Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ingen täckning efter uppdatering till 2.2 och jailbreakning :( HJÄLP!
-
AuthorPosts
-
Hej jag köpte en jailbreakade iphone 3g 16gb i fredags med fw 2.1. och igåt bestämde jag mig för att uppdatera till 2.2 och jailbreaka samt låsa upp med yellowsn0w. Och allt gick fin fint tills jag upptäckte när allt var klart att jag bara har ett “streck” där teckningen är och det stod häller ingen operatör. sen ibland så kommer det bara upp “ingen service” det kan dröjja timmar innan det kommer up ibland dröjjer det någon minut bara. Jag har provat att återstäla många gånger men det funkar inte. vad ska jag göra!? är telefonen bara att kasta?? Som info så köpte jag den på tradera. Jag tror att den inte är köpt i sverige, jag har inget kvitto. Jag använder Telenor och Modem FW är 02.28.00 Snälla hjälp!!!!
Förmodligen så blockar uppdateringen Yellowsn0w.
vad menar du med blockar?? Det är väl jätte många som har låst up fw 2.2 med yellowsn0w? eller? men då bordetr väl ändå funka med rebelsim?? Går det göra något åt det??
Om du uppdaterade nu lär du inte ha 2.2 utan 2.2.1.
Might be your problem..Nej jag har 2.2 jag uppdaterade inte via itunes jag ladda ner 2.2 fil och återställde med 2.2.
Tänkte bara säga att jag provade nedgradera till 2.1 men det funkar inte det häller. Värkar som telefonen bara är att kasta??
Men Snälla Nån Finns Det Ingen Som Vet Om Det Går Att Göra Något??!?!?!?!?!? Snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja sorry för jag är så stressad men den får bara inte gå sönder. och ja den är 2.2 bb 02.28.00 ,jailbreakad och upplåst med yellowsn0w och jag har startat om
ja jag har 3g. har en samsung md 3g som jag har full teckning på och 3g
ja det har jag.
EDIT: Som info håller jag på att ställer om den till 2.1 då det var det på telen när jag fick den.
har du avinstallerat det – yellowsn0w, startat om, installera det igen – startat om?
asså jag har inte provat att installera, starta om, avinstallera, starta om, installera, starta om. Jag har gjort återställning mellan varje gång.
jag tänkte på en sak. måste man använda yellowsn0w för att använda rebelsim?
för efter jailbreaking så säger den att det inte sitter någo simkort i.@matt3 24317 wrote:
jag tänkte på en sak. måste man använda yellowsn0w för att använda rebelsim?
för efter jailbreaking så säger den att det inte sitter någo simkort i.du kan INTE ha rebelsim OCH yellowsn0w samtidigt, utan BARA sim eller BARA rebel
ifall du fortfarande har rebelsim i så har du svaret där 😉
har nu provat med 2.1 men det funkar inte… uppgraderar till 2.2 o jailbreakar och installerar yellowsn0w sen. funkar det inte vet jag inte vad inte vad jag ska göra!!??
Tänkte bara fråga simkortet ska sitta i när jag jailbreakar va?
Har nu fixat 2.2 igen samt jailbreakat och jag installerade yellowsn0w en gång först men det funkade inte 🙁 så av installerade jag det och skulle nu installerat igen men då kommer det upp två skyltar som det står så här på – “NetDB: Open nodename nor servname provided, or not know” den andra står det – ” står det samma fast det är en överskrift som är – yellowsn0w.com
VAD SkA JAG GÖRA!?!? 🙁 🙁 🙁 börjar tro mer och mer att telen bara är att kasta 🙁
@matt3 24321 wrote:
har nu provat med 2.1 men det funkar inte… uppgraderar till 2.2 o jailbreakar och installerar yellowsn0w sen. funkar det inte vet jag inte vad inte vad jag ska göra!!??
man kan nergradera FW, men inte BB. därför kan du inte använda ditt rebelsim.
Jag vet inte vad man ska hitta på faktiskt, har du något gammalt simkort någonstans? och testa med det?
så det är därför rebelsim inte funkar? Isåfall måste jag köpa ett nytt? men kan det vara så jävligt att det har hänt något med simkortet när jag använt med rebelsim o så?
nepp, ingenting kan hända med ditt simkort. Men har du ett annat liggandes någonstans? (nu vet jag inte din ålder, men) typ din mammas, kompis, fickvän osv testa med deras simkort med och utan 3g
jag får vänta tills farsan kommer hem. men det kan alltså inte hända någonting med simkortet? tänkte på när man klipper i kortet för att chippet ska få palts spm är på rebelsimet.
det går alltså inte nedgradera baseband på något sätt?? 🙁 men om det inte går med någon annans simkort vad gör jag då??:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
sålänge man inte klipper i själva chippet på simkortet är det chill, mitt simkort ser helvete ut eftersom jag innan hade just rebelsim “CUT” versionen. alltså kan ingenting hända med simkortet.
Nej, det finns INGET sätt att nergradera bb på tyvärr. Det du kan göra om inget annat fungerar – är att vänta på att yellowsn0w kommer med ny verison.that’s it i’m afraid.
2 sek. har du tagit bort pinkoden? du MÅSTE ta bort pinkoden ifall yellowsnow ska fungera!
amen nu tror jag att jag dör DET HAR JAG JU INTE!!!!!! ÅÅH vafan…. ^^ typiskt att jag inte har yellowsnow installerat nu och cydia funkar inte ÅÅH TACK TACK SÅ MYCKET 🙂
kan man få yellowsnow på något annat sätt än cydia??
kan inte insatllera via installer 🙁 vet inte varför 🙁
Tänkte bara tala om att iphonen funkar nu 🙂 Full täckning och 3g o allt 🙂 Vill tacka alla för all hjälp 🙂 O nu blire att sätta igång o installera lite program o sånt 🙂
ville bara tacka ännu en gång för all hjälp 🙂 JAG ÄR SÅ GLAD!!! 😀
Underbar tråd! 🙂
@mothergoose 24532 wrote:
Underbar tråd! 🙂
Vad är det som gör den så underbar? ^^ 😛 Att jag är klantig o slarvig för att jag inte tar bort pinkodrn?? 😛 ^^,
Har läst tråden och den verkade ju få ett lyckligt slut. Jag är total nybörjare på det här och har knappt koll på vad alla dessa spännande versionsnummer och program har för betydelse. Men here we go…
Jag har köpt en Iphone 3g 16gb som är låst till Telia. Den är rykande färsk, killen jag köpte den av hämtade ut den på posten i helgen. Jag har alltså inte använt den innan dess.
När jag kom hem så drog jag igång QuickPwn. Normalt brukar jag vara rätt sansad och läsa igenom, men den här gången var jag bara för prylkåt så jag följde bara anvisningarna i programmet. 😮
När den var klar med allt joxande kom jag förbi menyn och kunde starta på mitt Tele2 simkort. Men jag får ingen teckning. Så hittade jag den här tråden och läste igenom allt. Förmodligen är min “baseband” för ny. Jag har installerat yellowsn0w genom cydia och startat om telefonen. Hjälpte inte så mycket. Efter lite pillande letade jag upp versionsnummer på både mjukvaran och baseband. Står följande:
Version 2.2.1 (5H11)
Modem firmware 02.30.03Mast13 här i tråden har en på 02.28, så jag antar att det är där mitt problem ligger. Och jag är rädd för att min dumdristighet gjort att jag satt mig i soppan. :laugh:
Frågan är, stämmer mitt antagande? Och såfall, är mitt ända val att vänta på en ny Yellowsn0w som klarar av min version av baseband? Någon gissning på hur lång tid det kan ta? Tänker närmast att ni pro där ute kanske följd tillverkningen under längre tid och har en magkänsla.
Tackar på förhand för svar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.