Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3.0 jailbreak
-
AuthorPosts
-
Jailbreak och Upplåsning kommer på fredag är det sagt.
från Musclenerds twitter:
the jailbreaks (and 2G unlock) will be out very soon…only the ultrasn0w 3G unlock is delayed a few days
Aha där ser man, får köra icke-jailbreakad några dagar då 🙂
@jackeshan 34126 wrote:
Jailbreak och Upplåsning kommer på fredag är det sagt.
Usch… så lång tid:( Jag klarar mig utan det mesta när det gäller jailbreak men inte utan SBSettings
Vem har sagt att jailbreak kommer på fredag?? Ultrasn0w kommer på fredag, jailbreak kommer, som sagt, “snart”… När detta snart är vet väl ingen, men det är inte på fredag!! 😉
Nu ska vi se om jag fattat det hela rätt, jag har en 2.2.1 med bb 02.30.03 jailbreak
ska jag koppla den till Itunes 8.2 och uppdatera den UTAN att ta bort min nuvarande jailbreak? Sedan jailbreaka den igen och vänta tills fredag då ultrasnow kommer att dyka upp på cydia. Går det att göra operatörsupplåsningen direkt via cydia eller måste man ha tillgång till en dator?
Många knasiga frågor för den som vet, men helt relevanta och tuffa frågor för mig! haha
Tack för ett bra och utförligt svar!@mekke 34259 wrote:
Vem har sagt att jailbreak kommer på fredag?? Ultrasn0w kommer på fredag, jailbreak kommer, som sagt, “snart”… När detta snart är vet väl ingen, men det är inte på fredag!! 😉
Okej. Om jag förstått det rätt är Yellowsn0w den gamla operatörsupplåsningen, Ultrasn0w den nya operatörsupplåsningen och Redsn0w den nya jailbreaken till 3.0?
@iphonekillen 34291 wrote:
Okej. Om jag förstått det rätt är Yellowsn0w den gamla operatörsupplåsningen, Ultrasn0w den nya operatörsupplåsningen och Redsn0w den nya jailbreaken till 3.0?
Vart står det att Redsnow är ett Jailbreak till 3.0 ?
– Om det var det skulle inte alla sitta å brejka nu då?Ja jailbrake skulle väl komma strax efter V3.0 släppts
@Mr Fyhr 34304 wrote:
Ja jailbrake skulle väl komma strax efter V3.0 släppts
Misstänker att de går efter Valve time 🙂
Valve Time – Valve Developer Community@gelegrodan 34321 wrote:
Valve Time – Valve Developer CommunityLets hope they’re not…
@gelegrodan 34321 wrote:
Valve Time – Valve Developer CommunityHAHA, SPOT ON!
Valve kan då inte hålla tider eller utveckla ett spel under tidspress.
Half life 2 episode 3, var tog det vägen?Snacka inte om Duke nukem Forever.
Bara att vänta och vänta på JB. Låt grabbarna ta sin lilla tid.
@mossarelli 34332 wrote:
Bara att vänta och vänta på JB. Låt grabbarna ta sin lilla tid.
Ja, jag har inget emot att vänta (eller jo… nu ljög jag) men tycker att dev team gör ett suveränt jobb och hade inte köpt en iPhone om inte jailbreak var möjligt, men säger man “soon after release” så…
Update 2 (Thursday morning):
* We have two issues that we’ve been trying to resolve:
1. There are new 3.0 complications with YouTube.app if you’re on a hacktivated (unofficially activated) device
2. There’s a bug in Apple’s new version of asr that our custom IPSW’s are tickling and causing crashes on, on some devices. (For the nerdy or curious among us, the details of that bug were tweeted by planetbeing a month ago.)* As of Thursday morning we now have a workaround for #2. For #1, we’ll try our best to get it fixed but we may end up releasing a preliminary jailbreak in which YouTube doesn’t work for hacktivated devices, and then follow that up with a more complete jailbreak when we can.
Förhoppninvis idag?
Som gelegrodan, bara att hålla ett öga på Dev Team’s blog för att få senaste nytt.
Hoppas att dom kör på ett preliminärt jailbreak, då min är aktiverad, inte hacktiverad :laugh:
Så alla dem som inte har rätt operatör till sin mobil kommer få problem med youtube?
Låter rättvist tillräckligt om Ultrasnow kan göra något åt det.@mossarelli 34473 wrote:
Så alla dem som inte har rätt operatör till sin mobil kommer få problem med youtube?
Låter rättvist tillräckligt om Ultrasnow kan göra något åt det.Ja, så är det.. Men dom verkar jobba på det 🙂
Jag förstår inte varför youtube alltid ska krångla? När jag först jailbreakade min iPod Touch G1 så funkade inte youtube 🙁
Ett ord som förklarar allt: GENUINE!
Allting ska vara rättägt och rättbetalat. Folk som inte köpt italienare kommer alltid få sånna här problem.@mossarelli 34490 wrote:
Ett ord som förklarar allt: GENUINE!
Allting ska vara rättägt och rättbetalat. Folk som inte köpt italienare kommer alltid få sånna här problem.Även italienare får problem.. :laugh:
Hej!
Jag har iPhone 3g version 2.2.1 bb 02.30.03 inte jail brejkad. och idag fick jag upp om jag ville installera version 3.0 med itunes. Ska jag göra det om jag vill ha en jailbrejkad 3.0 ? asså kan jag installera 3.0 sen jailbrejka efter eller ska jag installer 3.0 på något annat sett ?
@pack 34494 wrote:
Hej!
Jag har iPhone 3g version 2.2.1 bb 02.30.03 inte jail brejkad. och idag fick jag upp om jag ville installera version 3.0 med itunes. Ska jag göra det om jag vill ha en jailbrejkad 3.0 ? asså kan jag installera 3.0 sen jailbrejka efter eller ska jag installer 3.0 på något annat sett ?
Inte om du kan använda den:O vänta hellre till allt är klart med jailbreak och upplåsning ( ultrasn0w ) så kan de inte bli fel^^
Jailbreak till 3.0 finns inte än, men om du uppdaterar nu så kan du jailbreaka när det kommer 🙂
Det stog också att man kunde låsa upp och jealbreaka iphone 3g s är det värklingen sant?
@volvo-s60 34520 wrote:
Det stog också att man kunde låsa upp och jealbreaka iphone 3g s är det värklingen sant?
3GS? Nej? Vart läste du det?
På dev teams blogg hittar man följande:This may in fact be directly applicable to the iPhone 3GS if it can be jailbroken, because it runs the same baseband version.
Whether or not it can be jailbroken is a big question right now!Idag släpps jailbreak + ultrasn0w.
En msn-snubbe på min lista berättare att dom sagt det på IRC att dom släpper allt samtidigt på fredag.
Svensk tid så kan man väl förvänta sig att vi har tillgång till det ikväll / inatt 🙂
Ska man vänta med att uppdatera iTunes till 8.2 eller är det bara att installera rakt av. Tänker på jb som eventuellt kommer att släppas i kväll / under dagen?
@minglarn 34528 wrote:
Ska man vänta med att uppdatera iTunes till 8.2 eller är det bara att installera rakt av. Tänker på jb som eventuellt kommer att släppas i kväll / under dagen?
Om man läser vad Dev har sagt så är det ingen fara att uppdatera till iTunes 8.2 och uppdatera till 3.0. Jag har gjort det, nu väntar jag bara på att jailbreaken ska komma =) Simma lungt!
Har inte uppdaterat till 3.0 än, väntar tills dev team släppt jb och us först.
Men innan jag uppdaterar till 3.0, kan jag på nått sätt synca mina sms så dom finns kvar sen ? :S@brejkish 34527 wrote:
Idag släpps jailbreak + ultrasn0w.
En msn-snubbe på min lista berättare att dom sagt det på IRC att dom släpper allt samtidigt på fredag.
Svensk tid så kan man väl förvänta sig att vi har tillgång till det ikväll / inatt 🙂
Jag uppdaterade min lilla eve (Yes, it’s a guuurl!:rolleyes:) till 3.0 direkt det gick.. Och nu det här med jailbreakningen.. du säger alltså att man ska kunna göra det ikväll/inatt?? Skulle inte de va typ… mycket längre fram?
@anniie 34533 wrote:
Jag uppdaterade min lilla eve (Yes, it’s a guuurl!:rolleyes:) till 3.0 direkt det gick.. Och nu det här med jailbreakningen.. du säger alltså att man ska kunna göra det ikväll/inatt?? Skulle inte de va typ… mycket längre fram?
Det kommer högst troligast ikväll runt 19.00-24.00 🙂 Det är vad jag skulle tippa på. Om de nu väljer att släppa JB+US och inte jobba vidare på det. 🙂
Någon som tycker att man BÖR återställa iPhonen först till fabriksinställnigar innan 3.0. Min är en JB med Telia…
@brejkish 34546 wrote:
Syncar iTunes sms ? :confused: 😀
Isåfall är det ju toppen 🙂Skillnad på synka och säkerhetskopiera.. Synka är när du har samma saker på iPhonen som på datorn, som t.ex. filmer och musik. Att säkerhetskopiera är när du kopierar vissa saker från iPhonen till datorn som inte kan läsas från datorn, men kan flyttas över till iPhonen igen 😀
@minglarn 34547 wrote:
Någon som tycker att man BÖR återställa iPhonen först till fabriksinställnigar innan 3.0. Min är en JB med Telia…
Nej.. 😛
har det inte kommit fram ny information om hur det går för dev-team?
vet man lite mer exakt vilken tid jb och us kommer ut? :rolleyes:Det är väl klart om några dagar eller ?
Kopierat från deras sida
Update 1 (Wednesday morning):
* Only ultrasn0w is going to take til Friday to get pushed out. All of our other tools should be out pretty soon after the official Apple release.
* If you apply our jailbreak when it comes out, you can install ultrasn0w anytime after that. You obviously won’t have cell service in the meantime, though.
* This may in fact be directly applicable to the iPhone 3GS if it can be jailbroken, because it runs the same baseband version. Whether or not it can be jailbroken is a big question right now!
* If you’re on Twitter, please give @Oranav a pat on the back. He could have revealed the crash he found to Apple and maybe gotten quite an incentive in return. Instead, he told us about it so that we could work it into an injection vector for the soft unlock.Update 2 (Thursday morning):
* We have two issues that we’ve been trying to resolve:
1. There are new 3.0 complications with YouTube.app if you’re on a hacktivated (unofficially activated) device
2. There’s a bug in Apple’s new version of asr that our custom IPSW’s are tickling and causing crashes on, on some devices. (For the nerdy or curious among us, the details of that bug were tweeted by planetbeing a month ago.)* As of Thursday morning we now have a workaround for #2. For #1, we’ll try our best to get it fixed but we may end up releasing a preliminary jailbreak in which YouTube doesn’t work for hacktivated devices, and then follow that up with a more complete jailbreak when we can.
Hoppas hoppas hoppas snart det är klart
// TwiZteD
@freeride00 34553 wrote:
har det inte kommit fram ny information om hur det går för dev-team?
vet man lite mer exakt vilken tid jb och us kommer ut? :rolleyes:Ja, efter du städat ditt rum. Det sa din mor 🙂
Nej det är tyst fortfarande. Sätt dig ner och kolla på youtube en liten stund.
Längtar efter windows releasen ! 😀
Kul för er med Mac iaf 😀 den e ju släppt nu 😉
Ångrar min “:D” 🙁
Såg bara att dom uppdaterat, drog fort fram denna flik, skrev, sen tillbaka och läste..
För mig blir det inte 3.0 än på ett tag 🙁
Har jag missuppfattat nått eller kan inte bara ni med Mac göra en ipsw fil åt oss med windows? 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.