Illumine Theme

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 122 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Installerade precis Rock men kan tyvärr inte hitta iLlumine theme….

6295gl
    Member

Hittade detta på ett annat forum:

Recently installed the illumine theme for Winterboard
    I was suprised it updated ALL the icons to the theme icons. The ones that didn’t have an icon specifically even changed the size itself with the ‘glow’ automaticall

In the themes folder there is a folder called UIImages, in that are usually 3 files, AppIconOverlay.png, AppIconShadow.png, AppIconMask.png These are applied to any icons not present in the Icons directory.

Då jag kollade i min UIImages folder fanns inte någon av dessa tre filer. Dom två filer jag har heter UIPageIndicator.png och UIPageIndicatorCurrent.png. Det är nog därför som mina ikoner är olika stora.

Edit: Stavfel.

6295gl
    Member

Har börjat mina pinsamma försök att göra iLlumine ikoner… I första hand för att få alla ikoner lika stora… Har någon av er Wapedia, SR Podradio, TV4 Play, Rockklassiker, eller ja, va fan som helst?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@6295gl 56048 wrote:

Har börjat mina pinsamma försök att göra iLlumine ikoner… I första hand för att få alla ikoner lika stora… Har någon av er Wapedia, SR Podradio, TV4 Play, Rockklassiker, eller ja, va fan som helst?

Du kan kolla på mina två skärmavbilder längre upp i tråden, är det någon av de ikonerna du är intresserad av så kan jag posta dem 🙂

6295gl
    Member

Tack Thian.

Nja… lite sugen på tv.nu, eniro och klockan är jag allt.

imported_Thian
    Member

@6295gl 56130 wrote:

Tack Thian.

Nja… lite sugen på tv.nu, eniro och klockan är jag allt.

Här kommer dom =)

imported_Thian
    Member

Vill gärna ändra namn på mina apps (alltså texten under ikonerna på springboarden), hade ett program under fw2.0-tiden men jag kommer inte ihåg vad det hette. Någon som vet ?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@thian 56152 wrote:

Vill gärna ändra namn på mina apps (alltså texten under ikonerna på springboarden), hade ett program under fw2.0-tiden men jag kommer inte ihåg vad det hette. Någon som vet ?

Rename II (cydia).

Source: http://iphone.org.hk/apt/

6295gl
    Member

Stort tack för ikonerna Thian.

6295gl
    Member

Det rullar på med ikonerna. Dom jag fortfarande saknar är:

TV4 Play, rockklassiker, McNavigator, MAX Locator, IOUOI och Arla köket Kokbok.

weezer
    Member
    Post count: 29

@freebo 55631 wrote:

Då folk verkade sälja hans tema har iKon nu tagit bort det ur ModMyI Repon. Det finns dock fortfarande för nedladdning här. Ladda ned och extrahera det till foldern /Library/Themes/ med t.ex. iFile

EDIT: “Due to constant ripping and re-distributing of this theme without my consent.
    Illumine is only available for private download.

If you wish to download illumine, please send a donation via PayPal to ocgonz@gmail.com
    Most visitors have been donating a minimum of $5. Please consider the time and work invested in creating this theme.
    If you donate a $1 PayPal automatically deducts -$0.34 so I’m only getting $0.66 cents as donation. Thank you.
    Within 24 hours you will receive a download link. Thank you.

-iKon”

Slängde iväg 5 dollars till Octavio Gonzalez den 12e, inte hört ett smack från honom faktiskt..

imported_Thian
    Member

@6295gl 56171 wrote:

Det rullar på med ikonerna. Dom jag fortfarande saknar är:

TV4 Play, rockklassiker, McNavigator, MAX Locator, IOUOI och Arla köket Kokbok.

Tack Ponyboy, det var den jag letade efter.. Men tyvärr det gick inte att kombinera temat med rename. ikonerna blev original efter jag döpt om dem :/

Behövde också en Tv4play-ikon. Hittade en 🙂

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

Jag ska ändra ikonen för voice memos, MEN den vill inte ändra sig.

EXAKT hur ska man stava den? voice memos.png eller voicememos.png eller hur?

Tacksam för svar

Ponyboy
    Member

@2crueal4u 57058 wrote:

Jag ska ändra ikonen för voice memos, MEN den vill inte ändra sig.

EXAKT hur ska man stava den? voice memos.png eller voicememos.png eller hur?

Tacksam för svar

Röstmemon. Om det ändå inte funkar, ta en titt på inlägg nr 15 i denna tråd.

Edit: VoiceMemos och sen måste du i Library/Themes/Din_tema.theme/Folders/VoiceMemos.app och ändra icon namnet till Icon.png. Om det inte finns en Folders mapp skapa en.

2crueal4u
    Member

@ponyboy 57060 wrote:

Röstmemon. Om det ändå inte funkar, ta en titt på inlägg nr 15 i denna tråd.

Edit: VoiceMemos och sen måste du i Library/Themes/Din_tema.theme/Folders/VoiceMemos.app och ändra icon namnet till Icon.png. Om det inte finns en Folders mapp skapa en.

Fattar NADA!

Har gjort allt ovan, kollat inlägg nr 15. Men får det inte o funka
    Någon som kan ge mer utförlig beskrivning. Blr galen alltså

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Snyggt iLlumine docktema. Osäker på ursprung men ni hittar mer info här

Safari1.pngPhone1.pngiPod1.pngMail1.pngSMS.png

Ponyboy
    Member

@2crueal4u 57064 wrote:

Fattar NADA!

Har gjort allt ovan, kollat inlägg nr 15. Men får det inte o funka
    Någon som kan ge mer utförlig beskrivning. Blr galen alltså

Ok, en gång till. Ändra namn på ikonen till VoiceMemos.png. I Library/Themes/Din_tema.theme ska det finnas en mapp som heter Folders, om det inte finns skapa det. Inne i Folders mappen kopiera in den ikonen du vill använda och ändra namnet till Icon.png.

Browsa nu till var/mobile/Library/Cashes och radera mapparna SpringBoardIconCashe och SpringBoardIconCashe-small. Respringa din iPhone och klar…

Freebo
    Member

Cache

Freebo
    Member

Hej jag är ny här i forumet och letar efter ett snyggt “Battery Theme” till iLlumine. Några tips?

Ponyboy
    Member

@freebo 57087 wrote:

Hej jag är ny här i forumet och letar efter ett snyggt “Battery Theme” till iLlumine. Några tips?

Välkommen till forumet! SÖK!!! 😛

Freebo
    Member

Finns inget så jag tror jag tar och startar en ny tråd om detta…

Jag ska förtydliga; jag söker ett batteritema som flyttar laddaren /batteristatusbilden så att den inte lyser genom LockInfo. Det skall passa lockinfo och inget annat… jag börjar bli trött…

2crueal4u
    Member

Ok!

Äntligen hittat hur man gör!

“Ponyboy” jag kan ge dig en lättare fix…=))
    Ledsen men jag förstod inte med ditt sätt att förklara…

Alla som har problem med att ändra ikonen för Röstmemon och Kompass gör följande.

– Ladda ner den ikon ni vill till Röstmemon, Kompass! Det är bara de två jag gjort på följande sätt. Döp BÅDA ikonerna till Icon.png. Skapa ny mapp för varje så de inte krockar med varandra. KLART
    – SSH:a in i mobilen och gå in under stash/Applications
    -Väl där inne går ni in i mappen VoiceMemos eller Compass. Beroende på vilken av dessa ni vill byta ikon för
    – När ni väl är inne så drar ni/kopierar ni in den ikonen ni laddat ner och som ni vill ha istället, OCH som ni döpt till Icon.png, och drar den in under antigen stash/Applications/Compass.app eller stash/Applications/VoiceMemos.app

KLART OCH DET FUNKAR

Ponyboy
    Member

@2crueal4u 57159 wrote:

Ok!

Äntligen hittat hur man gör!

“Ponyboy” jag kan ge dig en lättare fix…=))
    Ledsen men jag förstod inte med ditt sätt att förklara…

Alla som har problem med att ändra ikonen för Röstmemon och Kompass gör följande.

– Ladda ner den ikon ni vill till Röstmemon, Kompass! Det är bara de två jag gjort på följande sätt. Döp BÅDA ikonerna till Icon.png. Skapa ny mapp för varje så de inte krockar med varandra. KLART
    – SSH:a in i mobilen och gå in under stash/Applications
    -Väl där inne går ni in i mappen VoiceMemos eller Compass. Beroende på vilken av dessa ni vill byta ikon för
    – När ni väl är inne så drar ni/kopierar ni in den ikonen ni laddat ner och som ni vill ha istället, OCH som ni döpt till Icon.png, och drar den in under antigen stash/Applications/Compass.app eller stash/Applications/VoiceMemos.app

KLART OCH DET FUNKAR

Bra att det löste sig för dig men jag skulle inte påstå att det är en “lättare fix”. Om man gör som du har skrivit så ändrar man inte i temat utan ändrar ikonerna i iphones default inställningar. Om du nu väljer att avaktivera din tema i WB så märker du att alla ikoner återvänder till ursprungläge förutom Kompass och Rösmemon. Det gör det hela mycket svårare att byta mellan olika teman i WB.

Om du nu vill ändra dessa ikoner “permanent” som du nu har gjort, då behöver du inte ens ändra nånting i din temas icon mapp. Det räcker endats med att det sista i ditt inlägg:

Det går att ändra alla ikoner på detta sätt, kolla i denna guide https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7017-%5Bguide%5D-aendra-ikoner-i-iphone.html

jollejo
    Member
    Post count: 64

Var kan jag hitta illumine nu förtiden?

Freebo
    Member

@jollejo 57291 wrote:

Var kan jag hitta illumine nu förtiden?

Skicka 5$ via Paypal till ocgonz@gmail.com så får du en länk till iLlumine

If you wish to download illumine, please send a donation via PayPal to ocgonz@gmail.com
    Most visitors have been donating a minimum of $5. Please consider the time and work invested in creating this theme.
    If you donate a $1 PayPal automatically deducts -$0.34 so I’m only getting $0.66 cents as donation. Thank you.

-iKon

Ponyboy
    Member

Har märkt att illumine inte ändrar cydia appsen. Har flyttad alla ikoner till min nuvarande tema och även filerna i UIImages mappen men jag får det endast att funka med appstore apps.

Finns den nån som har illumine ikoner till dessa?
    iBluenova, ProSwitcher, UnlimVideos och WhoIsCalling.

Freebo
    Member

De första 3 finns i den officiella iLluminetråden på modmyi.com samt Macthemes.com

Ponyboy
    Member

@freebo 57309 wrote:

De första 3 finns i den officiella iLluminetråden på modmyi.com samt Macthemes.com

Tack hittade de första 2 men inte UnlimVideos, inte lätt att hitta i macthemes tråden med 9900 inlägg. Vet du varför cydia appsen inte ändras eller vad man ska göra för att de automatisk ska anpassas till temat?

Freebo
    Member

@ponyboy 57321 wrote:

Tack hittade de första 2 men inte UnlimVideos, inte lätt att hitta i macthemes tråden med 9900 inlägg. Vet du varför cydia appsen inte ändras eller vad man ska göra för att de automatisk ska anpassas till temat?

Välkommen till forumet! SÖK!!! :laugh:

Ponyboy
    Member

@freebo 57324 wrote:

Välkommen till forumet! SÖK!!! :laugh:

Lol.., förtjänade väl den.

Hur hittar jag google? :rolleyes:

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

alltså voicememo och kompass iconerna fungerar ju när telefonen är inställd på engelska, men inte på svenska.
    kan man inte bara ändra iconnamnen direkt i temats mapp? ska man behöva skapa nya mappar “folder” etc o döpa om till icon.png? ikonen finns ju där, men fungerar inte när ja kör på svenska.

någon som har lust att förtydliga ?

tehfiskk
    Member

svarade på min egna fråga där.. vaket.

Va där någon som hade ikon til iWipeCache ?

2crueal4u
    Member

Någon som har en ikon till SWEDBANK!

Här kommer iWipeCache
    iwipecache.png

imported_Thian
    Member

@2crueal4u 58423 wrote:

Är också på jakt efter en snygg Swedbank ikon. Har en ruggigt ful egengjord Swedbankikon just nu..

2crueal4u
    Member

Här kommer den! SWEDBANK ikonen

swedbank.png

imported_Thian
    Member

@2crueal4u 58506 wrote:

Här kommer den! SWEDBANK ikonen

swedbank.png

Tack, snyggt 🙂

tehfiskk
    Member

@2crueal4u 58423 wrote:

Här kommer iWipeCache
    iwipecache.png

tack! 🙂

Braxen
    Member
    Post count: 212

@freebo 55631 wrote:

Då folk verkade sälja hans tema har iKon nu tagit bort det ur ModMyI Repon. Det finns dock fortfarande för nedladdning här. Ladda ned och extrahera det till foldern /Library/Themes/ med t.ex. iFile

EDIT: “Due to constant ripping and re-distributing of this theme without my consent.
    Illumine is only available for private download.

-iKon”

det är så jag är skit dålig å¨engelska om jag fattat det rätt såm måste man betala för att få illumine eller kan man göra på ett annat sät när jag följer länken och laddar ner så får jag bara en text fil??? snälla kan någon förklara för mig på svenska

carpe
    Member
    Post count: 904

@braxen 60435 wrote:

det är så jag är skit dålig å¨engelska om jag fattat det rätt såm måste man betala för att få illumine eller kan man göra på ett annat sät när jag följer länken och laddar ner så får jag bara en text fil??? snälla kan någon förklara för mig på svenska

Temat kostar ja. Finns att köpa i Cydia Store.

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

…..

Braxen
    Member

jag vet inte om man får länka till den är det inte piratkopia???

BenjaminE
    Member

@braxen 60441 wrote:

jag vet inte om man får länka till den är det inte piratkopia???

Visste inte att den va piratkopia “/ Sorry!

Braxen
    Member

nej jag vet inte om det är det bara en gissning

Braxen
    Member

har köpt illumine nu men det är många iconer sopm inte ändras tex angry birds street fighter

BenjaminE
    Member

@braxen 60444 wrote:

har köpt illumine nu men det är många iconer sopm inte ändras tex angry birds street fighter

jag kan kolla om jag har dom, vilka behöver du?

Braxen
    Member

@benjamine 60449 wrote:

jag kan kolla om jag har dom, vilka behöver du?

tomtom europa, bitesms, yr.no AFTonladet suppernytt, texttv, kirkae, tv.nu scooter xl, megaman 2, street fighter, rat on run, inkvaders, air assault, angry birds, hade varit riktigt nice om du kunde fixat:=)

BenjaminE
    Member

Hej, jag har teamat ILlumine theme som är ass bra men har ett litet problem.
    Alla min icons ändras förutom biteSMS äre nån som vet vad jag ska göra?
    har kollat på icon mappen och biteSMS finns där typ 5st olika!

Sök innan du postar nya trådar – flyttar /Freebo

Braxen
    Member

kan någon skicka eb ra länk till där man hittat illumine ikons för jjag saknar några och hur gör man för att instalera domn

nimren
    Member
    Post count: 250
    Braxen
    Member

Är det ara att markera iconerna spara dom och sen lägger man in dom i iphone genom funbox??

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 122 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.