Illumine Theme

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 122 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Har precis uppdaterat Illumine via Cydia. Tyvärr blev resultatet hemskt. Hälften av ikonerna är “original” jämfört med den andra hälften. Innan uppdateringen var det bara ikonen “Röstmemon” som var “original”. Har provat att starta om telefonen. Installera om Illumine.

Edit: Det hela löste sig efter ett antal omstarter. Nu ser den ut som innan uppdateringen, endast “Röstmemon” ikonen som är original.

E-Minor
    Member
    Post count: 87

Du måste byta namn på “Voicememos” ikonen till just “Röstmemon”

6295gl
    Member

Argh…. Nu är det samma problem (för mig) med Illumine efter FW 3.1.2 uppdateringen. Hälften av ikonerna är “Illumine style” och den andra hälften är “orginal”. Har startat om hela förmiddagen men skiten släpper inte. Snälla någon, vad göra?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@6295gl 44229 wrote:

Argh…. Nu är det samma problem (för mig) med Illumine efter FW 3.1.2 uppdateringen. Hälften av ikonerna är “Illumine style” och den andra hälften är “orginal”. Har startat om hela förmiddagen men skiten släpper inte. Snälla någon, vad göra?

Avinstallera/radera apparna i din telefon som inte visar ikonen Illumine-style och ladda in dem igen från iTunes.

6295gl
    Member

Mysko… Under nedladdningen är ikonen/ikonerna “Illumine style” på telefonen. Då dom sedan är installerade blir dom “orginal”.

Edit: Med Arla Köket fungerade det men inte med tv.nu
    Bara att fortsätta med resten. Puh…

Edit 2: Näe, var och var annan ikon fungerar inte. Synd. Även om jag tycker om Illumine så är det inte snyggt med olikt stora ikoner.

6295gl
    Member

Om någon av er hittar en lösning på Illumine Theme och ikoneländet kan ni väl höra av er är ni snälla. saknar Illumine.

Freebo
    Member

Jag kör nu själv Illumine, var tvungen att testa :rolleyes: och om jag inte missuppfattat renderingen och skaparens web helt och hållet så måste ju ikonerna skapas för temat, Illumine anpassar väl inte ikonerna per automatik.

Någon måste sätta sig ned och skapa ikoner för blocket, hemnet, arla, eniro, res i sthlm, vinvin, tv.nu, prisjakt men även linkedin, flight control och brainchallenge. En kaka till den som orkar och kan….

6295gl
    Member

Edit: Gjorde fel..

6295gl
    Member

@freebo 44341 wrote:

Illumine anpassar väl inte ikonerna per automatik.

Nja… Det verkar som även om det inte finns en Illumine ikon för ett visst program gör Illumine så att ikonen i alla fall blir lika stor som Illumine ikonerna.

Då jag tidigare körde med FW 3.0 fungerade det klockrent. Med FW 3.0.1 blev hälften av ikonerna “Illumine style” (eller i alla fall i samma storlek som Illunine ikonerna). Den andra hälften hade samma storlek och utseende som orginalikonerna. Det löste sig efter ett antal omstarter av telefonen.

Nu med FW 3.1.2 spelar det inte någon roll hur många gånger jag startar om telefonen. Det sura är att då jag gav upp och avinstallerade Illumine hade hälften av ikonerna fortfarande Illumine style.

Lösningen blev att även avinstallera Winterboard och sedan avinstallera dom program vars ikoner krånglade för att sedan åter installera dom. Först då blev alla ikoner orginal igen.

eiddi
    Member
    Post count: 14

@e-minor 42082 wrote:

Du måste byta namn på “Voicememos” ikonen till just “Röstmemon”

i vilken mapp finns den på telefonen?

goffemannen
    Member
    Post count: 17

ja har inga problem med illumine på min 3gs 3.1.2

eiddi
    Member

jag har bara problem med Röstmemon iconen som er orginal (större).
    när jag ändrar namnet på voicememos till röstmemon och respring då händer inget , jag kollade igen på ikonen och då va namnet “R%F6stmemon.png” . klarar illumine eller iphonen inte av svenska tecken ?

om jag har telefonen på engelska då funkar allt bra. men vill helst ha den på svenska.

Freebo
    Member

Ahh, jag tror jag snubblat över en fix… detta är från utvecklaren som nyss tagit över Illumine-temat.
    Det verkar vara så att ikoncachen inte rensas automagiskt när man lägger på ett nytt tema

Temp Fix for Mask Issue: Delete SpringBoardIconCache in /var/mobile/Library/Caches after setting a theme with a mask. Respring. Voila.

Edit: jag kan meddela att detta fungerar perfekt och jag åt upp min egen belöningskaka! 😀

6295gl
    Member

Tusen tack Freebo. Hurra. Nu har jag mitt älskade Illumine.
    Tack, tack, tack.

Edit: Hoppas kakan smakade bra. Den har du förtjänat.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@eiddi 44347 wrote:

jag har bara problem med Röstmemon iconen som er orginal (större).
    när jag ändrar namnet på voicememos till röstmemon och respring då händer inget , jag kollade igen på ikonen och då va namnet “R%F6stmemon.png” . klarar illumine eller iphonen inte av svenska tecken ?

om jag har telefonen på engelska då funkar allt bra. men vill helst ha den på svenska.

Du måste in i Library/Themes/Din_tema.theme/Folders/VoiceMemos.app och ändra icon namnet till Icon.png. Respring o klar..

6295gl
    Member

Hittar inte sökvägen på min telefon.

eiddi
    Member

gå till Library/Themes/Din_tema.theme/ skapa ny mapp som heter Folders och i Folders mappen skapa annan mapp som heter VoiceMemos.app , lägg sen iconen för röstmemo i den mapp och döp den till icon.png.

jag gjorde samma med kompass så nu har jag alla ikoner i samma störlek .
    jag er så glad för det fixet nu 🙂

6295gl
    Member

För att krångla till det.

Om jag går till
    Library/Themes
    kommer jag automatiskt till
    /private/var/stash/Themes.rWcmgx
    Den mappen är tom.
    Går jag upp ett steg kommer jag till
    /private/var/stash
    Där finns en katalog som heter
    Themes.WgCBJX
    Väljer jag den kommer jag till
    illumine.theme (vilket jag förmodar är den mapp jag skall till)
    I den mappaen har jag skapat en map som heter “Folders” och sedan en undermapp som heter “VoiceMemos.app” Kopierat filen Icon.png och sedan startat om telefonen.

Skiten fungerar inte.

Edit: Nu fungerar det. Kopierade orginal ikonen istället för Illumines VoiceMemos ikon. 😮

LuDii
    Member
    Post count: 360

@6295gl 44344 wrote:

Nja… Det verkar som även om det inte finns en Illumine ikon för ett visst program gör Illumine så att ikonen i alla fall blir lika stor som Illumine ikonerna.

Då jag tidigare körde med FW 3.0 fungerade det klockrent. Med FW 3.0.1 blev hälften av ikonerna “Illumine style” (eller i alla fall i samma storlek som Illunine ikonerna). Den andra hälften hade samma storlek och utseende som orginalikonerna. Det löste sig efter ett antal omstarter av telefonen.

Nu med FW 3.1.2 spelar det inte någon roll hur många gånger jag startar om telefonen. Det sura är att då jag gav upp och avinstallerade Illumine hade hälften av ikonerna fortfarande Illumine style.

Lösningen blev att även avinstallera Winterboard och sedan avinstallera dom program vars ikoner krånglade för att sedan åter installera dom. Först då blev alla ikoner orginal igen.

Finns det någon enklare lösning en det sista för att få alla ikoner lika stora? Väldigt stor procedur att behöva avinstallera så mycket grejer. Jag har två ikoner som är större än de andra. väldigt irriterande..

Freebo
    Member

@ludii 54799 wrote:

Finns det någon enklare lösning en det sista för att få alla ikoner lika stora? Väldigt stor procedur att behöva avinstallera så mycket grejer. Jag har två ikoner som är större än de andra. väldigt irriterande..

Röstmemo & Kompass? Isf finns ju fixen där uppe.

LuDii
    Member

@freebo 54800 wrote:

Röstmemo & Kompass? Isf finns ju fixen där uppe.

nae. spelet falldown och tv.nu

Freebo
    Member

@ludii 54801 wrote:

nae. spelet falldown och tv.nu

Tv.nu fungerar hos mig, har du raderat icon cachen och respringat?

LuDii
    Member

@freebo 54802 wrote:

Tv.nu fungerar hos mig, har du raderat icon cachen och respringat?

du är min idol.. tack så mkt 😀

Freebo
    Member

I know 🙂

LuDii
    Member

@eiddi 44742 wrote:

gå till Library/Themes/Din_tema.theme/ skapa ny mapp som heter Folders och i Folders mappen skapa annan mapp som heter VoiceMemos.app , lägg sen iconen för röstmemo i den mapp och döp den till icon.png.

jag gjorde samma med kompass så nu har jag alla ikoner i samma störlek .
    jag er så glad för det fixet nu 🙂

Vart i helsike hittar jag iconen? och hur lägger man till den i en mapp? Jag använder mig av iFile

Freebo
    Member

För den late finns nu ‘iWipe cache’ som rensar ikoncachen mellan temabyten

Freebo
    Member

@ludii 54807 wrote:

Vart i helsike hittar jag iconen? och hur lägger man till den i en mapp? Jag använder mig av iFile

/Applications/Voicememos.app

I iFile: klicka på Edit, markera ikonen och välj Copy. Klistra sedan in ikonen i rätt folder

Tobbe_L
    Member
    Post count: 64

Godmorgon alla!

Har nyligen installet temat iLlumine, som verkligen är supersnyggt, fick som vanligt lite problem med normalstora ikoner, men det löste jag med iWipe Cache.

Nu till mina problem

…ALLA ikoner har iLlumine-style utom just iWipe:mad2:
    …Hittat en si sådär 300 sidor med iLlumine-ikoner på ett annat forum, se länk MacThemes Forum / [Theme] illumine där finns en uppsjö av ikoner i iLlumine-style, men hur i hela världen gör jag för att få in dom i MIN telefon, det e ju bara “bilder” på sidan väl? jag fattar nada, kan i övrigt informera att jag har openSSH o WinSCP, men vet ej riktigt hur det funkar, har dock varit där inne o tittat:rolleyes:

Så om ngn vänlig själ kan beskriva för mig hur jag gör för att få in ikonerna som man kan behöva från sidan jag länkade till o göra en liten miniguide till mig så är min dag räddad…. som sagt helt ny med det här med SSH så behöver all hjälp jag kan få!! har dock lyckats byta lösenord:cool:

även en liten guide om hur man lägger in saker typ teman o så via ssh hade varit guld med

//Tobbe

jca
    Member
    Post count: 221

Jag använder ett program som heter iPhone explorer för att lägga in teman och det gör jag via VAR/STASH/THEME sen är det bara att välja ditt tema i winterboard. Vad det gäller ikonerna så är det väl bara att spara ner bilden som PNG-fil och sedan lägga bilderna i icon mappen i ditt tema.

6295gl
    Member

Någon som vet var Illumine theme har tagit vägen? Verkar inte längre finnas i Cydia.

Freebo
    Member

@6295gl 55629 wrote:

Någon som vet var Illumine theme har tagit vägen? Verkar inte längre finnas i Cydia.

Då folk verkade sälja hans tema har iKon nu tagit bort det ur ModMyI Repon. Det finns dock fortfarande för nedladdning här. Ladda ned och extrahera det till foldern /Library/Themes/ med t.ex. iFile

EDIT: “Due to constant ripping and re-distributing of this theme without my consent.
    Illumine is only available for private download.

If you wish to download illumine, please send a donation via PayPal to ocgonz@gmail.com
    Most visitors have been donating a minimum of $5. Please consider the time and work invested in creating this theme.
    If you donate a $1 PayPal automatically deducts -$0.34 so I’m only getting $0.66 cents as donation. Thank you.
    Within 24 hours you will receive a download link. Thank you.

-iKon”

6295gl
    Member

Tack Freebo. Fast den är ju bara på lite över 1 MB. Har för mig att den jag tidigare laddade ner via Cydia var på runt 20 MB.

Tobbe_L
    Member

@jca 55626 wrote:

Jag använder ett program som heter iPhone explorer för att lägga in teman och det gör jag via VAR/STASH/THEME sen är det bara att välja ditt tema i winterboard. Vad det gäller ikonerna så är det väl bara att spara ner bilden som PNG-fil och sedan lägga bilderna i icon mappen i ditt tema.

Tjena, jag hämtade hem iPhone Explorer nu, trevligt program förutom att det hänger sig konstant (svarar inte).. hittade dock alla mina tema o så, gjorde drag n drop med ikonen jag ville ha i iconmappen i temat.. men INGEN skillnad alls när jag respringat telefonen….ikonen (iWipe Cache) är fortf stor….

har jag missat ngt:confused:

Freebo
    Member

@tobbe_l 55653 wrote:

Tjena, jag hämtade hem iPhone Explorer nu, trevligt program förutom att det hänger sig konstant (svarar inte).. hittade dock alla mina tema o så, gjorde drag n drop med ikonen jag ville ha i iconmappen i temat.. men INGEN skillnad alls när jag respringat telefonen….ikonen (iWipe Cache) är fortf stor….

har jag missat ngt:confused:

Testa iFunbox istället

Tobbe_L
    Member

Jag måste vara dum i skallen… men får det f*n inte till att funka….

gjort följande, hittade en bild för iconen, sparade bilden som .png på datorn. Gått in i themes/icons och dragit över filen från datorn, rätt in i icons mappen… filen ligger där snällt o fint… men när jag respringar telefonen så är iconen fortf stor.. vad ska man mer göra? måste ju ha missat ngt totalt… känner mig så dum…

Freebo
    Member

@tobbe_l 55661 wrote:

Jag måste vara dum i skallen… men får det f*n inte till att funka….

gjort följande, hittade en bild för iconen, sparade bilden som .png på datorn. Gått in i themes/icons och dragit över filen från datorn, rätt in i icons mappen… filen ligger där snällt o fint… men när jag respringar telefonen så är iconen fortf stor.. vad ska man mer göra? måste ju ha missat ngt totalt… känner mig så dum…

Tobbe, öppnar du ikon-filen i t.ex. Photoshop och sparar ned den som en PNG eller sparar du bilden som en PNG eller bara byter du bara filändelse på den?

Exakt var är det du lägger ikonen? För AppStore appar som t.ex. tv.nu skall den ligga i /Library/Themes/iLlumine.theme/Icons

Tobbe_L
    Member

@freebo 55664 wrote:

Tobbe, öppnar du ikon-filen i t.ex. Photoshop och sparar ned den som en PNG eller sparar du bilden som en PNG eller bara byter du bara filändelse på den?

Exakt var är det du lägger ikonen? För AppStore appar som t.ex. tv.nu skall den ligga i /Library/Themes/iLlumine.theme/Icons

När jag högerklickar på ikonen jag vill spara o väljer “spara som” så sparar den i .png-format. nu ligger bilden på mitt skrivbord på datorn. nu öppnar jag exempelvis iFunbox o browsar mig fram till /Library/Themes/iLlumine.theme/Icons när det fönstret är uppe med alla ikoner i så drar jag helt enkelt bilden från mitt skrivbord på datorn in i mappen med alla ikoner. Så bilden ligger ju i mappen nu med alla ikoner som en .png-fil.

vad gör jag sen? den heter ju ingenting med iWipecache utan det är massa siffror.png exempel 658739.png

Tack för att du står ut med mig o mina problem haha 😮

Tobbe_L
    Member

kan ju säga att det gäller iWipe Cache spm jag hämtat i cydia… den ska väl ligga på samma ställe? men måste ju missa ngt eftersom det ej funkar

6295gl
    Member

Jag har inte heller någon ordning på ikonerna med iWipe Cache (eller genom att rensa “för hand” vilket fungerade förra gången). Hälften av ikonerna är stora, hälften av ikonerna är små.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@tobbe_l 55670 wrote:

När jag högerklickar på ikonen jag vill spara o väljer “spara som” så sparar den i .png-format. nu ligger bilden på mitt skrivbord på datorn. nu öppnar jag exempelvis iFunbox o browsar mig fram till /Library/Themes/iLlumine.theme/Icons när det fönstret är uppe med alla ikoner i så drar jag helt enkelt bilden från mitt skrivbord på datorn in i mappen med alla ikoner. Så bilden ligger ju i mappen nu med alla ikoner som en .png-fil.

vad gör jag sen? den heter ju ingenting med iWipecache utan det är massa siffror.png exempel 658739.png

Tack för att du står ut med mig o mina problem haha 😮

Du måste byta namn på ikonen. Den måste heta exakt som applikationen med stora och små bokstäver på rätta platser. T.ex iWipecache.png

Tobbe_L
    Member

@ponyboy 55676 wrote:

Du måste byta namn på ikonen. Den måste heta exakt som applikationen med stora och små bokstäver på rätta platser. T.ex iWipecache.png

Där satt den!!! Äntligen har jag en iWipeCache ikon i illumine-style:rolleyes:

Tackar er för snabba o lärorika svar… kanonforum detta!!

Tack för all hjälp:o

MVH//Tobbe

6295gl
    Member

Argh…. Nu har jag gett upp Illumine theme (igen, för i dag i alla fall.)

På den tiden man kunde ladda ner Illumine via Cydia gick det att få alla ikoner lika stora (även om dom inte var Illumine style). Jag tömde helt enkelt springboardiconcache manuellt med hjälp av WinSCP. (Ett stort tack Freebo som kom med tipset.)

Nu hjälper inte ens det… hälften av ikonerna är stora och den andra hälften är små. Det ser fördjävligt ut.

Någon, HJÄLP.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Fixade Illumine inatt. Tog sin tid, men fan va snyggt det blir 🙂

Behövde inte använda något iWipecache..
    Enda trixiga var ju att namnge png-filerna rätt.. vart lite nervös efter jag läst denna tråden, verkade ju strula endel.. Men det gick som en dans 🙂

Freebo
    Member

@6295gl 55807 wrote:

Argh…. Nu har jag gett upp Illumine theme (igen, för i dag i alla fall.)

På den tiden man kunde ladda ner Illumine via Cydia gick det att få alla ikoner lika stora (även om dom inte var Illumine style). Jag tömde helt enkelt springboardiconcache manuellt med hjälp av WinSCP. (Ett stort tack Freebo som kom med tipset.)

Nu hjälper inte ens det… hälften av ikonerna är stora och den andra hälften är små. Det ser fördjävligt ut.

Någon, HJÄLP.

Fördelen med iLlumine är ju att de flesta ikoner skall fixa till sig själva, vilka är det du sliter med just nu? Det kan ju vara en idé att donera 5$ och få hela paketet…

imported_Thian
    Member

@freebo 55842 wrote:

Fördelen med iLlumine är ju att de flesta ikoner skall fixa till sig själva, vilka är det du sliter med just nu? Det kan ju vara en idé att donera 5$ och få hela paketet…

Tyckte det va kul att fixa lite själv 🙂

Någon som har en snygg Swedbank ikon ? Min blev inte så snygg..
    Har dock en helt ok SVT play om någon vill ha ? hittade ingen igår när jag sökte så jag gjorde en..

Edit: Kan inte ladda upp bilder till forumet längre.. ? någon som har samma problem ?

Edit2: Gick när jag gjorde om de från .png till.jpeg

Freebo
    Member

@thian 55843 wrote:

Tyckte det va kul att fixa lite själv 🙂

Någon som har en snygg Swedbank ikon ? Min blev inte så snygg..
    Har dock en helt ok SVT play om någon vill ha ? hittade ingen igår när jag sökte så jag gjorde en..

Edit: Kan inte ladda upp bilder till forumet längre.. ? någon som har samma problem ?

Jag tar gärna SVT Play ikonen =)

imported_Thian
    Member

@freebo 55844 wrote:

Jag tar gärna SVT Play ikonen =)

Här kommer den 🙂

6295gl
    Member

@freebo 55842 wrote:

Tja… alla möjliga. Bland annat SMS ikonen men det löste sig med att döpa om den från Text till Messages. Tror du har rätt. Grabben är nog värd 5$…

imported_Thian
    Member

@6295gl 55854 wrote:

Tja… alla möjliga. Bland annat SMS ikonen men det löste sig med att döpa om den från Text till Messages. Tror du har rätt. Grabben är nog värd 5$…

Han kom visserligen på idéen till temat (och psd-templaten), men det är ju inte han som gjort alla de ikoner som ingår i temat..

Men visst 35 spänn är ju ingenting..

Freebo
    Member

Så vitt jag kan se i Rock så ligger ILlumine fortfarande kvar i ModMyI-repon

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 122 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.