Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3.0 jailbreak
-
AuthorPosts
-
@pip 36111 wrote:
Jag gjorde om allting med filerna från iClarified istället. Fungerade klockrent! Phu… Hoppas jag klarar mig från fler nya versioner ett tag nu. Vidarebefordra meddelanden vore förstås najs, men den lär väl dröja så jag är nog safe ett tag framöver. Tack i a f för toppensidor, guider och stöd. Utan detta forum hade jag varit totalt lost.
…där hade jag fel. Det fanns ju med i denna uppdatering. Jag som trodde mms var den enda stora förändringen ser nu att det har hänt en hel del…
@philaltb 36172 wrote:
Hej!
Nu har jag stött på ett problem. Kanske är helt ute och cyklar..
Jag uppdaterade min iPhone igår till 3.0, jag har telefonen låst till Telia från början, men det är Tre jag vill använda.
Så jag jailbreakade den enligt redsn0w.. sen installerade ultrasn0w via Cydia. Följde alla steg och allt verkade bra, men när jag stoppar i mitt Tre-kort så får jag inget nät. Helt dött, det enda som visas är den minsta pinnen i mottagningen, ibland dyker det upp att den “söker” nytt nät, och ibland “ingen service”.
Jag har testat att göra om samma procedur fast med en annan version av redsn0w, utan resultat. Samt testat rebootat den med “Home+Power” knappen.Vad ska jag göra? Några förslag? Har sökt men utan resultat.
EDIT: Missade helt i vilken tråd jag skrev i, sorry.
Tacksam för hjälp
Har du testat att börja från början, alltså efter en återställning. Det löste mitt problem.
hej!
Är det någon mer som har helt tappat bort sina sms osv? Kan man få tillbaka dessa även om man har gjort om jailbreaket ett par gånger?
När jag hade jailbreakat min iPhone så upptäckte jag att mms funktionen på 3.0 hade försvunnit. Är det bara jag som upptäckt detta eller är det ett känt fel?@pernton 36552 wrote:
hej!
Är det någon mer som har helt tappat bort sina sms osv? Kan man få tillbaka dessa även om man har gjort om jailbreaket ett par gånger?
När jag hade jailbreakat min iPhone så upptäckte jag att mms funktionen på 3.0 hade försvunnit. Är det bara jag som upptäckt detta eller är det ett känt fel?MMS försvinner om du har fel/ingen APN adress
alltså är det någon som kan svara mig ifall det finns någon lösning på “youtube problemet” när iphonen är hacktiverad? Devteam sa att de var problem med redsn0w och youtube med hacktivering. Någon som kan ge svar? mekke? (A)
Vad jag förstår så var det för redsn0w 0.7.1, och att det är fixat i redsn0w 0.7.2 (rätta mig gärna om fel!) Men annars får du tanka hem MxTube från cydia, funkar bättre eftersom du kan ladda ner filmerna där 😛 🙂
@dts 36681 wrote:
alltså är det någon som kan svara mig ifall det finns någon lösning på “youtube problemet” när iphonen är hacktiverad? Devteam sa att de var problem med redsn0w och youtube med hacktivering. Någon som kan ge svar? mekke? (A)
Jag tar tag it innan mekke 😉 en annan kille som frågade samma sak, jag löste problemet såhär iaf.
1. Jailbreaka med redsn0w version 0.7.2 – då får du igång y-tube, men då funkar inte cydia eller icy
2. Jailbreaka därefter om iphonen med redsn0w version 0.7.(1) utan att återställa den – då får du igång cydia, icy och youtube 🙂@kungen 36689 wrote:
Vad jag förstår så var det för redsn0w 0.7.1, och att det är fixat i redsn0w 0.7.2 (rätta mig gärna om fel!) Men annars får du tanka hem MxTube från cydia, funkar bättre eftersom du kan ladda ner filmerna där 😛 🙂
Jag vet inte, vad jag ser så använde jag redsn0w 0.7.2 (nerladdade filer) Men youtube funkar inte. står bara: “kan inte ansluta till youtube”
mxtube använder jag, men vill kunna logga in på youtube och kolla kanaler osv =)
Går i alla Safari, måste bara välja i inställningarna att inte packa upp zip-filer, för en ipsw är ju egentligen en zip 😉
Har jag förstått detta rätt eller går det inte att jailbreaka med redsnow om man inte har vista? sitter på xp… 🙁
@steffe 35560 wrote:
Jailbrejk (redsnow) ger utökat programutbud och mer inställningar.
Unlock (ultrasnow) tar bort operatörslåset.
Om du har oficiell operatör (svenskköpt ihop med abb) så behöver du inte ultrasnow.Jag har testat men när jag stoppar in ett SIM från Tre så står det bara “no service”. Har Telia från början, och har testat med och utan ultrasn0w.
@philaltb 36172 wrote:
Hej!
Nu har jag stött på ett problem. Kanske är helt ute och cyklar..
Jag uppdaterade min iPhone igår till 3.0, jag har telefonen låst till Telia från början, men det är Tre jag vill använda.
Så jag jailbreakade den enligt redsn0w.. sen installerade ultrasn0w via Cydia. Följde alla steg och allt verkade bra, men när jag stoppar i mitt Tre-kort så får jag inget nät. Helt dött, det enda som visas är den minsta pinnen i mottagningen, ibland dyker det upp att den “söker” nytt nät, och ibland “ingen service”.
Jag har testat att göra om samma procedur fast med en annan version av redsn0w, utan resultat. Samt testat rebootat den med “Home+Power” knappen.Vad ska jag göra? Några förslag? Har sökt men utan resultat.
EDIT: Missade helt i vilken tråd jag skrev i, sorry.
Tacksam för hjälp
Lyckas du lösa det på något sätt får du hemskt gärna hojta till. 🙂
// Edit: Av någon anledning funkar det skitbra med mitt Tre-SIM när jag avinstallerade ultrasn0w nu. Gjorde väl något galet i natt när jag pillade med telefonen istället för att sova. 😉
// Edit 2: Och nu när jag testade att starta om telefonen för att se så att upplåsningen höll, får jag “invalid SIM”. 😮
Okej nu har jag kommit hem från jobbet och gjort om hela processen och nu hittas mitt 3-SIM utan problem och jag kan växla fram och tillbaka utan något strul. 🙂
Det ligger visst någon sanning i “gör om, gör rätt”. 😉
Om jag Jailbreakar rakt av utan att restore:a försvinner mina kontakter, sms osv då?
tack QD, och hur gör man en backup isf? Sparas allt då inklusive sms? och är en backup och en säkerhetskopia samma sak?:o
Okej men då kör jag igenom redsnow nu, men var finner jag säkerhetskopian jag gjort sen och kommer jag att behöva den om jag inte restorar innan jag jailbreakar?
Hej alla,
Har nu suttit i åtaliga timmar med detta och blir inget klokare för det.
Jag försöker jailbreaka min Iphone 3g 3.0 firm, men jag får inte till det i redsn0w, har försökt med olika versioner av programmet, av firmware, har återställt telefonen ett antal gånger, men inget tycks fungera. Problemet är att den fastnar varje gång vid “Reboot” och fortsätter inte, jag har försökt i felsäkertläge, köra som admin, ja allt jag kunde googla mig till.Vet inte vad jag gör för fel så nu orkar jag inte försöka eller leta efter lösningar och hoppas någon här sitter med en mirakelkur.
Tack på förhand.
@factorfict 37287 wrote:
Hej alla,
Har nu suttit i åtaliga timmar med detta och blir inget klokare för det.
Jag försöker jailbreaka min Iphone 3g 3.0 firm, men jag får inte till det i redsn0w, har försökt med olika versioner av programmet, av firmware, har återställt telefonen ett antal gånger, men inget tycks fungera. Problemet är att den fastnar varje gång vid “Reboot” och fortsätter inte, jag har försökt i felsäkertläge, köra som admin, ja allt jag kunde googla mig till.Vet inte vad jag gör för fel så nu orkar jag inte försöka eller leta efter lösningar och hoppas någon här sitter med en mirakelkur.
Tack på förhand.
Min fastnade också i reboot, jag lyckades få det att fungera genom att dra ut sladden från iphonen och sedan sätta tillbaka den. Det gör du när den sitter fast i “Reboot”.
Då fortsatte den att jailbreaka.
@elrico 37286 wrote:
Okej men då kör jag igenom redsnow nu, men var finner jag säkerhetskopian jag gjort sen och kommer jag att behöva den om jag inte restorar innan jag jailbreakar?
Om du inte återställer kommer den inte behövas, men om du gör det så högerklickar du på iPhonen i iTunes, och väljer “Återställ från säkerhetskopia” 🙂
@elrico 37286 wrote:
du ser den när du ska göre restore “restore to t.ex. QD’s iPhone”…
du ska behålla den o göra en restore när du ser att du har cydia men inga kontakter, det ska du göra i alla fall för att det inte går o radera en säkerhetskopia direkt…Men var finner jag nu redsn0w 0.7.2? såg att clarified hade ju nu givit mig 0.7.1? Tack för snabba svar
@snook 37291 wrote:
Min fastnade också i reboot, jag lyckades få det att fungera genom att dra ut sladden från iphonen och sedan sätta tillbaka den. Det gör du när den sitter fast i “Reboot”.
Då fortsatte den att jailbreaka.
Har försökt detta ett par gånger nu och det fungerar inte heller.. 🙁
Efter snart en helkväll till med att läsa hundratals sidor och en jäkla massa youtubevideor och nu är jag i upplösningstillstånd, jag förstår inte varför det här inte funkar, gah.
tror ni att det går o installera ultrasn0w utan jalbreak?
Hej,
jag jailbreakade nyss min lur, men det står Ingen service, dvs jag kan inte ringa, har startat om och återställt telefonen utan resultat. Tagit ur simkortet testade jag med.
Använde redsn0w enligt nedan länk. Den är köpt med telenorabbonnemang i Sverige, behöver jag göra nån inställning?
Tack på förhand!
iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
@schumme 38506 wrote:
Hej,
jag jailbreakade nyss min lur, men det står Ingen service, dvs jag kan inte ringa, har startat om och återställt telefonen utan resultat. Tagit ur simkortet testade jag med.
[/url]
Har samma problem jag, ingen service. Fick precis tillbaka telefonen från Telia efter reparation och nu efter jailbreaket så hittar den inte nätet. Det löjliga är att jag hade exakt samma problem i vintras när jag skulle jailbreaka, men har glömt bort hur jag löste det då…
Hoppar in här… är det samma jailbrake till 3g som 3gs?
@escil 38718 wrote:
Har samma problem jag, ingen service. Fick precis tillbaka telefonen från Telia efter reparation och nu efter jailbreaket så hittar den inte nätet. Det löjliga är att jag hade exakt samma problem i vintras när jag skulle jailbreaka, men har glömt bort hur jag löste det då…
för er som får ingen service det e bara o starta om, sätta på och stänga av flygplans läge, tills ni får täckning, eller så prova en annan ipsw fil
@kurtson 38723 wrote:
Hoppar in här… är det samma jailbrake till 3g som 3gs?
ja, men du ska ladda ner den nyaste redsn0w
ookej, någon som vet var jag hittar det och firmware?
ah, tack, hoppas det finns en version för pc också…. 🙂
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
OM det skulle dyka upp lite annat folk efter den 31:a
@kurtson 38730 wrote:
ah, tack, hoppas det finns en version för pc också…. 🙂
Ops, Wiindows iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
Ajajaj!
Nu har jag stött på riktigt obehagliga problem. Jag har jailbreakat min telefon för några månader sen (en iphone 3g 8g). Det har inte varit några problem fram tills nu, jag har kört parlino kontantkort plus att jag har testat med ett vodafone kort, dessa har fungerat på direkten.
Men efter att ha läst på lite om abonnemang bestämde jag mig idag för att teckna 3prat 99 med fri surf. Satte i simkortet för 10minuter sedan och det stod då, som nu: “INGEN SERVICE” :eek:.
Jag har testat det klassiska windowssupport tricket “starta om”. Utan någon framgång kan tilläggas.
Vad i h-vete gör man?! paniken börjar sprida sig som svininfluensa genom kroppen. Jag har precis tecknat ett abonnemang utan ångerrätt och jag sitter mitt i skiten.
All hjälp jag kan få uppskattas tusenfalt!
Mvh
arbetslös -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.