Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › International-orders diskussion för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Kan ju bli intressant å se om det där stämmer:
En olåst iPhone 3g 8GB För ~ $445 / €300 = ~ 2700kr@dawaith 5424 wrote:
En olåst iPhone 3g 8GB För ~ $445 / €300 = ~ 2700krDu missade texten längst ner på sidan.
This product will be in stock on Friday 11 July, 2008.
Minimum purchase limit: 800 EUR
Jag mejlade till företaget och frågade en del saker, bland annat om hur de kunde leverera olåsta telefoner samt ifall det gick att beställa från Sverige. Här är svaret:
Hello Ludvig,
We can assure you that the iPhones will be unlocked for any operator. Unfortunately there is a minimum order of 3 iPhones for International customers. We will be happy to ship the product to Sweden and track it via UPS at your
request. All of our shipments are professionally packed to ensure the safety of
your items in route.
If you are interested all you have to do is place an order via our website.Thank you,
William Calderon
Sales Assistant.
World Electronics LTD. CA, United States.vinner man någonting på att köpa en olåst egentligen? jo du slipper att låsa upp den sen men nu direkt spelar det ju ingen roll…alla andra mobilopperatörer har ju sämre internetvilkor än det du kan få genom att ta ett av telias speciella abonnemang för just iphone…och priset på telefonen bunden hos telia blir ju inte så fasligt egentligen…har sagt motsatsen om priset innan men begrundat lite och kommit fram till att det kanske inte är så dumt ändå
@sahl 5482 wrote:
vinner man någonting på att köpa en olåst egentligen? jo du slipper att låsa upp den sen men nu direkt spelar det ju ingen roll…alla andra mobilopperatörer har ju sämre internetvilkor än det du kan få genom att ta ett av telias speciella abonnemang för just iphone…och priset på telefonen bunden hos telia blir ju inte så fasligt egentligen…har sagt motsatsen om priset innan men begrundat lite och kommit fram till att det kanske inte är så dumt ändå
Håller med till 100%. Visst, det är mkt pengar men fri surf är guld värt på en telefon som iphone. Jäklar vad det skulle springa iväg pengar annars xD
Sen att känna att där faktiskt är garanti på iphonen är inte helt fel heller ^^Men om man nu köper en olåst iphone vad finns det för bättre alterantiv än telia att tillgå, om man nu osså vill surfa hej svejs?
@rodin 5490 wrote:
Håller med till 100%. Visst, det är mkt pengar men fri surf är guld värt på en telefon som iphone. Jäklar vad det skulle springa iväg pengar annars xD
Sen att känna att där faktiskt är garanti på iphonen är inte helt fel heller ^^Återigen så måste man påpeka att det finns INGET “fri surf” från Telia.
Ni måste inse att allt över MB gränsen blir det extrakostnader på PER MEGABYTE. Och att du drar lungt över 100mb per månad om du skall använda iPhone som en surfmobil.
Surfa med mobil(3G) är sat-dyrt. Wifi är gratis om du hittar en öppen wifi nod.
@ Vince3 det finns fortfarane fri surf för 199kr/mån men efter 5gb så går din hastighet ner till 30kbps, MEN du betalar ändå inte mer! hur svårt ska det vara för dig att inse?
@ptr 5515 wrote:
@ Vince3 det finns fortfarane fri surf för 199kr/mån men efter 5gb så går din hastighet ner till 30kbps, MEN du betalar ändå inte mer! hur svårt ska det vara för dig att inse?
Fri surf i pengasynvinkel ja, men ej i hastighetssynkvinkel.
Dock kan man få båda synvinklarna med för 279:-/mån med de speciella iPhone abonnemangen..
Hade inte 3 en likadan version av “fri surf” 199:- / mån från telia för 99:- / mån ?
@ptr 5515 wrote:
Telia behöver inte strypa hastigheten efter 5gig… dom skriver bara så för att ha möjlighet att göra det.
3:s “fri-surf” för 99 kr/mån innebär redan från början att du är begränsad till 0,384 Mb/s. Deras version av fullhastighetssurf kostar liksom Telias dito, 199 kr.
EDIT: Då får väl Telias mobilsurf för 99 kr/mån ses som ett bättre alternativ om man mest är ute efter att surfa. Nackdelen är ju att trafik från Google Maps, YouTube och mail bl a, inte går på gratis-surfen då. Men är man forumberoende eller måste kolla Aftonbladet 5 ggr/min är det ju ett riktigt prisvärt alternativ i mina ögon.
Kommer man kunna använda svenska som språk på iphone om man beställer den därifrån. Kommer man kunna att surfa om man har telia refill som jag eller ringa. 😛
299 dollar för en iPhone 3G @ International-orders.com låter för bra!
Men under står det sedan
Quote:We currently offer a “speculated price” for the unit for the pre-order.
The price on our site can be the final price based on the very vague pricing information from Apple.The 3G iPhone lists as: “starting at $199” * on the Apple website.
We have yet to confirm if this is the pricing of the unit under contract only or the final retail pricing with or without contract.
Only will we have a final answer on July 11th.*pricing varies based on capacity and options Please note that California Sales tax is included along with shipping and handling fees for our services / see our terms and conditions for more information regarding our services.
Hur man nu ska tolka det…
@iPhoneinfo.se 5779 wrote:
Hur man nu ska tolka det…
Att priset kan ändras. men jag tror inte att det kommer ske =D
Är det någon som är sugen på att köpa utomlands och från Göteborg?
Själv hade jag tänkt fixa en lokalt men jag måste i så fall vänta 2veckor på att flytta mitt nummer till Telia eftersom jag vill ha kvar mitt gamla.
@iohan 5785 wrote:
Är det någon som är sugen på att köpa utomlands och från Göteborg?
Själv hade jag tänkt fixa en lokalt men jag måste i så fall vänta 2veckor på att flytta mitt nummer till Telia eftersom jag vill ha kvar mitt gamla.
Kan vara sugen på det.
Ingen annan som har tänkt att köpa från IO? Undra om det kommer upp mer info om själva priset osv på IO imorn/inatt.. Det får man ju hoppas. Så förbannat sugen på att köpa en iphone nu så det finns inte, fast jag hade nog hellre köpt den gamla då jag tycker den ser stiligare ut! 🙂
Så, man kan fortfarande köpa en iphone utan abonnemang? Men man måste köpa två stycken? För jag vet nog kompisar som också vill ha en 😀
International orders säljer nu sina för 799 dollar 8gb! Jag hade lagt in en order och betalat när den kostade 299 men fick nu mail att de har höjt priset! Gah det blev alldeles för mkt för vad jag tänker betala, så jag bad dom lägga ändra min order å lägga in den första versionen av iphone, olåst och med svenska grejer. Får väl se om dom gör det, dom verkar lite sega nu :p annars får jag väl tillbaka pengar. men undra hur lång tid det tar egentligen…..:(
@kurmit 5847 wrote:
International orders säljer nu sina för 799 dollar 8gb! Jag hade lagt in en order och betalat när den kostade 299 men fick nu mail att de har höjt priset! Gah det blev alldeles för mkt för vad jag tänker betala, så jag bad dom lägga ändra min order å lägga in den första versionen av iphone, olåst och med svenska grejer. Får väl se om dom gör det, dom verkar lite sega nu :p annars får jag väl tillbaka pengar. men undra hur lång tid det tar egentligen…..:(
ohh nooo har dem också blivit sjuka =( apple sa ju att telefonen skulle bli billigare. nu säljer telia, io med överpris =(
Nagan som har bestallt nagra iPhones fran W Electronics Ltd´s hemsida? 😀
Jag funderar allvarligt pa att samla ihop 3 pers. Jag tror att brodern min aer med. sa maste hitta en till. Vet ni om det aer latt att klara sig undan momsen?
Mycket tyder på att W Electronics är en bluff. Det var någon användare på MacRumors forum som kollat upp företaget och kommit fram till att adresserna till företagets “kontor” gick till två hotell och en restaurang.
@gaimasa 6170 wrote:
Mycket tyder på att W Electronics är en bluff. Det var någon användare på MacRumors forum som kollat upp företaget och kommit fram till att adresserna till företagets “kontor” gick till två hotell och en restaurang.
Oj, det lät inte bra, jag som funderade på att köpa där. Ingen här som provat att köpa därifrån och kan bekräfta om de är bluff eller seriösa?
ps. Dumt att 16 gigarn inte fanns i svart bara.
jag skulle ändå välja tele2’s 99 fri surf + tex kompis abb för 49/mån.
ringer inte så mycket så jag vill inte betala 400-500 kr/ månaden + ca 4500 för telefonen första gången.och så slipper man va bunden till telia i 18/24! månader, om man inte är nöjd med iphonen och vill byta har du ändås kvar abbonemanget
sen är de dom som sitter på sina gamla Tre, telenor tele2 abbonemang som inte kan bryta , dom vill ju gärna ha en olåst.
men allt är ju individuellt och en pengarfråga: hur mycket tycker ni en telefon ( iphone) är värd?
själv vill jag inte ge mer än…3000-3500 kr för en mobil. kan ju köpa mig en laptop annars eller ny tv 🙂
Skulle kunna ge 4000 som max tror jag. Men då vill jag inte vara bunden till något och inte ha en månadsbaserad avgift.
Nämnde jag att det ska vara en 16GB också? 😉
@prosacc 6579 wrote:
Skulle kunna ge 4000 som max tror jag. Men då vill jag inte vara bunden till något och inte ha en månadsbaserad avgift.
Nämnde jag att det ska vara en 16GB också? 😉
dream on 🙂
ja köpte min förra fredagen med abo som ja sa upp direkt, fick den upplåst i måndags så ja kan ha vilket sim som helst i. betalat allt nu och de gick på 4970:-. de sura va bara att de inte fanns nån 16gb kvar 🙁
Perk, jag fick för mig att det inte var möjligt att låsa upp operatörslåsta 3G i sverige, hur har du gjort detta? Har du köpt sånt simkort som låser upp på blocket ?
(Är _väldigt_ ny på iPhone-området, ha gärna överseende med detta 🙂
@syndikat 6871 wrote:
Perk, jag fick för mig att det inte var möjligt att låsa upp operatörslåsta 3G i sverige, hur har du gjort detta? Har du köpt sånt simkort som låser upp på blocket ?
(Är _väldigt_ ny på iPhone-området, ha gärna överseende med detta 🙂
stämmer, ja köpte min i norge 🙂
för att va mer exakt. jag köpte telefonen med abonnemang och sa upp de direkt. när ja gjort de så låste dom upp den.@perk 6962 wrote:
stämmer, ja köpte min i norge 🙂
för att va mer exakt. jag köpte telefonen med abonnemang och sa upp de direkt. när ja gjort de så låste dom upp den.Det lät ju rätt bra. Hur gjorde du då? Var du tvungen att åka till Norge för att köpa den? Spelar det någon roll vilket abb man väljer och vilket valde du? Du får gärna förklara hur du gick till väga helt enkelt. 🙂
@marcus 6972 wrote:
Det lät ju rätt bra. Hur gjorde du då? Var du tvungen att åka till Norge för att köpa den? Spelar det någon roll vilket abb man väljer och vilket valde du? Du får gärna förklara hur du gick till väga helt enkelt. 🙂
jag bor och jobbar i oslo, så ja bad en jobbarkompis att skriva abonnemanget på sig (eftersom mitt norsksvenska personnummer inte duger), ringde netcom och sa upp abonnemanget direkt efter. då skickade netcom en order till apple som låste upp telefonen.
jag gav jobbarkompisen 4200NOK in cash och sen var allt ur världen.
kommer inte ihåg vilket abo ja tog, men de va de minsta.Låter ju kalasbra, men hur fungerade det med upplåsningen? Kunde du säga upp abbonnemanget hemmifrån, då telefonen låstes upp automatiskt eller hur fungerade det?
Hade ju isåfall varit gött att importera hem! Du kanske har tips på hemsidor där man kan beställa? 🙂
@syndikat 7013 wrote:
Låter ju kalasbra, men hur fungerade det med upplåsningen? Kunde du säga upp abbonnemanget hemmifrån, då telefonen låstes upp automatiskt eller hur fungerade det?
Hade ju isåfall varit gött att importera hem! Du kanske har tips på hemsidor där man kan beställa? 🙂
jag ringde med min iphone ca 10min efter ja fick den i butiken och sa upp abot 🙂
tror inte du kan beställa över nätet, men man vet ju aldrig. http://www.netcom.no
bästa är nog att känna nån på andra sidan gränsen och be den fixa.det låter sjukt bra. Men efter apple har låst upp telefonen så funkar den alltså med vilken operatör som helst ?
@perk 7103 wrote:
jag ringde med min iphone ca 10min efter ja fick den i butiken och sa upp abot 🙂
tror inte du kan beställa över nätet, men man vet ju aldrig. http://www.netcom.no
bästa är nog att känna nån på andra sidan gränsen och be den fixa.Gick in på sidan och kollade, men jag fattar inte hur du kunde betala 4200 NOK bara. Det billigaste verkar ju vara 6178 NOk om jag förstått det rätt. Om man skulle välja iTalk small står det ju såhär:
iPhone 3G 8GB 1.390,-
Min. totalpris 12 mnd 6.178,-@marcus 7117 wrote:
Gick in på sidan och kollade, men jag fattar inte hur du kunde betala 4200 NOK bara. Det billigaste verkar ju vara 6178 NOk om jag förstått det rätt. Om man skulle välja iTalk small står det ju såhär:
iPhone 3G 8GB 1.390,-
Min. totalpris 12 mnd 6.178,-man betalar bara en månad med det abonnemanget. man behöver alltså inte betala för hela perioden som man tecknat för.
kommer inte ihåg exakt hur man räknade ut de, men som sagt. 4200:- för en 8gb är det priset ja fick betala.@perk 7130 wrote:
man betalar bara en månad med det abonnemanget. man behöver alltså inte betala för hela perioden som man tecknat för.
kommer inte ihåg exakt hur man räknade ut de, men som sagt. 4200:- för en 8gb är det priset ja fick betala.Okej, men det lät ju lite konstigt:confused: Vet du vad en 16 giggare skulle gå på om man gjorde som dig då?
Det här låter skumt, du menar att man i norge kan köpa telefoner till reducerat pris med lång bindningstid och sen säga upp abb. direkt?? Hur kan företagen gå med på det?
Detta fungerar eftersom de tar betalt för att säga upp abbonemanget, ca 2100 NOK för att säga upp iTalk
det har blivit lite offtopic men jag tänkte säga att jag och mina kompisar är 2 sec ifrån att beställa från w electronics ltd men vi undrar om det kan vara så att dom blåser en, och om dom gör det vad gör man ?
räkna med att bli blåst.
Köp från Italien eller belgien… tror dom länderna har som lag att telefonen inte får vara låst till en operatör.
Själv ska jag köpa från swizzcom och vänta på unlock… har en telefon som jag kan använda för att ringa i några månader tills devteam släpper en unlock.
@snujji 7750 wrote:
räkna med att bli blåst.
Köp från Italien eller belgien… tror dom länderna har som lag att telefonen inte får vara låst till en operatör.
Själv ska jag köpa från swizzcom och vänta på unlock… har en telefon som jag kan använda för att ringa i några månader tills devteam släpper en unlock.
Kommer det att funka smärtfritt sen när man lyckas låsa upp den? Och kommer den fortafrande var upplåst när det kommer nya versioner och uppdateringar till iPhonen?
@dawaith 5424 wrote:
En olåst iPhone 3g 8GB För ~ $445 / €300 = ~ 2700krDet är nu bekräftat (om ni missat det), att det är en scamm sida, så håll er borta från den. Han som ägde den verkar iof ha gått under jorden nu men iaf..
Länk till artikel om det
(Edit* Som ovan såg jag). -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.