Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ingen täckning efter uppdatering till 2.2 och jailbreakning :( HJÄLP!
-
AuthorPosts
-
Det var inte din dumdristighet som skaffade BB 02.30.03 åt dig, det var Telia. Telias iPhones är 02.30.03 nu. Och att du inte får täckning med Telias kort heller tror jag beror på QuickPwn. Många som använder QuickPwn får problem med täckningen. Prova ladda ned denna fil och gå in i iTunes, shift+återställ och välj filen. Det ska funka bättre 😉
Lyfter på hatten och tackar! 🙂
Rätta mig gärna; Jag får nu sitta och vänta tills det dyker upp en ny version av Yellowsn0w på följande länk: Dev-Team Blog – Don’t eat yellowsn0w!
Men jag bör kunna använda kontantkortet för att ringa med telefonen.Tråkigt det blev såhär, var så himla sugen på få in mailen i telefonen. Hade vart så himla skönt.
Vågar du på dig en gissning innan man kommer med en ny verra? Pratar vi veckor, månader eller (BRRR) år?
Den där återställningsfilen gjorde tyvärr inget för täckningen mot Telia och mitt kontantkort. Startat om och grejat. Stängt av rest satt igång 3G.
Får lägga upp telefonen på hyllan ett tag då. Suck.Tack för hjälpen iaf.
@karlzon 26573 wrote:
Den där återställningsfilen gjorde tyvärr inget för täckningen mot Telia och mitt kontantkort. Startat om och grejat. Stängt av rest satt igång 3G.
Får lägga upp telefonen på hyllan ett tag då. Suck.Tack för hjälpen iaf.
Om du redan har 2.2.1 och nyaste basebandet? (rätta mig om jag har fel), så är det nog bäst att du återställer i iTunes för att sedan använda dig av quickpwn.
Om det inte fungerar med custom fw gjord i pwnagetool av Mekke, så gör så i stället.
Säker på att det var en svensk iPhone?
@snook 26575 wrote:
Om du redan har 2.2.1 och nyaste basebandet? (rätta mig om jag har fel), så är det nog bäst att du återställer i iTunes för att sedan använda dig av quickpwn.
Jahapp, då testar vi det då.
Har laddat ner och kört in det nu, gjorde en omstart med Telia kontantkort istoppat. Fick en fråga i Itunes om jag önskade uppdatera operatörsspecifika inställningar. Tryckte ja på denna och helt plötsligt fick jag täckning. Testat ringa in/ut och det fungerar bra med kontantkortet. Tack för hjälpen.
@snook 26575 wrote:
Säker på att det var en svensk iPhone?
Nej, jag vågar inte säga att jag är säker. Dock tror jag det av följande anledningar. Men jag är ju en tomte i det här fallet, så jag vet inte säkert.
- Undersidan på förpackningen är på Svenska/Finska
- Manualerna som följer med är 2st på Svenska resp Finska
- Vid första uppstarten stod det på svenska “nödsamtal”
Verkar rätt troligt att den kommer från telia tycker jag..
Har fibblat en del med luren under dagen. Vilken manick! 😀
Har även beställt ett RebelSim Uncut och programmerare. Känns i och försig som om det inte heller kommer fungera. Men känns bättre att ha båda möjligheterna tillgängliga, när den med först fungerande mjukvara är ute. (Rebelsim eller Yellowsn0w).
Tack för fin hjälp här på forumet. :laugh:
Rent spontan tanke:hade det inte varit lite mindre trubbel om du bara skaffat ett teliaabb?
Fast är du låst till annan operatör så är du.
Ja,iphonen är en underbar manick,och den blir ännu bättre med fri surf och ett ituneskonto.
(jailbrejk kanske också kan hjälpa till lite)@steffe 26705 wrote:
Rent spontan tanke:hade det inte varit lite mindre trubbel om du bara skaffat ett teliaabb?
Fast är du låst till annan operatör så är du.
Ja,iphonen är en underbar manick,och den blir ännu bättre med fri surf och ett ituneskonto.
(jailbrejk kanske också kan hjälpa till lite)Du har så rätt, hade jag köpt den hos Telia, hade det vart betydligt mindre kludd. Men till saken hör att jag köpte telefonen helt ny av en sämre vetande kompis för 3000bagis. Hans huvudargument till försäljningen var “iPhone är ju så bögig”. Dessutom har jag extremt fina priser på mitt Tele2 abonemang, då jag jobbar hos en firma som är ÅF för just Tele2. 😛
Men mindre kludd hade jag garanterat haft. 😎
Förstår dig angående ditt val av operatör,bra att du löste det.
Vad menade din “kompis” med bögig?
Han snackar skit och sålde den nog för att han inte fattade vad den är bra till.
Alla kanske inte gillar världens bästa internettelefon?Fick min rebelsim och programmerare för någon vecka sedan. Beställde från Unlockandload.se. Tog bara någon dag så låg grejerna i lådan. Intrycket från unlockandload.se är gott. De levererar vad de skriver, är snabba och trevliga. Tycker dock supportdelen med FAQ frågorna är lite tunn. Men supportärende systemet fungerar bra och är tillförlitligt.
Tog mig ett par dagar innan jag fick igång rebelsim. När jag beställde från sidan varnade man mig på flera ställen att rebelsim fungerar mindre bra med den senaste mjukvaran från Apple. Jag beställde oavsett detta.
Till en början fick jag inte ens ner kortet i hållaren på telefonen. Var fullkomligen tväromöjligt att få ner kortet. Jag hämtade en nagelfil och filade ner kanten (extremt lite) på själva chippet och då gled det lätt ner i telefonen.
Väl i nallen så gnällde telefonen ideligen om felaktigt SIM-kort. Testade tom att sätta rebelsim tillsammans med mitt Telia-kort, detta fungerade inte heller.
Trodde det var fel på rebelsim och fick efter lite support igång det på en av mina datorer. Gick bra att uppdatera rebelsim så det var förmodligen inte sönder. Efter lite mekande upptäckte jag att följande förfarande får rebelsim att fungera med min telefon.
- Iphone 3G 16gb
- 2.2.1
- 02.30.03
- Rebelsim v61i
- Tele2 företagsabonemang 3G (gult/vitt sim med svart text TELE2)
- Stäng av “Wi-Fi”
- Stäng av “Aktivera 3G” (Off)
- Stäng av “Data-Roaming” (Off)
- Ta ur släden, stoppa i SIM+Rebelsim
- Stoppa i släden i telefonen.
- Först visas No service, efter 5-10 sek visas S COMVIQ, efter 5-10 sek visas No sim, vänta upp till 30 sek så kommer S COMVIQ tillbaka och täckningen höjs gradvis under 30-60 sek.
- Gå in och slå på Wi-Fi, Aktivera 3G (ON), Aktivera Data-Roaming (ON). Nu tänds datasymbolen.
- Testa ringa samtal.
För mig har detta fungerat i 4 dagar nu. Jag har gjort 2 omstarter av telefonen och vid andra omstarten fick jag göra om proceduren. Känns inte som det funkar riktigt 100, men man får väl vänta tills det dyker upp en uppdatering.
Postar mer när jag upptäcker något nytt. :rolleyes:
Jaa, alltså jag har ju ungefär samma problem men jag är en tjej på 21 år som INTE är datakunnig på något plan alls!! 😛 Jag försökte mig på att jailbreaka den och det funkade ju typ, förutom att jag inte hade någon som helst täckning………
Vill dock fortfarande få den jailbreakad men jag är för bangen för att försöka mig på det igen nu när jag fick tillbaka min lilla Eve som den va innan det misslykade försöket så om någon känner sig manad?… :confused:
Finns info om detta i forumet,är du osäker och vill ha en 100% funkande telefon ska du nog undvika jailbrejk.
Operativsystemet blir instabilt,vilket gör att man emellanåt måste återställa.Detta är kanske inte så stort problem,men kan upplevas som väldigt irriterande.Jo men mitt problem ligger ju i att jag inte förstår mig på så mycket om det som står i detta forum… Skulle vara tacksam om någon kunde förklara i långa (och lätta) drag hur man gör/vad man inte ska göra etc. Antingen här eller via msn
@steffe 28211 wrote:
Finns info om detta i forumet,är du osäker och vill ha en 100% funkande telefon ska du nog undvika jailbrejk.
Operativsystemet blir instabilt,vilket gör att man emellanåt måste återställa.Detta är kanske inte så stort problem,men kan upplevas som väldigt irriterande.Jag har aldrig återställt min telefon och jag har jailbreakat den 3 gånger om och inte fan har jag några problem, den fungerar till 110%. Du behöver inte försöka avråda att jailbrejka i varenda tråd.
@steffe 28211 wrote:
Operativsystemet blir instabilt,vilket gör att man emellanåt måste återställa.Detta är kanske inte så stort problem,men kan upplevas som väldigt irriterande.Har fått återställa orginal minst lika mycket som jailbreak så det argumentet faller hårt 😡
Konstigt,men det är naturligtvis inte bara själva jailbrejket som orsakar eventuella problem,en del av appsen i cydia är inte helt lyckade (det kan i några fall vara därför dom ligger i cydia och inte i appstore),detta gäller naturligtvis inte alla apps.Vad jag menar är bara att man ska veta vad man gör när man hackar luren.
Gör man fel eller har för bråttom så strular det en del,men om man gör rätt och inte lägger in en massa skumma appar så brukar jailbrejk funka någorlunda.
Har själv original,har aldrig återställt,kört med den sen Augusti -08 utan trubbel.
Jag har iofs fått starta om den några gånger.Okej, men ja…. Jag vill bara ha hjälp med tanke på att jag inte lyckades själv och till och med DÅ fick jag hjälp av en kille som hade jailbreakat sin iphone så jag behöver verkligen någon som guidar mig ordentligt 😮 haha
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.