InvisibleShield-tråden

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar InvisibleShield-tråden

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 155 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Tjenare!
    Jag beställde en invisibleshield den 15e juli, dagen efter så fick jag ett mail som bekräftade att varan blivit skickad.

Problemet är bara att jag inte har fått någon vara 😡
    Så att jag skickade ett mail och frågade om allting stog rätt till och fick detta till svar.

“Hello Kim,

Thank you for contacting ZAGG, home of the invisibleSHIELD! My name is ***** and I appreciate the opportunity to assist you.

I am sorry to hear that your Apple iPhone 3G (Full Body) has not arrived. Please note that we received your order #EU****** on Tue Jul 15 14:19:39 2008, and that we shipped it on Jul 16, 2008. Unfortunately, after we ship the product we lose our ability to control the package, and can only suspect that your order may have been lost in the mail. Our goal at ZAGG is to ensure that you are satisfied with our service and product. I would be happy to reship this product to you. Before we can reship, we would like to verify that we have the correct shipping address on record for you.”

Jag svarade på detta mail att adressen var rätt, men har sedan dess inte fått något svar när jag har försökt maila dem.

Tror ni att Zagg redan skickat ut en ny sköld?

Och för att få igång en diskussion:
    Har ni fått era sköldar ni beställt?

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@kimpeh 8063 wrote:

Tror ni att Zagg redan skickat ut en ny sköld? / Eller att dom inte skickat ut varan i första taget?

Ja du, hur ska vi veta det?

Förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg…:o

Kimpeh
    Member

@morbidio 8097 wrote:

Ja du, hur ska vi veta det?

Förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg…:o

fix’d :p

jompao
    Member
    Post count: 456

Produkten fungerar riktigt dåligt på skärmen på en iPhone.

makaveli-
    Member
    Post count: 6

@jompao 8205 wrote:

Produkten fungerar riktigt dåligt på skärmen på en iPhone.

Vad är det som fungerar riktigt dåligt(regerar skärmen inte eller hur menar du)? Har du testat det?

dibb
    Member
    Post count: 379

@makaveli- 8246 wrote:

Vad är det som fungerar riktigt dåligt(regerar skärmen inte eller hur menar du)? Har du testat det?

jag tror nog han menar att den blir ju gummiaktig å då är det ju inte lika lätt att dra fingret över skärmen å det kan ju vara jobbigt?

jompao
    Member

@makaveli- 8246 wrote:

Ett skärmskydd till en enhet med touchscreen där man ska använda fingrarna ska ju iaf var i närheten lika glatt som glaset är, inte mer åt gummi-hållet som den här produkten.

Tog bort min efter 24 timmar då den inte blev bättre.

frangen
    Member
    Post count: 2

Jag beställde en sköld i förra veckan. Tog dessutom och betalade ett några dollar extra för att få lite snabbare leveranstid, nu är de 7 arbetsdagar sen å ja har inte sett röken av skölden… man börjar ju undra…

dibb
    Member

som alla andra säger är det RIKTIGT svårt att få baksidan att sitta perfekt själv fick jag klippa bort delar för att den skulle passa annars gick det inte och framsidan så är det skönare att köra utan skyddet men man kan alltid lägga IS på home-knappen

Rolle
    Member
    Post count: 159

22-703-20080722100722.jpg

Någon som vet vart man kan få tag i Invisible Shield atm?
    iPhoneButiken – Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar har slut på sinna Full body.

YouTube – iPhone 3G Scratch Test

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Tror du kan beställa från zagg.com

Rolle
    Member

@sarkostik 8873 wrote:

Tror du kan beställa från zagg.com

mjoo men läste att någon hade hatt problem med dom, betalt, fott besked att varan är påväg men inte kommit fram. men men,

vill med ha skyddet så snabbt som möjligt.

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Visst lär alltid finnas folk som råkar ut för sånt, tror inte det företaget är ute efter att “blåsa” folk!

dibb
    Member

om du har tänkt att skaffa IS för hela iphonen så ha inte för höga förväntningar på den för det är ett helvete att få på baksidan ( det är den man vill ha) och framsidan är lätt å sätta dit men det blir inte lika skönt att använda iphonen.

Kimpeh
    Member

@rolle 8877 wrote:

mjoo men läste att någon hade hatt problem med dom, betalt, fott besked att varan är påväg men inte kommit fram. men men,

vill med ha skyddet så snabbt som möjligt.

Har inte fått min än, beställde den 15e juli.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1220-invisibleshield.html#post8063

Kimpeh
    Member

Update!
    En ny sköld ska tydligen ha skickats ut den 5:e augusti, så jag får hoppas att den kommer fram denna gången! 🙂

geezarn
    Member
    Post count: 197

Det finns redan en tråd om detta ämne, flyttar dit denna!

Rolle
    Member

@rolle 8864 wrote:

22-703-20080722100722.jpg

Någon som vet vart man kan få tag i Invisible Shield atm?
    iPhoneButiken – Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar har slut på sinna Full body.

YouTube – iPhone 3G Scratch Test

varför flyttade du in denna tråden här och inte tvärt om? lol

geezarn
    Member
    Post count: 197

Den här tråden startades innan din, bara därför, inget illa menat! Kan byta rubrik om det känns bättre 😉

Rolle
    Member

@geezarn 8987 wrote:

Den här tråden startades innan din, bara därför, inget illa menat! Kan byta rubrik om det känns bättre 😉

är lite det med att jag tänkte lägga upp lite fakta osv i “start topicen där”

[idag fick Iphonebutiken in invisible Shields – å de säljer som smör skynda er nu grabbar! – jag bestälde min och ca en timme senare skickades den med brev, 😛 så jag har förmodligen min om 1-2 dagar

Rolle
    Member

Skam! j*vla apple, hade min Iphone i ett par mjukbyxor och i samma ficka låg 1x 1krona.

och utav detta blev det en repa på telefonen som syns väldigt väl… (och detta var utan något tryck alls…. (dock är repan inte ljud, drar man över med fingret känns den inte, men tar man med naglen känns den. men som sagt den syns, å det dödar mig alltså, har hatt telefonen över en helg å så händer detta första gången jag stoppar den i fickan!

p7220004zs1.jpg

Invisible Shield är ett måste! (min är på väg med posten)

Någon som vet ifall det går att fylla i på något smart sätt innan jag sätter på skölden?

Halle
    Member
    Post count: 837

Rolle:

Tycker det där ser ut som en spricka. Men jag kan ha fel.

Rolle
    Member

@halle 9049 wrote:

Rolle:

Tycker det där ser ut som en spricka. Men jag kan ha fel.

tror inte det är en spricka… för jag förstår inte hur det skulle kunna hända.

Halle
    Member

Anledningen till att jag misstänker spricka är “böjen” högst upp. Repor brukar inte bli så. Sen att ett mynt ska kunna repa det härdade glaset sådär lätt tror jag inte. Har sett tester på youtube där de använder både rakblad och nycklar med NOLL repor som resultat… :confused:

Rolle
    Member

vetifan va det kan vara =/

å jag tror inte Telia gör något åt det – möjligtvis skickar in den, men orka vänta att de ska kolla på den.

iphone77
    Member
    Post count: 213

Lärdomen är väl att köpa ett vettigt skal. Lyckas själ repa sönder min K750 när den låg lös i fickan med en husnycklarna :S

snook
    Member
    Post count: 2190

När jag hade en iPod Touch så lyckades jag att repa skärmen när jag somnade med den i sängen.

Rolle
    Member

det som stör mig mest är att telefonen är sprilans ny! och repan kom från en fuc*ing 1krona….

ska in till telia i morgon å snacka, för är en annan skum grej med min Iphone

p7220004zs1.jpg
    kolla högt upp till vänster, så ser ni att kanten är skum som fan, där är typ något plast eller typ eller va fan det är. (satt där då jag paclade upp den) å det är klämt i den kromade listen, så det är ett “fel” från fabriken.

hoppas Telia löser det via att ge mig en ny lur ist för att skicka in den. ( tvivlar dock på det starkt.)

Morbidio
    Member

Det jag inte förstår är varför man har nycklar och mobil i samma ficka?! Man ska alltid ha displayen inåt dessutom, ifall det skulle hända något så spräcks den inte lika lätt då.:)

Lite offtopic.:rolleyes:

Rolle
    Member

Rekommenderar IphoneButiken.se skarpt

Order skapad: den 12 augusti 2008 12:20:46
    Order Skickad: den 12 augusti 2008 13:30:38

Fick min Invisible Shield Idag!

p7220015mq3.jpg

Halle
    Member

Grattis.

Var försiktig nu så det inte rinner in vatten i telefonen är du ska applicera den. Säg till när du har satt dit den om det var svårt eller om telefonen fick fuktskador.

jompao
    Member

@rolle 9117 wrote:

Rekommenderar IphoneButiken.se skarpt

Order skapad: den 12 augusti 2008 12:20:46
    Order Skickad: den 12 augusti 2008 13:30:38

Fick min Invisible Shield Idag!

p7220015mq3.jpg

Jösses, produkten är ju värdelös på skärmen! Klart skeptisk till att härdat glas får en sådan repa av en krona som legat löst i fickan.

Danial
    Member
    Post count: 3

@rolle 9028 wrote:

är lite det med att jag tänkte lägga upp lite fakta osv i “start topicen där”

[idag fick Iphonebutiken in invisible Shields – å de säljer som smör skynda er nu grabbar! – jag bestälde min och ca en timme senare skickades den med brev, 😛 så jag har förmodligen min om 1-2 dagar

Jag förstår inte logiken bakom att köpa en vara för nästan dubbelt så mycket pris. invisibleShield till 3G kostar ca 155 kr ($25) hos zagg.com och 256 kr ($41) i Sverige. Varför är vi svenskar rädda att köpa från nätet.

Vill man betala 100kr mer bara för att slippa vänta några dagar?

dibb
    Member

@danial 9125 wrote:

Jag förstår inte logiken bakom att köpa en vara för nästan dubbelt så mycket pris. invisibleShield till 3G kostar ca 155 kr ($25) hos zagg.com och 256 kr ($41) i Sverige. Varför är vi svenskar rädda att köpa från nätet.

Vill man betala 100kr mer bara för att slippa vänta några dagar?

frakten går snabbare och dom vill inte acceptera mitt visa kort å sen kostar den väll mer än 25? frakt lr?

Och till alla som tänker köpa IS så förvänta dig inte att det är lätt att sätta på baksidan det är nästan omöjligt! och framsidan är helt värdelös på iphone!

Rolle
    Member

@halle 9119 wrote:

Grattis.

Var försiktig nu så det inte rinner in vatten i telefonen är du ska applicera den. Säg till när du har satt dit den om det var svårt eller om telefonen fick fuktskador.

mm, men det kommer ta några dagar, för jag var precis inne hos Telia å lämnade telefonen till Verkstad. bla på grund av Rispan och pågrund av att på sidan av min telefon (vid sidolisten) var det typ något plast som stack ut inne ifrån telefonen – å så var det då jag köpde den. så sa även att rispan var där då jag köpte. så då är det bara för mig att vänta… (ni kan nog se plasten på bilden “högt upp till vänster)

Kimpeh
    Member

@rolle 9069 wrote:

hoppas Telia löser det via att ge mig en ny lur ist för att skicka in den. ( tvivlar dock på det starkt.)

Inte en chans tyvärr 🙁 Har snackat med dem om detta.

Edit: Såg att du redan lämnat in den.:rolleyes:

Natheron
    Member
    Post count: 5

Är det svårt att ta bort invisibleshield om man tycker det funkar dåligt?

Tänkte mest på framsidan om det försämrar tryckkänsligheten på skärmen.

Kimpeh
    Member

@natheron 9193 wrote:

Är det svårt att ta bort invisibleshield om man tycker det funkar dåligt?

Tänkte mest på framsidan om det försämrar tryckkänsligheten på skärmen.

Den sitter åt ganska hårt, men telefonen tar ingen skada av att du drar av den.

Al3x
    Member
    Post count: 272

Fick precis hem min invisible shield nu också fast innan jag ska stta på den måste jag springa ner till telia över en spricka/märke på skärmen!

Natheron
    Member

Det gick snabbt! Beställde invisibleshield igår och fick den idag.

Halle
    Member

Har nu testat mitt invisible shield. Inga större problem med att applicera den. Problemet däremot är att skyddet ser förj*vligt ut när det väl sitter på. Det är “vågigt” och detta syns tydligt ur vissa vinklar, och det har ingenting att göra med att det måste “vila” i 12-24h, utan skydden ser ut så, tyvärr, bara att kolla filmer på youtube. Detta gillade jag inte alls så jag slet bort det direkt. Såg ju hemskt ut och förstöre telefonens annars snygga sleeka design.

Rolle
    Member

@halle 9280 wrote:

Har nu testat mitt invisible shield. Inga större problem med att applicera den. Problemet däremot är att skyddet ser förj*vligt ut när det väl sitter på. Det är “vågigt” och detta syns tydligt ur vissa vinklar, och det har ingenting att göra med att det måste “vila” i 12-24h, utan skydden ser ut så, tyvärr, bara att kolla filmer på youtube. Detta gillade jag inte alls så jag slet bort det direkt. Såg ju hemskt ut och förstöre telefonens annars snygga sleeka design.

du får skriva sen om 12-24 timmar hur det är då.

Halle
    Member

@rolle 9281 wrote:

Hehe, jag skrev ju tydligt “slet bort den direkt” vilket betyder att den inte sitter kvar. :rolleyes:

Morbidio
    Member

@rolle 9281 wrote:

Om du läser vad han skriver så ser du att han slet loss det…:rolleyes:

EDIT: Too slow.:p

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    Halle;9280 wrote:

Låter inte alls bra 🙁

Tycker faktiskt inte det stör så mycket men vet precis vad du menar. Ser ut som såpa på skärmen – anti-glare även kallat “såpa-effekten”.

Men det är grymt när det gäller att skydda mot repor.

Halle
    Member

@iPhoneinfo.se 9287 wrote:

Men det är grymt när det gäller att skydda mot repor.

Tvekar jag inte en sekund på. Med tiden kommer säkert “såpa-effekten” se bättre ut än alla de repor som kommer bildas ändå… 🙂

Sen syns det ju bara ur vissa vinklar, så förmodligen lägger inte andra personer märke till det. Dock störde det mig tillräckligt. Lite av en perfektionist hehe. 😀

Finns det inga andra produkter liknande invisible shield som inte har denna vågiga yta?

Natheron
    Member

Jag har nu fått baksidan på plats. Ganska nöjd men hörndelarna är nästan ömöjliga att få bra.

Funderar nu om jag även ska sätta dit framsidan.

Någon annan som fått dit båda delarna och tycker det funkar bra?

Morbidio
    Member

@natheron 9302 wrote:

Jag har nu fått baksidan på plats. Ganska nöjd men hörndelarna är nästan ömöjliga att få bra.

Funderar nu om jag även ska sätta dit framsidan.

Någon annan som fått dit båda delarna och tycker det funkar bra?

Bilder??:)

kivve
    Member
    Post count: 70

satte precis på min invisibleshield. Framsidan fick jag till riktigt bra men baksidan… aj aj aj! Skall se om det blir bättre om några dagar, som zagg påstår på hemsidan. Men blir det inte bättre lever jag hellre med repor på baksidan än sådär fula hörnkanter. Var riktigt svårt att få på det bra, lite av plasten hamnade över hörlursjacket men på vissa ställen sitter den bra.

Har en skinnväska till iphonen på väg med fedex så drar då hellre av skyddet på baksidan och håller iphonen i väskan varje gång jag har den i fickan.

För övrigt har jag rabattkod till en bakdelen som följde med ifall någon vill ha.

Natheron
    Member

Baksidan av min vita iPhone med invisibleSHIELD.

Som ni ser blev hörndelarna inte speciellt bra 🙁

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 155 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.