Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iBluetooth / iBluenova
-
AuthorPosts
-
Bla bla bla bla bla..
Botta botta plz
Hej
Funkar dåligt för mig! Trycker in pin koden i telefonen som dyker upp på datorn när jag ska synka men det vill inte funka!
Vad ska jag göra?
Fick det att funka nu:)
Hej
Mycket strul nu:). Jag kan skicka från telefonen till datorn men inte tvärt om. Ska det gå att skicka från datorn till telefonen?
@silverpilen 56627 wrote:
Hej
Mycket strul nu:). Jag kan skicka från telefonen till datorn men inte tvärt om. Ska det gå att skicka från datorn till telefonen?
Ja applikationen är fortfarande buggigt och han har sagt att det ska komma en uppdatering nu i veckan. Jag testade också att skicka filer från datorn till mobilen och det enda jag kunde skicka var bilder, andra filer funkar inte. Konstigt med tanke på att det går att skicka alla sorts filer från mobilen till datorn. Men annars så är jag jätte nöjd, har funkat jätte bra att skicka filer mellan olika mobiler.
tur att man inte köpte den , funkar inte för mig. kan varken ta emot eller skicka till dator eller mobil , får alltid failed.
hehe funkar nu, jag hade bluetooth på startade programmet och aktiverade det, skickade fil till datoren men den failed. kollade sen i sbsettings och då va bluetooth av så jag startade den egen och då funkade det 🙂
@ponyboy 56424 wrote:
Du kan utforska filer och skicka dem utan men om du ska öppna filerna som du tagit emot så kommer du behöva iFile. Tänk på att ladda dessa också (file-cmds, zip, unzip, p7zip, gzip, bzip2, unrar) om ni vill kunna använda iFile fullt ut.
kan du skriva med exsakta ord hur jag laddar ner alla ifile plugins?
@kingmartin92 57615 wrote:
kan du skriva med exsakta ord hur jag laddar ner alla ifile plugins?
Sök på vart och ett av dessa paket i Cydia (file-cmds, zip, unzip, p7zip, gzip, bzip2, unrar) och installera dem. Någonstans skall det finnas ett komplett paket som installerar dem alla på en gång men jag hittar det inte just nu
Ny uppdatering ute med flera buggfixar.
IblueNova 2.0.1* Fixed iPhone 2G problems
* Fixed Windows 7 problems (now being able to send and receive files)
* Fixed the problem of transfers that didn’t complete
* Improved start times of the daemon to transfer files
Vad du kan förvänta dig i framtida uppdatringar:* Improved UI
* rfcomm fix
* rpc daemon fix, which sometimes crashes on the iPhone 2G and 3GKan inte skicka från datorn till telefonen med den nya uppdateringen heller! Det står bara ” skapar ftp anslutning”. Sen händer inte mer.
Vågar man lita på att betala för iBlueNova och iFile?
Absolut, bara du förstår vad det är du köper
Du kan köpa dem via Rock’s website, om du du vågar röra RYP…, men ladda ned får du självklart göra via din iPhone. ‘Ifile’ är värt varje krona, iBlueNova har jag själv ingen användning för – pengar i sjön 😉
@freebo 64711 wrote:
Du kan köpa dem via Rock’s website, om du du vågar röra RYP…, men ladda ned får du självklart göra via din iPhone. ‘Ifile’ är värt varje krona, iBlueNova har jag själv ingen användning för – pengar i sjön 😉
Ok, får man fråga vad du använder för att utnyttja din blåtand? Nja, tror det blir att jag köper via iphonen istället, dom använder ju ändå sig av paypal. Paypal är ju hyffsat seriöst.
Jag använder aldrig BT. Jag kör med trådat headset och för aldrig över filer, Apple standard FTW
Som jag har fattat så kan man ej spara musiken direkt i “iPoden”…eller?
Hej.
Jag plockade ner ibluenova, men det verkar som om det är en begränsning på vilken mängd man kan föra över, försöker jag skicka en låt på låt säga 5,3mb så stannar den på kanske 60,5%.
Nån som vet varför?@molo 64952 wrote:
Som jag har fattat så kan man ej spara musiken direkt i “iPoden”…eller?
Det går att överföra låtarna direkt till iPod biblioteket men du behöver du ha PwnTunes. PwnTunes skapar en mapp i din iPhone som den autosynkar med musik bilbioteket. Mappen heter “My Musik” och finns i var/mobile/media/. I iBluenova gå till Settings/Path/Music och ändra nerladnings adressen till var/mobile/media/My Music och då ska låtarna hamna i iPod biblioteket.
Det stora nackdelen med PwnTunes är priset, 12.99$ är alldelles för mycket. Jag väntar på ett prissänkning eller en liknande billigare applikation.
hej någon som vet om detta program funkar till iphone 4 jb ibluenova?
Ok då vet jag .du vet inte om det är på gång någon somkommer att funka
Inte vad jag känner till, men det kommer väll säkert en uppdatering inom en snar framtid
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.