Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iBluetooth / iBluenova
-
AuthorPosts
-
tankade ibluetooth från cydia. vill inte funka , står nåt i stil med “can’t start bluetooth stack” sen stog det nåt med enable system bluetooth. fattar nada varför det inte vill funka? kör firmware 3.1.2 jailbreakad
Rdigerade rubriken /Ponyboy
Jag fick samma felmeddelande på min 3GS och enligt uppgift är bluetooth chippet uppdaterat till v2.1 i 3GS vilket gör att iBluetooth inte fungerar. Vi får väl invänta en uppdatering 😎
@freebo 44073 wrote:
Jag fick samma felmeddelande på min 3GS och enligt uppgift är bluetooth chippet uppdaterat till v2.1 i 3GS vilket gör att iBluetooth inte fungerar. Vi får väl invänta en uppdatering 😎
suck, jaja, bara å vänta då 🙁
när jag ändå fick svar på min fråga så drar jag en till, några bra tips på cydia sources ?
Ibluetooth funkar inte med 3.x.x men en uppdatering är på gång. Här det senaste från skaparen MeDevil :
I would say to all that I’m still working on iBluetooth version 2 (no, i didn’t run away with money) . As said before, version 2 will be compatible with FW 3.x and with iphone 2g, 3g, 3gs & ipod touch 2g. I had to stop development this summer because of personal problem. No date defined right now, will try to release it as soon as it’s usable. Thank you for your patience.
Något nytt på den här fronten?
Ingen genombrott ännu, men nu finns iFile på appstore. Den funkar nog dock bara mellan iphones.
With iFiles you can store, share, view and manage files on your iPhone or iPod touch. You can connect to iFiles from any Mac or PC and drag and drop files straight from the Finder or Windows Explorer, as you would with any other shared folder, or share files with you friends over Wi-Fi or bluetooth.
SECURE
Remote access can be secured with password and local with passcode.
EMAIL
Send documents as email attachments directly from iFiles using iPhones email accounts.
POPUP MENU
Swipe left or right over a file/folder cell to display popup menu.
VOICE RECORDER
iFiles has build-in Voice recorder
PROPERTIES
View and change folder and files properties. Color label and icon can be changed.
SHARING
Share files with other users of iFiles over Wi-Fi or Bluetooth.
PERFORM FILE OPERATIONS
– Move, Copy, Rename, Delete, and create New Folder
– Zip and Unzip
– Email (directly from iFiles using iPhones email accounts)
– Share files with other users over Wi-Fi or Bluetooth
– View and change properties
– Save images to Photo Library
– Create new Voice Recording
– Take Photos, record movies or import from Library
– Create and edit text document
FILE FORMATS
– iWorks (Pages, numbers, Keynote) ’08 and ’09 (with or without Preview)
– Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).
– HTML web pages and Web archives (web pages downloaded by Safari)
– PDF Documents.
– RTF (Rich Text Format) and RTFD.
– Plain text with auto-detection of character encoding. Text files can also be edited.
– Movies (supported file formats by iPhone: MP4, MOV, MPV, 3GP, M4V)
Audio (WAV, MP3, M4A, CAF, AIF, AIFF, ACC)
Images (JPG, PNG, GIF, BMP, TIF, TIFF, ICO, CUR, XBM)Nu äntligen börjar det hända saker kring iBluetooth. MeDevil (ibluetooth) on Twitter
@freebo 50792 wrote:
Nu äntligen börjar det hända saker kring iBluetooth. MeDevil (ibluetooth) on Twitter
Skönt o höra, har sett fram emot denna länge nu.
Kan man bara skicka mellan iphone och iphone eller mellan andra mobiler ochså?
@benjamine 50862 wrote:
Kan man bara skicka mellan iphone och iphone eller mellan andra mobiler ochså?
När iBluetooth är klar för 3.x firmware så kan du skicka till vilken enhet som helst, sålänge den mottagande enheten har bluetooth.
@ponyboy 48810 wrote:
Ingen genombrott ännu, men nu finns iFile på appstore. Den funkar nog dock bara mellan iphones.
With iFiles you can store, share, view and manage files on your iPhone or iPod touch. You can connect to iFiles from any Mac or PC and drag and drop files straight from the Finder or Windows Explorer, as you would with any other shared folder, or share files with you friends over Wi-Fi or bluetooth.
SECURE
Remote access can be secured with password and local with passcode.
EMAIL
Send documents as email attachments directly from iFiles using iPhones email accounts.
POPUP MENU
Swipe left or right over a file/folder cell to display popup menu.
VOICE RECORDER
iFiles has build-in Voice recorder
PROPERTIES
View and change folder and files properties. Color label and icon can be changed.
SHARING
Share files with other users of iFiles over Wi-Fi or Bluetooth.
PERFORM FILE OPERATIONS
– Move, Copy, Rename, Delete, and create New Folder
– Zip and Unzip
– Email (directly from iFiles using iPhones email accounts)
– Share files with other users over Wi-Fi or Bluetooth
– View and change properties
– Save images to Photo Library
– Create new Voice Recording
– Take Photos, record movies or import from Library
– Create and edit text document
FILE FORMATS
– iWorks (Pages, numbers, Keynote) ’08 and ’09 (with or without Preview)
– Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).
– HTML web pages and Web archives (web pages downloaded by Safari)
– PDF Documents.
– RTF (Rich Text Format) and RTFD.
– Plain text with auto-detection of character encoding. Text files can also be edited.
– Movies (supported file formats by iPhone: MP4, MOV, MPV, 3GP, M4V)
Audio (WAV, MP3, M4A, CAF, AIF, AIFF, ACC)
Images (JPG, PNG, GIF, BMP, TIF, TIFF, ICO, CUR, XBM)Vart kan jag hitta detta program?:)
@benjamine 50865 wrote:
Vart kan jag hitta detta program?:)
Läs första raden i hans inlägg.
Ingen genombrott ännu, men nu finns iFile på appstore. Den funkar nog dock bara mellan iphones
@benjamine 50882 wrote:
Den finns inte på appstore”/
Den heter iFiles här är appstore länken: iTunes Store
Jag skulle nog rekommendera att du väntar på iBluetooth då denna enbart funkar mellan iphones som har iFiles installerade. Dessutom kan du bara skicka filer som du har lagt i en särskild mapp. Man kan modifera så man får tillgång till alla filer i iphone men då måste man inplementera iFile(cydia) i iFiles(appstore). Jag har det i min iphone men då jag inte känner nån annan som har det gör applikationen helt onödig.
iBluenova
iBluetooth har byt namn till iBluenova, beta versionen är ute nu.
Några screenshotsYouTube – The first preview of iBlueNova (beta) by MeDevil for iSpazio.net
Får hoppas att det är kirrat snart.. Kollar hans twitter lite då och då..
@ponyboy 53450 wrote:
iBluenova
iBluetooth har byt namn till iBluenova, beta versionen är ute nu.
Några screenshotsYouTube – The first preview of iBlueNova (beta) by MeDevil for iSpazio.net
Ser najs ut hoppas de kommer att fungera med 🙂
iBluenova är äntligen ute ur beta. Enligt ispazio.net så skickade MeDevil den slutgiltiga versionen till Saurik den 9 feb och den kommer att dyka upp i cydia store snart. Nu har jag väntat nästan ett år på en uppdatering så hoppas att snart betyder nu!
(1281px × 1505px bild blir väl stor… =) Redigerad av Freebo 😛 )
Edit: fixed. 😮
Aaarrrgh. Fortfarande inte i cydia.
Har man köpt iBluetooth tidigare så kan man använda samma license till iBluenova. Det är iaf positivt men tråkigt att köpa en applikation och sen vänta 7 månader på en uppdatering som funkar. Hoppas på en release nu i veckan.
@ponyboy 56146 wrote:
Aaarrrgh. Fortfarande inte i cydia.
Har man köpt iBluetooth tidigare så kan man använda samma license till iBluenova. Det är iaf positivt men tråkigt att köpa en applikation och sen vänta 7 månader på en uppdatering som funkar. Hoppas på en release nu i veckan.
Hoppas hoppas hoppas! Ska vi ha uppsittar kväll?
Hittade nu Ibluenova 2.0 i cydia, med demo lic i 15 dagar. Har precis :)installerat den på en 3GS, spännande och se hur det funkar.
Äntligen!!!
Har nu provat att skicka bilder och låtar och det funkar kanon bra. Man måste dock ha iFile installerat ifall man vill öppna filerna. Filerna sparas i var/mobile/Media/Downloads men man kan ändra det i inställningarna.
@ponyboy 56310 wrote:
Äntligen!!!
Har nu provat att skicka bilder och låtar och det funkar kanon bra. Man måste dock ha iFile installerat ifall man vill öppna filerna. Filerna sparas i var/mobile/Media/Downloads men man kan ändra det i inställningarna.
Visst är den underbar:D, här har ni lite info och bilder kring iBlueNova:
Skicka filer via Bluetooth (Cydia) iPB
Jag har verkligen saknat funktionen iBlueNova ger en:rolleyes:
Jag hittar inte det i Cydia :S
Gjorde en sökning och kollade även i Cydia Store, men inget :S Vart ska det finnas? Någon repo man måste lägga till?
@nimren 56362 wrote:
Jag hittar inte det i Cydia :S
Gjorde en sökning och kollade även i Cydia Store, men inget :S Vart ska det finnas? Någon repo man måste lägga till?
Det finns i http://ispaziorepository.com/ och den är redan inlagd i cydia. Välj Changes och tryck Refresh och vänta tills alla nya “pakages” har blivit nerladdade.
Hej
Jag får det inte att fungera,både telefonen och datorn hittar varandra men det går inte att synka dom två:(.
Nån som kan hjälpa?
Funkar det för alla utom mig?
@tigermike 56305 wrote:
Hittade nu Ibluenova 2.0 i cydia, med demo lic i 15 dagar. Har precis :)installerat den på en 3GS, spännande och se hur det funkar.
Underbart, nu släpper man skämmas när polarna ber en skicka över en låt som de diggar.
har försökt att köra Refresh i tio min nu..Står bara dowloading packages men händer inget…Inget läggs till
Verkar vara vajsing på Cydia jusst nu..symbolen bara snurrar
Hur gör jag för att hitta det i Rock då??
Blir fan knäpp på det här!!!Nu funkade det helt plötsligt i Cydia
Och man måste även ha iFile? Är det för att man ska kunna “utforska” mobilen så att man kan välja vilka filer man ska skicka via blåtand?
@nimren 56421 wrote:
Och man måste även ha iFile? Är det för att man ska kunna “utforska” mobilen så att man kan välja vilka filer man ska skicka via blåtand?
Du kan utforska filer och skicka dem utan men om du ska öppna filerna som du tagit emot så kommer du behöva iFile. Tänk på att ladda dessa också (file-cmds, zip, unzip, p7zip, gzip, bzip2, unrar) om ni vill kunna använda iFile fullt ut.
men alltså, om jag tar emot mp3 samt bilder från andra telefoner så behöver jag väl inte iFile? Musiken är ju i mp3 och bilderna jpg. tar inte emot nåt annat.
@nimren 56437 wrote:
men alltså, om jag tar emot mp3 samt bilder från andra telefoner så behöver jag väl inte iFile? Musiken är ju i mp3 och bilderna jpg. tar inte emot nåt annat.
Du kommer att behöva iFile då musiken inte hamnar i din musik bibliotek. Som jag skrev tidigare, allting hamnar i var/mobile/Media/Downloads. Vet inte hur/om det går att flytta låtarna till musik biblioteket.
Är det bara jag som failar brutalt? Min är inte synlig för någon, jag får upp ett felmedelande vid install men ikonen är där och allt funkar utom att hitta eller vara synlig för andra telefoner -.- felmedelandet kan jag posta sen när jag är hemma. Kan de vara att jag har massa skit kvar från rock?
Åkerkommer runt 14..
@ponyboy 56439 wrote:
Du kommer att behöva iFile då musiken inte hamnar i din musik bibliotek. Som jag skrev tidigare, allting hamnar i var/mobile/Media/Downloads. Vet inte hur/om det går att flytta låtarna till musik biblioteket.
Det hade varit sweet om man kunde flytta sina låtar direkt till musik biblioteket!, men jag tror inte detta är möjligt eftersom iTunes har bakat ihop hela biblioteket till en fil..,… det går att läsa ur det men inte skriva till den…..
Rätta gärna mig om jag har fel (Hoppas jag har fel :cool:)
@jabbex 56485 wrote:
Det hade varit sweet om man kunde flytta sina låtar direkt till musik biblioteket!, men jag tror inte detta är möjligt eftersom iTunes har bakat ihop hela biblioteket till en fil..,… det går att läsa ur det men inte skriva till den…..
Rätta gärna mig om jag har fel (Hoppas jag har fel :cool:)
Nä du har nog rätt, jag tror inte det är möjligt att importera dessa filer i iTunes datbasen utan att du gör detta via datorn och synkar. Men, för att hantera MP3-filerna lokalt på din iPhone kan du ju alltid installera dTunes från Cydia =)
@freebo 56488 wrote:
Nä du har nog rätt, jag tror inte det är möjligt att importera dessa filer i iTunes datbasen utan att du gör detta via datorn och synkar. Men, för att hantera MP3-filerna lokalt på din iPhone kan du ju alltid installera dTunes från Cydia =)
Kommer ihåg att MewSeek Pro hade en sån funktion att man kunde flytta nerladdade låtar till musik biblioteket. Det borde inte vara helt omöjligt för MewSeek eller iBlueNova att fixa en uppdatering som funkar med 3.x.x.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.