Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › InvisibleShield-tråden
-
AuthorPosts
-
Jag beställde min sköld igår och fick den hem i brevlådan idag! Har precis satt på framsidan och måste säga att jag inte direkt känner av att det är så mycket sämre glid. Kan iof bero på att jag precis tvättade händerna och att skölden typ suttit på i 5 minuter, men jag behåller nog min på!
Bara baksidan kvar nu, *suck*!
Har nu satt på baksidan också, det fungerade ganska bra! Jag tittade på en video på youtube och gjorde typ som de sa där. Gäller typ bara att vänta ett tag med hörnen så går det fint!
YouTube – How to install the invisibleSHIELD on the iPhone 3G
@heenke 9362 wrote:
Har nu satt på baksidan också, det fungerade ganska bra! Jag tittade på en video på youtube och gjorde typ som de sa där. Gäller typ bara att vänta ett tag med hörnen så går det fint!
YouTube – How to install the invisibleSHIELD on the iPhone 3G
Det ser ju pissenkelt ut och skitsnyggt ut på YouTube-filmen, men ändå har så många problem med att sätta dit den..:(
@iPhoneinfo.se 9358 wrote:
Använde du handflats-tekniken i hörnerna?
Ja det gjorde jag, satt säkert över en timme med att försöka få det bra i hörnen. Men funderar på att ta loss det igen och göra om allt.
När jag nu ska sätta på min vad rekommenderar ni fram eller bak-sidan först?
Fick min IS igår, det tog 2 h för mig att få den att sida rätt på baksidan, och när den väll satt på märkte jag att det var HÅRSTRÅN under f***skölden, och små mini bubblor som gjorde att iphonen såg missfärgad ut på vissa ställen.
Med det psyke som jag har SLET jag bort skölden och lirade basket med papperskorgen, 100 kronor bortkastade…
Satte på skölden på framsidan för 24 timmar sedan, startade nyss upp mobilen och ser massa regnbågsfärgade streck som går över hela skärmen, har sett andra folk som klagat på samma sak….
Det som förvånar mig är att ni sitter och beställer IS när så många (här och runt om i världen) konstaterar att det hör hemma i papperskorgen?
@iphone77 9427 wrote:
Det som förvånar mig är att ni sitter och beställer IS när så många (här och runt om i världen) konstaterar att det hör hemma i papperskorgen?
Jag beställde min för att jag helt enkelt ville skaffa mig en egen erfarenhet av produkten. Nu slipper man med andra ord sitta och vela fram och tillbaka över om man ska beställa eller ej.
Jo det finns ju vissa som hävdar att det är guds gåva till iphoneägaren men samtidigt har jag mest hört skit om IS av folk här på forumet och på andra ställen på nätet. För mig räcker det för att undvika ett köp.
jag kommer köra med min på då jag får min
ska jag nu ha Iphonen i 2 år så är det bättre att ha på IS så mobilen håller skicket än att skärmen blir repad.
Invisible shield är ett bra skydd för att hålla Iphonen i toppskick, ingen tvekan om det!!
Har bytt 2 gånger på min Iphone3G eftersom första gången inte blev bra.
Nu kan jag bara säga att det ser snyggt ut efter den senaste appliceringen!Tror att dem som klagar mest och kastar IS i papperskorgen är dem som inte får det att bli bra!
Tänk på att IS inte håller för allt!(pressa ej något runt Iphonen som hållare, skal och dylikt)Råd vid applicering av IS
Ha tålamod!(räkna med minst en timme om man är ovan)
Använd hårfön och blås varmluft då hörnen på Iphonen skall formas(det var här jag misslyckades på min första applicering, använde ej hårfön och hörnen blev misslyckade)
Använd inte enheten på 24h efter applicering!/Olle
@rolle 9492 wrote:
jag kommer köra med min på då jag får min
ska jag nu ha Iphonen i 2 år så är det bättre att ha på IS så mobilen håller skicket än att skärmen blir repad.
Det ska till mycket för att repa skärmen. Din invisible shield kommer garanterat att repas eller förstöras minst 10ggr enklare än det härdade glaset.
@sarkostik 9501 wrote:
Tror att dem som klagar mest och kastar IS i papperskorgen är dem som inte får det att bli bra!
/OlleSnarare är det så att de som anser att skyddet är diskret och knappt syns behöver gå in på Synoptik – Glasgon, solglasgon och kontaktlinser.
😀@sarkostik 9501 wrote:
Invisible shield är ett bra skydd för att hålla Iphonen i toppskick, ingen tvekan om det!!
Har bytt 2 gånger på min Iphone3G eftersom första gången inte blev bra.
Nu kan jag bara säga att det ser snyggt ut efter den senaste appliceringen!Tror att dem som klagar mest och kastar IS i papperskorgen är dem som inte får det att bli bra!
Tänk på att IS inte håller för allt!(pressa ej något runt Iphonen som hållare, skal och dylikt)Råd vid applicering av IS
Ha tålamod!(räkna med minst en timme om man är ovan)
Använd hårfön och blås varmluft då hörnen på Iphonen skall formas(det var här jag misslyckades på min första applicering, använde ej hårfön och hörnen blev misslyckade)
Använd inte enheten på 24h efter applicering!/Olle
Bilder??
Jag vill oxo ha en sköld!.. MEN jag kommer inte acceptera att skärmen blir disig eller tappar lyster.. o det är jag hyffsat säker på att jag kommer tycka illa om IS.
Så hur är det?? om man ställer krav på att den inte skall “synas”??
Ni som är nöjda, tycker ni att den syns??Vad finns det för alternativ?
Min drömshield skulle vara helt klar/osynlig med antireflex yta o vara hyffsat reptålig.. antireflex ytan skulle vara en riktig antireflex o inte som IS som bara är skrovlig (?) Det är ju en jä-la skillnad på ex. solfilm till bilar.. o det borde finnas samma utbud (typ) till småskärmar..annars får jag väl bara beställa en blandad kompott testa mig fram.. 😉
Du fick till det bra.
Dock förstör skölden hela telefonen tycker jag. Ser ut som en skrovlig plastbit.
Snyggt sarkostik! Du har fått till det riktigt bra ser jag 🙂
@iPhoneinfo.se 9599 wrote:
Snyggt sarkostik! Du har fått till det riktigt bra ser jag 🙂
Verkligen! Äntligen en som visar lite resultat.
Kan man få bilder när telefonen är påslagen också?:)
då fick jag tillbaka min iphone idag, eller ja fick en sprilans ny från verkstan,
så då jag fick hem den blev det skölden på direkt. låta den ligga i 20min, lägga din vid datorn å koppla in USBn å sen får den torka samtidigt som jag uppdaterar osv (ligga över natten)var faktiskt ganska lätt att få på den, å ska jag vara ärlig hade jag inte större problem med hörnorna, förutom att jag tror det blev lite snett så att plasten täcker över lite av högtalar hålet 😛 men det är sådant man får leva med 😛
i övrigt en enormt jobbig dag,
upp kl 6 -> Skolan -> sluta 15:40 -> bussen till stan, in på Telia, fråga ifall iphonen har kommit, Nej sa han men den är på väg från verkstan. -> går å sätter mig på bussen hem, tar upp mobilen, ser jag har Sms från telia från tidigare idag att telefonen ligger på plats, Ringer Telia butiken, han kollar lagret, jo dne var där -> hem, ta inlämings kvitot, -> ny buss till stan/Telia ny buss hem 😛över 3-4 timmars buss resa idag 😛
Istället för inv shield?
iClarified – Apple News – Case-mate Introduces Colored Naked iPhone Cases@perk 9888 wrote:
Istället för inv shield?
iClarified – Apple News – Case-mate Introduces Colored Naked iPhone CasesNån som har prövat denna?
The Naked Case for iPhone 3GUndrar om det finns några svenska återförsäljare…
YouTube – The Naked Case 3G by Case-mate@prosacc 9894 wrote:
Undrar om det finns några svenska återförsäljare…
YouTube – The Naked Case 3G by Case-mateFinns en produkt som är nästintill identisk med den på apple store. Jag har en sådan.
Jag drog till slut av min IS och efter nästan 45 minuter vid skalen på MacForum så blev det till slut en Griffin Wave. Den sitter väldigt bra och skyddar alla vesentliga delar. Rekommenderas!
@halle 9899 wrote:
Finns en produkt som är nästintill identisk med den på apple store. Jag har en sådan.
Funkar den bra? Känns mobilen tyngre/otympligare?
Den har dock inte skydd för touchscreen…
@prosacc 9913 wrote:
Funkar den bra? Känns mobilen tyngre/otympligare?
Den har dock inte skydd för touchscreen…
Telefonen känns större vilket är logiskt. Bygger man på ett plastskal utanpå det vanliga blir den större. Skydd för skärmen behövs inte!
Mycket nöjd med mitt, använder det dock bara i dimman.
Jag har en dessa två skyddsprodukter för min iPhone 3g, dem funkar helt utmärkt.
DealExtreme: $2.99 Matte Glare-free Screen Protector for iPhone 3G (2-Pack)
DealExtreme: $2.18 Silicone Protective Case for Apple iPhone 3G (White)Blev förvånad att de kunde hålla bra och samtidigt vara extremt billiga, rekommenderas.
Jag kan inte göra annat än att rekommendera Invisible SHIELD…
Tappade iPhonen i marken när jag körde moppe, såg i spegeln hur den bara studsade på marken… Stannade moppen direkt o sprang till iPhonen. Den såg för jävlig ut, men när jag kom hem o drog av skölden på baksidan var det som om ingenting hade hänt, förutom att det jag hade fått ett hål i baksidan av skölden, men det är ju bara att fixa en ny på garantin! 😀@jompao 8459 wrote:
Ett skärmskydd till en enhet med touchscreen där man ska använda fingrarna ska ju iaf var i närheten lika glatt som glaset är, inte mer åt gummi-hållet som den här produkten.
Tog bort min efter 24 timmar då den inte blev bättre.
Ja instämmer med dig helt funderar helt att plocka bort den känns som att hålla i en “kondom” fy vad svårt att applicera skyddet på baksidan.
fattar inte vad folk klagar på:
“jag hade på den i 40 minuter sen åkte den av för att det var ett vågigt mönster som syntes när man tittade på iPhonen i vissa vinklar där ljuset reflekterades” hahahahaha
Ärligt talat!För det första så syns det inte om inte ljuset reflekteras, och jag brukar då aldrig vinkla nallen så att jag ser så mkt snett på skärmen att mönstret syns pga av att det reflekteras ljus, för det andra syns det inte överhuvudtaget när displayen är på och man Använder den.
En del har klagat på att det blir lite motstånd pga av filmen, detta försvinner mest efter man använt den en dag och för att sedan försvinna helt. Alla småbubblor försvinner efter första natten och de större efter ett par dagar på baksidan, på framsidan fick jag inga bubblor.
Det blir bättre grepp i telefonen, den blir långt ifrån lika flottig och man kan ha den i fickan utan att oroa sig.
Enda jag kan klaga på är att det blev ett veck i två hörn på baksidan, hade jag haft mer tålamod hade jag det kanske kunnat avhjälpts.
för de som är superperfektionister kan jag iaf rekommendera att bara sätta på framsidan för det kan även en femåring göra och det blir klockrent! 🙂
Den får 9 av 10 i betyg, hade fått 10 om baksidan varit lika lätt som framsidan att sätta på. gl hf
@halle 10236 wrote:
Allt är ju relativt.
Vad är vitsen med att ens ha ett 0,2mm tjockt gummiskydd för härdat glas? Du kan i princip hacka i glaset med en sten utan att det blir märken!
Visst har glaset varit tåligt för många men även väldigt känsligt, te.x. han som hade en enkrona i fickan och fick en repa på telefonen.
@leffo 10241 wrote:
Visst har glaset varit tåligt för många men även väldigt känsligt, te.x. han som hade en enkrona i fickan och fick en repa på telefonen.
Om det nu var en repa ja, tror det var en spricka. En enkrona kan inte repa glaset om den bara ligger tillsammans med telefonen i fickan. Det finns ju tester där dom med tryck drar en nyckel upprepade gånger över skärmen utan att den repas. Även sett där dom försöker med rakblad. Så att en enkrona skulle kunna repa skärmen bara för att dom ligger i fickan tillsammans är omöjligt såvida det inte finns ett konstruktionsfel på på glaset.;)
@iphone77 10281 wrote:
Självklart blir det små väldigt grunda repor tillslut om man kånkar runt nycklar i samma ficka som iPhone jämt. Det är ju inte frågan om ett safirglas (som jag har på min Oris klocka, repas ej) utan jag antar ett härdat mineralglas som t. ex sitter på enklare klockor.
@leffo 10228 wrote:
fattar inte vad folk klagar på:
En del har klagat på att det blir lite motstånd pga av filmen, detta försvinner mest efter man använt den en dag och för att sedan försvinna helt.
Beror det på att du har så flottiga fingrar att du smörjer upp gummit, eller menar du att gummit förvandlas till ett slätare/hårdare material efter en dag?
Produkten suger på en touchskärm, på en vanlig skärm funkar det säkert utmärkt som skydd om man bortser från den försämring av bilden som man får. Sen ser ju ytan ut som en apelsin.
Har Invisible Shield-tråden dött nu när alla har kritisterat sönder det? 😀
Nuförtiden kör jag bara Invisible Shield på baksidan av telefonen (som repas otroligt lätt till skillnad från skärmen som klarar sig väldigt bra).
Fy va mina kanter är Piss nu =/ – de har lossnat och det samlas skit i dom – i övrigt är det ett bra skydd – klart rekommenderat!
Jag kommer skita i den plastfilmen, och lägga fånen i en slimmad väska istället när jag har den i fickan etc.
synd det inte finns fler bilder på den här:
Vitt vikfodral iPhone 3G – iPhoneButikenJa, det där såg inte så trevligt ut. Men det ser ut som att du har applicerat den lite fel. Baksidan kan vara lite pillig men man måste använda den såkallade “handflats-tekniken” för att få det bra i hörnerna.
@iPhoneinfo.se 11849 wrote:
Ja, det där såg inte så trevligt ut. Men det ser ut som att du har applicerat den lite fel. Baksidan kan vara lite pillig men man måste använda den såkallade “handflats-tekniken” för att få det bra i hörnerna.
jo jag gjorde det testade allt, till och med med en hårfön för att speeda upp det lite.
mende lossnade lik väl… 🙁
ajaa får se ifall jag köper ny sen eller hur jag gör.
attans, sätt på baksidan igår och ab den där skrapan man fick så blev det repor i skölden…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.