tillbaka, “no questions asked”

Jag har som elgreco lite reklam under Köp & Sälj.
    Jag tar 220 inkl. frakt, och du kan ha kortet imorgon. Alternativt är du välkommen förbi mig i Järfälla, då kan du ha det idag 😎

/Jan

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@johnfa 11344 wrote:

Rimligare pris. 390:- är alldeles för mycket. Om man kollar på hur mkt de kostar egentligen. 🙂

MrGizmo har sänkt det till 290 kr nu 😛

iPhoneinfo.se
    Member

Någon som har fått igång detta kortet med Tre? Vad behöver man skriva in för APN för att kunna surfa via 3G med operatören Tre?

irre
    Member
    Post count: 1

Jag köpte ett i-smartphone kort av elgreco. Det funkar hur bra som helst, jag kör med comviqabonnemang, har inte haft några konstigheter förutom att man måste trixa lite när man ska synka i iTunes.

Elgreco var schysst och kunde träffas samma dag som jag bad om att få köpa ett kort. Värt varenda krona, 250 stycken för att vara exakt. Rekommenderas.

//Irre

Lindhardsen
    Member

@irre 11531 wrote:

Jag köpte ett i-smartphone kort av elgreco. Det funkar hur bra som helst, jag kör med comviqabonnemang, har inte haft några konstigheter förutom att man måste trixa lite när man ska synka i iTunes.

//Irre

Vet inte hur det är med I-smartphone kortet, men med Rebelsim så räcker det att du sätter telefonen i Flygplansläge, då kan du synka 😉

storpack
    Member

Kan meddela att jag sitter på ett internetcafe på Rhodos och skriver detta.
    Mitt i-smartsim från MRGizmo funkar klockrent även här, operatör pendlar mellan Wind och Vodafone alltså ännu inga problem med mitt fake sim

elgreco
    Member
    Post count: 65

@lindhardsen 11533 wrote:

Vet inte hur det är med I-smartphone kortet, men med Rebelsim så räcker det att du sätter telefonen i Flygplansläge, då kan du synka 😉

😛 tja, det är det som är tricket… 😉

iPhoneinfo.se
    Member

@iPhoneinfo.se 11502 wrote:

Någon som har fått igång detta kortet med Tre? Vad behöver man skriva in för APN för att kunna surfa via 3G med operatören Tre?

För er som kör detta kort med Tre och vill surfa så mata in detta som APN:

data.tre.se

Inget användarnamn eller lösenord 🙂

freeride00
    Member
    Post count: 59

Firmware 2.1 fungerar utmärkt med i-smartsim!

/TL

Zlaysor
    Member
    Post count: 1

Hej!

Vet inte om jag har fattat det här rätt nu, men… Om man har en iPhone 3G låst till Telia och vill slippa vara bunden till dem så sätter man bara i det här SIM-kortet? Men blir man inte ändå tvungen att betala den månadsavgift man tecknat med Telia efter man installerat det här kortet, eller slutar man bara att betala in månadsavgiften till Telia, eller hur funkar det?

Är, som ni säkert ser, inte så kunnig gällande det här. Men skulle vara hemskt tacksam för svar!

MVH

Lindhardsen
    Member

Jo, du måste fortfarande betala abonnemang till Felia, annars hamnar du hos kronofogden! 😉
    Men om du väljer ett billigt abbonemeng hos telia (Till vänner 18 månader/69kr), så har du en “billig” Iphone du kan använda med vilken operatör som helst.

Om du inte redan är bundne till någon annan operatör, ås kanske det bara är lika lätt/billigt att flytta abb. till Telia, men det är jo individuellt, vad man man tjänar på, och trivs med!

rotkiv
    Member
    Post count: 506

Nu har jag en iPhone 3G med Comviq tack vare i-smartphone (köpt av elgreco, tack så mycket).

Allt funkar jätte bra, faktiskt för bra… och det är det som gör att jag skriver här..

Jag har Data Roaming på och har skrivit in APN: internet.tele2.se

Det står dock fortfarande Telia där uppe. Shit the same tänker jag, det har jag hört folk skriva om här tidigare.

Jag testar hur internet funkar och det går faktiskt riktigt mycket snabbare än vad jag trodde. NAAAJS

Jag kör en speedtest, och den visar på 404 kb/s. (Kör med Comviq Kompis)

Men det som gör mig fundersam är att, tele2 skriver på sin hemsida att deras internet har en hastighet på 384 kb/s. Hur kan jag då ha 404 kb/s.

Kan det vara så att jag fortfarande är inne på Telias nät? (jag vet att de delar med tele2). 3g ser ut som den allt gjort i statusbar och jag har fullt täckning.

Bara det inte kostar pengar så ere väll bara och njuta, men min fråga är alltså, jag kan väll inte torska pengar på det här?

EDIT: Jag körde ytterliggare en speedtest och nu låg jag på 425 kb / s.

Jag märker ju helt klart att det är segare än med Telia men det var jag förberedd på och det gör inte så mycket.

Resultat med Telia:
    Tunnelbana: 600-1200 kb/s
    Stan: 2500 kb/s
    Hemma: 1000-2000 kb/s
    Samhället där jag bor (ute): 1200-1500 kb/s

Lindhardsen
    Member

Nej, det kommer inte att kosta dig något extra. Jag har samma “problem” som du, kommer upp en bit över 384kb/s, men det är helt ok.
    Min gissning (jobbar på Tele2, men har inte fått något bra svar än), är att man har “skruvat upp lite”, för inte att få klagomål på att det får för långsamt.

rotkiv
    Member

@lindhardsen 12353 wrote:

Nej, det kommer inte att kosta dig något extra. Jag har samma “problem” som du, kommer upp en bit över 384kb/s, men det är helt ok.
    Min gissning (jobbar på Tele2, men har inte fått något bra svar än), är att man har “skruvat upp lite”, för inte att få klagomål på att det får för långsamt.

Fan va najs! Är stört glad! Jag förväntade mig att det skulle ligga på typ 250 kb/s.

Nu ere partaj, aldrig gjort ett bättre val än när jag låste upp! :D:D:D

dibb
    Member
    Post count: 379

Köpte också ett i-smart ifrån elgreco å det funkade skit bra tills jag klantade till mig om ni ska köpa ett upplåsningskort så köp verkligen ifrån honom, han är hur schysst som helst!! han kommer lösa alla problem lr iaf försöka 😉

rotkiv
    Member

@dibb 12363 wrote:

Köpte också ett i-smart ifrån elgreco å det funkade skit bra tills jag klantade till mig om ni ska köpa ett upplåsningskort så köp verkligen ifrån honom, han är hur schysst som helst!! han kommer lösa alla problem lr iaf försöka 😉

Kan inget annat än instämma, hur bra service som helst!

babakhan
    Member
    Post count: 31

@svarten 10529 wrote:

Jag har kört med i-smartphone simmen nu i en vecka, inget problem med communikation alls, data och telefoni fungerar klockrent. Ingen förlust av signal eller liknande som andra har raporterat.

Dock har jag fortfarande inte lyckats synka med iTunes med detta kortet, min iTunes vill inte alls vara med, antar att om man Jailbreakar så funkar det men det vill jag inte göra.

Kolla om det fungerar med att lägga in sladden med avstängd telefon och koppa itunes, när Itunes är på så sätt på telefonen.

Skicka gärna ett PM eller skirv här om det fungerar..

BarateaU
    Member
    Post count: 211

Testkörde 2 av dessa.

Det ena som är svart och det “nya” som är guld aktigt.

Först och främst så har jag själv använt mig av ett så kallat “sim max 12in1” simkort så jag kunde ha 12 nummer i ett simkort.
    Min tidigare iphone funkade kortet i när den var upplåst osv.

Men med nya iphonen och dessa små i-smartphone kort så funkar det inte i den kombinationen.

Hur som haver, testade på ett annat simkort “tele2 3g” kort så fick jag inte det guldiga i-smartphone att fungera fast det är den man skall ha.
    Testa med det svarta som jag förstått inte skall fungera med 3g versionen men de fungerade.
    Fungerat i en halva dagen idag men nu sluta det fungera och telefonen enbart “söker”.

Tänkte bara säga att det fungerade med de svarta men sluta efter ett tag.
    Men mitt tele2 kort är lite speciellt så kan vara det som krånglar då jag har två inloggningar det det jobb/privat.

BarateaU
    Member

Testade nu det svarta och ett vanligt gammalt comviq kort, fick motagning en liten stund, Comviq stog de sen bytte den och så stog det telia och vipps “ingen service”.
    Nallen är låst till O2 i UK.

rotkiv
    Member

Efter att jag skulle synca min iPhone 3g med iTunes med flygplansläge fick jag inte igång 3Gn efter att jag startat om telefonen. Täckningen fungerar, jag kan ringa och skicka sms, men inte vara inne på internet, hur löser jag detta?

EDIT: Det hela löste sig efter att jag stoppat in mitt gamla Telia kort, den hittade 3Gn, stoppade tillbaka mitt Tele2 med i-smartphone och den hitta den 3Gn den med. Men eftersom jag snart kommer ge mitt gamla telia abonemang till en släkting för att slippa dubbla kostnader så undrar jag om man i framtiden kan lösa detta på annat sätt? För jag kommer ju synca iPhonen igen om man säger så…

BarateaU
    Member

Tycks vara en del bök för att få dessa saker att snurra 🙂

Ringde tele2 och undra ang nytt simkort och de ville ha deniros för de, trotts att man varit trogen abb kund i flera år.

rotkiv
    Member

@babakhan 12569 wrote:

Kolla om det fungerar med att lägga in sladden med avstängd telefon och koppa itunes, när Itunes är på så sätt på telefonen.

Skicka gärna ett PM eller skirv här om det fungerar..

Skall prova det nästa gång jag känner behov av att synkronisera.

rotkiv
    Member

Nu har jag återigen tappat 3G täckningen. Detta hände efter att jag varit i källarvåning i en lägenhet, då 3Gn försvann, när jag väll kom upp vill den inte komma tillbaka.

Det verkar helt enkelt som om när jag tappar 3G täckningen får jag inte tillbaka den. Frågan är hur man kan lösa detta, jobbigt att byta fram och tillbaka mellan Telia och Comviq för att få 3G att fungera.

Lindhardsen
    Member

Det borde väl räcka att starta om telefonen?

rotkiv
    Member

@lindhardsen 13101 wrote:

Det borde väl räcka att starta om telefonen?

Tyvärr gör det inte det, 3Gn är inte där. Det har återigen löst sig genom att stoppa in Telia kortet så den hittar 3Gn och stoppa Tele2 kortet, men hur länge orkar man hålla på så? Det måste finnas ngt mer praktiskt sätt + att mitt ismartphone börjar få sina spår av att tagit ut och stoppat in det för 4e gången genom att kanten längst ner vikt sig lite. Not good..

iphoneguru
    Member
    Post count: 45

rotkiv, har du också problem med inkommande samtal till din telefon?

iphoneguru
    Member
    Post count: 45

rotkiv, har du också problem med inkommande samtal till din telefon?

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 126 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.